După criticile suferite şi constatarea că BRAWA n-a catadicsit măcar să simulze cumva al treilea cilindru al locomotivei, iat-o cuââŹÂŚroţile în sus, gata de demontare.
ââŹÂŚaşadar, căutăm un cilindruââŹÂŚ
întâi băgăm un ochi prin cutiile cu troaceââŹÂŚ
Mă orientez cam din ce se pot tăia diverse repere, fac un desen în ACAD, cu fremul în background şi desenul celui de al treilea cilindru suprapus pe imaginea la scară
Desfăcând carcasa, am avut o altă surprizăââŹÂŚ.
ââŹÂŚmecanici să dai să fugi şi o reproducere de vise negre a armăturilor cazanului vertical aflate în interiorul marchizeiââŹÂŚmăcar roata schimbătorului se mers s-o fi pus, ca pare a fi fost prevăzută.
/
Doaaaamne, ce mecanici urââââţiââŹÂŚ şi de ce or fi făcut gaura aia ???
OK, pun roată, fac uşă la focar, ââŹÂŚn-am de lucru şi compar cu interiorul marchizei ĂÂŤ vechiului ĂÂť 01 ROCO ( că la ăla nou i-au fââŹÂŚfăcut o pââŹÂŚpeştera de gaură să treacă cardanulââŹÂŚ). N-ARE NICI maneta de abur !
Pentru mecanici, caut prin cutiile vechilor locomotive PIKO, şi împrumut ĂÂŤ partida ĂÂť de mecanici de la un BR95, pe care îi îmbrac în altă uniformăââŹÂŚ
/
Cu interiorul marchizei cât-de-cât mai omeneşte făcut,
ââŹÂŚrevin la cestiune : al treilea cilindru.
Ca material documentar, imaginea lui 06 001 după ce a fost trasă pe dreapta de o bombăââŹÂŚ
ââŹÂŚîn care se vede vag cilindrul central, un desen neclarââŹÂŚ
şi imaginile unui model DB (necarenat) realizat la 1:22,5 (eh, ăsta MODELââŹÂŚ)
/
Acum, fie vorba între noi, nici cilindrii exteriori făcuţi de BRAWA nu seamănă cu cei ai lui 06 real. 06 moştenise cazanul lui 45 şi cilindrii de 41. Dacă îi comparaţi cu 41 PIKO şi cu pozele reale ale lui 06, puteţi vedea diferenţa. Aplatizatea lor pe model e firească. La H0 cilindrii modelelor sunt în general scoşi în afară, lucru impus de roţile mai groase la 1/87, bielele mai groase, impunerea unui joc lateral mai mare pentru înscrierea în curbele alea de tramvai de care am mai amintit, etc. Dar forma...puteau s-o păstreze.
Comparaţie cu BR45 (aceeaşi cilindri ca la 41 - 520/720)
Cilindru central se vede prin fereastra din frem şi pe sub acesta. Aşa că a trebuit să îl împart în parţile vizibile, fremul lui 06 BRAWA fiind masiv în acestă zonă.
Aşa cum se vede, cilindrul a fost făcut din bucăţi de plastic, sârmă şi decupaje din piese industriale.
O încercare de potriveală...
...şi după vopsire montajul final.
Cum se vede, pentru ca cele două părţi de cilindru să poată intra în locurile stabilite, s-au demontat unele subansamble ale locomotivei ( o ţeavă, capul de cilindru al sertăraşului)
Cu noua echipă de mecanici,
Cu toate piesele repuse şi carcasa remontată...
....locomotiva îşi poate relua locul în cutie şi găsi o locaţie în dulap!
;-)
Ca o morală a celor povestite mai în glumă mai în serios la
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6599
şi aici:
Când în 1891 Märklin a făcut primul...tren, acesta era o jucărie. Jucărie care a prins, fiecare băieţel de cinci ani visând la trenuleţul din jurul bradului. Băieţeii au crescut, şi-au dorit o jucărie cât mai frumoasă, cât mai detalită şi am ajuns la ....machetă, la ceea ce ne place să numim ââŹĹžmodel feroviarââŹÂ. Asta până când, aproape de zile noastre, a apărut o cutiuţă cu butoane, care muta biluţe pe televizor! Jocul imbecil cu biluţe a evoluat, acum se cheamă ââŹĹžstrategieââŹÂ şi mută tot felul de tâmpenii, rupând baieţelul şi de trenuleţ şi de lumea reală....La concurenţă, trenuleţul a involuat din nou spre stadiul de ââŹĹžjucărieââŹÂ ...care face CUCU! A! Scoate şi fum!
