Helix cu bucle de intoarcere

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
@gamitzu
Sina flexibila e mai greu de format . Folosesc segmente pentru ca inaintez cate un sfert de cerc si liniile flexibile sunt cam lungi . De asemenea cu segmentele de linie ma pot verifica daca nu am abateri .
La fiecare nivel am pus cate o pereche de papuci electrici pe barele filetate . La papuci fac conexiuni electrice pe sub linie . Barele filetate le conectez la centrala .
Voi pune o poza explicativa .

@alias
La primul nivel am lasat intentionat 30mm de bara pe post de "mantinela" , in caz ca vreun vagon o ia razna la vale . Ma gandesc sa le vopsesc in dungi galben-negru .
 

alias

Active Member
21 Iulie 2015
81
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
cheluIS post_id=164121 time=1507015122 user_id=6240 a spus:
...
@alias
La primul nivel am lasat intentionat 30mm de bara pe post de "mantinela" , in caz ca vreun vagon o ia razna la vale . Ma gandesc sa le vopsesc in dungi galben-negru .

OK, dar pune un manson ceva pe ele, sau macar putina banda izolatoare pentru ca in cazul unei deraieri cu contact sa nu afecteze painjob-ul materialului rulant.
 

gamitzu

Well-Known Member
Trenulist
8 Februarie 2010
1.311
357
galati
LOCATION
galati
Ok, tu ai lucrat cu sine la HO, eu nu cunosc cum sant facute. Daca as fi facut eu, as fi folosit flex de la Atlas, ca si in cazul dioramei. Bucatile au 700mm lungime, dar este flex elastic, nu rigid sau semi rigid. Eu pe alea le arcuiesc cum vreau si daca le las in pace fara sa le lipesc sau sa le bat in cuie, revin la forma initiala. :D
Oricum ar fi, mie mi-a placut ideea de helix de acces in triaj vertical tip dulap. :aplauze: :aplauze: :aplauze:
 

alias

Active Member
21 Iulie 2015
81
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu consider ca la HO nu exista sine flexibile mai prietenoase si mai usor de folosit decat PECO (doar Code100 le-am incercat si am ales sa le folosesc), then again e doar parerea mea.
 

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
De la inceputuri am folosit numai sine Piko A-Gleis . In plus , folosesc la proiectare WinRail 8.0 care are biblioteca de sine Piko .
M-am obisnuit cu geometriile de la Piko ... nu cred ca le mai schimb .
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.263
942
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Recomand cositorirea liniilor chiar si acolo unde sunt eclise, sunt patit. Singurele linii unde eclisele isi fac treaba fara cositorire sunt cele Roco, fie flexibile sau tronsoane rigide.
 

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Nu era mai bine ca atunci cand garnitura urca pe helix sa fie directionata direct spre vitrina ?
Din cate inteleg trebuie sa urce pe helix pana dupa macaz , apoi sa dea inapoi pe raftul din vitrina, la plecare la fel.
 

alias

Active Member
21 Iulie 2015
81
2
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
GFN post_id=164130 time=1507044408 user_id=1512 a spus:
Nu era mai bine ca atunci cand garnitura urca pe helix sa fie directionata direct spre vitrina ?
Din cate inteleg trebuie sa urce pe helix pana dupa macaz , apoi sa dea inapoi pe raftul din vitrina, la plecare la fel.

Salut.

Pe pagina 1 in poza 5 de sus in jos pare ca la urcare garniturile ar putea intra direct in vitrina, iar la iesire ar putea sa coboare direct pe helix pana jos.
 

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
@gamitzu
Poza cu papucii electrici pentru conectarea sinelor .Firul trece prin placaj pina la papuc .
Helix_065.jpg


@alias
Cand am spus ca vopsesc barele filetate in galben-negru ma gandeam la ceva manson , tub termocontractibil , etc. Inca nu am gasit o solutie care sa ma multumeasca . Ma uitam azi la niste izolatori de papuci electrici dar erau cam plasticosi si cam scumpi ... la 48 buc. pe nivel , inmultit cu 10 niveluri ... cam scump halatul . :D

@cosmin78
Eu folosesc sine Piko pe care nu le cositoresc pentru ca las rosturi de dilatatie . Pe diorama am cca. 60 m de sina si nu am avut probleme de oxidare , contact prost . Pe diorama am vreo 8 puncte de conectare a sinelor care duc direct la centrala . In plus cand montez sinele strang foarte tare conectorii , se cupleaza destul de fortat .

