Linia Baia Mare - Baia Mare Sud - Baia Mare Nord

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

lonutz

Member
5 Septembrie 2009
44
0
Baia Mare
YAHOO
ionut_contact
LOCATION
Baia Mare
Salutare! In data de 10 martie 2010 am facut o iesire pana in zona garii Baia Mare sund, impulsionat atat de vremea buna, cat si de curiozitatea de a vedea cu ochii mei situatia garii de Sud, mai ales dupa ultimele articole aparute in presa...

Aceasta linie face legatura dintr gara mare din Baia Mare si nordul vestul extrem al municipiului, unde se afla gara Baia Mare Nord.In Baia Mare fiind un important centru minier, mai ales in trecut, transportul feroviar de marfa a cunoscut o dezvoltare impresionanta. Dupa 1990, odata cu scaderea traficului de marfa la nivel national, a mai si scazut productia marilor combinate baimarene...si astfel in intretinerea liniilor nu s-a investiti nimic de mai bine de 20 de ani...In prezent multe linii industriale s-au scos, iar cele ramase, sunt in stare avansata de degradare..in prezent transportul de marfa fiind aproape inexistent...

Am luat-o spre gara BM Sud prin oras (as fi mers pe linie cei aprox 3,5 km de la gara mare pana la gara de sud, dar pe parcurs sunt multe asezaminte de romi langa linie) si am intrat pe calea ferata, inainte de gara de sud cam cu 500 de metri.

Iata o poza cu vedere spre Baia Mare (gara mare)

...si spre BM Sud (se observa si semnalul de intrare)


Linia arata asa cum arata...(impiegatul de miscare mi-a spus ca limita e de 20 km/h, iar pe alocuri 10 km/h)



O iau spre BM Sud...



O ramasita de semafor mecanic



Ajung la intrarea in gara...



In stanga, vad o ramificatie, scoasa fireste, ce deservea in trecut o mare uzina din zona, de unde zilnic veneau vagoane, dupa spusele IDM-ului

imagini din gara. Aceasta are 7 linii, toate din ele fiind folosite din plin pana acum 15-20 de ani
 
Cisterne abandonate... :(


Semnalele de iesire spre Baia Mare

Cladirea garii,prima poza din strada


Lacatul de pe usa din imagine a fost pus in data de 1 martie 2010... :(

 
Ajuns aici, odata cu latratul insisitent al unui caine, m-a intampinat un Impiegat de miscare, care m-a intrebat ce doresc, i-am spus ca sunt pasionat si am venit sa vad starea liniilor, a garii etc. Si asa am intrat in vorba, timp de vreo 20 de minute, timp in care mi-a relatat succint decaderea transportului de marfa de dupa 1990...cand era apogeul transportului de marfa pe aici, circulau 4,5,6 sau chiar mai multe trenuri zilnic...La inceputul anilor '90 s-a construit in 2 ani turnul Phoenix, in apropiere, cea mai inalta cladire din Romania, de 351 m, materialele de construcite folosite la acesta au fost aduse in special pe calea ferata...Dar pe langa decaderea transportului de marfa, la nivel national, aici a fost accentuat si de scaderea treptata a productiei marilor combinate baimarene (Phoenix, Cuprom, Flotatia Centrala etc)care transportau pe calea ferata

IDM -ul era destul de in varsta,se citea tristetea in glasul si privirea lui.... spunea ca e acolo de 25 de ani, si a vazut cu ochii lui toate aceste transformari...A mai adaugat ca liniile nu au mai fost verificate de ani de zile, si reparate de vreo 20 de ani, a spus ca nepasarea e cuvantulde ordine...Iar cu privire la trafic, a spus ca odata pe saptamana, aproximativ, mai circula 3-4 vagoane de la BM Nord spre Baia Mare... :(

Dupa ce i-am multumit frumos pentru informatii, am luat-o din loc, spre BM Nord....

Alte imagini din gara



Spre BM Nord, semnalele de manevra



In imaginea urmatoare se vad 3 directii...din care una mai este circulata. In dreapta linia e scoasa, ducea in trecut la niste fabrici, linia din mijloc este cea circulata (foarte putin) spre Baia mare Nord, iar cea din stanga e linia ce duce la combinatul Phoenix, care de asemenea este necirculata.Ultimele vagoane au fost trase pe aici in urma cu cativa ani.



