M-am apucat de constructia unui helix in capatul dioramei.
Helixul are doua roluri :
-sa ridice garniturile pe linii de garare pe perete - stil vitrina
-bucle de intoarcere .
Helixul incepe cu R4 , diametru de 1.300 mm , dupa o o tura de R4 se restringe la R3 , diametru de 1.100 mm . Bucla de intoarcere are curbe R3 si este in interiorul primului cerc , cel cu R4 si sub nivelul 1 cu R3 .
Accesul de pe diorama se face printr-un macaz 3 cai .
Aici este bucla de intoarcere R3 si prima "tura" a helixului , R4 .
In continuare R4 se racordeaza cu R3 .
Dupa o "tura" cu R3 macaz pentru a doua bucla de intoarcere .
Dupa o tura si jumatate iesirea din a doua bucla . Intre intrarea si iesirea din bucla este o diferenta de nivel de 100 mm .
Racordarea cu diorama o voi face in zona de munte a dioramei .
O vedere 3D , sper ca am explicat bine . Pe perete voi face 6 linii de garare de 2,5m lungime .
Dupa proiectare si verificare am trecut la executie .
M-am deplasat la o firma de "lasere" si am facut niste sabloane .Cu ajutorul sabloanelor am trasat placile de placaj .
Placajul e de 4 mm si pentru traseu suprapun prin lipire cu aracet segmentele decalate la jumatate . Suportul liniei devine de 8 mm , suficient de gros ca sa sustina garniturile . Suportul liniei are 100 mm latime .
Tot cu ajutorul sabloanelor am trasat pe o bucata de PAL .
Am taiat cu pendularul interiorul si am facut gaurile pentru tijele filetate de 6mm .
Din greseala am debitat placa de PAL la 1.100 mm x 1.100 mm . A trebuit sa carpesc la 1.300 mm x 1.300 mm .
Am montat sina pe suport de pluta de 2 mm in doua straturi .
Proba cu o garnitura de 10 vagoane .
Prima urcare cu R4 .
Am montat niste tije si am montat provizoriu pentru proba .
Pentru a obtine o panta cat mai mica voi lasa distanta dintre nivele de 70 mm . Nu voi putea rula locomotivele electrice cu pantograful extins .
Panta pe R4 este de 2,1 iar pe R3 este de 2,5 .
Ne mai auzim .
Helixul are doua roluri :
-sa ridice garniturile pe linii de garare pe perete - stil vitrina
-bucle de intoarcere .
Helixul incepe cu R4 , diametru de 1.300 mm , dupa o o tura de R4 se restringe la R3 , diametru de 1.100 mm . Bucla de intoarcere are curbe R3 si este in interiorul primului cerc , cel cu R4 si sub nivelul 1 cu R3 .
Accesul de pe diorama se face printr-un macaz 3 cai .
Aici este bucla de intoarcere R3 si prima "tura" a helixului , R4 .
In continuare R4 se racordeaza cu R3 .
Dupa o "tura" cu R3 macaz pentru a doua bucla de intoarcere .
Dupa o tura si jumatate iesirea din a doua bucla . Intre intrarea si iesirea din bucla este o diferenta de nivel de 100 mm .
Racordarea cu diorama o voi face in zona de munte a dioramei .
O vedere 3D , sper ca am explicat bine . Pe perete voi face 6 linii de garare de 2,5m lungime .
Dupa proiectare si verificare am trecut la executie .
M-am deplasat la o firma de "lasere" si am facut niste sabloane .Cu ajutorul sabloanelor am trasat placile de placaj .
Placajul e de 4 mm si pentru traseu suprapun prin lipire cu aracet segmentele decalate la jumatate . Suportul liniei devine de 8 mm , suficient de gros ca sa sustina garniturile . Suportul liniei are 100 mm latime .
Tot cu ajutorul sabloanelor am trasat pe o bucata de PAL .
Am taiat cu pendularul interiorul si am facut gaurile pentru tijele filetate de 6mm .
Din greseala am debitat placa de PAL la 1.100 mm x 1.100 mm . A trebuit sa carpesc la 1.300 mm x 1.300 mm .
Am montat sina pe suport de pluta de 2 mm in doua straturi .
Proba cu o garnitura de 10 vagoane .
Prima urcare cu R4 .
Am montat niste tije si am montat provizoriu pentru proba .
Pentru a obtine o panta cat mai mica voi lasa distanta dintre nivele de 70 mm . Nu voi putea rula locomotivele electrice cu pantograful extins .
Panta pe R4 este de 2,1 iar pe R3 este de 2,5 .
Ne mai auzim .