Diorama TT BogdanRa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Poze noi. Am regandit pe sina flexibila diorama, am si trimis deja catre un magazin (se stieeee) o cerere de evaluare in bani a sinelor (necesarului).





Gara va fi in partea de jos. In spatele garii voi face un perete vertical.
Inaltimea intre linii este intre minim 70mm si 107 mm, avand o panta de max 4%
Voi folosi vagoane scurte, poduri, tunele (pe margine tunelurile vor fi transparente... ma rog...voi folosi accesul prin ferestre ca si cum ar fi pe margine de munte...
Nu gasesc unde sa fac o sina tehnica, dar ma descurc eu cumva
 
Salut

In urma discutiilor aprinse sau stinse cu Cola cu un bun amic de modelism am schimbat macheta ca si proiect. Mai mult decat atat (azi cumpar infrastructura).
Chief Asset Management de acasa, aka sotia mea mi-a schimbat si dimensiunile ajungand la un 1100x2000... Ceea ce s-a dovedit a fi insa de bun augur.

Atasez si proiectul impreuna cu necesarul de sine. A! Si renunt la macazul 3x in avantajul a cate doua macaze 2x... arata spectaculos, dar DWW-ul costa dublu decat doua macaze simple si, vorba amicului Robert, se strica si mai usor...Plus ca am inteles ca nu exista in realitate...

Macheta va fi mai putin spectaculoasa ca diferente de nivel, dar voi avea o intindere mai mare oarecum, am loc si de un spatiu tehnic, si de un mic sat de vacanta, in stanga as pune si niste corturi...

practic trenurile pleaca pe linia de jos, pentru a avea o panta de 3% vor ocoli toata macheta si ies la nivelul garii in dreapta... acolo trenurile pot intra pe linia de manevra sau pe unul din cele doua circuite... de pe circuitul "mic" trenurile pot iesi si pe o linie de manevra unde cred ca pun un depou si un spatiu de fier vechi...

Povestea merge mai aproape...

 
am cateva observatii ;
- daca desenul este la scara atunci circuitul verde este prea pe margine, lasa o un spatiu de cca. 5 cm. intre sina si margimea blatului
- muta macazele din gara in stanga si dreapta cat mai mult pentru a castiga spatiu intre macaze astfel incat sa incapa o garnitura intre ele, eventual poti folosi macaze pe curb si eventual la intrarea in gara un DKW, castigi spatiu si legatura directa intre 2 circuite indiferent de pe care circuit vin trenurile
- nu inteleg circuitul verde, pleci din gara in dreapta, dai ocol, ajungi din nou in gara pe sina din exterior si......???, ce faci?, intorci trenul cu spatele inapoi in gara?, sau este ceva sub tabel ce nu se vede?
spor la treaba
 
@cftt: orice linie care se afla chiar langa marginea machetei este protejata de cadere prin - probabil - plexiglas sau alte constructii
Ideea cu DKW este o idee buna. O alatur alteia care mi-a venit de la Doru M care mi-a spus ca prea sunt doar cercuri... asa ca incerc s afac un 8... any suggestions...? de 3 ore stau si regandesc...:(
Circuitul verde inlocuiueste un helix... Practic trenurile se formeaza in za underground, urca usor si incep sa se distreze. linia verde este exact linia care aduce trenurile. Sub tabel era doar un cap de linie care - mai tarziu - as vrea sa se continue cu o mica remiza de underground pe care sa o fac ulterior...

@budy: forever TT (am numit topicul Diorama TT a lui BogdanRa....)

Poate diseara vin cu noutati... Tin seama de orice. Ma omoara faptul ca tre si vreau sa dau comanda acum, ASAP, ca altfel plec vara si pierd tot anul asta:)))
 
daca capatul verde din stanga vine de sub blat atunci eu as lega un macaz sau un DKW inaintea macazului de pe sina albastra, asa poti sa distribui trenurile pe toate cele 3 sine din gara, pe de alta parte daca nu faci functional traseul de sub blat ca sa bagi si sa scoti trenurile degeaba faci traseul verde de pe blat
in alta ordine de idei cu cat gandesti mai mult sau asculti sfaturi cu atat obtii o infinitate de trasee grozave asa ca ia-ti inima in dinti si bate in cuie un traseu si .....spor la treaba
 
:)
M-am trezit si mi-a bubuit din nou ceva... Ma rog. ideea este ca, exact cum spunea budy in alt topic (la Diesel parca) trebuie sa i un proiect. Eu am luat acest aspect si l-am ridicat la ideea de MULTE PROIECTE... Fac misto de mine acum...
Da, mai lucrez la inca unul si daca iese pana diseara le pun la vot...

Era cineva pe aici care pusese o macheta in forma de 8... nu o mai gasesc si nu mai stiu cum avea legaturile... Pericolul la 8 este sa nu legi capetele ca lumea si sa faci scurt... Asta am invatat aseara:))
 
Uite o varianta propusa de LDH. Eu am renuntat la ea din cauza ca aveam spatiul disponibil destul de mic (cam cat al tau - insuficient pentru H0)
 
Interesanta. Poate o reusesc sa o fac in SCARM (ala calculeaza si necesarul de linii)

Permite multe manevre. Oricum si la TT spatiul este mic, dar clar ai posibilitatea sa pui un infinit acolo mai de doamne ajuta.

Am terminat pripunerile.

In varianta (3) gara este SUB liniile de tren , un lucru pe care nu l-am intalnit decat in diorame si la garile de metrou. Practic trenul care vine de sub macheta urca , intra pe pod, trece peste gara, apoi intra in gara pe una din numeroasele patru linii si poate continua pe doua trasee usor diferite.

In varianta (4) gara este pe un plan situat la 200 mm de la baza, sinele celelalte trec PRIN tunel (astfel niciuna din figurinele de pe peron nu vor stii ca sub ele este o sina de tren :p)

Versiunea 3 mi se pare mai de diorama, versiunea 4 cred ca imi permite mai mult scenariu, pentru ca gara se va afla pe un platou.

V-as renderiza proiectele, dar SCARM la versiunea 4 efectiv se "crash"-uieste. Ce imi place engleza:))))

Pun aici si versiunile. ACCEPT ORICE BATAIE LA FUNDU GOL:)))

@rastel: iau in considerare si varianta lui LDH. O singura intrebare: gara este pe plan superior, nu?
VERSIUNEA 3 (gara sub pod)


VERSIUNEA 4 (gara peste tuneluri)

 
- continuare: proiectul ales la final este aproximativ VERSIUNEA 4, dar mai mult ca sigur ca linia care acum merge in jos se va duce in sus. I've got a feeling...

Oricum zilele trecute am dat si comanda de sine. In total or sa fie 18 metri. Lemnul este dat si el la facut, pana la urma am abandonat ideea de cornier de aluminiu pentru ca cei de la Leroy s-au dovedit neseriosi... Preturile sunt excelente, dar nu sunt deloc materialele de care aveam nevoie ;-( Asa ca solutia va fi 3 patrati de 2 metri cu 6 de 1,10 metri si cu 6 picioare.

Azi merg sa iau si placajul de 4 mm... Intrebare: nu-i asa ca nu este bine sa fac un "ground zero" si, mai bine, ma folosesc de structura de cadre pentru a ridica muntii, vaile dealurile?... Zona Garii care va fi un platou sa o fac direct din placaj la acea inaltime?

Mersi!
 
Bogdan,

Evident ca vei avea un asa zis "ground zero", insa nu vei pune placa pe tot modulul; de exemplu, daca vrei sa treci cu pod cu o linie peste alta linie, poti face un "trucaj", pentru a nu urca foarte mult si a nu face panta mare: linia de sub pod o faci sa coboare putin sub "ground zero"; in acest fel, cu linia de sus nu va trebui sa urci atat de mult.
 
andreiul a spus:
Salut Bogdan,

Sinele U nu stiu cine ar putea sa le cumpere; am si eu o gramada (ca idee sunt 3 bax-uri de banane pline pana sus). Nu ma indur sa le arunc din motive sentimentale, insa in rest, cred ca doar la Glina m-ar primi cu ele...

Macazele model U de prin anii 60 sunt extrem de fiabile, au "motorul" inclus si cel putin in HO le gasesti undeva la 30-40 lei/buc pe Ebay cu transportul din Germania inclus. Nu stiu de unde ideea asta ca trenurile nu merg decat pe sine I. Macazele U pot fi potrivite destul de usor cu sine I, sunt necesare doar patru taieturi. Dupa mine singurul impediment la macazele U antice este ca se vad elementele de automatizare a comutarii care ar trebui sa fie ascunse sub diorama, dar asta nu doare tare daca vrei sa cheltuiesti 1/3 din cat ar costa materialele in I... Oricum dupa ce faci o diorama ai sanse foarte mici s-o vinzi, partea frumoasa e constructia ei, dupa aia tot la gunoi ajunge fie intreaga fie pe bucati...
 
andreiul a spus:
@melc - cea mai mare problema la tot ce inseamna sina profil U la TT este faptul ca oxideaza. Degeaba functioneaza perfect actionarile daca trenurile stau...

le-am cuprat... :x
 
cuprare= electroliza in baie de sulfat de cupru+apa.

sinele U sunt depasite ca vizual.la H0 la fel.singurul avantaj este faptul ca au "ciuperca" rotunjita si nu plata, astfel mizeria nu se acumuleaza pe sine.