Salutare! In data de 10 martie 2010 am facut o iesire pana in zona garii Baia Mare sund, impulsionat atat de vremea buna, cat si de curiozitatea de a vedea cu ochii mei situatia garii de Sud, mai ales dupa ultimele articole aparute in presa...
Aceasta linie face legatura dintr gara mare din Baia Mare si nordul vestul extrem al municipiului, unde se afla gara Baia Mare Nord.In Baia Mare fiind un important centru minier, mai ales in trecut, transportul feroviar de marfa a cunoscut o dezvoltare impresionanta. Dupa 1990, odata cu scaderea traficului de marfa la nivel national, a mai si scazut productia marilor combinate baimarene...si astfel in intretinerea liniilor nu s-a investiti nimic de mai bine de 20 de ani...In prezent multe linii industriale s-au scos, iar cele ramase, sunt in stare avansata de degradare..in prezent transportul de marfa fiind aproape inexistent...
Am luat-o spre gara BM Sud prin oras (as fi mers pe linie cei aprox 3,5 km de la gara mare pana la gara de sud, dar pe parcurs sunt multe asezaminte de romi langa linie) si am intrat pe calea ferata, inainte de gara de sud cam cu 500 de metri.
Iata o poza cu vedere spre Baia Mare (gara mare)
...si spre BM Sud (se observa si semnalul de intrare)
Linia arata asa cum arata...(impiegatul de miscare mi-a spus ca limita e de 20 km/h, iar pe alocuri 10 km/h)
O iau spre BM Sud...
O ramasita de semafor mecanic
Ajung la intrarea in gara...
In stanga, vad o ramificatie, scoasa fireste, ce deservea in trecut o mare uzina din zona, de unde zilnic veneau vagoane, dupa spusele IDM-ului
imagini din gara. Aceasta are 7 linii, toate din ele fiind folosite din plin pana acum 15-20 de ani
Aceasta linie face legatura dintr gara mare din Baia Mare si nordul vestul extrem al municipiului, unde se afla gara Baia Mare Nord.In Baia Mare fiind un important centru minier, mai ales in trecut, transportul feroviar de marfa a cunoscut o dezvoltare impresionanta. Dupa 1990, odata cu scaderea traficului de marfa la nivel national, a mai si scazut productia marilor combinate baimarene...si astfel in intretinerea liniilor nu s-a investiti nimic de mai bine de 20 de ani...In prezent multe linii industriale s-au scos, iar cele ramase, sunt in stare avansata de degradare..in prezent transportul de marfa fiind aproape inexistent...
Am luat-o spre gara BM Sud prin oras (as fi mers pe linie cei aprox 3,5 km de la gara mare pana la gara de sud, dar pe parcurs sunt multe asezaminte de romi langa linie) si am intrat pe calea ferata, inainte de gara de sud cam cu 500 de metri.
Iata o poza cu vedere spre Baia Mare (gara mare)
...si spre BM Sud (se observa si semnalul de intrare)
Linia arata asa cum arata...(impiegatul de miscare mi-a spus ca limita e de 20 km/h, iar pe alocuri 10 km/h)
O iau spre BM Sud...
O ramasita de semafor mecanic
Ajung la intrarea in gara...
In stanga, vad o ramificatie, scoasa fireste, ce deservea in trecut o mare uzina din zona, de unde zilnic veneau vagoane, dupa spusele IDM-ului
imagini din gara. Aceasta are 7 linii, toate din ele fiind folosite din plin pana acum 15-20 de ani