Gara Blandiana - scara H0.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florinn

Administrator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.547
16
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Salut,

dupa cum spune si titlul, in acest subiect este vorba despre realizarea garii Blandiana la scara H0.

Lucrarea va fi realizata de membri clubului Trainsylvania si anume : Traian, Mircea, Ionut, Sandy, Eusebiu si eu. Aici vom prezenta evolutia lucarilor.

Ne propunem sa participam cu aceasta gara la expozitia Train Fest de la Cluj, chiar daca lucrarea nu va fi finalizata, gara va fi insa functionala.

Pentru inceput ne-am deplasat la fata locului pentru poze si masuratori.

 
Noutati:

Materialele sunt debitate si gata pentru a fi asamblate.



Astazi Mircea a lucrat la picioarele modulelor, ajutat de Ionut, impreuna au finalizat cele 40 de picioare:



Se vede ca-s programatori amandoi, copy/paste si la insurubat.

Intre timp se lucreaza si la proiectul CAD al garii.
 
Salut,

avem toate modulele pe picioare, puse la boloboc:



Nu avem de ales, trebuie sa ne inghesuim putin, dar ne descurcam.

Ultimul modul din dreapta va pivota cand pe stanga cand pe dreapta pana fixam definitiv sinele.

Pe aceste module vom folosi sine Peco Streamline (Code 100), atat cu traverse de beton cat si cu traverse de lemn, exact cum sunt in gara in realitate.

Vom folosi macaze lungi cu raza mare de curbura pe abatere, adica 1828 mm fata de 908 mm cum au cele mai raspandite macaze la H0 la noi.



Inima unui macaz Peco "electrofrog"



Cineva intreba pe forum cum sunt acele la aceste macaze:



Am pus temporar sinele pe module ca sa ne facem o idee de ansamblu:

 
Salut Florinn,

Nu poate decat sa ne bucure aparitia unei noi reprezentari a CFR asa ca va urez spor in continuare si asteptam detaliile privind realizarea.

Nu cunosc zona iar din fotografiile voastre nu am inteles prea multe.
Am inteles ca doriti reprezentarea la scara a intregii statii, adica toata lungimea ei.

Daca este un exercitiu pentru incercarea de reprezentare fidela a statiei atuncti este in regula.
Daca folositi realizarea in scopuri modelistice cred ca dimensiunile, ma refer la lungime, sunt putin exagerate.
Este o parere pur personala si va rog sa o luati ca atare.
De ce spun asta?
Din desenul liniilor si fotografie nu rezulta ca ar avea linii de garare care merg pana la un capat sau altul al statiei iar in acest interval abunda constructiile de tot felul, de la magazii la rampe, bascule si mai stiu eu ce.

Spoor!
 
@LDH
Daca am inteles eu bine, consideri ca lungimea liniilor este prea mare raportat la trenurile "modelistice" folosite in mod obisnuit.
Pai asta este si ideea, la o expozitie trenurile trebuie sa se apropie de lungimea reala. Nu doar o locomotiva cu 3-4 vagoane de calatori, se poate si mai mult. De aceea, garile au dimensiuni de genul asta, ce se apropie de realitate.
 
Gara Blandiana (Alba), pe langa Sibot, catre Vintu de Jos.

PS..."Gara de acolo seamana foarte bine, sunt identice cu gara de la Turdas (Hunedoara) care poate fi vazuta si din masina de pe drumul DN 7, intre Simeria si Orastie"
 
Salut,

@LDH, multumim de incurajari,
sa raspund la nelamuriri, daca am calculat eu bine, ca sa facem lungimea corecta la scara ar trebui ca lungimea utila a liniilor din gara (intre macaze) sa aiba in jur de 8-8.5 m. La gara noastra lungimea utila a liniilor este de 3m pentru 3 linii si 2,7m pentru linia 4 in conditiile in care standardul impune minim 2 m.

