Pentru cei curiosi sa afle istoria locomotivei reale - British Railway Class 24 / Sulzer Type 2 - (sora, dupa motor, cu 060-DA): BR/SULZER TYPE 2: CLASSES 24 & 25.
Modelul realizat de Graham Farish este unul relativ nou, din gama "Blue Riband": modele construite dupa preluarea, in 2000, a Graham farish de catre Bachmann Europe Plc. Productia: China; calitatea: poate concura cu orice model al producatorilor de serie continentali, avand avantajul pretului, acesta fiind mult mai mic decat il concurentilor germani, de ex.
Graham Farish a produs acest model in 2009 sub trei inmatriculari. Inmatricularea modelului pe care il posed nu se mai gaseste pe la niciun dealer, eu cumparandu-l de pe ebay pentru ĂÂŁ59.10 (inclusiv transportul).
Modelul vine ambalat in cutie de plastic de foarte buna calitate si o protectie de carton.

In cutie, bine fixata de materialul de protectie, locomotiva si punguta cu accesorii de detaliere (nu am vazut niciodata atatea accesorii care sa insoteasca un model la scara N):

Modelul, despre care toti pasionatii spun ca este unul extrem de bine realizat, doar cu cateva greseli la acoperis care nu ar respecta realitatea locomotivei reale cu inmatricularea D5013, m-a surprins prin multimea detaliilor.


Interiorul cabinei este detaliat dar nu am reusit sa surprind prea bine acest aspect:

Carcasa se scoate foarte usor, neexistand niciun fel de cleme de prindere. Pregatita pentru decodor (NMRA 6 pini). De asemenea, mi s-a parut foarte ingenios modul de conectare a luminilor (LED-uri, plasate direct in corpul locomotivei; nu exista ghiduri optice). As mai adauga ca la fiecare capat exista cate 4 lumini, sistemul britanic fiind diferit de cel continental.

Dupa indepartarea circuitului imprimat, ramane la vedere lestul metalic

Boghiurile, inainte si dupa desprinderea lor de sasiu

Tarziu am realizat ca puteam face conversia la 2 mm FineScale si fara sa demontez complet locomotiva, boghiurile putand fi decuplate de sasiu foarte usor.
La acest model, conversia la standardele 2 mm FineScale Association consta doar in inlocuirea rotilor (inlocuirea cuplelor nu este obligatorie dar absolut toti modelistii 2 mm inlocuiesc hidoasele cuple Arnold cu altele, mult mai putin deranjante ochiului).
Comparatie intre rotile originale si cele FineScale:

Noile roti instalate pe boghiu:

Si o comparatie intre boghiul cu rotile originale si cel cu rotile FineScale:

Locomotiva la finalizarea conversiei:

Nu am mai montat cuplele pentru ca acestea vor fi oricum inlocuite. Nu am montat nici accesoriile, acestea urmand a fi montate dupa ce vad exact ce tip de tren va compune aceasta locomotiva.
De aici se pot descarca instructiunile si indicatiile pentru luminile de capat (Head Codes).
Modelul realizat de Graham Farish este unul relativ nou, din gama "Blue Riband": modele construite dupa preluarea, in 2000, a Graham farish de catre Bachmann Europe Plc. Productia: China; calitatea: poate concura cu orice model al producatorilor de serie continentali, avand avantajul pretului, acesta fiind mult mai mic decat il concurentilor germani, de ex.
Graham Farish a produs acest model in 2009 sub trei inmatriculari. Inmatricularea modelului pe care il posed nu se mai gaseste pe la niciun dealer, eu cumparandu-l de pe ebay pentru ĂÂŁ59.10 (inclusiv transportul).
Modelul vine ambalat in cutie de plastic de foarte buna calitate si o protectie de carton.


In cutie, bine fixata de materialul de protectie, locomotiva si punguta cu accesorii de detaliere (nu am vazut niciodata atatea accesorii care sa insoteasca un model la scara N):



Modelul, despre care toti pasionatii spun ca este unul extrem de bine realizat, doar cu cateva greseli la acoperis care nu ar respecta realitatea locomotivei reale cu inmatricularea D5013, m-a surprins prin multimea detaliilor.










Interiorul cabinei este detaliat dar nu am reusit sa surprind prea bine acest aspect:


Carcasa se scoate foarte usor, neexistand niciun fel de cleme de prindere. Pregatita pentru decodor (NMRA 6 pini). De asemenea, mi s-a parut foarte ingenios modul de conectare a luminilor (LED-uri, plasate direct in corpul locomotivei; nu exista ghiduri optice). As mai adauga ca la fiecare capat exista cate 4 lumini, sistemul britanic fiind diferit de cel continental.



Dupa indepartarea circuitului imprimat, ramane la vedere lestul metalic


Boghiurile, inainte si dupa desprinderea lor de sasiu




Tarziu am realizat ca puteam face conversia la 2 mm FineScale si fara sa demontez complet locomotiva, boghiurile putand fi decuplate de sasiu foarte usor.
La acest model, conversia la standardele 2 mm FineScale Association consta doar in inlocuirea rotilor (inlocuirea cuplelor nu este obligatorie dar absolut toti modelistii 2 mm inlocuiesc hidoasele cuple Arnold cu altele, mult mai putin deranjante ochiului).
Comparatie intre rotile originale si cele FineScale:


Noile roti instalate pe boghiu:

Si o comparatie intre boghiul cu rotile originale si cel cu rotile FineScale:

Locomotiva la finalizarea conversiei:





Nu am mai montat cuplele pentru ca acestea vor fi oricum inlocuite. Nu am montat nici accesoriile, acestea urmand a fi montate dupa ce vad exact ce tip de tren va compune aceasta locomotiva.
De aici se pot descarca instructiunile si indicatiile pentru luminile de capat (Head Codes).