Diorama din dormitor (N)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Multumesc

Din ce am citit la Peco pe site referitor la sine, am inteles ca fabrica doar sine flexibile, este adevarat? In cazul in care ma decid la Peco, code 55, daca am nevoie de bucati mici de linie acestea se pot taia fara probleme din bucata mare de linie?

Cum se face prinderea bucatilor taiate, trebuie sa cumpar clips-uri de la acelasi producator pentru prinderea liniilor?

:lol: Intr-adevar sint la prima incercare de diorama de cind ma stiu, pina acum in domeniul modelism feroviar doar intindeam sine si plimbam trenul pe ele cind eram mai pustan.

Dragos
 
Peco fac si sine standard (SETRACK) dar numai Code 80. In aceasta gama nu gasesti, insa, decat macaze cu raza de curbura mica (9" = 228 mm) - oricum, mai mare decat R1 si R2 de la ROCO, deci mult mai apropiata de realitate.

Tot in gama Setrack gasesti si o singura incrucisare (unghi de 25 de grade, deci nu foarte apropiata de realitate).

Daca vrei sa mergi cu sine Code 55 aici ai numai sine flexibile (Streamline): SL-300F cu traverse ce le imita pe cele din lemn si SL-302F cu traverse care le imita pe cele turnate in beton. Litera F vine de la Fine.

Sinele flexibile se taie extrem de simplu: cu un fierastrau special (are ROCO unul foarte bun, codul lui mi se pare este 600) sau, si mai simplu, cu un cleste special; eu am unul fabricat in SUA de catre XURON (XURO-SHEAR 2175B Track Cutter). In ambele cazuri este recomandat ca dupa taiere, sinele sa fie pilite.

In ce priveste imbinarea sinelor se folosesc cleme speciale. Din pacate, din cazua sectiunii, pentru sinele PECO nu se pot folosi clemele de la alti producatori (sigur nu merg cele de la Fleischmann si cele de la ROCO). Oricum, nu sunt scumpe, un pachet de 25 de cleme costand &163;1.25 (aprox. 5 RON). Codul este SL-310 pentru clemele metalice si SL-311 pentru cele izolatoare (daca mergi pe digital, oricat de complicat ar fi traseul ales, nu vei avea nevoie de cleme izolatoare).
 
Am uitat sa subliniez ca Setrack sunt utile celor care vor sa intinda sina pe covor.

Oricum, daca vrei sa realizezi o diorama cu trasee cat mai aproape de realitate, va trebui sa folosesti sine flexibile, acestea permitandu-ti sa realizezi curbe cu orice raza. Si, nu in ultimul rand, iesi mai ieftin.
 
Totdeauna e bine sa intrebi inainte, eu ma duceam spre sinele de la Roco si Trix, fara sa-mi dau seama ca cele Peco sint foarte bune...
 
goguta a spus:
Totdeauna e bine sa intrebi inainte, eu ma duceam spre sinele de la Roco si Trix, fara sa-mi dau seama ca cele Peco sint foarte bune...
Uite eu nu am reusit sa vorbesc cu nici un importator de la noi si sa fac rost de PECO.asa ca am trecut pe ROCO.Oricum nu imi pare rau ca am facut alegerea pe code80.Sunt curios daca exista si adaptoare de la code55 la code80.?
 
Cu privire la modul cum se cupleaza sinele PECO code 80 cu sinele code 55
am gasit aici un comentariu foarte bun:

http://home.alltel.net/ah50902/code_55.htm

Uitati-va si pe restul site-ului: merita!
 
goguta a spus:
Eu voi incerca sa le iau online, de la magazine din Germania, cu prima comanda pe care o voi da zilele acestea.

PECO este o companie 100% britanica asa ca, de ce sa nu le iei on-line chiar de aici. Un exemplu ar fi: The Hobby Shop.

Trecerea de la code 80 la code 55 se face utilizand o metoda extrem de "complicata" si anume, pilirea sinelor in acea zona.
 
