LDE4000 - seria 70/71

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.865
230
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Inceputurile didinei




Constructia acoperisului







Boghiurile provizorii



Detaliile de pe acoperis





Locomotiva este inceputa de vreo 5 luni. La stadiul asta mai are nevoie de motorizare - care va include si sasiul, de vopsire si montarea multor detalii. Sasiul si boghiurile existente sunt provizorii.


 
Super, Radu! Felicitari! Mi se parea mie ca zaresc ceva in spatele automotorului 900!

Spune-ne si cateva vorbe despre modul de realizare! Vaz ca ai folosit plexiglas transparent pe care l-ai slefuit cu smirghel fin si probabil il vei vopsi pe urma, dar nu mi-e clar daca l-ai taiat manual sau ai apelat cumva la scula aceea desteapta care taie placi de plastic cu laser?

Spor la treaba!
 
Multe felicitari, Radu!Sint impresionat de ce se vede in poze, pentru ca pe forumurile romanesti (spre deosebire de cele din "afara")sint extrem de rare realizarile home made de material rulant.Sper sa dai detalii despre tehnicile folosite.Felicitari inca o data.
Salutari de la Cluj, Alin.
later edit: sin curios de ce ai ales plexitul?E foarte greu de prelucrat la slefuire manuala, lasa "scame".
 
Este realizat prin taiere cu laserul la o firma specializata. Radu a realizat proiectul in AutoCAD(ma corectezi Radu daca am gresit). Dupa aceea a urmat imbinarea chiutirea slefuirea detaliere etc.
 
Din cauze de net nu am putut sa raspund. :(
Tyco a descris bine modul in care a fost realizata. Ca asamblare se aseamana cu automotorul malaxa, diferenta constand in modul de a realiza lateralele carcasei.
Din pacate, pozele cu realizarea carcasei sunt pe alt hard, dar o sa apara si ele. ;)

Multumesc pentru apreceri. :)
 
Super realizarea, eu unul incep sa te "bombardez" cu intrebari Radu, nu de alta dar e ceva ce-mi statea pe "varful degetelor" si mie de multa vreme.

Mi se parea mie ca prea sunt taiate precis placile alea! Vrem detalii: ce grosime de plastic ai folosit, cu ce clei ai lipit? Mi se pare mie sau sunt realizate si niste detalii de boghiu tot prin gravare cu laser? Pe ce marime de placa au incaput toate astea?


Si, ultimul punct, nu cel mai important, dar important totusi: cam la ce pret rezulta o asemenea realizare?
 
Plexiul are 1mm.
Clei...picatura. :grin: ocazional revell
Am facut niste masti pentru boghiuri prin aceeasi metoda, dar in plexi de 2mm.
Nu mai stiu suprafata ocupata, sa zicem cam 30th_30 pt plexiul de 1mm. La ala de 2mm, unde a intrat sasiul, subansamble de boghiuri, etc a fost un pic mai putin.
Ca pret, am mai avut ceva de taiat, sa zicem ca ar veni pt asta vreo 50 lei.
 
Cum se prezinta plexitul dupa prelucrarea cu laser?Este zgrunturos sau fin?Necesita slefuire ulterioara?Cum slefuiesti plexitul?Mersi si scuze de ploaia asta...
 
La linii nu se pune problema suprafetei, nu o afecteaza. La vopsire, am observat totusi ca in unele locuri s-au facut niste umflaturi pe langa linia taiata, dar se rezolva usor cu un smirghel.
Se slefuieste fara problema c u smirghel. Recomand granulatie cat mai mare.
 
Am mai facut niste lucrari din plexit (fara legtura cu modelismul) si am observat niste chestii, poate iti folosesc:
-la slefuire e bine de folosit smirghel special la slefuri sub apa+apa.In felul asta se obtin slefuiri fine, fara "perisori";in felul asta poti folosi si smirghel de granulatii mici.
-daca vrei sa tai /gauresti in plexit e bine sa folosesti un lubrifiant (ca sa rezulte taieturi curate si sa nu se intepeneasca lama taietoare);poti folosi ulei de mecanisme fine.In final va trebui sa speli cu detergent si apa calda piesa.
Mult spor!
 
Pe langa maruntisuri aplicate pe carcasa, didina a primit motorizare.
Am pornit de la o locomotiva americana

Asa arata initial sasiul

Prima incercare de a pune carcasa pe sasiu

Pentru ca locomotiva americana era mai scurta, am taiat sasiul si l-am lungit

Prima iesire pe linie

Verificarea inaltimii tampoanelor

Sunt multumit de modul in care ruleaza si tind sa cred ca osa duca multe vagoane. (prietenii stiu de ce ;) )
 
Felicitari! Arata bine, probabil vopsita si echipata cu plug o sa arate si mai bine!
Iti doresc "s-o pui" :-D de o serie, sunt convins ca doritori sunt gramada! Succesul e aproape.
 
Tot ce e posibil... ;)
Avand sasiul final, m-am apucat de echipamentele de sub el.
Primul la rand a fost rezervorul. E demontabil si la final va fi umplut cu lest.

Urmeaza plugurile si cuplele.
Si mastile de la boghiuri vor fi inlocuite.
 
cum faci mastile boghiurilor ?
 
O sa fie o combinatie intre vechile masti (cele transparente) si elemente noi, in special in zona suspensiei. Dar inca nu e nimic batut in cuie.
Probabil o sa fie ultimile elemente adaugate, pentru ca astea pot oricand sa le schimb.