Aici
Date si imagini cu aceste mașini sunt foarte puține, am preluat din Istoricul Tractiunii Feroviare cateva. In 1869-1870, Societatea Acționarilor CFR a achiziționat 20 de locomotive de tip 1A1, de la fabrica Egestorff Hanovra-Linden, a dr. Strousberg, pentru tracțiunea trenurilor de calatori de...
forum.lokomotiv.ro
Desenele din revista Modelism ale masinilor B1, sunt pentru cele cu roti "normale", de 1425 mm. Cazanul vertical incape intre osiile motoare, insa fara multa marja de eroare. La masinile 52, 53, 69, 74 si 106 , rotile au diametrul de 1609 mm, adica ceva mai dificil de acomodat cazanul vertical intre osii, fara modificari la forma acestuia.
In lucrarea Parcul aocomotivelor cu abur de ecartament normal, autori Gabriel Margineanu si Serban Lacriteanu, se specifica lungimi diferite pentru masinile B1
a - lungimea totala peste tampoane , impreuna cu tenderul este de 13.270 mm pentru numerele 51, 55-68, 70-73, 75-105
b- lungimea totala peste tampoane, impreuna cu tenderul este de 13.080 mm pentru numerele 52, 53, 69, 74 ,106
unde tenderul deste acelasi pentru toate masinile 1A1 si B1, respectiv 1-19 si 51-106.
Eu inca sper la o poza cu una din cele 5 masini cu "roti mari", poate intr-o zi va aparea...