Imbunatatiri BR 89.70 (T3) Fleischmann si RÖWA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
De mic copil am fost fascinat de mica locomotiv㒠prusac㒠T3. Pe vremea cand aveam numai TT, maşina era produs㒠de firma ROKAL dar cu toate stră’daniile nu am putut face rost de ea. E drept, modelele TT fă’cute de ROKAL erau la o scar㒠incertă’, mai grobiene decât 1 :120 exact.
Cu vârsta, am inceput s㒠acir la modelul H0 RÖWA, fascinant pentru anii ’70, model preluat ulterior de TRIX.
Revenind în prezent, am reuşit s㒠fac rost de tot felul de gioagle (JAFURI pentru cunoscă’tori), printre care chiar şi o epav㒠a modelului RÖWA, dar că’utam în continuare modelul în varianta DRG, desigur !
Iat㒠c㒠iepuraşul a mi-a adus şi aceast㒠bucurie! Am fă’cut rost şi de o gioagl㒠BR89.70 Fleischmann în varianta DRG. Pă’rea fat㒠mare la început, pân㒠m-am apucat s-o desfac. Umblat㒠rrrră’ă’ă’ă’u şi prost, desigur, de vreun amator de digitiză’ri neamţ. Nu m㒠bag în descrierea rată’rilor fă’cute…
Ce m㒠dernaja, ca la multe modele mai vechiuţe Fleischmann, era “decuparea” ră’mas㒠în traversele frontale ca reminiscenţ㒠a cuplei cu clonţ.
Chiar şi cu cupl㒠PROFI, tot urât arată’.



Pentru remedierea problemei, e necesar ca prinerea NEM sa fie sub nivelul traversei port tampon.
vezi şi http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=337&postdays=0&postorder=asc&start=0


Aşa c㒠am inceput a cauta în troace….



Cea care s-a dovedit a fi corespunză’toare ca înă’lţime, a fost tooot o pies㒠de la bunul şi vechiul PIKO!



Cu mă’rirea diametrului gă’urii de prindere a cuplei originale şi modificarea piesei PIKO ca s㒠intre în spaţiul din şasiu, treaba se rezolva imediat…dar cupla ar fi ieşit prea mult în afar㒠faţ㒠de tampoane. Aşa c㒠am ovalizat gaura, ducând cupla mai în spate… şi aşa, fă’r㒠s㒠vreau (aiurea!) m-am ales şi cu o mecanic㒠de cupl㒠scurt㒠(KKK, tot pentru cunoscă’tori).
Chestia era c㒠trebuia ţinut㒠pe poziţie lamela elastică’, deci am conceput o pies㒠în form㒠de “T” .



Imaginea arat㒠un stadiu “tehnologic”, rezultatul fiind:







PROBENFAHRT ! (sau magia prin care locomotiva îşi trage propriul şasiu !)



Ei, arata altfel !

Acum urmeaz㒠cosmetizarea carcasei… asta îns㒠deja s-a mai vazut



Cum giogla are inscripţiile cam şterse, urmeaz㒠achiziţionarea de la Gassner a unui set D230, în felul asta putând să’-mi DRG-izez şi BR89.2 PIKO (vechitura cu o carcas㒠muuult mai bine realizat㒠decat cea din noua producţie), şi ultima achiziţie, dar şi struţocă’mila de mai jos (dup㒠revopsire)…



Amatori de Ep.I, nu v㒠bucuraţi, e o fă’că’tură’, dac㒠numarul de fabricaţie sau schild-ul de fabric㒠nu va spune nimic, T12 (BR74) de pe marchiz㒠e « abstract » de-a dreptul !

