Frumusetea scarii N

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu stiu cu ce as putea sa ajut...
Cristi_m, muntele este un pic cam retezat, incearca sa formezi un varf, daca nu te deranjeaza amploarea pe verticala.
Sogard, si io sunt la inceput si fur idei de la altii, incerc tot felul de tehnici, nu ma grabesc cu finalul
Modelismul de diorama presupune tehnica, talent, probe, materiale stricate si implicit rebuturi. Daca avem taria sa eliminam ceea ce nu ne place si sa recuperam din materiale ( acolo unde e posibil) , atunci perseveram si in final se obtine un rezultat convenabil.
Spun convenabil pentru ca tot timpul ceva nu e OK.
Asa ca, draga Cristi io zic ca este ok, da-i bataie!
Ceea ce-mi place cel mai mult este cromatica (problema mea antologica). Folosesti note calme si da un plus de naturalete. Contrastele de culoare formeaza contrapuncte si atrag atentia, mai ales daca sunt dinamice. Pe o diorama, atentia trebuie captata de trenuri sau nave, ce misca omu' p-acolo.
Toate bune si mai pune poze, baga obiectivul in tunel. Mai greu la N,dar
asta-i viata...
Spor! ;-) ;-) ;-)
 
Pai o fi vreun munte din Retezat ;-) Acum vorbind serios aveam nevoie acolo sus de un mic platou pentru constructii, asa ca nu puteam sa-l fac prea tuguiat. Oricum ideea era sa creez un fel de trafic si pe verticala, asa ca accept compromisul. Pe un munte ascutit intr-un loc asa stramt puteam pune doar vreo poteca cu ceva alpinisti... acum si domnisoarele alpiniste cu toc cui pot ajunge la cabana cu telegondola, odihnite si vesele :D

In ceea ce priveste cromatica sunt 100% de acord cu tine, mai ales in cazul vegetatiei care in niciun caz nu trebuie sa para artificiala, "de plastic". La partea cu dinamicitatea contrapunctelor de culoare trebuie sa recunosc insa ca am ramas putin in ceata, sper totusi sa ma descurc ...

Si pentru tine Obiwan cu dedicatie:
 
Salut,
Eu am folosit pentru iarba "foliage" de la Woodland Scenics .Le-am luat de la dealerul meu pentru material american .Din pacate nu mai stiu codul ,dar Noch are produse identice ,deoarece Noch este importatorul pentru produse Woodland in Germania.....
Deci daca cauti la Noch o sa gasesti.Iata aici nicste poze cum arata :
 
buna baieti,

"scara" la iarba nu prea se poate preciza, pentru ca nu este asa de usor cunantificabila... boschetul minuscul H0 este mediu pe N, iarba de 3mm tunsa pe H0 este netunsa pe N s.a.m.d....

insa cum Dan Buchtela este N-ist convins, produsele sale sunt in general gandite pentru N insa se pot adapta si la alte scari ;)
 
Pana la urma am utilizat iarba fire de 2 mm. Chiar daca este putin "iesita din scara" pentru N, pe diorama se vede foarte bine, mai ales in combinatie cu o diversitate de specii vegetale, dupa cum se poate vedea de obicei in natura. Asadar am mai folosit foliaje si asa-zisii fulgi de la Noch pentru a forma tot felul de boscheti si tufisuri, smocuri de iarba si "suvoaie" de iedera:

 
se pare ca iese foarte bine. Esti atent la detalii si la final vei avea un spatiu adecvat si realist unde vei rula trenuletele. In ultima poza se vede aracetul inca crud?
Sper ca ai de gand sa faci si tuburile de sound din capela, inclusiv claviaturile :aplauze:
 
aracetul inca nu se uscase bine cand am facut foto. O poteca cu pietris alb se vede in fundal, o sa revin cu ceva poze dupa finalizarea zonei. Fara claviaturi deocamdata, dar se poate monta un microdifuzor in turla, pentru bing-bangul de rigoare :D
 
Doamne fereste! Era vorba doar de un bing-bang. Desi e interesanta postura de a modela o lume a ta dupa cum vrei tu :)) Deocamdata lumea mea ma modeleaza ea pe mine, in sensul ca-mi deturneaza programul, bugetul, spatiul locativ, si de multe ori iese cum vrea ea, nu cum vreau eu :-|
 
Iata si realizarea zilei: a aparut un lac...



Desi pare destul de mare, latimea lacului asa cum se vede in poza este de doar 10cm! Frumusetea scarii N consta in faptul ca poti modela credibil in spatii incredibil de mici :) ca sa nu mai vorbesc de materiale: pentru acest lac am consumat o mana de ipsos, cateva granule de pisici, cateva fire de verdeata si 1/2 pahar de apa de modelism.
 
Mai multa vegetatie in diferite proportii, de la tufarii ample la cateva fire de verdeata crescute la marginea drumului, aduc un plus de viata. Aici am experimentat cu diverse materiale amestecate, de la foliaj presarat pe asa-zisa spuma de mare, la fulgi, moss-uri si iarba fire. Tufisurile mai mari le-am lipit cu aracet nediluat turnat in picaturi pe substrat, iar micile smocuri de iarba le-am format cu varful unei spatule dintr-un mix de foliaje si solutie de aracet. Dupa uscarea aracetului porii dintre foliaje apar din nou, toata vegetatia capatand un aspect natural ;)
 
Pavarea am facut-o manual "piatra cu piatra" cu ajutorul unor poansone. Un asemenea poanson poate fi confectionat dintr-o bucata de teava de alama a carei sectiune la unul din capete este modelata la forma unei dale de piatra. Aceasta metoda de lucru am mai propus-o pe topicul lui sandy dar intentionez sa deschid si un subiect special in care sa descriu mai pe larg cum am aplicat-o pe diorama mea ;)



Multumesc pentru aprecieri! Lacul este realizat cu apa Vallejo - monocomponent, care s-a solidificat in cca 48 de ore. Nivelul initial a scazut insa cu vreo treime prin uscare, astfel incat pietrisul pe care l-am depus pe fund a "impins" suprafata creand un fel de valuri sau... ma rog. turbulente, avand in vedere ca este alimentat de un parau care vine navalnic de pe munte :)
 
Salut,

despre aplicarea apei stiu ca se aplica in straturi de maxim 3 mm grosime, la fie care strat se asteapta pana se solidifica complet inainte de turnarea urmatorului strat, asa se elimina aparitia eventualelor "valuri".

Asteptam articolul despre pavaj.