Intalniri FREMO - Hanau, Nied, Praga

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dar nu am spus c㒠aceasta este o întâlnire FREMO.

Nu, insa la ce subiect suntem oare aici? Intalniri la piata? :D

Wohl nicht, aber welcher Thread ist das hier? Treffen auf den Marktplatz? :D

Lasand gluma la o parte si la modul cel mai serios, trebuie inteles un lucru si sper ca mesajul a trecut: FREMO este deschis in afara, oricine, chiar si cei care nu sunt membri pot participa la intalniri daca ne anunta in prealabil si in multe cazuri chiar si spontan, insa nimeni nu trebuie sa creada ca i se va face rambursarea sistematica a costurilor sale de drum, de cazare, etc. Nu a fost cazul nici la Praga (subiectul nostru) si nici la alte intalniri. Au existat insa multe cazuri in care, in limita posibilitatilor, unii membrii au dormit cu sacul de dormit in sala.

Das muss man wohl mit Google Translate oder die eigene Familie übersetzten, mir ist zu viel Arbeit :lol:
 
Frank, eu am inteles ca te refereai la sistemul de operare FREMO si iti multumim pentru promovarea expozitiei de la Ruse, imi pare rau ca nu ne putem intalni, pentru noi important este ca avem module ce pot fi operate dupa standardul FREMO la N, TT si H0 si de trei ani participam la intalnirile la care suntem invitati indiferent daca avem sau nu facilitati financiare in limita posibilitatilor noastre.
Scopul nostru este sa promovam modelismul romanesc la expozitiile internationale indiferent daca sunt sau nu in calendarul FREMO, sa ne intalnim cu vechi prieteni din alte tari, sa legam noi prietenii, sa aratam ce facem noi, sa vedem ce fac altii, faptul ca intalnirile la care am participat si noi au fost prezentate de ceilalti participanti din alte tari pe diverse forumuri, facebook, etc. au facut sa fim cunoscuti si eventual si apreciati
 
Tocmai de aceea este important ca modulele voastre sa fie construite dupa standard FREMO sau cel putin segmentele de capat ale unei grupe de module sa fie compatibile cu standardele FREMO.

Am facut aceasta experienta la Praga. Multe segmente suedeze nu erau deloc compatibile cu standardul nostru si nu puteau functiona decat intr-o anumita ordine, insa nu a fost nici o problema deoarece in fiecare capat exista cate un modul FREMO.

Si gara lui Olaf, prezentata prin fotografiile mele de mai multe ori pe pagina 1 a acestui topic, lunga din semnal in semnal de 14 metri (!!!) este construita ca o unitate de sine statatoare, copia corecta a garii KA-Durlach din realitate catre 1982. Compatibilitatea cu un aranjamant FREMO se realizeaza prin patru segmente de capat, corespunzand cu cele patru iesiri ale garii reale, care sunt bine inteles fictive (in sensul ca nu corespund situatiei din teren) insa au profilele terminale dupa standardele asociatiei.

Pentru a ramane la subiectul acestui topic, nu cred ca e realist sa vorbim de o reuniune FREMO pe scara N in viitorul apropiat in Romania insa intr-adevar ce se face in tara vecina e un inceput. Nu mi se pare de asemenea nici realist sa credem ca vor veni oameni din Romania la Nied, la Hanau (Grossauenheim), la Vienenburg sau chiar la Rosenheim, insa Praga in octombrie 2017 mi se pare un obiectiv realizabil. Ce spui, Dragos? :roll:
 
Iata spre exemplu doua ipostaze ale garii lui Olaf (fotografiile ii apartin):


Se vede clar trecerea de la reproducerea situatiei reale (pe o latime mare, 80cm sau si mai mult) la segmentele de tranzit fictive pe latime de 40cm care se pot cupla apoi cu orice modul FREMO de linie dubla.

Inca ceva: nu este nevoie neaparat ca modulele voastre sa reprezinte o unitate de sine statatoare, mai ales daca e vorba de linie curenta. Ni s-a intamplat de multe ori sa avem "bucata" de Sercaia a lui Frank in plina Germanie, un modul de curba cehesc intre unele germane s.a.m.d. Imperativele sunt cele ale traseului ales. Este insa foarte important sa se asigure o seriozitate absoluta din partea participantilor: cine si-a inscris modulele in caietul de participare si in FredL este obligat sa participe, nu ne putem permite sa ramanem cu un "gol" in mijlocul aranjamentului pentru ca Nea Cutare a gasit ceva mai bun de facut.