Ne-am propus sa avem lungimea utila a liniilor undeva la 3m si norocul a fost ca s-a nimerit sa ne incapa totul in 6.5 m de module.

Ce vom respecta fara compromisuri este asejazea liniilor in raport cu gara.
Referitor la magazii, rampe, etc gara Blandiana se afla in camp, in afara de o trecere la nivel, o casa langa gara, un canton acum aproape distrus, nu prea mai este altceva decat vegetatie si culturi agricole.

@claudiu_ne2000 interesant ce zici, ai o poza? Blandiana pare a fi facuta construita in doua etape, odata cladirea veche, apoi corpul nou ce pare a fi adaugat ulterior, dar poate ma insel.
 
@florinn...ai dreptate gara Blandiana e construita "in etape" se poate observa foarte bine diferenta de arhitectura. In cazul garii Turdas, putem identifica doar cladirea "veche"...oricum ma uit pe net sa vad daca sunt ceva poze daca nu dau o fuga si incerc sa fac cateva, in acest week-end
 
Parca intre Blandiana si Vintu de Joe e un fir inchis de vreo 4 ani ca s-a dus un podet, ar fi bun inca un modul continuare cu lucrarile la pod si linia inchisa peste acea vale(desigur nu stiu distanta pana la lucrari daca vreti sa fie realist) :evil: . Oricum succes in continuare :D
 
Salut,

lumea s-a mobilizat din nou astazi,
Mircea, Traian, Gyuri si subsemnatul au fost prezenti la datorie.

Tot traseul pe unde vin sine a fost inaltat cu 10 mm pentru a crea o mica diferenta de nivel intre terasament si restul peisajului.



De asemenea s-au decupat toate gaurile necesare pentru montarea actionarilor de macaz.
 
Salut,

revin cu prezentarea a ceea ce s-a mai lucrat la gara,
lucrarile au fost executate de Mircea, Traian, Gyuri, Cristi si eu.

2 oct

S-a pus izolatia de sub sine, am pus burete pentru terasament produs de WoodlandScenics (cat ne-a ajuns), in poze e partea cu negru, si in rest am pus izolatie de parchet de 5mm.



Apoi am marcat cu precizie locul unde trebuie pusa sina,
pentru aliniere am folosit o scula cu laser.



Intre timp Gyuri a pregatit macazele, ele au fost echipate cu actionari de macaz peco si suplimentar cu comutator de polaritate pentru macazele cu inima de metal (electrofrog)



Ansamblu macaz + actionare + comutator polaritate:



Actionarea se prinde direct pe macaz, foarte simplu, fara suruburi:



Traian participand la trasare:



(eu zic sa nu va puneti rau cu el :D)

A urmat asezarea sinelor si macazelor:



Un macaz cu actionare:



Sinele urmeaza sa fie lipite cu aracet din loc in loc apoi pietrisul va fi cel care le va "cimenta" la pozitie

 
6 oct

S-a continuat cu pusul sinelor, iata cum "se intrepatrund" traversele la macaz:



Dupa cum am zis, sinele se fixeaza cu aracet, folosind aracet de parchet (moment) el devine perfect transparent si aproape invizibil dupa uscare:



Pentru alinierea perfecta a sinelor am folosit un profil de aluminiu de 1m lungime:



12 oct

gara prinde forma,
ca sa putem desface cele 2 module din capat am fixat sina la imbinari pentru a putea fi taiata.

Metoda noastra pentru imbinari:
1. se pune sina intreaga peste imbinare
2. se cimenteaza cu pietris pana in apropierea imbinarii (la 2-3 traverse)
3. dupa 24-48 ore se taie sina la imbinare
4. se introduce in taietura folie subtire de plastic
5. se completeaza cu pietris in zona imbinarii, recomandat ca folia sa fie transparenta, astfel se poate vedea nivelul de pietris de pe cele 2 parti ale foliei; se pune solutie de aracet, cat de multa intra
6. dupa minim 48 ore se desfac modulele si se inlatura folia.

intreg procesul se va putea vedea in pozele de mai jos





18 oct

Pietrisul e beton de mult, taiem sina



La debitare am folosit disc de corodum de la proxxon, 0.7 mm grosime, atentie e foarte casant, obligatoriu ochelari de protectie!