Restrictie usturatoare de 5 km/h...Dar la cum arata linia, ma mir ca mai circula trenuri, veti vedea in imagini..



Linia ia o curba la stanga



Un moment in care a trebuit sa fac echilibristica pe sine sa nu cad in apa mâloasa ce impanzea linia..



Locul in care linia de la Phoenix intra in incinta unitatii



Continui drumul spre Baia Mare Nord, linia e stramba, in anumite locuri daca ţopaiam pe ea, simteam cum se mişca, la fel si unele traverse...

 
Ramificatia spre Baia Sprie, la dreapta (linia 414). De cativa ani nu mai circula trenuri pe ea...Sper ca in curand sa fac o expeditie pe aici, sa vad pana unde mai este intreaga linia



Un parau printre traverse



Inca o ramificatie spre alta fabrica



Imi continui drumul spre Baia Mare Nord...in departare se vede trecerea la nivel a soselei spre Sighetu Marmatiei



In continuarea traseului, spre Baia Mare Nord o sa va prezint niste imagini din toamna, cand am explorat aceasta linie, incepand cu aceasta trecere la nivel...

Vedere spre Baia Mare Nord, apoi spre Sud


Pornesc spre Baia Mare Nord, de-alungul liniei.Imediat dupa bariera se trece peste raul Sasar

Dupa cum arata linia nu iti vine a crede ca mai trece cate un tren uneori


Linia arata jalnic :(

Inca o marturie a importantei acestei linii in trecut
 


Aici o mica panorama cu o parte a cartierului Ferneziu

Aparatul foto imi arata baterie descarcata, si ca sa pot poza cu aparatul in BM Nord, am inchis aparatul si am mai facut cateva poze pe traseu cu telefonul

Raul Firiza. Culoarea Galbuie a pietrelor se datoreaza minelor de metale neferoase din amonte.


Pod peste Firiza


Ajungem si in Baia Mare Nord


Ma indrept spre capatul garii

Si dupa ce am innotat vreo 10 metri prin tufe am ajuns si la punctul terminus. Pe niste harti vechi se vede ca linia mai continua de aici, cred ca pana la minele din zona, dar vegetatia era prea deasa si nu am putut merge mai departe, mai ales ca, din ce am vazut era si o gospodarie imediat, pe locul fostei linii....


Muntele Ignis


Si cladirea Garii, locuita de o familie in prezent

Cei ce locuiesc in cladirea garii mi-au spus de trenuri...Ultimul , dupa spusele lor, fusese in urma cu 2 saptamani....si circula din ce in ce mai rar :(

Am iesit putin la strada sa pozez un racord ce duce spre Romplumb SA, in curtea caruia (printr-o gaurica de 1 cm) am zarit 2 vagoane de marfa :)


Cam atat de pe la Baia Mare. Numai bine!!!!
 
Am citit cu mult interes reportajul deoarece intr-o perioada am batut destul de des Baia Mare (fosta mea sotie este de acolo). Din pacate in toate plimbarile pe-acolo nu am acordat atentie acestei linii. Citind reportajul am urmarit traseul pe Google Earth incercand fac legatura cu fotografiile prezentate si ar fi frumos sa incarci cateva vederi de pe acest traseu pe Google Earth.
As vrea sa-mi lamuresti de unde ai scos denumirile liniilor 415 (Baia Mare - Baia Mare Nord) si 414 (Baia Mare Sud - Baia Sprie)! In Mersul Trenurilor (valabil intre 29 mai 1988 si 27 mai 1989 sau valabil intre 31 mai 1992 si 22 mai 1993) gasesc linia 414 intre Ulmeni Salaj si Cehul Silvaniei si linia 415 intre Ghilvaci si Ardud (posibil ecartament ingust).
 
Da, WE, ai dreptate in privinta acelor linii...In urma cu ceva vreme, un impiegat ce il cunosc din Baia Mare mi-a spus ca asa sunt numerotate aceste linii...probabil avand in vedere faptul ca cele 2 spuse de tine (Ghilvaci - Ardud si Ulmeni Cehu Silv.) nu mai sunt folosite de mult, s-a trecut numerotarea la acestea....Oricum am editat titlul topicului sa nu mai induc pe nimeni in eroare :D

Un alt prieten imi spunea ca numerotarea CFR -ului e cu totul alta fata de cea din MT...Un exemplu care il stiu este linia Baia Mare- Jibou - Dej - Apahida care la CFR e numita 412..iar in MT este cu totul alta...