@GFN
Garniturile intra cu fata in helix si urca pina la nivelele 5-10 unde sunt liniile de garare . La nivelul 2 este un macaz cu intrarea in a doua bucla de intoarcere iar la nivelul 4 este macazul cu iesirea .
La iesirea din vitrina garniturile ies cu spatele pina la nivelul 0 , cu acces la triaj sau pina la la nivelul 4 sau 2 , in zona de munte ... sau invers ... urca cu spatele .
Helix_006.jpg


Multumesc tuturor pentru aprecieri .

Ne mai auzim .
 

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
Au ajuns modulele de comanda a servomotoarelor pentru macaze si modulele pentru buclele de intoarcere .
Helix_066.jpg


In timp ce fixez o jumatate de traseu ...
Helix_067.jpg


... alta sta la lipit .
Helix_068.jpg


Dupa 24 ore proba cu sinele .
Helix_069.jpg


Fanta pentru actionarea macazului .
Helix_071.jpg


Liniile fixate .
Helix_073.jpg


Helix_075.jpg


Helix_077.jpg


Inca o jumatate la lipit .
Helix_079.jpg


Helix_080.jpg


Cel mai nasol e sa infiletezi cate 96 de piulite pentru fiecare nivel ... :(
Pina acum vagoanele ruleaza bine , fac cate o proba de coborire (inertial , fara locomotiva) la fiecare jumatate de tura montata .

Ne mai auzim .
 

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
Am mai terminat un nivel .
Helix_081.jpg


Helix_082.jpg


Iesirea din a doua bucla de intoarcere .
Helix_083.jpg


Helix_084.jpg


Helix_085.jpg


Helix_086.jpg


Pentru ca am stabilit inaltimea unui nivel la 80mm pot incadra 7 nivele de parcare in inaltimea propusa de 1.750mm .
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.263
942
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Dupa ce ti se acreste de atata piulita si filet, sa imi spui daca iti face probleme macazul acela cu 3 cai. Nu stiu de ce, mie nu mi-au placut niciodata, le-am evitat mereu...
Intrarea si iesirea pe loop o puteai rezolva cu 2 macaze normale, m-am mirat putin de ce nu ai aplicat solutia asta.

Despre eclise...la fosta mea diorama unde aveam in jur de 40 m linie, aveam 2 puncte de alimentare. Eclisele fiind din inox si liniile din alpaca (Roco-Line), nu am avut probleme de contact electric. La Peco insa se schimba treaba, si daca nu cositoresti imbinarile, in timp apar probleme. Piko nu prea am folosit, mi s-au parut scumpe si inferioare celor de la Peco sau Roco.

Spor la treaba!
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.038
80
Totusi urca bine fara dubla ca pe Balota.
pe iesire pina isi face heliz o sa circule prin impingere ca G 1653-2 si G 1654-1 la Vatra Dornei Bai. :cafea:
 

cheluIS

Active Member
Trenulist
9 Decembrie 2014
233
94
Iasi
LOCATION
Iasi
@sogard_2003
Nu stiu ce inseamna "rebrusezi" ... :oops:
Presupun ca ma intrebi cum scot garniturile din vitrina ? ... Cu spatele , nu am loc sa mai fac un helix , doar daca sparg peretele sa-l fac pe hol :fluierat:

@dantm
Panta e de 2,6% , destul de civilizata - nu e nevoie de dubla tractiune :D
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.617
66
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Ai intuit bine ce am vrut sa zic, daca nu ai loc de al doilea helix mai faci o linie in vitrina sa poti muta locomotiva de la un capat la altul al trenului :D
 

GFN

Guest
14 Octombrie 2010
694
1.090
LOCATION
Bucuresti
Faina lucrare , dar cate tone are? la cate bare filetate, piulite si saibe vad ii trebuie picioare solide.