LDE de 3000 CP

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.041
2.552
Iași
LOCATION
Iași
Locomotive diesel-electrice de 3000 CP
Fabricatie ELECTRO-PUTERE Craiova intre 1978-1983. Au fost fabricate 23 de locomotive inseriate 060 DC clasa 66 si 67.

66-0016-7


sursa - Album foto Tractiunea de ieri si de azi - Regionala Cluj


desenul este pentru locomotiva DC de 3000 CP



Au fost utilizate la remorcarea trenurilor de calatori si marfa.
Caracteristici constructive
- doua boghiuri cu cate 3 osii motoare fiecare antrenate de motoare de tractiune
- diametrul rotilor - 1.100 mm
- lungimea peste tampoane - 19.00 mm
- distanta intre pivotii boghiurilor - 10.800 mm
- greutatea in stare de serviviu - 120 t
- greutatea motorului - 15.20 t
- viteza maxima de circulatie - 160 km/h
- frana automata - tip Knorr D2
- motor diesel dupa licenta ALCO tip 12R251 FLO in 4 timpi, cu supra alimentare, cei 12 cilindri in V la 45 grade
- tipul motorului adaptat pentru fabricarea la Resita
- puterea motorului la turatie nominala - 3.000 CP
- capacitatea rezervorului principal de motorina - 6.200 l
- instalatie pentru incalzirea trenului (varianta pentru calatori)
- priza pentru alimentare WIT
- consum specific de combustibil, in g/CP.h - 161-166
- consumul specific de ulei, in g/CP.h - 1.7


8 locomotive au intrat in parcul depoului Iasi. Au remorcat trenuri pe relatia Iasi - Tecuci - Focsani, Iasi - Pascani. Inca din primul an au aparut defectiuni mari ca la locomotivele DD care au condus la neutilizarea lor in cadrul termenului de garantie cate 1-6 luni a fiecarei locomotive. In anul 1986 nici-o locomotiva DC din din parcul depoului Iasi nu a facut serviciu consemnandu-se in evidentele parcului stationarea in termen de garantie.



------------------------------------------------------------------

"Echipamnete noi pentru imbunatatirea produsului
- instalatie automata de detectare si avertizare a incendiilor tip ICPTT - din anul 1980
- frana cu disc si frana electomagnetica de cale - din anul 1985
- transmisie electrica in curent alternativ - din anul 1986"
- sursa - Tema de cercetare stiintifica 1978.
 

Atașamente

  • 066-DD-002 Turceni 2008 ab.jpg
    066-DD-002 Turceni 2008 ab.jpg
    91,3 KB · Vizualizări: 29
Ultima editare:
  • Like
Reacții: mrpuf și cosmin78
Interesant. Nu vad urmele de la literele C F R asa ca e posibil sa fie locomotiva livrata noua la Turceni. Dar de ce e DD? Carcasa e de DC.
 
Din cate stiu eu, in afara locomotivelor livrate la CFR, Electroputere a livrat locomotive de 4000 CP de constructie noua si la unele complexe industriale. Stiu ca un DD industrial a fost candva pe la IMM (intreprinderea miniera Mehedinti) si mergea in probe pe linia IMM - antestatie Dudas - Simian si pe ramificatia Dudas - Romag Halanga. In afara acestora, doua DD-uri de constructie noua (DD-001 si DD-002) au fost livrate si la Petrotel Teleajen (Rafinaria Lukoil de azi de langa statia Ploiesti Est). Ambele sunt azi taiate.
 
In afara acestora, doua DD-uri de constructie noua (DD-001 si DD-002) au fost livrate si la Petrotel Teleajen (Rafinaria Lukoil de azi de langa statia Ploiesti Est). Ambele sunt azi taiate.
Pe langa LDE 150-003 au avut si 2 locomotive 060 DD? Nu stiam. Trecem la dosar.
 
Da, da, au avut si doua DD-uri. Ulterior au fost taiate recuperandu-se motoarele diesel si boghiurile. In urma cu vreo 10 ani pe pamant, afara, mai zaceau motoarele si boghiurile. Habar n-am pentru ce s-au pastrat.