ETAPE DE CONSTRUCTIE - Macheta tramvai CONCEPT LF OM-01

ZIUA 20

Am inceput sa lucrez la terasament deoarece nu va fi un simplu tramvai ci o diorama avand ca subiect tramvaiul





Am lucrat si la botul tramvaiului inclusiv, la spatiul destinat vatmanului







Scaunul cu perna de aer

 
ZIUA 21

Pentru ca am intarziat destul de mult cu constructia machetei, am inceput sa recuperez din timpul pierdut ;)

Am inceput lucrul la partea din fata a vagonului





Ca sa dau o forma cat de cat corecta, am "indreptat" unele greseli cu chit de lemn





Am finisat si am obtinut urmatorul rezultat



 
ZIUA 22

Am inceput sa dau forma bordului.
Bordul este facut din komatex de 1 mm si carton. Deasupra am pus autocolant





Dupa multe masuratori si calcule am ajuns la concluzia ca stalpii de sustinere a cablurilor, pot sa-i fac si din creioane



 
ZIUA 24

Am "montat" afisajul electronic si am vopsit cu negru partile ce vor fi acoperite cu autocolant (pentru a-mi da seama cum ar fi in stadiul final)









vedere din interior

 
ZIUA 26

Am terminat constructia botului in proportie de 95%.
Urmeaza sa pozitionez farurile, semnalizatoarele si tamponul :D









 
ZIUA 27

Am terminat de finisat corpul 2





am decupat peretii corpului 3





am colantat peretii

partea geamurilor - exterior



partea geamurilor - interior



partea usilor - exterior fara autocolant



partea usilor - exterior



partea usilor - interior

 
ZIUA 28

Am terminat de facut si podeaua corpului 3



tramvaiul cu cele 3 corpuri in lucru





corpul 2



corpul 3



corpul 2 vazut de sus



corpul 3 vazut de sus

 
Am inceput lucrul si la terasament





Din greseala am pus adeziv Moment pe material, care a atacat vizibil o bucata din "refugiu".
Cealalta bucata de material, am lipit-o cu aracet si este ok.
 
ZIUA 29

Am terminat de lipit "izolatorul pentru parchet" in trei straturi grosime pentru peroane si un strat grosime intre sine.



La peroane am lasat spatii pentru scari



Dupa ce am rezolvat problema spatiului pentru scari la primul peron, am trecut la peronul 2.



Dupa aceea am pozitionat treptele scarilor la ambele peroane



 
Intrebari:

1) Ce scara de constructie a machetelor de trenuri se aproapie de scara 1/43?

2) Ce tip de boghiuri pot fi folosite de la trenuri (cu ajustarile de rigoare), la machetele de tramvaie la scara 1/43.

Va intreb pentru ca recunosc... sunt bata in ceea ce priveste asezarea la scara a trenurilor.

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
 
La prima intrebare raspunsul e foarte simplu: Scara 0 (zero), adica 1:43,5, este scara la care se construiesc trenuri cu ecartamentul de 32,988 mm (ecartament normal realitate - 1435mm) si este dublul scarii la care lucreaza majoritatea dintre noi, adica 1:87(ecartament 16,49 mm). La noi in tara nu prea se gasesc modele la 0, singurul producator european fiind Maerklin, care are produse foarte scumpe pt. noi. O documentatie cat de cat completa gasiti aici: http://en.wikipedia.org/wiki/O_scale si aici: http://www.morop.org/fr/normes/nem010_f.pdf.
PS americanii spun scarii 0 (zero) Oscale (scara O-litera)
 
Cam niciun tip de boghiu de pe vagoane nu se va potrivii pentru tramvaie. Sunt 2 mancaruri de peste diferite. Cele de tren sunt proiectate sa reziste la forte enorme, fata de cele de tramvai. In plus cele de tramvai au si motor in ele. Cel mai bine iei numai rotile si restul faci de la 0. Acuma ai grija si la ecartament(normal, metric). Pentru mine tramvaie = metric (nu suport tramvaiele pe ec. normal...arata oribil de grosolan).
La h0 e mult mai simplu ca gasesti materiale mult mai usor. Pentru normal ai deja liniile de tren. Pentru metric (H0m) - ecartament 12mm sau ingust (H0e) - ecartament 9mm poti cumpara linii de la scarile dedesupt (TT respectiv N pentru H0e).
 
In Romania ma indoiesc ca o sa gasesti. Incearga in Germania. Sine o sa gasesti usor. La roti ma cam indoiesc, depinde de diametru...desi eu caut de 3 ani niste roti la H0 si tot nu am gasit nici acum (iar la H0 oferta este mult mai mare). Spor!
 
Multumesc tuturor pentru explicatii.

Boghiurile le fac manual, dar am crezut ca pot sa mai economisesc timp.