Locomotive diesel-electrice de 3000 CP
Fabricatie ELECTRO-PUTERE Craiova intre 1978-1983. Au fost fabricate 23 de locomotive inseriate 060 DC clasa 66 si 67.
66-0016-7
sursa - Album foto Tractiunea de ieri si de azi - Regionala Cluj
desenul este pentru locomotiva DC de 3000 CP
Au fost utilizate la remorcarea trenurilor de calatori si marfa.
Caracteristici constructive
- doua boghiuri cu cate 3 osii motoare fiecare antrenate de motoare de tractiune
- diametrul rotilor - 1.100 mm
- lungimea peste tampoane - 19.00 mm
- distanta intre pivotii boghiurilor - 10.800 mm
- greutatea in stare de serviviu - 120 t
- greutatea motorului - 15.20 t
- viteza maxima de circulatie - 160 km/h
- frana automata - tip Knorr D2
- motor diesel dupa licenta ALCO tip 12R251 FLO in 4 timpi, cu supra alimentare, cei 12 cilindri in V la 45 grade
- tipul motorului adaptat pentru fabricarea la Resita
- puterea motorului la turatie nominala - 3.000 CP
- capacitatea rezervorului principal de motorina - 6.200 l
- instalatie pentru incalzirea trenului (varianta pentru calatori)
- priza pentru alimentare WIT
- consum specific de combustibil, in g/CP.h - 161-166
- consumul specific de ulei, in g/CP.h - 1.7
8 locomotive au intrat in parcul depoului Iasi. Au remorcat trenuri pe relatia Iasi - Tecuci - Focsani, Iasi - Pascani. Inca din primul an au aparut defectiuni mari ca la locomotivele DD care au condus la neutilizarea lor in cadrul termenului de garantie cate 1-6 luni a fiecarei locomotive. In anul 1986 nici-o locomotiva DC din din parcul depoului Iasi nu a facut serviciu consemnandu-se in evidentele parcului stationarea in termen de garantie.
------------------------------------------------------------------
"Echipamnete noi pentru imbunatatirea produsului
- instalatie automata de detectare si avertizare a incendiilor tip ICPTT - din anul 1980
- frana cu disc si frana electomagnetica de cale - din anul 1985
- transmisie electrica in curent alternativ - din anul 1986"
- sursa - Tema de cercetare stiintifica 1978.
Fabricatie ELECTRO-PUTERE Craiova intre 1978-1983. Au fost fabricate 23 de locomotive inseriate 060 DC clasa 66 si 67.
66-0016-7
sursa - Album foto Tractiunea de ieri si de azi - Regionala Cluj
desenul este pentru locomotiva DC de 3000 CP
Au fost utilizate la remorcarea trenurilor de calatori si marfa.
Caracteristici constructive
- doua boghiuri cu cate 3 osii motoare fiecare antrenate de motoare de tractiune
- diametrul rotilor - 1.100 mm
- lungimea peste tampoane - 19.00 mm
- distanta intre pivotii boghiurilor - 10.800 mm
- greutatea in stare de serviviu - 120 t
- greutatea motorului - 15.20 t
- viteza maxima de circulatie - 160 km/h
- frana automata - tip Knorr D2
- motor diesel dupa licenta ALCO tip 12R251 FLO in 4 timpi, cu supra alimentare, cei 12 cilindri in V la 45 grade
- tipul motorului adaptat pentru fabricarea la Resita
- puterea motorului la turatie nominala - 3.000 CP
- capacitatea rezervorului principal de motorina - 6.200 l
- instalatie pentru incalzirea trenului (varianta pentru calatori)
- priza pentru alimentare WIT
- consum specific de combustibil, in g/CP.h - 161-166
- consumul specific de ulei, in g/CP.h - 1.7
8 locomotive au intrat in parcul depoului Iasi. Au remorcat trenuri pe relatia Iasi - Tecuci - Focsani, Iasi - Pascani. Inca din primul an au aparut defectiuni mari ca la locomotivele DD care au condus la neutilizarea lor in cadrul termenului de garantie cate 1-6 luni a fiecarei locomotive. In anul 1986 nici-o locomotiva DC din din parcul depoului Iasi nu a facut serviciu consemnandu-se in evidentele parcului stationarea in termen de garantie.
------------------------------------------------------------------
"Echipamnete noi pentru imbunatatirea produsului
- instalatie automata de detectare si avertizare a incendiilor tip ICPTT - din anul 1980
- frana cu disc si frana electomagnetica de cale - din anul 1985
- transmisie electrica in curent alternativ - din anul 1986"
- sursa - Tema de cercetare stiintifica 1978.