H0, analog, "portabila "...

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Mie imi plac si dioramele mici ,dar.......:
dupa parerea mea sunt muuult preamulte sine pe spatiul respectiv !!!!!Asta deranjeaza cel mai mult .
Eu nu as plasa comenzile pe suprafata dioramei ,pe mine m-ar deranja mult prea tare .Si asa suprafata este mica ......
Material de constructie nu se foloseste MDF ,este mult prea greu .Placajul este mult mai usor !
Iar tuneluri sau dealuri se pot face si demontabile ,daca se lucreaza curat aproape ca nu se vede daca se poate demonta sau nu .
Am si eu una mica....
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
nu te speria sa scoti o sina. si eu am batut cateva flexibile pe lemn si aseara intr-o jumatate de ora le-am scos pe toate. cuiele au iesit relativ usor, numai cateva traverse s-au cam rupt, dar cu putina imaginatie defectul se ascunde foarte usor. succes. cred ca poti sa faci ceva frumos intr-un spatiu mic
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Felicitari pentru diorama portabila! :aplauze: :aplauze: :aplauze:
Primele mele incercari de a-mi construi un circuit montabil/demontabil pe masa din camera mare cam asa au aratat 8)
O fi circuitul meu mai dezvoltat acum, digital, cu linii de triaj, un depou, casute etc., dar tot montabil/demontabil a ramas :fluierat:
Sperante de diorama MPU... vreodata, intr-o zi cu soare...
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
Imi place mult ideea ta, intr/un spatiu atat de mic mai ca ai spune ca nu e posibil sa pui decat o bucla, si totusi uite ce chestie misto ti/a iesit! Pacat de limitarea pe verticala. Felicitari.

Ar mai fi fost o solutie , dar nu stiu daca ai spatiu destul: module de 1mx1m.Cat timp nu le folosesti pot fi suprapuse, stivuite sau ascunse deasupra mobilelor. si inca ceva... treci neaparat pe digital! ai sa redescoperi trenuletele tale. Nu trebuie sa te sperie ideea de digital, investitia de inceput o sa ti se para mare dar dupa ce ai statia si boosterul, nu vei mai depinde decat de spatiu ca sa iti dezvolti diorama. Bafta si asteptam poze, filmulete...


@SantaFeFan : imi esti dator cu niste poze :)... mi/ai promis ! :)
 

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Stiu ca inca e greu sa ne imaginam si altceva in afara de H0 dar un astfel de spatiu s-ar fi pretat mult mai bine la scara N...parerea mea. Nu inteleg de ce in Romania scara H0 este atat de populara cand majoritatea dintre noi locuim in apartamente la bloc?
 

d0ru_b

Well-Known Member
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
Imi permit sa iti raspund: pe h0 sunt cele mai multe produse disponibile imediat. preturile pt N or fi ele mai mici dar uita/te ce greu gasesti accesorii la scara N, sine si mai ales macaze... nu toti avem access la magazinele din exterior. unii se multumesc cu ce gasesc pe taraba in tara.
 

navigator

Active Member
Trenulist
20 Octombrie 2007
137
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Gresesti. La tine in Cluj il ai pe Dan (hgdan) care-ti aduce ce sine si macaze vrei de la Roco, Fleischmann, Minitrix si poate si alte firme, la preturi foarte bune. Noi cei din Bucuresti ii avem (tot) pe Dan si pe Rally (pentru Roco). Bani sa avem pentru cate macaze ne trebuie.

Pe suprafata aia a ta de 1,45 / 1,05 faceai la scara N un circuit pentru care la scara H0 iti trebuiau 2,9 / 2,1 mp. Iti da de gandit? :D
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
cristi_m a spus:
Nu inteleg de ce in Romania scara H0 este atat de populara cand majoritatea dintre noi locuim in apartamente la bloc?
Raspunsul este cat se poate de simplu si daca citesti la subiectele scrise de modelisti sau colectionari feroviari cu "vechi state de plata", colectiile lor datand de prin 1968 - 1970, ai sa constati ca au inceput cu 1:87 H0, 1:87 H0m sau 1:120 TT.