Ziceam mai înainte, ceva de modelul RÖWA.
Le voilà în catalogul din ’72-’73…



… ce mai bă’le… , pardon, îmi curgeau ochii de tânar, cu suflet puuuur, şi inocent… dup㒠locomotiva asta…





Modelul a fost produs pân㒠în ’75, când RÖWA se rupe în ROCO 8) şi ADE (Willi Ade). De fapt, numele firmei RÖWA, fondat㒠in 1959 vine de la fondatori RÖCHLING + Willi ADE. Modelul, cel puţin carcasa, a fost moştenit de TRIX.

Acum vreun an, m-am ales mult visata, în form㒠tot de gioaglă’…



Relativ OK pe afară’, dar pe dină’untruuuu….



Motorul schimbat printr-o operaţiune de ciobă’nizare totală’!



Aşa am aflat şi eu ca plasticul se poate tă’ia cu …letconul!
în vederea recondiţionă’rii, am că’tat şi eu ca omul pe GOAGĂL, şi am gă’sit un articol de vreo 20 de pagini în EMB Magazin, unde arat㒠o locomotiva ferbeserizat㒠(Verbesserung = îmbună’tă’ţire).



Ei, cu că’ţiva metri de sârmă’, nişte teile de la Merker und Fischer, WEINERT, GߓNTER şi ce mai gă’seşte modelistul prin casă’, … ară’ta în final a locomotivă’



Pân㒠în prezent, am reuşit s㒠scot faţ㒠şasiului, care avea un rând de saboţi de frân㒠lipiţi invers!
A! Am uitat s㒠v㒠zic c㒠lokomotiva se livra in kit!… s㒠aib㒠modelistul de lucru…






Ei, biela arat㒠la un fel, nu e tabl㒠ştanţată’. Dac㒠reveniţi la prima poză’, vedeţi c㒠şi asta era montat㒠invers, cu penele în jos!


A suivre!
 
Am avut si eu asa ceva, cred ca una era vreun kit de la M+F, iar cealalta era vreo Rowa...
Stiu ca la cea verde ( asta banuiesc ca era M+F) m-am chinuit un pic sa-i si montez un decoder Esu Micro, si mi l-a ....papat ( a se citi ars pe directia de inainte ) ....
Conexiunile stiu ca erau ok, banuiesc ca o fi fost ceva de la motor antic....8)....niciuna din ele nu avea motor ca cel din pozele PDI-ului....

In rest, o locomotiva reusita si detaliata.

Poze:




Marius.
 
Variatiuni pe aceeasi tema:

http://www.kdtroeger.de/c3.htm

http://www.kdtroeger.de/m13.htm
 
Am reveniiit.. dup㒠doar câteva zile, ! :D

Pentru a definitiva lucră’rile am început cu trecerea în revist㒠a defectelor:



Cum se vede, o groaz㒠de detalii lipsă’, altele montate invers...

Noroc cu profilele de la Trennet.



Din marele meu atelier..... am luat maşina de gă’urit PIKO şi am folosit-o pe post de strung, refă’când parţile lips㒠de la supape, fluierul, şi ce s-a mai gă’sit....





Farurile şi-au recă’pă’tat mânerele...



...şi desigur am refă’cut motorizarea.





Lokomotiva era un fel de că’suţ㒠pe roţi, toate piesele provenind dintr-un kit aidoma celor de case. Odat㒠lipite, nu prea ştiu cum se asigura mentenanţa. Dorind o carcas㒠demontabilă’, a trebuit s㒠fac rost (a se citi – confecţionez) un mic şurub....



Marchiza se înclicheteaz㒠iar cazanul se fixeaz㒠cu micuţul şurubel.

Sigur, pentru a completa lokomotiva, am că’utat inf poze. Aşa am vazut c㒠„burlanele” de alimntare cu ap㒠au o flanşă’:



...pe care am reprodus-o.

Ei, aşa a mai început şi ea s㒠semene a locomotivă’.





Åži când te gândeşti, că’-mi doream şi eu, cândva, un T3....

 
...n'ai tu asa ceva! E modelul "liniutza de 30cm Made in China" ! Nu oricine isi poate permite!