EN 346/347 "Dacia" - vagoane CFR de la Fleischmann

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut Horia,
Multumesc de informatii.
Daca Händleru' le-a platit sau nu, n-am de unde sa stiu. Ideea e ca sambata (ieri) nu le avea.
Cel mai simplu e sa avem un EC
Eu as fi (fost) interesat. Daca as fi avut de unde, in loc de BR 243 pentru etajatele ddr-iste as fi cumparat ceva CFR si as fi incercat o revopsire a vagoanelor (aiurea, sunt atat de 'antitalent').
Dupa cum sunt interesat de o locomotiva care sa traga de vagoanele Dacia. Cum nu-s foarte exigent, as pune ceva romanesc chiar daca iese o 'fantezie'. Asa, probabil o sa caut o austriaca.

Numai bine,
Liviu
 
Buna,

Tema "EC al CFR" a fost discutata de mai multe ori cu Fleischmann in ultimii ani.

Ca sa inteleaga toata lumea despre ce e vorba, modelele Fleischmann arata asa:

161144.jpg


400px-FLM_7367.jpg


sau mai bine

fleischmann-7367-villanymozdony-der-obb-baureihe-1043-1411.jpg


Foto (c) Fleischmann

Cea de-a doua in vopsirea clasica ÖBB cu cutie Blutorange si 3 dungi este mai apropiata la cutie cu EC-urile CFR, avand suportii lampilor cu sectiune trapezoidala si o singura lampa frontala sus, cealalta este modelul de origine suedeza cu trei lampi frontale.

Exista si o versiune SJ cu pantografe simetrice, care se poate combina ca matrita cu cealalta:

fl_736501@_0.jpg

Foto (c) Fleischmann

De la aceasta se poate folosi amenajarea acoperisului (izolatori, etc) mai aproape de cea din Serbia si Romania.

Daca partea mecanica este identica, diferentele sunt la cutie. Modelul Rade Koncar exportat in Romania era o Rb, nu o Rc, deci avea:

- forma fetei frontale usor diferita
- acoperis nervurat, nu lis
- cutie cu fetele laterale lise (nu nervurate ca la modelul Rc deci si la Fleischmann)
- la modelele pentru CFR, cutia in "oglinda" (cele pentru JZ erau ca in Suedia).

Pe scara N, doar ultimele doua diferente sunt relevante.
 
Buna Cosmin,

Cam la fel, stiind ca nivelul de toleranta al H0-istilor fata de compromisuri, obisnuiti cu mancare calda Roco si AF, este mai mic decat cel al N-istilor, care accepta asemenea compromisuri in lipsa de mai bine si in "lumea civilizata".

Nici nu s-a pus problema de EC cu cutia falsa adica cea de la Rc pe H0, pentru ca se considera ca nu exista piata pentru asemenea modele. Pe N se pune pentru ca aici nu exista nici DA, nici EA si nici nu vor exista in viitorul apropiat sau mediu.
 
Horia_Radulescu a spus:
...obisnuiti cu mancare calda Roco si AF....

De acum inainte or sa "manance" supa rece de la robinet si or sa dea din colt in colt ca nu mai scoate nimeni nimic CFR, sau ce apare este asa si pe dincolo si ca prefera sa cumpere alte modele (DB, OBB , etc)...care sigur sunt 101% corecte! :-x

As fi vrut sa vad aceasta rigoare, exigenta, vis-a-vis de modelele CFR si in viata de zi cu zi, cu siguranta ca lucrurile ar fi stat mult mai bine.
 
Buna Cosmin,

Tii minte vorba aia cu cainele raios, insa cu coada in sus? Imi iau riscul sa sara pe mine 100 de forumisti cu batele in mana ca i-am jignit, insa nu degeaba aceasta expresie exista doar in limba romana si in Romania.

