InterRail 2008

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
Salutare,

Va prezint un fotoreportaj cu ocazia calatoriei mele prin Ungaria, Austria, Elvetia, Germania, Franta si Anglia. Asa cum zice si titlul am folosit un bilet de tren InterRail Global Pass valabil in toata Europa.

In prima zi de valabilitate a biletului trebuia sa ajung pana la Horia la Mulhouse in Franta.

Am luat R Dacia de la Deva pana la Budapesta. Cuseta pana la Budapesta a costat 96 lei.

Biletul nostru timp de zece zile :



La Curtici in asteptarea controlului :



De prin Budapesta Keleti :



Ungaria si Austria nu sunt Romania asa ca viteza e destul de mare,
ne apropiem de Viena:





R.Dacia a avut intarziere si am pierdut Transalpin-ul, asa ca pierdem vremea prin gara pana la urmatorul tren spre Innsbruk.
Cateva modele de la magazinul Memoba expuse in vitrina garii :



Si o garnitura EN Orient-Express de la Amsterdam :



si 101 :

 
Plecam din Viena spre Innsbruck cu un EC :



Ajungem la Linz. Timp sa se spele farurile locomotivei :



Ajunem la Kufstein :



Schwaz :





La Innsbruck schimbam trenul, luam un OEC spre Bludenz unde ne asteapta Horia.

Cat schimbam trenul am timp de 2 poze :







O oprire a fost în Imst-Pitztal. Deasupra gării este un viaduct mare :



Trecem si prin Landeck-Zams :



Cateva peisaje vazute din compartiment :



O gara mica si frumoasa, din pacate nu oprim sa o fi pozat mai bine :



Iar peisaje:

 
După Imst-Pitztal am început urcarea spre pasul Arlberg. sunt multe tunele pe aceata ruta, cel mai lung fiind tunelul Arlberg-10648 m



Gara St. Anton am Arlberg este situată la ceea mai mare altitudine si este construită între 2 tuneluri:



IeÂşirea spre Feldkirch reprezintă începutul tunelului foarte lung. SpaĂžiul din gară este atât de mic, încât sfârÂşitul peronului se află deja în tunel. Locomotiva si primul vagon sunt deja in tunel:



Dupa 10 minute de mers prin tunel ajungem la Langen am Arlberg:



De aici incepem sa coboram spre Bludenz, iar peisaje:



Ajungem cu o intarziere de 10 minute la Bludenz, Horia ne asteapta. Rucsacii in portbagaj si la drum spre autostrada. Din Austria trecem in Elvetia catre Franta. La punctul de control dintre Austria si Elvetia nimeni, dupa doua ore intre Elvetia si Franta nimeni, asa ca in inca 30 de minute suntem la Mulhouse. Restul serii bere si discutii.
 
Dimineata plecam spre gara din Mulhouse pentru a rezerva locur la TGV, din pacate nu mai sunt locuri pentru urmatoarele 2 zile :( . Asta este, nu mai mergem cu TGV-ul pana la Paris.
Cateva poze de la gara:



se remarca noul tramvai din Mulhouse, LowFloor 100% si noul vagon-pilot Corail pentru trenuri TER200. Cu aceste vagoane se circula pentru prima data in Franta cu 200 km/h cu trenuri "impinse".



Gasim o terasa si ne punem la alcatuit planul pentru ziua respectiva cat bem o :cafea:



Hotaram sa vizitam Muzeul francez al Căilor Ferate.
După o instalare provizorie în depozitul dezafectat Mulhouse-Nord, din 1971 până în 1976, Muzeul este deschis pe locatia actuala în anul 1976.

In parcare o masina faina, Bentley:


In fata muzeului, o veche Bourbonnais de pe la 1850, din pacate descompletata:


Urmeaza pozele din prima sala din muzeu, care nu sunt prea bune, intrucat organizatorii au facut o animatie cu foarte putina lumina si au vopsit peretii in negru. Comentariile sunt completate de Horia, care a participat evident si el la vizita.

