Fotografiatul interzis ?

Salutare tuturor

Interesant subiectul, ne caracterizeaza bine.
Ce vreau sa va spun nu are legatura cu CFR-ul, ci cu bunul simt.
In aeroport la Amsterdan m-a rugat un politist sa nu mai fotografiez. Am bagat aparatul in buzunar si asta a fost tot. Aveam zeci de poze- colegii mei la oficiul hertz, plante, reclame, avioanele pozate prin geam din dreptul portii de imbarcare, poza facuta sub nasul domnisoarelor angajate...
La aterizarea in Timisoara, de pe "scara" autobuzului colegul meu l-a intrebat prin semne pe pilot...A facut semn ca da, a zimbit, e in poza....

asta e ....
 
Am fotografiat fara probleme in aeroporturile din New York, Paris, Budapesta, nu am avut nici o problema.

Cand am uitat o plasa intr-un tren din aeroportul din New York si am asteptat 20 min sa o recuperez (trenurile erau complet automate, estimasem ca va reveni acelasi tren in scurt timp), a durat 2-3 min pana sa vina cineva de la securitate sa ma intrebe de ce am luat plasa din tren, in schimb nu a avut nici o treaba cu aparatul foto din mana mea ;)
 
Florinn,

Putem discuta la nesfarsit pe tema asta asa cum se discuta acum cativa ani pe tema "nu ne vindem tara" si acuma nu mai avem ce vinde.


Nu vor sa fotografiem deoarece este multa mizerie si cu asta poate-l lamuresc si pe revolutionarul
Pok a spus:
Nu vreau să fiu obraznic Âşi să etichetez, dar cea ce afirmi se poate interpreta ca complicitate la ascunderea neregulilor.

care face acuzatii fara acoperire.

De ce este mizerie?

Unii dau vina pe indolenta angajatilor iar altii spun ca angajati nu exista.
Mai nou am auzit, nu stiu daca este adevarat, ca balariile cresc printre linii deoarece nu mai avem voie sa dam cu ierbicide si cum nu are cine sa smulga buruienile statiile arata cum arata.

Aceiasi motivatie si in cazul cladirilor.
Au in grija cladiri de patrimoniu dar nu au cu cine face curat.

Chiar aici a spus cineva ca daca facem fotografii si le tinem pentru noi nu sunt probleme.
Cum sa tin o fotografie?
Am facut-o ca sa arat si altora ce mai este de vazut pe la CFR ca maine poimaine intra la taiat sau baga buldozerul fara mila si darama.

De ce in Gara de Nord nu poti face fotografii este un mister si pentru mine.
Am fost si eu si mi sa interzis fotografiatul.
Am cerut sa-mi arate unde scrie ca nu scrie.
A dat din umeri, a spus ca astea sunt ordinele, ca nu vrea sa-mi faca necazuri si ar fi bine sa pun aparatul in traista.
Macar inainte erau semnalizate locurile unde nu puteai face poze.

Poate ne lamureste mai bine cineva care lucreaza in sistem
 
Si doar o mica interventie din partea mea: este totusi o discutie pe doua teme diferite:

1. Fotografiatul in anumite zone legal sau nu, interzis sau nu, de catre cine, de ce etc... la care mi-am exprimat si eu parerea.... SI
2. Obligatia de a sterge sau a face ceva unui bun aflat in proprietatea mea lucru pe care nu il poate face nimieni... cu exceptia unei instante judecatoresti... nici politistul nici seful de gara sau altcineva nu ma poate obliga sa sterg pozelel din aparatul sau camera meu si cu atat mai putin sa vada ce am fotografiat sau filmat........care este o alta discutie si se supune altor reguli si altor legi.... :-?
 
Oameni buni,
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Âşi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaĂžiilor de semnalizare Âşi de siguranĂža circulaĂžiei Âşi a celorlalte instalaĂžii de conducere operativă a circulaĂžiei trenurilor, precum Âşi a instalaĂžiilor Âşi lucrărilor de protecĂžie a mediului. Pe teritoriul localităĂžilor zonele de siguranĂžă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.

Art. 2. - Se interzice intrarea sau staĂžionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂşe ori semne corespunzătoare din perimetrul staĂžiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor Âşi triajelor de reĂžea.