Folia de plastic:



Am folosit pietris Noch, de granulatie f fina ca sa intre cat mai bine peste tot:



Aracet dupa ce in prealabil am stropit cu solutie de sapun



19 oct

Aracetul s-a uscat, totusi pentru siguranta maxima ar fi fost bine sa il mai lasam 24 de ore:


(nu am si alte poze ca le-a mancat hdd, o sa fac la urmatoarea imbinare)

26 oct

Traian la munca:

 
27 oct

Solutia adoptata la macaze pentru a acoperi actionarea:



In vederea pregatirii pentru pietris, am profilat terasamentul de sub sina:



28 oct

Se punem urmatoarea problema : ce pietris alegem?

In realitate este pietris crem-roscat.

Avem de ales intre:
- pietris crem fin - Noch
- pietris crem mediu - Noch
- pietris crem/maro fin - WoodlandScenics
- pietris crem/maro mediu - WoodlandScenics.

O punga pietris Noch (250 g) Noch costa 7 lei, una WS (200 g) costa 16.5 lei. Primul lucru pe care l-am zis a fost ca nu merita investit pret dublu in pietrisul WS doar pentru ca arata mai bine. Totusi daca analizezi atent cu pungile in fata constati ca volumetric, o punga WS contine cam dublu volum pietris fata de o punga Noch, nu stiu cum si de ce, difera probabil materialul, deci variabila pret iasa din ecuatie, ramane de ales cel care arata cel mai bine.

Drept urmare am intins pe sina fiecare tip de pietris sa vedem care arata cel mai bine si mai real.

WS fin:



Noch fin:


WS mediu:


Noch mediu:


Sunt curios ce perere aveti voi,
eu am ales fara nici un dubiu pietrisul WS, nu sunt insa foarte hotarat daca sa merg pe fin sau mediu.

Mai trebuie sa spun ca cel Noch are piatra mai colturoasa, un mare dezavantaj cand trebuie intins intre traverse pentru ca sare din perii pensulei.

Pietrisul WS fin, pus uniform cu un aplicator special pentru pietris:


El nu ramane asa, cu cateva treceri cu o pensula mare se aseaza perfect intre traverse si arata asa:



Foarte curand se incepe si lucrul la cladirea garii.
 
folositi dslr sau compacte pentru poze? planul focal (zona focalizata) e prea ingusta si nu prea vedem bine tot; in plus lumina putina, ar fi bine sa folositi minitrepiede si temporizare de 2 secunde ca sa nu iasa poze miscate (pozele cu noch mediu).

sarind peste, cel mai aproape de ce e la noi pe linii imi pare ws mediu. noch e prea rozaliu (asa apare in poze), iar ws fin pare prea mic (amintiti-va cand "patrulati" pe terasamente de "bolovani" colturosi se iau in picioare....)

p.s. ce linii ati folosit? cele gri arata bine de tot ca traverse ce beton, desi culoarea pare ca trebuie un pic lucrata.
 
Salut,

din pacate nu prea am timp sa fac poze mai bune, nu intotdeauna imi permit sa pierd timp pt reglaje trepiede, etc, la fiecare poza, unu la mana, doi la mana, modulele sunt in cel mai departat loc al salii fata de geamuri, ba si mai rau aici unde am facut pozele de mai sus e si un modul al dioramei clubului, cu munte, care e inalt, si tine oarecum umbra, deci lumina foarte slaba.

Si da, s-ar putea sa ai dreptate, si eu tind sa cred ca cel mediu e mai potrivit.

Liniile sunt peco, atat sina cat si traversele vor suferi tratamente de imbatranire, deci nu raman asa.

Ms pentru opinie.