Rodul unor nopti nedormite de Andre Michelin, pneuri la un automotor, primul vehicul feroviar din lume echipat cu pneuri:



Desi avea un confort deosebit, ideea nu a fost continuata dupa 1945.

Un plug de zapada de origine americana, care a avut rude si la CFR:



O replica la un sabotaj, cu o biata "Consolidation" cu 4 cilindrii culcata pe o parte, lasand sa se vada distribuitia externa si interna:



La un televizor ruleaza actiunea sabotajului

Vagonul lui Napoleon III:




o veche locomotiva 1'B1' a PO (Paris-Orleans) de tip "Orleans" ;) care a avut si ea rude de fabricatie germana la CFR:


un automotor cu motor cu explozie de pe linia Mont Blanc:


mai multe vagoane de dormit si restaurant de la CIWL:


Apare si tarisoara noastra, pe o reclama din anii 1940 din Metroul tip Sprague:


O poza de grup:

 
Dupa ce iesim de la intuneric vedem afara o aburoasa in asteptarea restaurarii, o macara din secolul XIX si un peron acoperit:



Ajungem la sala cu cele mai multe exponate, scara 1:1 si 1:87.

L'Aigle :




"Sf. Pierre" Buddicom din 1844 este cea mai veche locomotiva expusa în Europa. Timp de aproape 70 de ani ea a remorcat trenuri între Paris si Rouen :


Inspiratie pentru diorama?



Un vagon de metrou clasic parizian tip Sprague, in care se afla reclama la Romania, "tara in care turistii straini primesc benzina pe gratis" :D



Aburoase:




una din faimoasele "Coupe-Vent", primele incercari de carenare:








una din faimoasele 232 ale SNCF a fost montata pe o instalatie care permite invartirea rotilor la fiecare 20 de minute, lasand sa se vada distributia:


Lectie pentru acasa :

 
Electrice.

Record mondial, BB9004 a atins viteza de 331 km la sud de Bordeaux in 1955 :



CC-7107, care a participat si ea la record, tot cu 330km/h:


CC 6572, locomotiva care a lansat in Franta stilul "Nez-casse", aici in culorile GC clasice, restaurata de curand:


una din primele electrice franceze din anii 1920:


un "crocodil" SNCF (seriile BB12000 si BB13000), locomotiva pe care ar fi avut-o CFR si azi daca nu castiga ASEA testele de pe Predeal-Brasov la inceputul anilor 1960:


BB 20210


2D2-5516



161.BE.3



E1 PO, care aducea si scotea garniturile din gara Paris-Orsay (azi muzeu de arta) in care era interzis accesul locomotivelor cu aburi:



se remarca pantograful de dimensiuni foarte mici
 
Diesel :



aceasta prima locomotiva aduce bine cu o Eb4/4 SBB sau cu un LDH de-al nostru, a fost insa fabricata in anii 1930... insa daca n-ar fi nituita, ci sudata, ar fi putut sa fie construita asa si 30 de ani mai tarziu! :D



Automotoare:

Automotorul l Bugatti "Presidentiel" ZZy 24408 (XB 1008). 9 unitati au fost construite intre 1933 - 1935. Lungime 23,33 m, 48 de locuri, echipat cu 4 motoare Bugatti Royale. Viteza 140 km/h
A avut record mondial de viteza de 196 km/h. Ele au rămas în serviciu pană la sfaÂşitul anilor 1960, in ciuda costurilor ridicate de operare. Vedere panoramica de la ambele capete. Postul de conducere era undeva pe la miljoc, mecanicul vedea de deausupra :








Automotor ABJ ZZEty 23859 P.O. Midi (Renault 1933). Lungime 17,4 m, greutatea 25,5 t, 56 de locuri.



capul unui automotor cu turbina de gaze RTG (TurboTrain) care a circulat ani de zile intre Paris si Mulhouse:



diverse, intre care si un vagon cu imperiala din anii 1860:




Vagonul lui Charles de Gaulle si Georges Pompidou din anii 1955-74:



Panouri de la expozitia temporara "100 ani de locomotive Pacific":




 
Cateva poze cu diorama H0 functionala si cateva modele in vitrine, la scarile 1, 0, H0 si N:












 
Iesim la soare. In parcare 2 masini cum nu vezi in fiecare zi, Bentley :



De la muzeu imediat pe autostrada in directia Weil-am-Rhein (Germania) in cautare de modele de Roman Diesel. Ne mai invartim prin magazin putin si plecam spre Basel, la granita un mic control la pasapoarte . Trecem punctul de control si in 5 minute suntem in Basel, ma intai mergem la gara DB-Basel Badischer Bahnhof, care este teritoriu german, desi se afla in mijlocul orasului elvetian. Zi de meci intre Germania si Portugalia asa ca gara e plina de fani.

Sa ajung pe peron trebuia sa trec prin vama iarasi asa ca am renuntat.



Steaguri, stegulete peste tot in Basel, doar suntem in plin campionat... se remarca si tramvaiul Combino al BVB cu steagul Romaniei:



Dupa mai multe ture prin oras ajungem la gara Basel SBB :







 
De la Basel inapoi la Mulhouse sa o luam pe Dana de la servici sa sa mergem sa vedem meciul dintre Germania si Portugalia pe o terasa la Freiburg.

Inainte de a ne aseza la o terasa am fost sa vedem ceva frumos, BMW-uri mai speciale :





Nu plecam pana nu pozez toate masinile si noi langa ele :




Plecam spre o terasa, aici e plin si nu avem locuri :



Gasim o terasa tare faina pe malul unui rau si ne punem pe baut bere si vizionat meciul. Germania castiga si in oras e sarbatoare :



Sa mergem si pana la gara din Freiburg, langa gara un incendiu la un hotel, noi am crezut ca au facut ceva suporterii :



Imediat am ajuns si la gara :





Olanda si Portugalia :



Pe la miezul noptii lasam in urma nebunia si ne indreptam cu 220 km/h spre Mulhouse. La Horia fac numai 2 poze, mai vedem o revista ,vorbim de vagoane CFR. Asa se termina 2 zile minunate petrecute cu Horia. E timpul sa ne retragem, dimineta avem tren spre Paris.
 
Este vremea sa plecam spre Paris, cum la TGV nu erau locuri am mers cu un rapid. Vagoane din 1974-84 tip salon, tipicele Corail modernizate (Corail Plus).

In drum spre gara :



Vagoanele de la rapid :



Pe drum mai fotografiez ce se poate:



Dupa 4.30 ajungem la Paris Est:







De la Paris Est pana ala Paris Nord se fac 5 minute de mers pe jos, cautam un ghiseu de unde sa luam locuri la TGV spre Calais peste 2 zile, nici acum nu avem noroc asa ca plecam spre hotel.

Mai trag un cadru:



Cate o poza mai interesanta chiar daca nu e cu trenuri am sa mai pun.

Muzeul Militar si mormântul lui Napoleon Bonapartede la Domul Invalizilor.

Este un loc pe care nu trebuie sa-l ratezi daca ajungi la Paris. Se pot vedea de la armuri medievale si palose, pana la tunuri si arme moderne.








O uniforma de general roman :



Medalie romaneasca :
 
Ca orice turist nu puteam sa nu vad Versailles, Catedrala Notre-Dame, Arcul de Triumf , Champs-Elysees ( aglomerat si mizerabil noaptea ) ,Centrul National de Arta Pompidou, Piata Concorde (Place de la Concorde) , Turnul Eiffel.


Turnul Eiffel in noaptea de 21 Iunie- fête de la musique


La 20 de minute de mers cu un tren regional luat de la Paris Montparnasse am ajuns la Versailles.De la gara este autobuz care merge pana in fata Palatul Versailles.




Dupa ce am batut la picior Parisul 2 zile si 2 nopti e vremea sa ne indreptam spre Londra via Calais.

Poze cu gara Paris Est:

De aici pleaca trenurile ICE.


Noi cum mergem la Londra trebuie sa luam trenul din gara Paris Nord.
De aici pleaca trenurile spre Anglia, Eurostar.

