H0, analog, "portabila "...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Sprite, felicitari ! Foarte tare ideea. Nu pot sa-mi explic inca de ce, dar dioramele plate, fara munti, tunel si pante au farmecul lor. Poate tocmai din cauza ca au parfum de jucarie mai mult decat de realitate sau mascare a imperfectiunilor sau etc artificii, floricele ... :p Mai ca imi vine sa ma joc pe un placaj si eu !!! Te superi daca ma inspir ? ;-)
 
mpursu a spus:
Te rog sa povestesti mai multe despre aburoasa 39 Rivarossi. A fost cumva initial in versiunea tip Maerklin, cu patina pe mijloc & toate cele, reconvertita ulterior pentru sistemul de curent continuu? Daca DA, cum ai reusit sa o faci sa functioneze in regim analogic?


mpursu a spus:
BR39 Rivarossi functioneaza bine in DCC, dar in DC nu reactioneaza absolut deloc. Interesant este ca decodorul tip Maerklin din interior reactioneaza la comenzile statiei mele LenzSet100, ba chiar se lasa citit si programat.
Farurile directionale se aprind numai atunci cand locomotiva se pune in miscare; totusi, nu cred ca ele ar fi conectate in paralel cu motorul, fiindca lumina lor nu variaza cu viteza (asta daca am vazut eu bine).
Cred ca stiu de ce locomotiva nu binevoieste sa functioneze in regimul analogic DC Very Happy. Anume, regimul digital Maerklin presupune tensiune alternativa la sine, ca si in cazul DCC, prin intermediul acesteia transmitandu-se comenzile catre locomotivele de pe linie. Sistemul analogic Maerklin presupune... tot tensiune alternativa Idea, insa de amplitudine variabila, iar sensul de miscare este schimbat prin intermediul unui impuls de tensiune mare. Deci decodorul digital tip Maerklin din locomotiva BR39 Rivarossi stie recunoaste sistemul analogic tip Maerklin, adica tensiunea alternativa fara comenzi, insa habar n-are ce-i aia tensiune continua Razz
Astfel, singura posibilitate de a determina locomotiva sa functioneze si in regim analogic DC este demontarea completa a decodorului si refacerea legaturilor "pe direct". Sau, de ce nu Wink , se poate inlocui decodorul tip Maerklin cu unul DCC si, cu un drum, se pot reface conexiunile la faruri, astfel incat ele sa stea aprinse si atunci cand locomotiva sta pe loc.

PDI a spus:
Locomotiva e echipata cu un cip Arnold, programabil in DC si AC. Las insa testarea functionarii lui pe mana "digitalistilor".

Atatea teorii si nici macar un raspuns... macar motorul e de DC?? Eu in poze vad un decodor care incepe cu niste diode, deci o punte redresoare... deci motor in curent continuu. mai conteaza ce e in sine daca oricum tensiunea de alimentare e redresata pt motor ??
 
arata interesant dar pe mine ma sperie ceva : copilutii aia se joaca langa ditamai magistrala feroviara :evil:, macar niste gardulete sa montezi :). arata super, pacat ca nu vrei sa treci pe digital
 
Trecerea la digital va fi floare-la-ureche :D
Pur si simplu se conecteaza in paralel toate 3rei circuitele la bornele de iesire ale statiei digitale 8)
Mai cunosc eu pe inca cineva care sustinea ca nuuuuu va trece niciodata la digital, dar... uite-l acum, cu vreo 10ece locomotive digitalizate (dintre care cateva FOARTE vechi, de pe vremurile cand nici cu gandul nu gandea nimeni la sistemul digital), cu statie LenzSet100 etc. :fluierat:
 
Carcotasu din beci - niste terasament ai nevoie , da mai mult realizm pe diorama :D
In rest dai bice ,inceptul e promitator
 
Intelegeti acum de ce nu ma apuc si eu de o diorama? :( :( :(
Idee: poti sa-i faci cumva un capac din plexiglas sau chiar din lemn, astfel incat, in stand-by, ansamblul sa poata fi utilizat ca un corp de mobila? Sau - alta idee - un astfel de capac paralelipipedic greu i-ar asigura si o pozitie verticala stabila cand este plasat langa un perete, iar opacitatea sa ar evita imaginea total ne-naturala a unui peisaj orizontal ridicat la verticala.