Din cand in cand mai trebuie folosite si clipsurile izolatoare vezi aici : http://www.wiringfordcc.com/switches_peco.htm .
In ceea ce priveste sinele si eu sunt de parere ca PECO este firma cea mai "tare" din domeniu :| , spun asta ca un utilizator EXCLUSIV de sine PECO , dar am vazut si "minunile" altor producatori !
Asa ... ca un sfat prietenesc , mai bine cumpara sinele direct din UK . Sunt mai ieftine acolo , iar transportul muuuult mai ieftin !
p.s. cred ca PECO este cea mai buna alegere ... baietii din UK zic ca aceste sine functioneaza impecabil in primii 2 ani fara nici un pic de intretinere :!:
p.s. 2 : vei vedea ca sunt MADE IN ENGLAND ! :!: :!: :!: :!: :!: :!:
 
Salut!
Scuze ca poluez si eu un pic acest topic,dar tre sa spun:
Peco RULLEZ!!!!!!
Eu am 5(cinci) macaze Peco Electrofrog la HO si inca vrei 4patru) la N.
No comment!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8) 8) 8) 8) 8)
Marius.
 
Cum sint la inceput, ma cam schimb in privinta materialelor - deh , necunoasterea asta, asa ca acum am ramas la Peco code 55, am tot citit si pe net si documentatie si intr-adevar imi plac cum arata, iar din ceea ce s-a scris functioneaza excelent sinele respective. Deci traiasca PECO (feroviarii nu benzinarii :lol: ).

De asemenea am mai schimbat planul dioramei deoarece mi-am dat seama ca in anumite colturi din modulul 1 nu voi ajunge cu mina daca se intimpla ceva acolo, distanta fiind de aprox 1.8 metri in functie de cum stau.

Asa ca vor fi 3 segmente de 2 X 1 m pe margini si inca unul de 1 X 1 m, iar cele 2 module ce se ating le voi decupa pt. a face loc de trecere catre partea centrala de 1 x 1 m unde ma voi invirti ca un sef de gara autentic :lol:

Pozele cu noul layout gindit le voi posta pe seara, dupa ce voi pune Photoshop-ul la munca.

O zi buna,
Dragos
 
Salut ,
Peco este cel mai bun material la N .Si pot sa-l recomand .Am avut ceva material la HO ,dar acolo este mai frumos Tillig Elite .Dar la N ,nu trece nimic peste Peco.
 
buna baieti!

de acord cu tot ce s-a scris aici, ca vechi utilizator de Peco Streamline (code 80) si Finescale (code 55) nici nu pot scrie altceva! :)

pe de alta parte, ATENTIE, trebuie sa il contrazic pe felippe... acea piesa Peco pentru determinarea gabaritului NU se poate folosi la o linie europeana! in Marea Britanie este alt gabarit, MULT MAI INGUST si de aceea o linie continentala montata dupa asa ceva arata complet nerealist si este periculoasa pentru singuranta circulatiei in curba cu vagoane de 165mm!

in Europa se foloseste interaxul caii de 3,3cm dupa NEM (adica distanta dintre axele mediane ale sinelor)!

ca pret, cel mai interesant este la Peco acasa, e drept... in Europa tarife competitive am gasit la Conrad,care le da mai ieftin ca Weinert, importatorul!
 
Horia_Radulescu a spus:
...
pe de alta parte, ATENTIE, trebuie sa il contrazic pe felippe... acea piesa Peco pentru determinarea gabaritului NU se poate folosi la o linie europeana! in Marea Britanie este alt gabarit, MULT MAI INGUST si de aceea o linie continentala montata dupa asa ceva arata complet nerealist si este periculoasa pentru singuranta circulatiei in curba cu vagoane de 165mm!...

Corect.
 
buna,

problema este de fapt mai complexa: cum macazele Peco respecta gabaritul ingust britanic, pentru a ajunge la acel "Parallelabstand" de 3,3cm continental trebuie pusa o bucata mica de sina flex intre doua macaze, acestea nu se pot cupla direct!
 
Salutare la toata lumea,

Shimbare de plan, noul layout este afisat in cele ce urmeaza, va fi o incercare de a realiza portiunea de cale ferata Sinaia - Predeal in 9 mm, iar tema va fi "linia Sinaia - Predeal pe perioada lucrarilor de imbunatatire a liniei".