PDI
ââŹÂŚaşadar, căutăm un cilindruââŹÂŚ
întâi băgăm un ochi prin cutiile cu troaceââŹÂŚ
Mă orientez cam din ce se pot tăia diverse repere, fac un desen în ACAD, cu fremul în background şi desenul celui de al treilea cilindru suprapus pe imaginea la scară
Desfăcând carcasa, am avut o altă surprizăââŹÂŚ.
ââŹÂŚmecanici să dai să fugi şi o reproducere de vise negre a armăturilor cazanului vertical aflate în interiorul marchizeiââŹÂŚmăcar roata schimbătorului se mers s-o fi pus, ca pare a fi fost prevăzută.
/
Doaaaamne, ce mecanici urââââţiââŹÂŚ şi de ce or fi făcut gaura aia ???
OK, pun roată, fac uşă la focar, ââŹÂŚn-am de lucru şi compar cu interiorul marchizei ĂÂŤ vechiului ĂÂť 01 ROCO ( că la ăla nou i-au fââŹÂŚfăcut o pââŹÂŚpeştera de gaură să treacă cardanulââŹÂŚ). N-ARE NICI maneta de abur !
Pentru mecanici, caut prin cutiile vechilor locomotive PIKO, şi împrumut ĂÂŤ partida ĂÂť de mecanici de la un BR95, pe care îi îmbrac în altă uniformăââŹÂŚ
/
Cu interiorul marchizei cât-de-cât mai omeneşte făcut,
ââŹÂŚrevin la cestiune : al treilea cilindru.
Ca material documentar, imaginea lui 06 001 după ce a fost trasă pe dreapta de o bombăââŹÂŚ
ââŹÂŚîn care se vede vag cilindrul central, un desen neclarââŹÂŚ
şi imaginile unui model DB (necarenat) realizat la 1:22,5 (eh, ăsta MODELââŹÂŚ)
/
Acum, fie vorba între noi, nici cilindrii exteriori făcuţi de BRAWA nu seamănă cu cei ai lui 06 real. 06 moştenise cazanul lui 45 şi cilindrii de 41. Dacă îi comparaţi cu 41 PIKO şi cu pozele reale ale lui 06, puteţi vedea diferenţa. Aplatizatea lor pe model e firească. La H0 cilindrii modelelor sunt în general scoşi în afară, lucru impus de roţile mai groase la 1/87, bielele mai groase, impunerea unui joc lateral mai mare pentru înscrierea în curbele alea de tramvai de care am mai amintit, etc. Dar forma...puteau s-o păstreze.
Comparaţie cu BR45 (aceeaşi cilindri ca la 41 - 520/720)
Cilindru central se vede prin fereastra din frem şi pe sub acesta. Aşa că a trebuit să îl împart în parţile vizibile, fremul lui 06 BRAWA fiind masiv în acestă zonă.
Aşa cum se vede, cilindrul a fost făcut din bucăţi de plastic, sârmă şi decupaje din piese industriale.
O încercare de potriveală...
...şi după vopsire montajul final.
Cum se vede, pentru ca cele două părţi de cilindru să poată intra în locurile stabilite, s-au demontat unele subansamble ale locomotivei ( o ţeavă, capul de cilindru al sertăraşului)
Cu noua echipă de mecanici,
Cu toate piesele repuse şi carcasa remontată...
....locomotiva îşi poate relua locul în cutie şi găsi o locaţie în dulap!
;-)
Ca o morală a celor povestite mai în glumă mai în serios la
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6599
şi aici:
Când în 1891 Märklin a făcut primul...tren, acesta era o jucărie. Jucărie care a prins, fiecare băieţel de cinci ani visând la trenuleţul din jurul bradului. Băieţeii au crescut, şi-au dorit o jucărie cât mai frumoasă, cât mai detalită şi am ajuns la ....machetă, la ceea ce ne place să numim ââŹĹžmodel feroviarââŹÂ. Asta până când, aproape de zile noastre, a apărut o cutiuţă cu butoane, care muta biluţe pe televizor! Jocul imbecil cu biluţe a evoluat, acum se cheamă ââŹĹžstrategieââŹÂ şi mută tot felul de tâmpenii, rupând baieţelul şi de trenuleţ şi de lumea reală....La concurenţă, trenuleţul a involuat din nou spre stadiul de ââŹĹžjucărieââŹÂ ...care face CUCU! A! Scoate şi fum!
PDI