Poze de prin Paris Nord:

Terminalul pentru Eurostar:





Luam un tren rapid pana la Boulogne. Dupa 2 ore suntem la Boulogne.
Locomotiva de la rapidul cu care am calatorit :




Vagon Corail de rapid :



Da la Boulogne la Calais mergem cu un automotor. As vrea sa fie si la noi asa ceva pe rute scurte :






Ne apropiem, vedem apa :




De acasa am plecat cu lectia invatata, scria cineva pe forumul de la InterRail ca pentru a ajunge la terminalul de feriboturi trebuie sa cobori la Calais-Frethun. Asa am facut si noi, numai ca am luat o mare teapa. Gara e pentru trenurile Eurostar, care ies de sub canal aproape de Calais-Frethun. Noi eram in camp la 22 km de Calais Ville. Inainte sa realizam ca suntem la mama naibi am facut talpa prin 2 sate de langa Calais. Pe autostarada nu puteam sa mergem ca ne era frica de politie, asa ca am hotarat sa mergem inapoi la gara. Norocul nostru a fost ca se intorcea in Calais un taxi care fusese la gara Frethun. 22 de km de la Frethun pana la terminalul de feriboturi 30 euro cu aparatul pus.

Calais este cel mai mare port francez de pasageri Are două muzee celebre, cel de arte frumoase Âşi cel de dantele. Este Âşi a fost un important port militar, fortificaĂžiile sale datând din secolul al XIII-lea. Între 1347 Âşi 1598 a fost stăpânit de englezi. Aici se află Pasul de Calais, o porĂžiune de mare lată de 31 de km Âşi lungă de 185 de km care desparte FranĂža de Anglia Âşi uneÂşte Marea-Mânecii cu Marea-Nordului.

Ajungem si la portul de feriboturi spre Anglia. Sunt doua companii mari care opereaza, SEAFRANCE si P&O. La SEAFRANCE beneficiem de reducere de 50% pentru ca avem InterRail. Platim 7 euro si ne intoarcem in oras sa mancam si sa vizitam orasul. Bine am facut ca in gara am avut o surptiza, garnitura ORIENT EXPRESS.
 
Garnitura ORIENT EXPRESS sosita de la Londra in gara Calais Ville :








Toata garnitura de la locomotiva pana la ultimul vagon:















 
Trebuie sa ne intoarceam in port, este autobuz de la gara. Pret 1.5 euro. Prin vama trebuie sa trecem cu 30 de minute inainte de a urca pe feribot.
De pe la terminal:




Dupa o intarziere de 40 de minute plecam de la Calais in directia Dover-Anglia.
Lasam in urma coasta Frantei:



Pe feribot un mic oras cu de toate. Calatoria dureaza 2 ore.


Ajungem si la Dover, suntem printre primii care coboara.

Cu aparatul in mana apuc sa fac ceva poze :




Avand intarziere avem emotii cu trenul spre Londra. Trecem fara problema prin fata celor de la politie si ne punem pe asteptat autobuzul catre gara din Dover. Ne uitam la ceas din minut in minut, nu ajungem la timp, mai sunt 7 minute pana pleaca trenul.


Din autobuz fac o poza la un castel:



In oras circulatia lejera, stam la un stop, vad un indicator spre gara. O curba si suntem in fata garii. Mai avem 2 minute pana pleaca trenul, repede la casa sa vorbim cu nenea de bilete, e ok putem sa mergem cu biletul InterRail fara sa mai platim nimic.

Ajungem pe peron adata cu rapidul nostru catre Londra :



Fac o poza si in interior :



Cand am vazut cum arata la exterior nu ma asteptam la asa confort la interior. Curat, comod, rapid.

Linia pentru Eurostar :



Prima data cand vad in realitate asa cava :



La ora 22.30 am ajuns la Londra. Stim unde sta prietenul nostru asa ca ne indreptam spre metrou. Garnituri din 2 in 2 minute, sistem f.bine pus la punct.O calatorie cu metroul 4 lire, la naiba bagam talpa la greu zilele urmatoare.
 
A doua zi la vizitat orasul.

