Iata aici o comparatie intre sistemul cu admisie interioara (stanga) si cel cu admisie exterioara (dreapta), la mers inainte:
In sistemul cu admisie interioara (stanga), aburii intra in cilindru (sunt admisi) trecand prin interiorul sertarului, iar in sistemul cu admisie exterioara prin exteriorul acestuia, ocolindu-l.
Aburii proaspeti sunt reprezentati cu rosu, iar cei expandati cu albastru. In aceasta pozitie a rotilor, este necesar ca aburii proaspeti sa fie admisi in dreapta pistonului pentru ca locomotiva sa avanseze. Astfel, ca urmare a diferentei de conceptie dintre cele doua sisteme, sertarul sistemului cu admisie interioara trebuie sa fie impins inainte, iar sertarul sistemului cu admisie exterioara trebuie sa fie tras inapoi. Bielele sunt astfel proiectate, executate si reglate incat sa asigure miscarile adecvate ale sertarelor.
Si acum cateva cuvinte despre ceea ce eu denumisem "piesa L", reprezentata cu verde in diagramele de mai sus
:
Bielele sertarelor de pe ambele parti trebuie sa fie manevrate in mod identic, ceea ce se realizeaza prin intermediul arborelui de comanda - dupa cum bine spune Catalin :aplauze: - care are la capete cate un brat orizontal, pe care eu il denumisem "latura orizontala a piesei L", prin intermediul carora ambele biele ale sertarelor sunt ridicate/coborate in exact acelasi mod. Arborele de comanda este actionat de un brat vertical, pe care eu il denumisem "latura verticala a piesei L", aflat numai pe partea dreapta, la care este articulata bara de comanda, actionata de mecanic din cabina prin intermediul schimbatorului de mers.
Ceea ce eu denumisem "piesa L" reprezinta, de fapt, bratul vertical si cel orizontal de pe partea dreapta, ambele fixate pe capatul arborelui de comanda. Te rog sa ma ajuti cu denumirile corecte ale acestor piese, Catalin, si inca o data iti multumesc ca mi-ai atras atentia asupra lor 8)