Diesel diorama.

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dieseloko

Active Member
4 Septembrie 2010
63
0
Romania
LOCATION
Romania
Salutare!

Primavara aceasta se pare ca se poarta dioramele, asa ca a venit si randul meu sa incep una.

Dimensiuni: 200x120 cm. (Cam la limita spatiul insa atata am reusit sa scot in urma repetatelor insistente si "mite" la sefa... de, prietenii stiu de ce.)
Scara: H0
Epoca: 4 (ca or mai aparea diverse si din alte epoci ... sa avem iertare).


Asa ca ce mai tura vura, sai dam bice.

Pentru inceput, din cauza spatiului stramt, voi fi nevoit sa lucrez la jumatate de diorama, iar dupa... partea a doua.
Blatul mesei, am ales sa-l inalt cu un strat de polistiren extrudat, pentru mai multa siguranta ca planul este drept.
Deoarece nu ma pricep la proiectarea planului in ceva programe de gen, iar desenul nu e punctul meu forte, nu pot veni cu ceva imagini privind traseul.
Insa... pe cuprinsul dioramei va exista:
1. O mica firma de transport, cu terminal pentru primirea si descarcarea vagoanelor
2. Gara cu doua linii, dotata cu remiza locomotive, ceva spatiu de manevra si alte instalatii existente ptr buna desfasurare operatiilor
3. Una bucata tunel cu o intrare dubla si doua iesiri separate una la nivel - urmand ca sa continue circuitul oval, iar cealalta la o inaltime de 9 cm, oprindu-se la o cariera de piatra/mina (asta mai vedem).
4.Cariera piatra/mina - asta presupanand crearea unui munte.
5.O parte a unui orasel: case, masini...
6. Mai vedem noi... :D

Deocamdata, am facut spatiul pentru tunel...


Nu aruncati inca cu pietre... nu doresc sa-l fac fix, deoarece in cazul in care va trebui sa intervin pentru ceva defectiuni sau probleme la locomotive/vagoane, sa nu trebuiasca sa stric tot. Asa ca voi avea 2 sectiui, una pana la diagonala, care va forma partea de jos a tunelului si un "capac" care va completa restul muntelui.
De asemena am facut si portalul dublu pentru intrarea in tunel.



Acu, daca e cineva amabil sa-mi explice o combinatie de culori pentru a vopsi portalul... am cautat pe net ieri, insa nu prea am avut noroc.
Ceva in genul acesta: http://i841.photobucket.com/albums/zz339/flokomotiv/studioTA/muzB/DSC06591.jpg
Dispun de ceva acuarele pe baza de apa.
Ca sine voi folosi atat flexi cat si fixe, iar pentru curbele mai "relaxate" R2.
Ca material rulant dispun de 2 locomotive si ceva vagoane, precum si de sistemul Pico Digi1, pentru rularea locomotivelor.

O zi buna!
 
Salut!

Felicitari pentru inceperea unei diorame. Despre culorile folosite la portalul din imaginea pe care ai dat-o ca exemplu pot sa iti spun ca o combinatie de bej, maron si gri in proportii diferite ar duce la rezultatul dorit. Tu trebuie sa experimentezi cu dozajul culorilor. Nu uita ca in natura nu prea exista culori extreme (numai lumina soarelui e alb pur). Deci nu folosi un gri simplu compus din negru si alb. Nu va arata deloc realist.

In legatura cu tunelul, sau mai bine zis cu linia care urca - mi se pare panta cam abrupta.

Spor la lucru!
 
Salut,
imi permit cateva observatii pe care le poti lua ca sfaturi sau eventual ca simple pareri.
Urcarea in tunel mi se pare destul de abrupta, este bine sa nu ai o panta foarte mare, chiar daca spatiul este destul de mic, pentru a putea urca cu orice material rulant. Chiar daca ai o loko care face fata momentan, exista sansa de a nu putea urca cu alt material rulant propriu sau venit in "vizita".
De asemenea cele doua linii mi se par foarte apropiate, e drept ca aici ar putea sa fie de vine unghiul in care a fost facuta poza. Trebuie sa te asiguri de posibilitatea de a monta portalul tunelului, deci de a avea mai mult spatiu decat cel cerut de conditiile de gabarit.

Referitor la confectionarea portalelor, mi se pare ca folosesti polistiren alb, expandat. Ar fi bine sa treci pe polistiren mai dur, estrudat, care se preteaza mai bine la decupari si alte prelucrari, inclusiv vopsire. Vad ca ai construit intrarea in tunel din componente separate, adica ai momntat elemente in relief care imita pietrele, ceea ce este foarte bine.

In rest, spor la lucru si placere cat mai mare la rularea garniturilor.
 
Salut.
Multam de sfaturi.
Da, urcarea este putin abrupta, insa V100 urca linistita cu cele 2 vagoane atasate + inca unul din cele scurte care se vad alaturat. E drept ca 218-le, nu l-am incercat inca, acesta fiind in curatarea de primavara. As putea cred sa mai scad 1 cm... mai mergem sa calculam...
Linia si cele 2 macaze folosite sunt Pico. Maitrebuie sa achizitionez inca 2 macaze scurte drepte/Y.
Am vazut la cei de la trains adicted ca au macaze peco, la un pret atractiv...
Pote cineva care are in dotare aceste macaze sa imi spuna daca de potrivesc cu sinele pico si daca sunt fiabile?
Multumesc.
 
Salutare!!!

Pot sa iti zic in primul rand bine ai venit in randul celor ce au urcat de pe mocheta pe diorama,este o senzatie foarte placuta cand nu mai esti ''mochetar ca sa zic asa.O chestie care as putea sa tio zic.Acel V100 poate ca iti urca lejer cu cele 2-3 vagoane ce le ai,dar e posibil ca,daca ii vei pune cv gen 10,nu se stie cum va reactiona,in fine asta e o chestie care vei vedea pe parcurs.Inca ceva!!Am vazut ca in ultimul tau paragraf lasat ai spus de un BR 218 ce e la curatenia de primavara.Locomotiva este foarte dragutza,dar te avetizez ca am avut si eu una si sunt foarte sensibile deoarece se infunda foarte repede.La mine cel putin necesita curatenie destul de des.E o simpla chestie care poate vroiai so sti.
Felicitari pentru inceputul tau si multa bafta in continuare!!!
Asteptam poze in continuare cu evolutia dioramei!!

.........''Wesley''................

_____________________________

Rabdarea este amara,dar da roade dulci!!!
 
Bua seara!
Am mai lucrat cate ceva pe la diorama:
-am mai coborat putin linia care urca in tunel, prilej cu care am pierdut o gramada de timp ca sa reusesc dinou sa aliniez linia ca sa nu imi deraieze vagoanele
-am terminat cele 2 portale pentru linie simpla
-am fixat si traseul de jos al liniei din tunel.
Aici cred ca iau bataie ...
Pentru "izolare" am folosit folie pentru parchet .
iar pentru fixarea acesteia de linie si apoi de polistiren am folosit banda dublu adeziva, in fasii de 4-5 cm lungime, latimea benzii e cam de 2.5 cm.
Am rulat garnitura pe ea si nu sunt probleme



Am o intrebare: portalul tunelului nu este cam inalt? eu l-am facut de 9.5 cm, asa cum am vazut ca e in descrierile de pe siturile care ofera asa ceva spre vanzare.


Maine trebuie sa imi soseasca si cele 2 macaze Peco comandate... si sper sa ma apuc de treaba si la traseu
 
Referitor la dimensiunile tunelurilor, ai la dispozitie 3 metode de analiza.
Prima si poate cea mai corecta dupa parerea unora este folosirea colectiei de norme care defineste tot ceea ce este standardizat in modelismul feroviar, colectie descrisa si aici pe forum. A doua metoda este aceea de a folosi imagini de exemplificare, in Anglia de exemplu s-au construit in multe situatii tuneluri atipice zonei respective. A treia metoda se bezeaza pe gusturile proprii. Deoarece la urma urmei esti proprietar, producator, beneficiar unic al machetei, poti opta pentru ce solutie constructiva doresti, evident cu limitele vizuale aferente. Daca tie ti se pare ca este ok, iti astisface si necesitatile tehnologice, consideri ca asa l-ai proiectat si executat.
 
Mai este ceva... Conteaza si ce material rulant vei folosi. pe langa faptul ca in tunel nimeni nu te va intreaba cat d elarg si inalt este, la capete va conta daca ailocomotive inalte, electrice, cu troliu, etc... intelegi ce vreau sa spun.

Daca lucrezi HO inaltimea am vazut ca este de 8,7 minim la single line si de 9,5 la double line...dar iarasi...tine seama ca 9,5 este la acea gura de tunel elicoidala... intrarea in tunel o poti face si mai "patrata" astfel incat inaltimea maxima tot 8,7 ar fi.

parerea unui incepator care de 2 saptamani tot cercetez problema

PS: de ce ai sters pozele de pe photobucket? Este asa urat s avezi un post fara poze
 
Scuze.
Am modificat numele albumului si asta a fost cauza de nu mai apareau pozele. Am refacut acum.
@bogdanra - tot ce va fi pe diorama mea in materie de locomotive va fi diesel (cu mi de scuze pentru aburi si electric), aburoasele si electricele nu ma intereseaza si nici nu imi plac.
Ori cum, referitor la "patratul" de la intrarea/iesirea in tunel, incerc pe cat posibil sa pastrez formele reale ale materialului feroviar si cele din natura.
Acu, sincer sa fiu ma cam sperie timpul cand ma voi apuca de teraformare, insa sper sa reusesc.
 
Diesel, asa cum am spus si pe privat... Cred ca vom impartasi informatiile cu succes. cat priveste locomotivele diesel (care mie imi plac foarte mult, dar imi place si BR242 care este electrica) am vazut o locmotiva disele care avea o inaltime ca la Boeing 747 Jumbo... Dar daca mergi pe cele normale (Ludmila, LDH-uri, altele) atunci cred ca nu trebuie sa te sperie foarte mult inaltimile.
Pe site-urile de trenuri am vazut fatade de tuneluri cu dimensiuni cu tot. Tu vreai sa pui la tunele fatada cumparat sau o faci tu?
 
Azi dinou am robotit cateva ore pe la diorama. Am reusit sa inchei verificarea sinelor spre a nu avea surprize referitoare la rularea vagoanelor, am mai cositorit ceva puncte de imbinare, am lipit portalele si maine sa inchid partea de jos a tunelului.
Ieri mi-au sosit si macazele plus un tronson de sina flexibila de la Peco. Surpriza totala ... atat sina cat si macazele m-au dat pe spate, nu regret alegerea. Singurul neajuns e ca nu au clipsurile de legatura ca la Pico.
 
Prietene rampa este mare pui un BR 01 se blocheaza,eu am folosit macaze peco care sant beton cu sine piko ,clipsurile piko si a mers .
Cumpara portaluri din plastic si le vopsesti bine si o sa arate ok,ma refer sa fie mai ieftine.


Spor :D
 
Draga Budy, rampa este ok, o urca amandoua locomotivele linistite, fara nici o problema, iar referitor la BR01... ma citez: "tot ce va fi pe diorama mea in materie de locomotive va fi diesel (cu mi de scuze pentru aburi si electric), aburoasele si electricele nu ma intereseaza si nici nu imi plac".
On topic, sper ca diseara sa reusesc sa termin de inchis tunelul si sa pun poze noi.
O zi buna!
 
Am terminat de mesterit la tunel, inchis, alea alea...
Cam seamana a cutiuta, dar mai lucram... oricum partea de sus e detasabila, asa ca pot interveni oricand la trenulete.
Alaturat ceva poze si filmulete cu loko care urca panta... fara probleme, la 218 e o problema ca nu e echipata decat cu un decodor normal fara compensare de sarcina si oprirea si urcarea e mai din topor, cu V-ul e totul in regula.







Scuzati calitatea filmuletelor, sunt facute cu mobilul.
Va urma...
Daca sunt comentarii nu va sfiiti sa scrieti ;)
 
trebuie sa dai o forma la tunel, e prea ''cutie-ca sa treaca trenu' prin ceva''. fa-l mai prelung intr-o parte, baga un varf, rupe din paralelipiped.
 
Ca o parere personala,
nu faci un tunel numai de dragul de a fi , pentru ca, desi se fac anumite compromisuri pe o macheta feroviara din cauza spatiului, totusi daca in acel tunel incape numai un vagon, rezultatul este tottal inestetic. Adica, mai concret, daca vrei sa ai tunel, acesta trebuie sa fie un pic mai mare, mai lung, chiar daca se pierde din spatiu per total, si aici ma refer la spatiul deschis. Varianta optima este cea in care se poate include un helix pentru ca garnitura sa nu-si vaneze coada, insa si in cazul in care acel helix nu este prezent, o lungime de minim vreo 3 vagoane este ok.

De asemenea acea forma patrata, paralelipipedica da un aer de prfund irealism. Daca doresti plasarea tunelului pe colt, sau la extrema maxima a placii de rulare, o solutie ar fi aceea ce a creea un versant care este "taiat" de marginea blatului, adica nu construiesti un intreg munte ci doar o bucata din el, o sectiuen, jumatate, cum vrei sa-i spui. In nici un caz nu se lasa acea forma, care nu are sens si care repet este inestetica.

Spor la treaba.
 
Ceva incercare de mascare. Materiale folosite: hartie igienica si apa+aracet. Am pus o fasie si am stropit cu pulverizatorul pana s-a udat bine apoi alta fasie, si tot asa pana s-a umplut peretele. Acum astept uscarea definitiva ca sa vad ce se intampla...
 
Seara buna.
Cum la muntele meu inca mai lucrez, azi i-am mai trantit cateva straturi de hartie igienica stropita din belsug cu o concentratie mai mare de aracet +apa, am inceput in paralel pana la uscare, sa pun si traseul de linie.


Si asa am descoperit o problema cam ciudata: daca una dintre locomotive trece de macazul in forma de Y (PECO) si vreau sa schimb macazul ca sa treaca cealalta loco pe celalalt traseu prima locomotiva se opreste pana pun acele macazului in pozitia initiala, iar daca las sa treaca si a doua locomotiva de macaz si schimb acele se opreste si aceasta pana la punerea acelor in pozitia initiala. :(
Ceva idei?
Uitasem: lungimea liniei in gara este undeva la vreo 720 mm (vreo 3 linii G239 de la pico), este ok aceasta lungime?
 
Salut. macazul cumva duce catre linii "moarte"? Atunci ar exista posibilitatea ca locomotivele sa nu mai aiba curent cat timp macazul este in pozitia "nici laie nici balaie"

Nu este vorba de cum va arata circuitul, ci doar de momentul acesta, cum erau liniile...

Late edit:
Am studiat pozele si se pare ca nu macazul ducea catre linie moarta, ci curentul tu l-ai pus la o linie "moarta", adica nu este circular circuitul. In felul acesta cand macazul se muta exista cativa milimetri in care nu se transporta curentul (se poate rezolva cu niste fire pe sub sine, probabil ca iti lipsesc), si astfel nu ai curent. loco normal ca se opresc

probabil cand va fi totul "in place" nu vei mai avea problema.

oricum verifica sa ai totusi acele legaturi pe sub macaz pentru a se pastra mereu curentul "ON" pe circuit