Fiecare patrat va fi un segment cu latura de 50 cm, posibil ca inelul exterior de segmente si cel exterior sa fie despartite cu aprox. 10 cm, pt. a fi mai evidenta separarea lor si neuniformitatea reliefului la imbinarile segmentelor.

In partea stinga, sub garile Predeal si Sinaia va fi un nivel inferior unde vor sta garniturile in asteptare.

Am mers zilele trecute pina la Predeal din Bucuresti, am vazut cum se "lucreaza" cu mare avint la linie :lol: si de aceea am decis sa aleg ca tema pentru diorama acelasi lucru.

Astfel voi avea si portiuni de linie dubla si portiuni de linie simpla, vor fi manevre si asteptari, plus ca voi putea rula totate tipurile de garnituri (IC, marfare petroliere, trenuri locale, garnituri de intretinerea liniei,etc., care nu si-ar fi gasit locul intr-o reprezentare cit mai realista a tronsonului Vatra Dornei - Ilva Mica, asa cum planuisem initial).

In schema am lasat locuri albe unde vor fi statiile, deoarece trebuie sa ma documentez intr-o zi cu dispunerea liniilor in fiecare gara, asa ca un weekend il voi dedica acestui lucru.

In punctul 1 din schema linia va cobori sub nivelul 0 al dioramei unde se va gasi un depou din care sa pot scoate la suprafata orice garnitura prin oricare din cele 2 puncte 1 si 2.

Punctul 2 va fi intrarea in tunelul de la Predeal pe care o voi folsi ca pretext pentru a masca coborirea la nvelul inferior ce va fi ascuns vederii.

Dispunerea liniilor la nivelul inferior nu am gindit-o inca, insa stiu ca vor fi linii pe toata latimea de 1 m a nivelului. Intrebarea mea este daca o distanta de aprox. 15 cm intre placa nivelului 0 si cea a nivelului inferior este suficienta. Aici vrea sa tin cont si de macaze pe care le voi monta pe dosul blatului si de alte fire electrice necesare, cit si de panta pe care o poate urca o locomotiva pentru a ajunge la nivelul superior.

O alta intrebare este legata de locomotiva cu aburi din Sinaia, stie cineva ce model este si la care producator o pot gasi la scara N pt. a o cumpara?

Multumesc mult,
Dragos
 
Dragos si MPU,

Imi pare rau sa va dezamagesc, dar locomotiva 230.039 de la Sinaia NU seamana intocmai locomotivei facuta de Fleischmann!

Comparati va rog poza de mai sus cu o imagine a locomotivei expusa la Sinaia:

b276svhisqlvabjli.jpg


In mod sigur, in calitate de "Stapan a Bielelor" MPU va observa ca distributia este diferita! Ce e si mai important, la locomotiva de la Sinaia lipseste acea piesa cu doua gauri ovalizate, specifica majoritatii locomotivelor P8, fie ele facute in Germania sau in Romania!

Ce sa fie, s-or fi jucat bastinasii si au "imprumutat" piesa respectiva s-o puna la suportul de ceaun de acasa, de lipseste de pe masina cu numarul 230.039?

Adevarul este mult mai incitant.... aceasta venerabila masina face parte chiar dintre primele 10 exemplare construite vreodata, fiind deci unul dintre prototipuri, cu o distributie diferita de ceea ce mai apoi a devenit standardul masinilor P8. Nici nu mai iau in discutie aranjamentul domurilor, care este si el in mod clar diferit.

Iata deci ceea ce face masina cu numarul 230.039 cu totul speciala.

Asta nu inseamna insa ca nu poate fi "ceferizat" modelul Fleischmann. Au existat o gramada de alte locomotive romanesti din seria 230 in care acest model poate fi transformat. Trebuie doar, functie de epoca in care se doreste a se arata masina, date jos deflectoarele de fum, modificat tenderul... plus inca alte cateva chestii minore. Si, bineinteles, puse numerele de inmatriculare romaneasca!