Art. 3 - (1) Persoană neautorizată este, în înĂželesul art. 1 Âşi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deÂşi are această calitate, nu are atribuĂžii de serviciu în zonele de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate. persoanele care intră sau staĂžionează în zona de siguranĂžă, dacă prezenĂža ori staĂžionarea acestora este motivată de folosinĂža unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinĂža unei proprietăĂži private aflate în interiorul zonei de siguranĂžă.

Au uitat sa menitioneze peroanele . :-D

PS : am sa vb cu jurista aia cat pot de repede.... :wink:
 
FloS a spus:
Datele pot fi intotdeauna recuperate daca nu s-au scris fizic altele dupa momentul "erorii" ... o formatare sau stergerea datelor voita sau nu. Asta deoarece atunci cand facem o formatare sau stergem date, nu facem decat sa stergem intrarea in file alocation table (FAT) sau master file table in cazul NTFS.

@Florinn - Acest sfat este general valabil ... invatam si iar invatam :roll:

cat despre acces .... era vorba de triajul din Cluj sau ce-o fi ala....unde erau trase niste aburoase ... am dat exemplul meu ...
 
personal, mi-am facut treaba...cat despre trepied nu faci decat sa fii foarte suspicios ...cu cat dai o tenta mai turistica abordarii cu-atat ai mai mult succes ... nu mai mult 5-10 min. Nici pe mine nu m-a intrebat nimeni la Paris, Roma sau Barcelona de ce fac poze ....si-am facut ceva ...numai ca nu am intrat in vreun triaj sau alta institutie de gen...strict de pe peron.
 
cristiCFR a spus:
Oameni buni,
Art. 1. - (1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice.
(2) Zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Âşi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaĂžiilor de semnalizare Âşi de siguranĂža circulaĂžiei Âşi a celorlalte instalaĂžii de conducere operativă a circulaĂžiei trenurilor, precum Âşi a instalaĂžiilor Âşi lucrărilor de protecĂžie a mediului. Pe teritoriul localităĂžilor zonele de siguranĂžă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.
Art. 2. - Se interzice intrarea sau staĂžionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂşe ori semne corespunzătoare din perimetrul staĂžiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor Âşi triajelor de reĂžea.
Art. 3 - (1) Persoană neautorizată este, în înĂželesul art. 1 Âşi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deÂşi are această calitate, nu are atribuĂžii de serviciu în zonele de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.
(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate. persoanele care intră sau staĂžionează în zona de siguranĂžă, dacă prezenĂža ori staĂžionarea acestora este motivată de folosinĂža unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinĂža unei proprietăĂži private aflate în interiorul zonei de siguranĂžă.
Au uitat sa menitioneze peroanele .
PS : am sa vb cu jurista aia cat pot de repede....
mai Pit tu esti cu ei sau cu noi? :lol: . Cind te intreaba cineva daca nu sti ca nu-i voie sa faci poze zici ca nu sti si gata, pleci in alta parte, simplu. Cred ca singurul loc unde nu-i voie e la Sinicolau Mare :grin:
 
Uite ca nici eu nu am scapat...
Vineri in gara Sibiu , in cautarea depoului de locomotive care este si muzeu (de mentionat ca am intrat ca in parc si am fotografiat fara sa se ia nimeni de mine :x :x :x , iar cireasa era la intrarea portii "Accesul interzis persoanelor straine, oare cum poate fi interzis accesul daca este muzeu ?)

Pe peron ma apuc sa mesteresc la aparat (schibat acumulatorii) si pe o linie in spate trage o frumoasa 060-DA , ma hotarasc sa ii fac o poza desi se vedea doar pe jumatate datorita unui vagon, nici nu apuc sa duc aparatu la ochi ca hop in spatele meu un politist de la TF Sibiu , care ma ia la rost ca de ce pozez ca e zona de siguranta feroviara.

La care eu il intreb frumos: Exista un indicator in acest sens ?

Si de la care aflu ca desi nu exsista este interzis...
La cum m-a luat din oala nu am putut sa ii redau toata legea din minte legata de zona de siguranta.
I-am explicat ca peronul e loc public si de acolo am voie.
El : Asa interpretati dumneavoastra.
Necunoasterea legi si a constitutiei nu va absolva de vina :x .
Adica eu nu stiu legea si constituita ?
Daca eu nu o stiu , el cred ca nici nu stie ca traim in UE nu in URSS :-?