Am urcat cateva poze pe Panoramio, http://www.panoramio.com/user/2162561 nu stiu cand vor ajunge pe google earth... Numai Bine!
 
Salut efortul lui Ionut. Este trist excelentul reportaj despre aceasta "sectie" muribunda. Faptul ca au extins centralizarea pana in Baia Mare Sud este pentru mine o dovada ca acolo era trafic intens.
 
Ai idee daca fizic liniile Ghilvaci - Ardud si Ulmeni - Cehu Silvaniei mai exista in teren? Pe Ulmeni - Cehu Silvaniei ar mai putea fi ceva miscare de marfa? La Cehu Silvaniei a fost ceva industrie care sa justifice linia? Stii ceva de istoria ei?
Din cate stiu, gara Baia Mare de azi este o constructie noua, desenul initial al liniilor in oras fiind altul. Stii cumva cam care a fost vechiul traseu al caii ferate prin oras? Cred ca noul traseu se desprinde de cel vechi in zona curbei la dreapta dinainte de podul peste soseaua dinspre Dej. A fost trafic de calatori spre Baia Sprie?
 
Ghilvaci - Ardud nu mai exista de multi ani...In schimb Ulmeni - Cehu Silvaniei mai este in teren. Pana cand s-a inchis traficul mergeau cateva trenuri pe zi, DA + 3,4 dimitroave. Uneori se facea tren mixt, care avea in componenta si cateva vag. de marfa, care mergeau mai ales la Cehu S. (uneori le lasau in Arinis, prima gara de la Ulmeni). Iar referitor la miscarea de marfa...nu stiu daca ar maiputea fi ceva...Numai cand ma gandesc cate marfare circulau pe vremuri in Baia Mare, BM Sud... Plus cele care veneau de la Satu Mare sau Halmeu si mergeau direct pe racord spre Jibou...Mergeam cu ai mei la camp, langa Lapusel..Zilnic erau minim 10 marfare...In ziua de azi, de cand incerc sa surprind o poza cu unul...si nu prind...sunt extrem de rare :(

Am circulat de cateva ori cu acel tren Ulmeni - Cehu S., aveam bunici langa Arinis..Ultima data prin 95-96, si tin minte ca erau ceva calatori...

DA, gara actuala BM e din 1970, vechiul traseu este aproximativ acesta


Imaginea apartine unui coleg de pe forumul trenuletz.

Nu stiu daca, dupa 1970 cand s-a schimbat schema de cai ferate din Baia MAre au circulat trenuri de persoane spre Baia Sprie. Inainte probabil ca erau, nici asta nu stiu sigur..Imi spunea un prieten ca mai demult,pana in urma cu vreo 15-20 de ani, mergeau 2 dimitroave pana in Baia Sprie, nu stiu daca erau pt angajati CFR, sau era trecut si in MT...
 
In Mersul Trenurilor valabil intre 29.IX.1968 si 24.V.1969 apare pe harta linia Baia Mare - Baia Mare Est - Baia Sprie cu ramificatie din Baia Mare Est catre Baia Mare Nord, dar nu este numerotata in nici un fel (din pacate si harta este rupta si a ramas doar bucata de la Baia Mare spre est).
In tabele avem linia 400 ca si azi: Buc. Nord - Brasov - Ciceu - Deda - Dej - Jibou - Baia Mare - Satu Mare cu linia 410: ramificatia din Ulmeni Salaj catre Cehu Silvaniei, linia 411 (ingusta): Satu Mare - Ardud - Somcuta Mare cu linia 412: ramificatia din Ardud catre Ghilvaci. Nu gasesc trenuri de calatori spre Baia Sprie sau Baia Mare Nord. Probabil Baia Mare Est a fost undeva in curtea Phoenix (inainte de ramificatia de pe harta ta).
In hartile din '88 si '92, linia Glivaci Ardud apare continuata pana la Crucisov, dar fara tabela si fara trenuri. Acum vad ca Crucisov este statie pe fosta 411: Satu Mare - Ardud - Somcuta Mare.