Adevarul este ca in Romania nu a exista niciodata o piata cu produse "hobby" autohtone precum in Cehia sau Polonia sau chiar Franta. Nu am avut parte de BR 218 vopsit ca DA si propus spre vanzare la 50 de Euro, asa ca intr-o vreme chiar si pe acest forum se prezentau colectii de BR 218 de 50 de Euro, unul mai tare ca altul si mai modificat ca sorcova cu LED-uri pana orbeai, insa rosii si cu logo DB pe ele. Nu am avut parte nici de BR 110 ieftina si vopsita ca EA, nici de Bpmz al DB la 1/100 vopsit ca AVA 200, am trecut direct la un DA, un EA si o serie de vagoane AVA 200 corecte, la scara, si mult mai bune decat ne place sa admitem. Suntem raiosi, nu avem bani, insa avem coada in sus, si prin aceasta atitudine de piata modelele de compromis ieftine au fost "ucise in fasa".
 
Asta e trupa, cu asta defilam, t'arsu colonel.

Vom trai si vom vedea, Cosmine. In 2-3 saptamani mai avem un set CFR Calatori pe N, cel cu 2 T2s-uri. Dupa aceea mai discutam.
 
Salut Horia

Nu arunca nimeni cu pietre, bate sau alte obiecte spre tine. Orice om normal la cap stie ca asa sta situatia: nu reprezentam o piata pentru modelismul feroviar. Fiind o tara cu situatia financiara pe care nu o discutam, e clar ca primu lucru la care se renunta sunt hobby-urile. Nici nu avem traditie in asa ceva si probabil greu se va face o asemenea cultura.

Eu personal am incetat sa mai astept sa apara nu stiu ce modele de la diversi producatori. Caut modele asemanatoare cu cele de la CFR si le trimit la ceferizat.

numai bine
 
@darkshaddowro: HR spunea altceva aici. Cateva modele romanesti, ieftine - dar inexacte - au fost atat de comentate de cei care oricum nu le luau, incat gustul pentru a face ceva romanesc a murit in fasa... Iar lucrruile facute exact se fac mai scump si atunci cand exista o piata...

Oarecum la fel se intampla si pe scara la care vreau sa exist eu, la TT: cum apare cate un model fain: VAAAI CE SCUMP... (si asa este). Cand este inexact este Oribiiiil... si atunci industria va zice: ia mai da-te incolo un pic, sa aiba loc cei ce vor sa cumpere;-)
 
@bogdanra: eu m-am apucat ceva mai tarziu de colectionat machete feroviare, de prin august 2011 si tot de prin 2011 urmaresc si forumurile de modelism feroviar. Cusetele Heris sau DA-ul de la Tillig care se zicea ca se leagana ca o rata sunt modelele care spui ca au fost disecate la sange ?

Cat despre preturi ... Am avut odata o discutie cu cineva in care se vaita: vai ce scumpe sunt vagoanele de la AF. Si intrebarea mea a fost: bun si cat ai fi dispus sa dai pe ele? Inca mai astept un raspuns.

Cum bine spui si tu noi nu reprezentam o piata si de aceea conversia si seria limitata facuta pe baza de precomanda vor avea succes .

8)
 
Buna seara,

Va rog sa notati iar in calendar, tot cu rosu. La numai o zi dupa brcosminp, acum sunt perfect de acord cu bogdanra. Drace, inseamna ca m-am imbolnavit de ceva, o sa ma duc la doctor. ;-)
Oarecum la fel se intampla si pe scara la care vreau sa exist eu, la TT: cum apare cate un model fain: VAAAI CE SCUMP... (si asa este). Cand este inexact este Oribiiiil... si atunci industria va zice: ia mai da-te incolo un pic, sa aiba loc cei ce vor sa cumpere;-)

Exact asa si este si exact la asta ma refeream prin "caine raios da' cu coada in sus". Nu suntem la un nivel la care sa ne permitem sa spunem precum nemtii "sunt prea sarac pentru ca sa cumpar ieftin". Suntem la un nivel la care latram, cerem, ceea-ce primim nu ni se pare suficient de bun - asta fara a sti realmente ce este suficient de bun pe pietele din tarile consacrate - si lasam in raft sau cerem "mai ieftin". Iar modelism cu o piata nationala prin pomana nu se poate.

