Buna,
Asa cum s-a anuntat si aici pe forum, primul set "Dacia" de la Fleischmann (814401) a fost livrat magazinelor si a trecut pe situl Fleischmann imediat pe "galben", ceea-ce inseamna ca primul lot a fost deja epuizat la producator. Nu panicati insa, intrucat in magazine inca se gaseste si mai toate siturile mari de vanzare pe internet specializate pe scara N, de la DM-Toys la Menzel, le afiseaza ca "disponibile".
Dat fiind ca e vorba de primele modele de vagoane de calatori ale CFR care au fost produse in serie mare, imi permit sa le descriu ceva mai complet in ceea-ce urmeaza. Setul este compus din trei vagoane tip AVA 200, un A10 10-90.0 albastru si doua B11 21-90 rosii. Iata mai intai cateva informatii despre primul:


Asa cum spuneam, e vorba de un A10 din prima serie, construita la Arad incepand cu 2005 si anume 10-90 021. Ca baza Fleischmann a folosit cea mai apropiata matrita si anume cea a Bpmz 29x DB, ceea-ce are ca rezultat o fata laterala 100% corecta si una cu doua ferestre usor diferite (ferestrele de la capetele salonului au in realitate 1400mm, la model ele nu au decat 800mm latime precum cele de la toalete).
Ca boghiu s-a facut un efort si s-a folosit unul corect, de tip Y32, preluat de la vagonul SBB EW IV. Toate celelalte detalii tipice pentru vagoanele CFR (butoane de deschidere a usilor, indicatoare de nivel de apa, grile de aerare pe acoperis, sine de culisare ale usilor) s-au simulat prin tampografie:

Si tablitele indicatoare de parcurs au fost reproduse corect, acestea fiind vopsite cu culoarea verde. Vagonul A10 poarta numarul 409, cele doua B11 numerele 411 si 412, acestea fiind cele alocate in orarul de vara 2011:


Asa cum s-a anuntat si aici pe forum, primul set "Dacia" de la Fleischmann (814401) a fost livrat magazinelor si a trecut pe situl Fleischmann imediat pe "galben", ceea-ce inseamna ca primul lot a fost deja epuizat la producator. Nu panicati insa, intrucat in magazine inca se gaseste si mai toate siturile mari de vanzare pe internet specializate pe scara N, de la DM-Toys la Menzel, le afiseaza ca "disponibile".

Dat fiind ca e vorba de primele modele de vagoane de calatori ale CFR care au fost produse in serie mare, imi permit sa le descriu ceva mai complet in ceea-ce urmeaza. Setul este compus din trei vagoane tip AVA 200, un A10 10-90.0 albastru si doua B11 21-90 rosii. Iata mai intai cateva informatii despre primul:


Asa cum spuneam, e vorba de un A10 din prima serie, construita la Arad incepand cu 2005 si anume 10-90 021. Ca baza Fleischmann a folosit cea mai apropiata matrita si anume cea a Bpmz 29x DB, ceea-ce are ca rezultat o fata laterala 100% corecta si una cu doua ferestre usor diferite (ferestrele de la capetele salonului au in realitate 1400mm, la model ele nu au decat 800mm latime precum cele de la toalete).
Ca boghiu s-a facut un efort si s-a folosit unul corect, de tip Y32, preluat de la vagonul SBB EW IV. Toate celelalte detalii tipice pentru vagoanele CFR (butoane de deschidere a usilor, indicatoare de nivel de apa, grile de aerare pe acoperis, sine de culisare ale usilor) s-au simulat prin tampografie:

Si tablitele indicatoare de parcurs au fost reproduse corect, acestea fiind vopsite cu culoarea verde. Vagonul A10 poarta numarul 409, cele doua B11 numerele 411 si 412, acestea fiind cele alocate in orarul de vara 2011:

