Imbunatatire BR06 BRAWA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dup㒠criticile suferite şi constatarea c㒠BRAWA n-a catadicsit mă’car s㒠simulze cumva al treilea cilindru al locomotivei, iat-o cu…roţile în sus, gata de demontare.



…aşadar, că’ută’m un cilindru…
întâi bă’gă’m un ochi prin cutiile cu troace…



M㒠orientez cam din ce se pot tă’ia diverse repere, fac un desen în ACAD, cu fremul în background şi desenul celui de al treilea cilindru suprapus pe imaginea la scară’

Desfă’când carcasa, am avut o alt㒠surpriză’….



…mecanici s㒠dai s㒠fugi şi o reproducere de vise negre a armă’turilor cazanului vertical aflate în interiorul marchizei…mă’car roata schimbă’torului se mers s-o fi pus, ca pare a fi fost prevă’zută’.

/

Doaaaamne, ce mecanici urââââţi… şi de ce or fi fă’cut gaura aia ???

OK, pun roată’, fac uşă’ la focar, …n-am de lucru şi compar cu interiorul marchizei « vechiului » 01 ROCO ( c㒠la ă’la nou i-au f…fă’cut o p…peştera de gaur㒠s㒠treac㒠cardanul…). N-ARE NICI maneta de abur !



Pentru mecanici, caut prin cutiile vechilor locomotive PIKO, şi împrumut « partida » de mecanici de la un BR95, pe care îi îmbrac în alt㒠uniformă’…

/

Cu interiorul marchizei cât-de-cât mai omeneşte fă’cut,



…revin la cestiune : al treilea cilindru.

Ca material documentar, imaginea lui 06 001 dup㒠ce a fost tras㒠pe dreapta de o bombă’…



…în care se vede vag cilindrul central, un desen neclar…



şi imaginile unui model DB (necarenat) realizat la 1:22,5 (eh, ă’sta MODEL…)


/

Acum, fie vorba între noi, nici cilindrii exteriori fă’cuţi de BRAWA nu seamă’n㒠cu cei ai lui 06 real. 06 moştenise cazanul lui 45 şi cilindrii de 41. Dac㒠îi comparaţi cu 41 PIKO şi cu pozele reale ale lui 06, puteţi vedea diferenţa. Aplatizatea lor pe model e firească’. La H0 cilindrii modelelor sunt în general scoşi în afară’, lucru impus de roţile mai groase la 1/87, bielele mai groase, impunerea unui joc lateral mai mare pentru înscrierea în curbele alea de tramvai de care am mai amintit, etc. Dar forma...puteau s-o pă’streze.
Comparaţie cu BR45 (aceeaşi cilindri ca la 41 - 520/720)



Cilindru central se vede prin fereastra din frem şi pe sub acesta. Aşa c㒠a trebuit s㒠îl împart în parţile vizibile, fremul lui 06 BRAWA fiind masiv în acest㒠zonă’.



Aşa cum se vede, cilindrul a fost fă’cut din bucă’ţi de plastic, sârm㒠şi decupaje din piese industriale.

O încercare de potriveală’...



...şi dup㒠vopsire montajul final.



Cum se vede, pentru ca cele dou㒠pă’rţi de cilindru s㒠poat㒠intra în locurile stabilite, s-au demontat unele subansamble ale locomotivei ( o ţeavă’, capul de cilindru al sertă’raşului)

Cu noua echip㒠de mecanici,



Cu toate piesele repuse şi carcasa remontată’...



....locomotiva îşi poate relua locul în cutie şi gă’si o locaţie în dulap!