Avand timp vedem ca un bilet valabil o zi cu metroul costa 6 lire daca il luam dupa ora de varf de dimineata. Trebuie sa ma obisnuiesc cu circulatia, sa am grija cand traversez strada. Umplu un card cu poze.

Am sa mai strecor si aici cateva, macar cu cele mai importante simboluri.

Frumoasa la exterior dar si mai frumoasa in interior, Catedrala Westminster Abbey. Este mormantul majoritatii regilor Âşi reginelor engleze, dar Âşi a mai multor oameni celebri ca Isaac Newton, William Shakespeare. Costa 10 lire vizitarea. De la ora 17.00 nu se mai viziteaza pentru ca incepe slujba, unde poate intra cine doreste.





Palatul Westminster.
Cunoscut si ca palatul Parlamentului , acesta este unul din principalele obiective turistice ale Londrei. Turnul cu ceas, orientat spre Piata Parlamentului si Westminster Abbey si cunoscut de toata lumea sub numele de Big Ben, este emblematic pentru capitala britanica, figurand, practic, pe toate pliantele turistice ale orasului.



Picadilly Circus :



Nu puteam sa pierd schimbarea garzii la Palatul Buckingham. In timpul verii, schimbarea garzii are loc in fata palatului si este unul dintre cele mai populare evenimente din Londra din 1 aprilie pana in prima jumatate a lunii iulie. E bine de ajuns inainte de ora 11.00.

In drum spre Palatul Buckingham prin Green Park:











Hyde Park :



Turnul Londrei, cea mai veche construcĂžie din Londra:



Alt simbol, Tower Bridge :



HMS Belfast, nava de razboi din WWII, acum muzeu, ancorata pe Tamisa chiar langa London Tower :



Columna Amiralului Nelson in Piata Trafalgar:



Nu numai la Palatul Buckingham se schimba garda:



Cum altfel puteam sa incheiem serile daca nu la un pub :

 
Stiind ca la dus o sa mergem cu feribotul iar la intoarcere o sa mergem cu Eurostar-ul prin Eurotunel am vorbit cu prietenul din Londra sa cumpere biletele pentru noi, am avut noroc sa gasim bilete f. ieftine. Sunt anumite zile si anumite ore cand se pun in vanzare aceste bilete ieftine.Cu acest tip de bilet nu se poate schimba data, ora sau lua banii inapoi daca te razgandesti. Pretul biletului a fost 44 lire fata de 154 lire cat e normal.

Eurostar pleca din centrul Londrei de la St. Pancras International si ajunge in garile centrale din Paris (Gara de Nord) sau Bruxeles (Gara Midi).

In 14 noiembrie 2007 a fost închisă staĂžia Waterloo International, trenurile Eurostar ajungând acum în gara Saint-Pancras, cica cea mai scumpa gara din lume (800.000.000 GPB). Aceasta masura era necesara intrucat trenurile Eurostar circula cu viteza foarte mare in Franta, dar sunt nevoite sa incetineasca pe teritoriul Marii Britanii, avand acelasi traseu cu trenurile de navetisti care intra si ies din Londra. Asa ca a fost construita prima linie feroviara de mare viteza din Marea Britanie, High Speed I.

Vagoanele au gabaritul britanic, mai mic decât cel continental. Pot opera la viteze de până la 300 km/h pe liniile de mare viteză, cu o limită de 160 km/h în tunel.

Iesim de la metrou si dam de indicatoare spre gara :





Ajugem la terminal, sa mergem mai departe bagam biletul de tren la o chestie la fel ca la metrou:





Controlul la vama si la pasapoate nu dureaza mai mult de 5 minute. Odata trecuti fac cateva poze mai pe ferite :



Accesul catre peroane se face cu 20 minute inainte de a pleca trenul, pana atunci usile raman inchise :



Se deschid usile si ne indreptam spre peron :



Las rucsacul in vagon si ies sa fac cateva poze :



Interior :



Vagonul restaurant/bar :



Clasa Business Premier :



Dupa 492 km si 2 ore, 21minute ajungem la Paris Nord. Prin tunel merge 19 minute. Daca nu esti atent afara nici nu iti dai seama cad intri/esti in tunel.