De ce asa?

Deoarece prin 1968 cand au inceput sa apara trenuletele electrice prin Romania acestea erau scarile de proportii iar material rulant exclusiv la ele.

De ce H0?

Din traditie :D
Eu am inceput cu TT si cand am constatat ca oferta la H0 este mult mai mare am trecut la 1:87 H0. Asta s-a intamplat de mult.

"Traditia" se pastreaza si astazi iar in momentul in care s-a reluat importul de modele feroviare s-a inceput tot cu 1:87 H0

Acuma, chiar daca as vrea, nu pot trece la o scara mai mica si nu este legat de colectie care este modesta dar 1:87 se "vede" mei usor si mai bine.

Cam asta ar fi :wink:

:cafea:
 

alin

Well-Known Member
19 August 2007
393
0
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Si ar mai fi alte avantaje ale scarii HO fata de N.Daca vrei sa faci modificari, imbunatatiri, creeatii de la 0 ale materialului rulant descoperi ca si la HO e migala
multa si bibileala cat incape si piese imposibil de marunte.Nu vreau sa ma gandesc cum e la N...
In plus cum spune LDH, HO se "vede" mai bine, vezi toate detaliile unui model bine facut.La N mai mult le ghicesti.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
alin a spus:
In plus cum spune LDH, HO se "vede" mai bine, vezi car detaliile unui model bine facut.La N mai mult le ghicesti.
HO se si "simte" mai bine in mana :D .Dar si scara N este simpatica ,depinde din ce punct de vedere te uiti la trenulete .....
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
toate scarile au ceva propriu al lor. eu unul cand ma satur de scara H0, ma joc cu scara N, apoi cu ce am la scara TT. si am ajuns la concluzia ca fiecare scara are farmecul ei irezistibil si ca cel mai bine ar fi sa ai posibilitatea sa ai cate o diorama pentru toate. ba ma gandesc ca nu ar fi rau sa am in viitor si ceva la scara Z.
 

Montalbano

Well-Known Member
Trenulist
3 Martie 2008
529
0
Timisoara
montalbano.nasol.ro
WEBSITE
http://montalbano.nasol.ro
YAHOO
mihaipetrescu2008
LOCATION
Timisoara
@sprite :Ce sa ne mai "invartim",da-i viteza prietene, continua ce ai inceput, in virtutea ideii ca ai investit deja efort in materializarea ideii.Eu personal,dupa ce am studiat si detaliile video,as pune la tronsonul opus macazelor, un pod dublu cu traverse frumoase,sa se vada clar materialul ruland pe acolo.As cumpara de la Rally ,avea un model la vanzare, sau l-as confectiona singur, cand as avea ..nervi.. :D Dupa aceea ,pentru ca dimensiunea nu-mi permite sa "urc "garnitura nicicum la inaltime, as pune picioare minuscule sub pod,asa,ca niste 2-3 banuti de 1 ban sau 5 bani de alama,unul peste celalalt,ridicand deci totul cu 3-4 mm.
Dedesubt[aici incepe frumusetea,] as pune o bucata de plastic de coperta de mapa transparenta d-aia de pus coala de hartie in ea, as decupa curb ca un rausor la latimea podului sau cum vrei si as baga in ea ceva hartie decupata albastra sau alta nuanta.
Dupa aia as lumina cu un bec de bricheta da doi bani de jos toata "combinatia."Sa vezi efect, pe inaltime mica, in cazul tau de dimensionare...
E o parere sugestie,enjoy.....
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Decembrie 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
frumoase cladirile. in special casuta mi-a atras atentia. poti sa ne spui ce marca poarta?( faller, auhagen, kibri, etc)