De mic copil am fost fascinat de mica locomotivă prusacă T3. Pe vremea cand aveam numai TT, maşina era produsă de firma ROKAL dar cu toate strădaniile nu am putut face rost de ea. E drept, modelele TT făcute de ROKAL erau la o scară incertă, mai grobiene decât 1 :120 exact.
Cu vârsta, am inceput să acir la modelul H0 RĂâWA, fascinant pentru anii ââŹâ˘70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reuşit să fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunoscători), printre care chiar şi o epavă a modelului RĂâWA, dar căutam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iată că iepuraşul a mi-a adus şi această bucurie! Am făcut rost şi de o gioaglă BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. Părea fată mare la început, până m-am apucat s-o desfac. Umblată rrrrăăăău şi prost, desigur, de vreun amator de digitizări neamţ. Nu mă bag în descrierea ratărilor făcuteââŹÂŚ
Ce mă dernaja, ca la multe modele mai vechiuţe Fleischmann, era ââŹĹdecupareaââŹÂ rămasă în traversele frontale ca reminiscenţă a cuplei cu clonţ.
Chiar şi cu cuplă PROFI, tot urât arată.

Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi şi http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0
Aşa că am inceput a cauta în troaceââŹÂŚ.

Cea care s-a dovedit a fi corespunzătoare ca înălţime, a fost tooot o piesă de la bunul şi vechiul PIKO!

Cu mărirea diametrului găurii de prindere a cuplei originale şi modificarea piesei PIKO ca să intre în spaţiul din şasiu, treaba se rezolva imediatââŹÂŚdar cupla ar fi ieşit prea mult în afară faţă de tampoane. Aşa că am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spateââŹÂŚ şi aşa, fără să vreau (aiurea!) m-am ales şi cu o mecanică de cuplă scurtă (KKK, tot pentru cunoscători).
Chestia era că trebuia ţinută pe poziţie lamela elastică, deci am conceput o piesă în formă de ââŹĹTââŹÂ .

Imaginea arată un stadiu ââŹĹtehnologicââŹÂ, rezultatul fiind:



PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva îşi trage propriul şasiu !)

Ei, arata altfel !
Acum urmează cosmetizarea carcaseiââŹÂŚ asta însă deja s-a mai vazut

Cum giogla are inscripţiile cam şterse, urmează achiziţionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând să-mi DRG-izez şi BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcasă muuult mai bine realizată decat cea din noua producţie), şi ultima achiziţie, dar şi struţocămila de mai jos (după revopsire)ââŹÂŚ

Amatori de Ep.I, nu vă bucuraţi, e o făcătură, dacă numarul de fabricaţie sau schild-ul de fabrică nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiză e ĂÂŤ abstract ĂÂť de-a dreptul !
Ziceam mai înainte, ceva de modelul RĂâWA.
Le voilĂ în catalogul din ââŹâ˘72-ââŹâ˘73ââŹÂŚ

ââŹÂŚ ce mai băleââŹÂŚ , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, şi inocentââŹÂŚ după locomotiva astaââŹÂŚ


Modelul a fost produs până în ââŹâ˘75, când RĂâWA se rupe în ROCO 8) şi ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei RĂâWA, fondată in 1959 vine de la fondatori RĂâCHLING + Willi ADE. Modelul, cel puţin carcasa, a fost moştenit de TRIX.
Acum vreun an, m-am ales mult visata, în formă tot de gioaglăââŹÂŚ

Relativ OK pe afară, dar pe dinăuntruuuuââŹÂŚ.

Motorul schimbat printr-o operaţiune de ciobănizare totală!

Aşa am aflat şi eu ca plasticul se poate tăia cu ââŹÂŚletconul!
în vederea recondiţionării, am cătat şi eu ca omul pe GOAGĂL, şi am găsit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arată o locomotiva ferbeserizată (Verbesserung = îmbunătăţire).