Laud initiativa unor producatori precum Modelleisenbahn GmbH prin marcile Roco si Fleischmann de a propune modele romanesti cat se poate de corecte cu mijloacele existente. Laud si mai mult o firma ca AF, care face modele si mai corecte, stiind cat de minuscula este piata. Laud de asemenea firme precum TA, care convertesc modele de serie mare dupa prototipuri CFR la un nivel de calitate inalt. Ii laud si ii felicit ca fac ce pot si nu ma bucur deloc cand vad ca modelele nu sunt primite asa cum se cuvine, ca se cauta nod in papura s.a.m.d.

Ca sa fim corecti, trebuie adaugat ca problema cu Heris nu era numai cea a calitatii execrabile de executie a modelelor (lasand la o parte greselile voite si nevoite rezultate din utlizarea unor matrite false si realizarea dosarului de documentatie de niste habar n-avisti incapabili sa diferentieze un WL Hansa de un T2s) ci si cea a pretului, pentru ca initial au fost propuse la un pret de ACME sau LSM. Nu era vorba de modele "hobby" in adevaratul sens al cuvantului, ci de modele "hobby" prin diletantism.
 
darkshadowro a spus:
...Cusetele Heris sau DA-ul de la Tillig care se zicea ca se leagana ca o rata sunt modelele care spui ca au fost disecate la sange ?...

Aproape toate modelele. Chiar si eu am scuturat un pic G-ul CFR de la Fleischmann, semnaland anumite nepotriviri, insa asta dupa ce am cumparat 2 bucati... si apoi am mai cumparat inca 2, in ciuda imperfectiunilor, si pe unde le prind, pe acolo le cumpar. :p
Din pacate , strugurii fiind acri, in anumite cazuri, n-o sa mai avem struguri deloc. :(
 
:) pentru toti... (Horia, de data asta chiar nu vreau sa te insanatosesti, imi place sa fii usor bolnav... in felul acesta ne intelegem bine !!)

de exemplu eu acum am renuntat la mai cumpara second-uri (daca pot spune asa) si am inceput sa strang bani pentru chestii mai faine. Voi incepe cu niste modele romanesti la care usor uneori am contribuit si eu cu cate o informatie, cu o promisiune de cumparare... Sunt foarte scumpe pentru o jucarie, dar ele nu sunt jucarii ci sunt niste modele muncite.
Dupa aceea am pus ochii pe doua modele la TT pe care mi le doresc foarte mult: koF-ul de la Arnold pe TT, pe care il voi lua digital pentru ca un tractor de manevra cred ca merita digital, si apoi de la beckmann un BR74-3 (parca) si, eventual si un V20...

Dar probabil ca acest plan se va intinde pe tot 2014
 
Buna Dragos,

Ce e de ras cand vorbesti de firma Beckmann? E unul din cei mai buni producatori pe TT. Daca confunzi cu Bachmann, iti lipseste un pic cultura modelistica. :D

Sau poate ca nu am inteles eu, desi pot sa va asigur ca, in ciuda asteptarilor lui Bogdan, nu ma urmareste nici o boala. :D
 
CRACIUN FERICIT!
Doresc sa va prezint cateva imagini cu setul de la FLEISCHMANN CFR 814401
( imi cer scuze de calitatea imaginilor,dar va asigur ca sunt originale)


Arata superb setul,este lucrat bine si ruleaza fara probleme.
 
Trebuie,doar fac parte din colectie. :lol: Pustiul meu este optimist pt. o locomotiva de la FLEISCHMANN CFR ,iar eu sunt pt. DESIRO CFR.Sa vedem ce ne rezerva viitorul? :D