Prin urmare trebuie actionat cumva :

Sa aveti urmatoarea foaie la voi , data viitoare o voi avea si eu :
CONSTITUTIA ROMANIEI
ARTICOLUL 30
(1) Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinĂželor Âşi libertatea creaĂžiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

(2) Cenzura de orice fel este interzisă.

(3) Libertatea presei implică Âşi libertatea de a înfiinĂža publicaĂžii.

(4) Nici o publicaĂžie nu poate fi suprimată.

(5) Legea poate impune mijloacelor de comunicare în masă obligaĂžia de a face publică sursa finanĂžării.

(6) Libertatea de exprimare nu poate prejudicia demnitatea, onoarea, viaĂža particulară a persoanei Âşi nici dreptul la propria imagine.

(7) Sunt interzise de lege defăimarea Ăžării Âşi a naĂžiunii, îndemnul la război de agresiune, la ură naĂžională, rasială, de clasă sau religioasă, incitarea la discriminare, la separatism teritorial sau la violenĂžă publică, precum Âşi manifestările obscene, contrare bunelor moravuri.

( 8 ) Răspunderea civilă pentru informaĂžia sau pentru creaĂžia adusă la cunoÂştinĂžă publică revine editorului sau realizatorului, autorului, organizatorului manifestării artistice, proprietarului mijlocului de multiplicare, al postului de radio sau de televiziune, în condiĂžiile legii. Delictele de presă se stabilesc prin lege.

LEGE Nr. 289 din 11 octombrie 2005

privind unele măsuri pentru prevenirea Âşi combaterea fenomenului infracĂžional în domeniul transportului pe calea ferată

EMITENT: PARLAMENTUL

PUBLICATÃ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 922 din 17 octombrie 2005



Parlamentul României adoptă prezenta lege.



ART. 1

(1) Se interzice accesul persoanelor neautorizate în zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice.

(2) Zona de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice cuprinde fâÂşiile de teren, în limita a 20 m fiecare, situate de o parte Âşi de alta a axei căii ferate, necesare pentru amplasarea instalaĂžiilor de semnalizare Âşi de siguranĂža circulaĂžiei Âşi a celorlalte instalaĂžii de conducere operativă a circulaĂžiei trenurilor, precum Âşi a instalaĂžiilor Âşi lucrărilor de protecĂžie a mediului. Pe teritoriul localităĂžilor zonele de siguranĂžă vor fi în mod obligatoriu semnalizate.



ART. 2

Se interzice intrarea sau staĂžionarea persoanelor neautorizate în zonele unde accesul este interzis prin afiÂşe ori semne corespunzătoare din perimetrul staĂžiilor de cale ferată, reviziilor, depourilor Âşi triajelor de reĂžea.



ART. 3

(1) Persoană neautorizată este, în înĂželesul art. 1 Âşi 2, orice persoană care nu are calitatea de angajat al căilor ferate sau care, deÂşi are această calitate, nu are atribuĂžii de serviciu în zonele de siguranĂžă a infrastructurii feroviare publice sau, după caz, în zonele prevăzute la art. 2.

(2) Nu sunt considerate persoane neautorizate persoanele care intră sau staĂžionează în zona de siguranĂžă, dacă prezenĂža ori staĂžionarea acestora este motivată de folosinĂža unui drum public, de efectuarea de lucrări la un teren agricol sau de folosinĂža unei proprietăĂži private aflate în interiorul zonei de siguranĂžă.



ART. 4

(1) Fapta persoanei neautorizate de a pătrunde, fără drept, în zonele prevăzute la art. 1 Âşi 2 Âşi de a refuza părăsirea lor constituie infracĂžiune Âşi se pedepseÂşte cu amendă de la 300 lei la 15.000 lei sau cu închisoare de la 3 luni la 1 an.

(2) În cazul în care fapta se săvârÂşeÂşte de o persoană având asupra sa o armă, de două sau mai multe persoane împreună, în timpul nopĂžii ori prin violenĂžă, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.



ART. 5

(1) Distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinĂžare a căii ferate, a materialului rulant, precum Âşi a instalaĂžiilor, accesoriilor sau a altor componente ale acestora constituie infracĂžiunea de distrugere Âşi se pedepseÂşte cu închisoare de la 2 la 10 ani.

