buna Florin,
Blandiana este o gara tipica de anii 1920 dupa anexarea de catre Regatul Romaniei, cu o extensie din anii 1960 - urata, frumoasa, aici fiecare va scrie ce va crede si nu are rost sa nu fim subiectivi!
cred ca, lasand la o parte cladirile de pasageri mari si medii, avem cel putin trei categorii de gari "mici":
- CFR in vechiul Regat, unde cladirile cele mai tipice sunt cele ale lui Elie Radu (element marcant: arhitectura specifica cu caramida rosie "de Ciurea".
- MAV in Transilvania, cladiri de pasageri pentru statii de categoriile III si IV, arhitectura tipica MAV (exista deja multe kituri de serie mare si mica in Austria, Germania si Ungaria)
- CFR in Transilvania dupa anexare si in Regat, anii 1920-1930, cladiri banale insa uneori nu prea urate (parere subiectiva) insa netipice - de exemplu Blandiana.
ma intreb cui ii este destinat kitul... unui modelist care doreste sa reprezinte ceva "de peste tot" i se poate destina numai cel de-al treilea tip de gara, unui "ardelean" adevarat numai tipul doi si unui "ceferist" cu pacura si injector de pacura CFR in sange
numai caramida de Ciurea...
cladirea "Tunel" propusa de Florin este un exemplu interesant de ceva transilvanean fara a fi tipic MAV, mic si usor de realizat si cu proportii finute, care ar merge la fel de bine la Vatra Dornei ca la Huedin ca la Darste si de ce nu, cu putina toleranta, si prin Mehedinti...
ma mira ca voi tot vorbiti de "gara" insa va referiti doar la cladirea de pasageri a acesteia... uitand complet de rampa de marfuri, magazia de marfuri si celelalte anexe care fac parte integranta dintr-o "gara"! :roll: