Daca reusesti sa scoti din ele vagoane ramase in cele mai indepartate si mai tampite pozitii, ai reusit.
In general la diorame cam toti incercam sa scoatem tot ce se poate dintr-o placa rezonabila, uneori in detrimentul utilului. Ca regula pentru diorame, fie ca e prima sau a X-a, trebuie sa iei in calcul din start cele mai rele situatii. De exemplu eu m-am prajit cu portalurile de tunel puse in curbe desi as fi preferat sa pe pun pe segment drept. (atat mi-a permis placa de 1800x100). Nu le-am putut pune centrate cu linia pt ca nu imi trecea prin el un Challanger articulat, cea mai mare locomotiva a mea la vremea aceea. Am dezaxat axa tunelului fata de cea a liniei pana nu trecea cabina cabina. Atunci nu aveam vagoane lungi de pasageri. Acum am destul de multe si nu pot sa le folosesc pentru ca linia cu raza de 250-300 cat e acolo face vagoanele sa ias din gabaritul ei si sa atinga la interior portalul tunelului. La o garnitura de 3 vagoane scap usor. da daca am una cu 10 plus 4 locomotive in fata, adio, se tavalesc imediat pe jos
De aia insistam sa renunti la: poate am noroc, poate merge cu mana, etc.
Referitor la sarmele alea, cu ele faci structura reliefului ?
Nu le-as folosi ca structura, ar merge cu resturi de polistiren, cocoloase de hartie sau ce ai la indemana sa umpli golurile mari. Si apoi fasa gipsata sau hartie cu aracet. Spun asta pentru ca daca nu iti place cum iese ca forma sau in viitor te hotarasti sa nivelezi undeva mai pui o casa, un acaret, nu ai sa poti sa tai pentru ca dai de sarma, plasa sau ce mai pui acolo. Daca e hartie, spuma sau polistiren, nu trebuie sa pui mana pe cleste.
Spor la treaba, o sa vezi tu ce iese.