Experienta trecutului ne-a aratat ca e bine, mai ales la aranjamentele mari, ca modulele celor care au cele mai lungi drumuri de strabatut sa nu se afle in partile "sensibile" adica centrale ci in cele mai "marginase", pentru ca montajul sa poata inceapa chiar daca colegii sunt blocati pe cine stie ce autostrada sau i-a lasat masina in drum...
 
Horia , este posibil sa ajung la Praga, despre celalalte evenimente mentionate de tine nu am urmarit absolut nici o informatie .
 
Urmatoarea intalnire de la Praga va fi in octombrie-noiembrie 2017; intalnirile in capitala ceha se desfasoara in ritm de doi ani. Asa ca iti ramane destul timp sa finalizezi modulele, sa realizezi cablajul conform normelor FREMO, sa le inscrii, etc. :lol:

Pentru celelalte intalniri din urmatoarele luni, am pus linkul catre ele ceva mai sus:
https://www.fremo-net.eu/termine/treffen/treffen2016/

Pentru noi, cei de pe scara N, urmeaza Nied (Frankfurt am Main) la inceputul lui martie, apoi in mai intalnirea cea mare de la Grossauenheim (Hanau, tot langa Frankfurt am Main).
 
Punctul pe care tintesc acum este ca modulele sa fie perfect functionale pana in luna mai la expozitia de la Ruse . Partea de teraformare o voi atribui unui modelist cu mai multa experienta decat mine sau o voi face sub supravegherea si recomandarile acestuia . Talentul meu artistic este needucat :D
 

Iata un cuvant nou in limba romana, firma Noch pesemne ca se bucura. Spune si tu "constructia reliefului" sau "amenajare", de asemenea neologisme chiar nu avem nevoie, chiar daca unii le folosesc din belsug.

Atentie la conexiunile electrice ale modulelor, la prizele de curent tip "jack" folosite. Incearca sa respecti intocmai normele FREMO, iti va folosi pe viitor.
 
Salut...

On 30 September-3 October 2017, the 8th International N-scale Convention was held in Prague.
It was a nice meeting with people from different countries. I joined the Bulgarians this year. So we could run some Romanian cars. The meeting was epoch 4 in the 70s. But for lack of suitable BDZ and CFR cars we have let cars from the 80s and 90s drive.
I would like to show a few pictures, even if I notice that I have made too few good photos. But maybe Horia still provides some photos.


În perioada 30 septembrie-3 octombrie 2017, la Praga a avut loc cea de-a 8-a Convenție internațională la scară N.
A fost o întâlnire plăcută cu oameni din diferite țări. M-am alăturat/împreună Bulgariei anul acesta. Așa că am putea conduce vagoane românești. Întâlnirea a avut loc în epoca 4 în anii '70. Dar din cauza lipsei de vagoane adecvate BDZ și CFR am lăsat vagoane din anii '80 și '90.
Aș vrea să arăt câteva poze, chiar dacă observ că am făcut prea puține fotografii bune. Dar poate Horia oferă în continuare câteva fotografii.

Am 30.9.-3.10.2017 war die 8. International N-scale Convention in Prag.
Es war wieder ein schönes Treffen mit Leuten aus verschiedenen Ländern. Ich habe mich dieses Jahr den Bulgaren angeschlossen. So konnten wir einige rumänische Wagen laufen lassen. Das Treffen war Epoche 4 in den 70er Jahren. Aber aus Mangel an passenden BDZ und CFR Wagen haben wir Wagen aus den 80er und 90er fahren lassen.
Ich möchte ein paar Bilder zeigen, auch wenn ich merke, dass ich zu wenig gute Fotos gemacht habe. Aber vielleicht liefert Horia noch ein paar Fotos nach.


Praha2017_5212.jpg
Praha2017_5211.jpg

Praha2017_5214.jpg
Praha2017_5216.jpg

Praha2017_5223.jpg
Praha2017_5224.jpg

Praha2017_5226.jpg
Praha2017_5227.jpg

Praha2017_5236.jpg


Noapte bună!
Frank
 
Salut Frank,

Multumesc pentru postarea ta si pentru primele fotografii.

Eu inca nu am reusit sa le prelucrez pe ale mele si sa le fac "gata de forum". De cand m-am intors de la Praga am fost numai pe drumuri... Stress, stress si iar stress... :(

O sa incerc sa pun pozele mele pe forum saptamana viitoare.

O seara buna,