;-) :D :D :D



Ca o moral㒠a celor povestite mai în glum㒠mai în serios la

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6599
şi aici:

Când în 1891 Märklin a fă’cut primul...tren, acesta era o jucă’rie. Jucă’rie care a prins, fiecare bă’ieţel de cinci ani visând la trenuleţul din jurul bradului. Bă’ieţeii au crescut, şi-au dorit o jucă’rie cât mai frumoasă’, cât mai detalit㒠şi am ajuns la ....machetă’, la ceea ce ne place s㒠numim „model feroviar”. Asta pân㒠când, aproape de zile noastre, a apă’rut o cutiuţ㒠cu butoane, care muta biluţe pe televizor! Jocul imbecil cu biluţe a evoluat, acum se cheam㒠„strategie” şi mut㒠tot felul de tâmpenii, rupând baieţelul şi de trenuleţ şi de lumea reală’....La concurenţă’, trenuleţul a involuat din nou spre stadiul de „jucă’rie” ...care face CUCU! A! Scoate şi fum!


PDI
 
Nu conteaza ca, atunci cand punem panoul, nu se mai vede cilindrul,noi stim ca este acolo.

Nu o pune in dulap ca mai ai de trebaluit la ea ca, altufel, iar o luam de la capat cu "laudele" la adresa fostilor producatori de pomi pentru dioramele facute de PIKO.

Asa ca ... la loc in atelier: bara de mana, ornamentul si ce o mai fi pe acolo.
De nituri nu zic nimic dar daca nu remediezi cele ce se vad si sunt flagrante poate o "modernizezi" sa arate ca "dupa bomba"




sau inainte sa traga pe dreapta




sau, in ultima poza, o fi faza de constructie!

:cafea:
 
Mi se pare mie sau biela de avans NU se articuleaza la biela sertarului?

Nu m-am invartit niciodata in jurul unei BeRi06 reala, deci... nu stiu daca mecanismele de pe stanga & dreapta sunt decalate la 120 grade, desi logic asa ar trebui sa fie, deoarece avem de-a face cu o aburoasa cu 3rei cilindri. Modelul 1:87 cum se prezinta din acest punct de vedere?
Imi place ca motorul este in cazan si ca prima osie este angrenata prin intermediul unei mici roti dintate pe ax, iar miscarea este transmisa la celelalte osii prin intermediul bielelor de cuplare, ca in realitate :aplauze:
 
Osia 1 si 4 e antrenata de motor ( ce ai vazut in poza e simetric si spre marchiza)
Biela cuplara e articulata pe osia 2.
Da, ar trebui la 120, nu?


@ldh
...te-am speriaaaat! Tot la vedere e, ca cine stie ce hiba ii mai gasesc!

PDI
 
Cu ajutorul tau, draga PDI, o sa ajunga Brawa sa se compare cu Lemaco. Mai fa cateva modificatiuni si onorariul pentru inovatii, patente si drepturi de autor nu va intarzia sa apara.

Daca tot esti in febra, poate vedem si biela motorului central in actiune.
spor la indoit osii la unghiuri precise! :aplauze:
 
Salut Vali!
Crezi ca nu m-am gandit la biela centrala? Din pacate fremul e masiv, asa ca ar fi o interventie muuult mai complicata. In ce priveste locomotivele cu mai multi cilindri, Fleischmann face la BR18 ambielajul central functional, BRAWA la BR15 macar pune biela centrala, BR58 Rivarossi are de asemenea functionala biela centrala... Deci se poate...

PDI
 
LDH a spus:
BR18.4 in varianta Deutsche Reichsbahn Ep. II - Liliput

Tractiunea in tender, motor cu volanta, cauciucuri pentru sporirea aderentei si o pungulita cu o gramada de accesorii ce se monteaza daca nu vreti s-o mai tineti in cutie
De remarcat detaliile care merg pana la reprezentarea actionarii interiore a axei principale de tractiune de la cilindrii interiori de forta



Atat pentru moment.

Ce este peste poate este destul :D

:cafea:
 
@MPU
sunt decalate la 120 grade, desi logic asa ar trebui sa fie, deoarece avem de-a face cu o aburoasa cu 3rei cilindri



...stiam eu ca aveam undeva schitele astea... Le-am gasit! Cred ca e clar!

PDI