Kit gara din Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Gara din Baneasa parca de arhitect Duiliu Marcu , arhitect de geniu.
Ar merge in machete si casute de transformare tot de acelasi arhitect, una la Busteni una pe drumul spre Peles.
Si ...Gara din Ploiesti Sud eu as cumpara si la dimensiuni ....apreciabile :p
 
Concluzia ca suntem niste visatori incurabili si asta este foarte bine.
Probabil ca intr-o zi vom avea si un kit al garii visate, ca e Burdujeni sau Baile Herculane, etc., dar in conditiile impuse de inceput, cea mai interesanta si consider ca poate, relativ mai usor de realizat a matritelor, este gara Corabia, pe care am vazut-o in postarea lui lui Dan tm.
Este o incercare de a fi obiectiv intr-o problema foarte subiectiva !
:floare: power
 
De ce nu luati in considerare sa faceti o gara, chiar mai complexa, pentru care aveti planuri extrem de bine detaliate.

Vezi subiectul in care Dorin (Victorian) prezenta planurile garii vechi din Sinaia.
 
Vezi cateva poze ale subsemnatului pentru gara Aiud aici mai in josul paginii, postarea din 21 Oct 2008:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3560&postdays=0&postorder=asc&start=0

Eu totusi as merge mai degraba pe gara CORABIA, rugandu-l pe Dan TM sa vada daca nu are poze mai multe si cu rezolutie mai mare pentru exemplul respectiv, care mi se pare excelent.


Vali, iti multumesc de aprecieri, insa gara veche din Sinaia ar avea o problema de marketing, anume faptul ca, fiind demolata in 1913, ramane o cladire strict de epoca I-a!
 
buna Florin,

Blandiana este o gara tipica de anii 1920 dupa anexarea de catre Regatul Romaniei, cu o extensie din anii 1960 - urata, frumoasa, aici fiecare va scrie ce va crede si nu are rost sa nu fim subiectivi! :D

cred ca, lasand la o parte cladirile de pasageri mari si medii, avem cel putin trei categorii de gari "mici":

- CFR in vechiul Regat, unde cladirile cele mai tipice sunt cele ale lui Elie Radu (element marcant: arhitectura specifica cu caramida rosie "de Ciurea".

- MAV in Transilvania, cladiri de pasageri pentru statii de categoriile III si IV, arhitectura tipica MAV (exista deja multe kituri de serie mare si mica in Austria, Germania si Ungaria)

- CFR in Transilvania dupa anexare si in Regat, anii 1920-1930, cladiri banale insa uneori nu prea urate (parere subiectiva) insa netipice - de exemplu Blandiana.

ma intreb cui ii este destinat kitul... unui modelist care doreste sa reprezinte ceva "de peste tot" i se poate destina numai cel de-al treilea tip de gara, unui "ardelean" adevarat numai tipul doi si unui "ceferist" cu pacura si injector de pacura CFR in sange :D numai caramida de Ciurea...

cladirea "Tunel" propusa de Florin este un exemplu interesant de ceva transilvanean fara a fi tipic MAV, mic si usor de realizat si cu proportii finute, care ar merge la fel de bine la Vatra Dornei ca la Huedin ca la Darste si de ce nu, cu putina toleranta, si prin Mehedinti...

ma mira ca voi tot vorbiti de "gara" insa va referiti doar la cladirea de pasageri a acesteia... uitand complet de rampa de marfuri, magazia de marfuri si celelalte anexe care fac parte integranta dintr-o "gara"! :roll:
 
...si uite asa am ajuns la gari din Regat din epoca pre-CFR! :D

gari MAV avem, gari englezesti avem (Comana) pana si la Hornby, de ce sa nu faca baietii ceva ce nu mai exista in alta parte?
 
igzact, cum spune si Cosmin ;)

o echipa masurase Jiblea de la un cap la altul... era o gara medie, frumoasa, relatv simpla, care se poate completa ulterior si cu turn de apa si magazie...

ar mai fi si cele de pe linia de Bailesti, unde se facuse o expeditie acum cativa ani... documente fotografice exista si acolo!
 
Horia_Radulescu a spus:
....linia de Bailesti...

Calafat frate...ca doar iti vorbii de el dincolo :p

gari surori cu cele de pe linia Calafatului sunt si pe linia Tg.Ocna-Palanca...Galati-Beresti-Barlad....Targoviste-Pucioasa
...Pitesti-Curtea de Arges...Focsani-Odobesti...
 
da, Calafat, vroiam doar sa vad daca (si cum) reactionezi! :)

mai era o gara pe acolo (Motatei) similara cu Bailesti, nu foarte mare si de toata frumusetea!