Eu mai intarzii cu pozatul :



Accesul catre sala de asteptare si punctul de control pentru trenurile eurostar din Paris Nord :



Prin gara liniste, e trecut de ora 23.30 , pana la ora 05.00 nu mai pleca niciun tren. Inainte de a iesi nu pot sa nu mai fac ceva poze :

 
Inapoi in Paris. Dimineata eliberam camera si ne indreptam spre gara pentru a lasa bagajele. Toata ziua e pentru vizitarea Muzeului Louvre . Pe seara ajungem si la biserica Sacre-Coeur.
Parisul se vede tare bine de aici :



Gara de Nord :



De la Paris la München cu CNL. Vagoane DB, numai cusete si un vagon de dormit. Avand InterRail am mai platit numai 20 euro pentru cuseta.



Inainte de a pleca trag cateva cadre cu un vagon bar de TGV :



Dupa doua beri si un somn bun dimineata ajungem la München. Scot aparatul si ma pun la post, geamul e tip ghilotina :D :D .
Pozez si patura :




Alta garnitura CNL :



Suntem opriti cate minute inainte de a ajunge la München Hbf, moment bun pentru pozat :








Garnitura cu care calatorit :

 
Am plecat in oras la vizitat, cine stie ce e cu aceasta cladire?



Frumos orasul, am stabilit ca la anu' sa ajungem cateva zile aici pentru Oktoberfest.

Ajungem din nou la gara, avem tren spre Viena. Alte poze de la gara.

Un EC OBB :



Un magazin de trenulete pe peronul de la linia 11 :
www.gleis-11.de


Un tren regional :



La cateva minute dupa ce am plecat de la München Hbf, mai multe garnituri de DBNachtZug Talgo si un tren regional :





De pe traseu :



Ajungem la Salzburg, dupa mai multe locomotive Taurus ale OBB cu campionatul european de fotbal vazute in mers gasesc in sfarsit una care o pot poza, 1116 232-8 Spania :



Si un vagon de Inter Regio (IR) DB :



La Viena trebuia sa vedem semifinala la fan zone, dar in ultimul moment am renuntat din cauza vremii. Asa ca in loc sa calatorim spre Bratislava cu un REX si de acolo spre Brasov cu Panonnia am schimbat macazul si am hotarat sa plecam din Viena spre tara. Un noroc nesperat, din cauza vremii si a unui vagon MAV R.Dacia era inca in statie dupa aproape 90 minute de cand trebuia sa plece.

Completam ultima calatorie pe bilet :


La Brasov am ajuns cu 3 ore intarziere.

Asta a fost fotoreportajul.
 
Excelente poze, Florin!

De facut un comentariu legat de Mulhouse nu prea pot, pentru ca in afara de muzeul SNCF si un pic din oras (tin minte un turn medieval, undeva pe un colt!) n-am vazut mare lucru, iar la Freiburg sau Basel (inca) n-am fost! :)

Metroul din Londra e un vis frumos... de fapt toata Anglia este. Nu degeaba zice bancul ala: de ce fac albinele miere? fiindca au in fruntea lor o regina! Daca ar avea un presedinte, ar face ...cu totul altceva! Mi-as dori sa fie si metroul si trenurile din Bucuresti si din Romania la fel de bine organizate si de bine semnalizate cum sunt cele din Anglia. La chestia cu biletul de metrou, mai convenabil este sa iei bilet pentru toata ziua, costa 9 lire (parca) si te plimbi cat vrei dupa aia, dezavantajul este ca e valabil doar DUPA ora 9 dimineata (ca sa nu incomodezi rush hour). Sa nu-ti imaginezi ca poti pacali computerul, pana la ora 9 NU recunoaste biletul (am incercat!) :D
 
Cateva filmulete:

EN MAV Zürich-Budapesta:



Diorama de la muzeul din Mulhouse:



Cum functioneaza 232 SNCF in acelasi muzeu:



Din gara Basel SBB:





Din gara St. Pancras International: