Digitalizarea unei aburoase analogice G12 Roco H0

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Din constructie, aceasta locomotiva nu a fost dotata cu interfata digitala si loc special pentru decodor; de aceea am cautat o solutie care sa nu necesite interventii masive, gen frezari sau altele de acest fel. In locomotiva n-am gasit nici un spatiu suficient de mare incat sa pot monta decodorul, asa ca singura posibilitate mi-a ramas tot tenderul.
 
Corpul tenderului este din metal compact, cu exceptia "carbunilor", care sunt facuti din plastic. La montare pe sasiu, corpul tenderului preseaza motorul la locul lui, astfel incat melcul de pe ax sa calce corect pe angrenajele care duc la roti. Din acest motiv nu se poate pune problema frezarii din interior pentru a face loc decodorului.
 
De prelucrarile mecanice tot n-am scapat... Corpul tenderului are doua gauri patrate in peretele dinspre locomotiva. Aceste doua gauri le-am transformat prin pilire intr-una singura, dreptunghiulara, prin care decodorul sa poata trece la montarea/demontarea tenderului, avand in vedere ca sarmele urmau sa fie lipite in interior, iar el sa ramana in exterior.
Am pregatit placuta de cablaj imprimat din tender pentru "primirea" decodorului, astfel: am demontat cele doua rezistente si dioda care ducea la beculetul care lumineaza farurile din spate si am facut cate doua gauri in locul unde au fost rezistentele, pentru a prinde acolo firele care duc spre beculet. Am scurtat firele decodorului astfel incat acesta sa ajunga lejer in cabina locomotivei dupa cuplare, apoi le-am lipit cu multa atentie, conform instructiunilor primite impreuna cu decodorul, la locurile unde vine tensiunea de la locomotiva, la contactele motorului si la firele beculetului.
Am imbracat in banda izolatoare neagra "aripioarele" tenderului, apoi cu multa grija am trecut decodorul prin gaura dreptunghiulara a corpului, pe care l-am re-montat pe sasiu si l-am insurubat la loc. Dupa cuplarea la locomotiva si alimentarea centralei digitale, am facut prima proba...
Locomotiva a functionat PERFECT!!!
yahoo.gif
yahoo.gif
yahoo.gif
 
Conform intelegerii pe care am avut-o cu Ionut (proprietarul locomotivei la vremea aceea), farurile din fata vor lumina independent de sensul de deplasare, beculetul respectiv fiind conectat direct la periile care calca pe rotile locomotivei. Pentru aceasta, am demontat cu grija cazanul de pe sasiu si am inlaturat "pastila" semiconductoare din spatele beculetului respectiv, dupa care am montat cazanul la loc.
Voila! Asta a fost tot 8)
 
Simpatica locomotiva G12 Roco constituie un exemplu de... distribuire a sarcinilor ;-)
Anume, locomotiva are culegatoare de tensiune la roti, dar n-are motor, pe cand tenderul are motor, dar n-are culegatoare de tensiune. Deci locomotiva transfera la tender tensiunea culeasa, prin intermediul unei cuple cu lamele metalice arcuite, iar tenderul se ocupa de deplasarea intregului ansamblu 8)