In unul din periplurile pe meleaguri hunedorene, am vizitat gara din Brad.
Citisem initial pe net unele aspecte istorice, am vorbit cu cativa colegi de faculta care sunt bastinasi si care mi-au confirmat starea jalnica a garii, lucru care normal m-a determinat a o vizita.
Din ce se scrie, gara este monument istoric, deoarece este copia unei gari italienesti. Exista si o tablita care confirma faptul ca e monument istoric.
la fata locului se gasesc dealtfel multe lucruri interesante, linii inguste, un fel de remiza in care se gasesc resturile unei LDH, disponibila pentru poze intr-un viitor nu foarte indepartat. Zona oricum abunda in infrastructura feroviara.
Gara avea un aspect dezastruos, practic sta sa pice. Cladirea in sine a reprezentat ceva la vremea ei insa acum este intr-un nivel avansat de degradare. Probabil ca s-ar putea face ceva frumos cu bani europeni, nu atat pentru calatori, traficul fiind aproape inexistent, cat pentru conservarea monumentului arhitectonic in sine. In gara, un singur calator, un mosneag care se preta unei fotografii din alta vreme, si o garnitura de personal, cu un mecanic foarte "vigilent". Vazand ca fotografiem zona, era "pe receptie", in privinta garii neavand de comentat nimic, aceasta fiind monument, insa in ceea ce priveste garnitura sa fiind mult mai reticent. oricum am apucat a face cateva poze in momentele in care nu era foarte atent, din privirea lui deducand ca omul nu prea era deschis unei colaborari din acest punct de vedere.
In imagini am surprins atat gara cat si viaductul din zona.
Citisem initial pe net unele aspecte istorice, am vorbit cu cativa colegi de faculta care sunt bastinasi si care mi-au confirmat starea jalnica a garii, lucru care normal m-a determinat a o vizita.
Din ce se scrie, gara este monument istoric, deoarece este copia unei gari italienesti. Exista si o tablita care confirma faptul ca e monument istoric.
la fata locului se gasesc dealtfel multe lucruri interesante, linii inguste, un fel de remiza in care se gasesc resturile unei LDH, disponibila pentru poze intr-un viitor nu foarte indepartat. Zona oricum abunda in infrastructura feroviara.
Gara avea un aspect dezastruos, practic sta sa pice. Cladirea in sine a reprezentat ceva la vremea ei insa acum este intr-un nivel avansat de degradare. Probabil ca s-ar putea face ceva frumos cu bani europeni, nu atat pentru calatori, traficul fiind aproape inexistent, cat pentru conservarea monumentului arhitectonic in sine. In gara, un singur calator, un mosneag care se preta unei fotografii din alta vreme, si o garnitura de personal, cu un mecanic foarte "vigilent". Vazand ca fotografiem zona, era "pe receptie", in privinta garii neavand de comentat nimic, aceasta fiind monument, insa in ceea ce priveste garnitura sa fiind mult mai reticent. oricum am apucat a face cateva poze in momentele in care nu era foarte atent, din privirea lui deducand ca omul nu prea era deschis unei colaborari din acest punct de vedere.
In imagini am surprins atat gara cat si viaductul din zona.