(2) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) se pedepseÂşte.



ART. 6

(1) Sustragerea de componente ale căii ferate, de bunuri din vagoanele care sunt în compunerea unui tren aflat în circulaĂžie sau programat pentru circulaĂžie constituie infracĂžiunea de furt calificat Âşi se pedepseÂşte cu închisoare de la 3 la 15 ani.

(2) Dacă fapta prevăzută la alin. (1) a avut ca urmare o tulburare gravă în activitatea de transport pe calea ferată sau a produs poluarea mediului înconjurător ori degradarea gravă a solului se pedepseÂşte cu închisoare de la 12 la 20 de ani.

(3) Tentativa la faptele prevăzute la alin. (1) Âşi (2) se pedepseÂşte.



ART. 7

Dacă faptele prevăzute la art. 5 Âşi 6 sunt săvârÂşite de către un angajat al căii ferate sau de către o persoană cu atribuĂžii în siguranĂža circulaĂžiei pe calea ferată, la maximul pedepsei prevăzute pentru fapta comisă se poate adăuga un spor de până la 2 ani.



ART. 8

InfracĂžiunile contra vieĂžii Âşi integrităĂžii corporale, săvârÂşite asupra unui angajat al căilor ferate sau a unei alte persoane cu atribuĂžii în siguranĂža circulaĂžiei pe calea ferată, în timpul activităĂžii, se sancĂžionează cu pedeapsa prevăzută de lege pentru fapta săvârÂşită, la maximul special, dacă acesta nu este îndestulător, putându-se adăuga un spor de până la 3 ani, care nu poate depăÂşi o treime din acest maxim.



ART. 9

Pe data intrării în vigoare a prezentei legi se abrogă pct. 13, 15, 44, 45 Âşi 48 ale alin. 1 al art. 2th_) din Hotărârea Guvernului nr. 203/1994 pentru stabilirea Âşi sancĂžionarea contravenĂžiilor la normele privind transporturile pe căile ferate române, republicată, cu modificările ulterioare.



------------

th_) În Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 922 din 17 octombrie 2005, numărul acestui articol era indicat, în mod eronat, ca fiind 12.



Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 Âşi ale art. 76 alin. (1) din ConstituĂžia României, republicată.



p. PREªEDINTELE CAMEREI DEPUTAÞILOR,

MIRON TUDOR MITREA



PREÂŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VÃCÃROIU


Hotararea 585/2002 pentru aprobarea standardelor nationale de protectie a informatiilor clasificate in Romania
Art 185
Art 188
Lege nr. 182/2002 privind protectia informatiilor clasificate

Si in caz ca este 0 la categoria indatoririle politistului :

Legea nr. 360/2002 privind Statutul politistului

Numai bine , a si spor la pozat :evil:
 
Salut,
revin si eu cu o parere.
Problemele noastre (a celor care dorim sa fotografiem material rulant) nu deriva atat din nerespectarea legislatiei in domeniu, cat din obtuzitatea celor care "vegheaza" in apropierea obiectivelor vizate.
Ideea este ca degeaba am eu dreptate, daca intervine vreun reprezentant cfr sau al jandarmeriei, pentru ca indiferent de legile pe care le mentionez ei vor obstructiona activitatea de fotografiere.

Adiva: eu fotografiez pentru ca am dreptul, ei intervin si desi nu au dreptate pot lua masuri care nu sunt la locul lor. Adica, da eu ulterior cu un jurist pot sa-mi demonstrez dreptatea, dar la ce mai ajuta, pentru ca hai sa zicem ca nu se ajunge la amenzi, dar la nervi suplimentari sigur, ori nu acesta este scopul.

Am constatat ca cea mai buna metoda de a face fotografii este cea adaptata contextului balvanic in care traim: pilele la nivel inalt sau mai putin inalt. Cred ca este si o justificare oarecum obiectiva a acestui lucru: numarul hobbystilor este mult mai mic decat al celor care nu sunt interesati deloc de ceea ce inseamna feroviar, sau mai rau sunt interesati doar de aspectele negative ale problemei in cauza.
 
http://www.trainweb.org/railphot/Regulations.htm