Gara Brad

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
In unul din periplurile pe meleaguri hunedorene, am vizitat gara din Brad.
Citisem initial pe net unele aspecte istorice, am vorbit cu cativa colegi de faculta care sunt bastinasi si care mi-au confirmat starea jalnica a garii, lucru care normal m-a determinat a o vizita.

Din ce se scrie, gara este monument istoric, deoarece este copia unei gari italienesti. Exista si o tablita care confirma faptul ca e monument istoric.

la fata locului se gasesc dealtfel multe lucruri interesante, linii inguste, un fel de remiza in care se gasesc resturile unei LDH, disponibila pentru poze intr-un viitor nu foarte indepartat. Zona oricum abunda in infrastructura feroviara.

Gara avea un aspect dezastruos, practic sta sa pice. Cladirea in sine a reprezentat ceva la vremea ei insa acum este intr-un nivel avansat de degradare. Probabil ca s-ar putea face ceva frumos cu bani europeni, nu atat pentru calatori, traficul fiind aproape inexistent, cat pentru conservarea monumentului arhitectonic in sine. In gara, un singur calator, un mosneag care se preta unei fotografii din alta vreme, si o garnitura de personal, cu un mecanic foarte "vigilent". Vazand ca fotografiem zona, era "pe receptie", in privinta garii neavand de comentat nimic, aceasta fiind monument, insa in ceea ce priveste garnitura sa fiind mult mai reticent. oricum am apucat a face cateva poze in momentele in care nu era foarte atent, din privirea lui deducand ca omul nu prea era deschis unei colaborari din acest punct de vedere.

In imagini am surprins atat gara cat si viaductul din zona.












 
Salut,
Frumoase construcţii şi frumoase poze. Mai jos am extras din LMI datele de clasare ca monument istoric.

Nr. crt. / Cod LMI 2004 / Denumire / Localitate / Adres㒠/ Datare
203 / HD-II-m-B-03265 / Gara Brad / municipiul BRAD / Str. Iancu Avram 52 / 1890

Ar fi interesant de întrebat la primă’rie, muzeul oraşului, arhive, ceva dac㒠au planuri ale staţiei. Se poate gă’si şi dosarul de clasare ca monument, de unde se pot obţine informaţii despre istoria clă’dirii şi eventual ceva desene. Exist㒠o nuanţ㒠în LMI, doar clă’direa staţiei este monument, nu tot ansamblul staţiei, deci asta: http://i257.photobucket.com/albums/hh234/stageexp/Infrastructure/Picture188.jpg şi remiza pot dispă’rea oricând. Dac㒠mai ajungi pe acolo, poate încerci s㒠faci şi nişte mă’sură’tori mai mult sau mai puţin discrete, sau poze perpendiculare faţadă’, chiar din mai multe bucă’ţi cu un reper de dimensiune (bă’ţ de 1m de ex.).

De unde este informaţia referitoare la gara italiană’?

Felicită’ri pentru demers, oricum.
 
Eu am facut o cautare pe net lavremea respectiva, deoarece in doua zile am strabatut o gramada de localitati din judetul Hunedoara.

La o cautare pe net, despre obiectivele turistice din Hunedoara, am gasit o pagina care le clasifica pe categorii.
La capitolul gari era mentionata gara din Brad unde se zice ca

"Gara din Brad este declarat monument istoric. Cladirea, ridicat㒠in anul 1896 de austro-ungari, reprezinta o copie fidela a unei statii din Tirol, Austria si seamana foarte mult cu impozanta gara din Milano."

Mai exact se pare ca doarseamana cu acea gara :D , insa sincer nu am cautat poze pentru a verifica informatia, hotarat fiind sa o vizitez pentru valoarea sa intrinseca.
 
Salut,
în mod clar exist㒠o valoare intrinsecă’. întrebam despre referinţa la o gar㒠din alt㒠ţar㒠pentru că’, dac㒠s-ar gă’si gara respectiv㒠din Tirol, sunt şanse mult mai mari s㒠dă’m şi de planuri.
 
Cla, afara nu sunt asa de secretosi cu planurile. Asta era toata informatia de pe siteul de informare turistica.

Nu am sapat prea mult.
Acum, acolo fiind zona turistica, cred ca s-ar putea face si oaresce masuratori fara a exista pericolul unor discutii aiurea, partea proasta este ca nu se pot masura elementele aflate la inaltime, deoarece nu stiu daca exista acces.
Din pozele facute la interior, sunt niste scari vechi, in una din parti existau insa multe mobile care blocau accesul. Este posibil ca sa nu existe acces pentru persoanele din exterior in zona superioara a cladirii.
Asta chiar din considerente de pericol.
 
...Din nefericire cladirea Garii din Brad, trebuia sa intre in reabilitare...din cate am citi prin ziare, cladirea se afla in proprietatea Min. Culturii, iar in urma unui acord aceasta a fost cedata Primariei Brad pentru a fi reabilitata...

Planuri ale cladiri sunt si daca nu ma insel, chiar Victorian a postat pe acest forum un link cu planuri de gari MAV...nu sunt sigur daca si gara din Brad...oricum trebuie vazut link-ul
 
Se pot face masuratori in urmatoarele conditii:

la acest link al IX-lea mesaj al meu descrie prezenta mea acolo

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2188&start=225
 
Secţia (cu tot cu gară’) a ajuns la Regiotrans. Poate s-or mai fi schimbat moravurile (cel puţin pe unde am fost cu Regiotrans n-a urlat niciun angajat la mine... doar un şef de tren pe un RIO s-a supă’rat c㒠treceam din vagon în vagon, lucru posibil doar cu cheie pă’trat㒠:lol: ).
 
misha a spus:
@claudiu_ne2000:
Gara din Brad nu este un proiect tipic MAV.

@stiu...se vede de la o posta...chestia cu garile MAV, era de recunoastere a acelui link cu planuri de gari...

Sunt curios si eu care oras din Tirol are o gara asemanatoare cu cea din Brad.