Ei, cu căţiva metri de sârmă, nişte teile de la Merker und Fischer, WEINERT, GßNTER şi ce mai găseşte modelistul prin casă, ââŹÂŚ arăta în final a locomotivă

Până în prezent, am reuşit să scot faţă şasiului, care avea un rând de saboţi de frână lipiţi invers!
A! Am uitat să vă zic că lokomotiva se livra in kit!ââŹÂŚ să aibă modelistul de lucruââŹÂŚ


Ei, biela arată la un fel, nu e tablă ştanţată. Dacă reveniţi la prima poză, vedeţi că şi asta era montată invers, cu penele în jos!
A suivre!
Cu vârsta, am inceput să acir la modelul H0 RĂâWA, fascinant pentru anii ââŹâ˘70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reuşit să fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunoscători), printre care chiar şi o epavă a modelului RĂâWA, dar căutam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iată că iepuraşul a mi-a adus şi această bucurie! Am făcut rost şi de o gioaglă BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. Părea fată mare la început, până m-am apucat s-o desfac. Umblată rrrrăăăău şi prost, desigur, de vreun amator de digitizări neamţ. Nu mă bag în descrierea ratărilor făcuteââŹÂŚ
Ce mă dernaja, ca la multe modele mai vechiuţe Fleischmann, era ââŹĹdecupareaââŹÂ rămasă în traversele frontale ca reminiscenţă a cuplei cu clonţ.
Chiar şi cu cuplă PROFI, tot urât arată.

Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi şi http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0
Aşa că am inceput a cauta în troaceââŹÂŚ.

Cea care s-a dovedit a fi corespunzătoare ca înălţime, a fost tooot o piesă de la bunul şi vechiul PIKO!

Cu mărirea diametrului găurii de prindere a cuplei originale şi modificarea piesei PIKO ca să intre în spaţiul din şasiu, treaba se rezolva imediatââŹÂŚdar cupla ar fi ieşit prea mult în afară faţă de tampoane. Aşa că am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spateââŹÂŚ şi aşa, fără să vreau (aiurea!) m-am ales şi cu o mecanică de cuplă scurtă (KKK, tot pentru cunoscători).
Chestia era că trebuia ţinută pe poziţie lamela elastică, deci am conceput o piesă în formă de ââŹĹTââŹÂ .

Imaginea arată un stadiu ââŹĹtehnologicââŹÂ, rezultatul fiind:



PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva îşi trage propriul şasiu !)

Ei, arata altfel !
Acum urmează cosmetizarea carcaseiââŹÂŚ asta însă deja s-a mai vazut

Cum giogla are inscripţiile cam şterse, urmează achiziţionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând să-mi DRG-izez şi BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcasă muuult mai bine realizată decat cea din noua producţie), şi ultima achiziţie, dar şi struţocămila de mai jos (după revopsire)ââŹÂŚ

Amatori de Ep.I, nu vă bucuraţi, e o făcătură, dacă numarul de fabricaţie sau schild-ul de fabrică nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiză e ĂÂŤ abstract ĂÂť de-a dreptul !
Ziceam mai înainte, ceva de modelul RĂâWA.
Le voilĂ în catalogul din ââŹâ˘72-ââŹâ˘73ââŹÂŚ

ââŹÂŚ ce mai băleââŹÂŚ , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, şi inocentââŹÂŚ după locomotiva astaââŹÂŚ


Modelul a fost produs până în ââŹâ˘75, când RĂâWA se rupe în ROCO 8) şi ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei RĂâWA, fondată in 1959 vine de la fondatori RĂâCHLING + Willi ADE. Modelul, cel puţin carcasa, a fost moştenit de TRIX.
Acum vreun an, m-am ales mult visata, în formă tot de gioaglăââŹÂŚ

Relativ OK pe afară, dar pe dinăuntruuuuââŹÂŚ.

Motorul schimbat printr-o operaţiune de ciobănizare totală!

Aşa am aflat şi eu ca plasticul se poate tăia cu ââŹÂŚletconul!
în vederea recondiţionării, am cătat şi eu ca omul pe GOAGĂL, şi am găsit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arată o locomotiva ferbeserizată (Verbesserung = îmbunătăţire).


Ei, cu căţiva metri de sârmă, nişte teile de la Merker und Fischer, WEINERT, GßNTER şi ce mai găseşte modelistul prin casă, ââŹÂŚ arăta în final a locomotivă

Până în prezent, am reuşit să scot faţă şasiului, care avea un rând de saboţi de frână lipiţi invers!
A! Am uitat să vă zic că lokomotiva se livra in kit!ââŹÂŚ să aibă modelistul de lucruââŹÂŚ


Ei, biela arată la un fel, nu e tablă ştanţată. Dacă reveniţi la prima poză, vedeţi că şi asta era montată invers, cu penele în jos!
A suivre!