Despre MOROP

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.040
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna seara,

Exista un "detaliu" pe care eu unul nu reusesc sa-l inteleg.

"Expozitia" trebuia cuplata cu Cupa Mocanita, adica cu un concurs modelistic la care punctajul se acorda dupa criteriile MOROP. Radu a pus aici pe forum ceva mai sus chiar si o lista precisa cu categoriile, care "seamana" foarte bine cu cele din alte tari europeene.

Asemenea concursuri nu se fac dupa bunul plac al fiecaruia ci in concordanta cu un calendar precis care trebuie comunicat cu cel putin 6 luni inainte la MOROP de catre federatia nationala de modelism feroviar a fiecarei tari participante. Nu am gasit niciunde informatii despre concursul organizat in Romania, nici pe situl MOROP si nici pe alte situri nationale (FFMF, BDEF, etc), organisme care ar fi trebuit toate informate in acelasi timp. Pentru aceste organisme Romania nu exista deloc ca tara organizatoare de concursuri de modelism feroviar.

De aici si intrebarile mele:

1. Are concursul de modelism feroviar "Cupa Mocanita" caracter de manifestare la nivel national, asa cum se pretinde, sau este vorba doar de o manifestare organizata de un cutare sau cutare club local?

2. Daca da, exista un organism roamanesc care sa gereze aceasta "Cupa Mocanita" (de nivel de federatie nationala de modelism, inscrisa ca atare) si care sa il prezinte fata de forul european (MOROP)?

3. In lista organizatorilor nu apare nici un for superior (la nivel de federatie nationala) si nici macar un club anume nu si-a asumat in mod oficial organizarea. Intrucat Romania este reprezentata la MOROP si in anul 2013 de catre TCR, Tren Clubul Roman, asociatie care si-a incetat activitatea odata cu decesul lui Antonio Bianco cu multi ani in urma, orice manifestare care nu este organizata de catre TCR nu poate avea caracter national si nu poate fi recunoscuta pe plan international. Asta inseamna ca premiile acordate nu au nici cea mai mica valoare si ca niciunul dintre castigatori sau cei care obtin un anumit punctaj nu pot participa la concursuri internationale.

4. De ce se leaga acordarea "Cupei Mocanita" si concursul in sine de o expozitie deschisa marelui public? Exista tari in care pentru respectarea datelor comunicate in avans la MOROP manifestarea (concursul) a fost decalat de expozitii.

Imi pare rau, insa impresia pe care o am este ca desi regulamentul "Cupei Mocanita" se vrea unul calat pe criteriile MOROP nu s-a facut nimic de nici un organism din Romania ca aceasta manifestare sa aiba caracterul unui concurs de nivel national si cu atat mai putin international. Dat fiind ca datele nu au fost comunicate catre MOROP de nimeni participarea oricarul modelist din afara Romaniei este imposibila si mai grav, premiile acordate nu pot fi recunoscute nici la nivel national - daca ar exista o federatie - si nici la nivel de MOROP. Faptul ca se renunta la concurs din cauza anularii expozitiei este dovada clara ca acesta este doar o "scuza", fara caracter serios, si ca scopul in sine este expozitia.

Imi pare rau, insa cum spun nemtii, "treaba serioasa... e altceva".
 

dimitrov

Well-Known Member
Trenulist
26 August 2007
588
1
Citind cele de mai sus, fă’r㒠s㒠vreau, gândul m㒠poart㒠la "Mocă’niţa" anilor 2001., 2002,.....2006 şi la cine şi cum participa, atunci, la manifestare. Erau şi vreo dou㒠cluburi din Ungaria....şi apropo.....mai ştie cineva ceva de Francois Villard (cred c㒠i-am reţinut bine numele) ?
Åži atunci ca şi acum jurizarea se fă’cea/face dup㒠aceleaşi norme, fapt pentru care (mai ales atunci) modelele plecau "cu autor cu tot" sau "trimise" la manifestă’ri similare în Ungaria (cel puţin), unde "se bă’teau" cu suratele venite şi din alte pă’rţi acolo.
Din pă’cate, toate manifestă’rile ulterioare au avut un "caracter de avarie" de supravieţuire, de-a ară’ta c㒠acest vis frumos nu a murit.....de asta s-a ajuns la cadrul ă’sta "restrâns", numai pe plan naţional.
An dup㒠an greută’ţile de organizare (mai ales în plan financiar) au fost tot mai mari şi portiţele de ieşire tot mai mici, pe mă’sur㒠ce şi cei interesaţi (cât de cât) din cadrul autorită’ţilor locale erau tot mai puţini şi tot mai legaţi de restrângeri şi restricţii.....lumea de aici s-a ră’sturnat complet, din pă’cate.
Calendar comunicat "MOROP" ? Am ajuns s㒠spunem "bine c㒠mai putem exista"....în anii din urmă’, multora din noi le-au apă’rut schimbă’ri majore în viaţa personală’, care schimbă’ri au o influienţ㒠chiar negativă’, începând cu învoirea de la serviciu, planificarea concediului (orice lips㒠de la serviciu în general), costul deplasă’rilor, starea de să’nă’tate a unor membrii ai familiilor noastre ce reduc posibilitaea deplasă’rii şi multe altele care nu-mi vin în minte acum.....sau nu le mai expun c㒠le ştiţi şi voi.
De ce se leag㒠concursul de modele de expoziţie....fiindc㒠abia o mai poţi organiza odat㒠pe an şi eşti la latitudinea celui care mai vrea s㒠investeasc㒠în asta. Cât timp eşti legat de altul, nu mai ai ce face decât s㒠te "armonizezi" cu el şi cu "toanele" lui. Dac㒠ar fi s㒠aib㒠careva spaţuil lui şi...pe banii lui s㒠zic㒠"asta facem şi aici o facem", ar fi "idealul", dar tră’im în România şi asta se poate face pe moment...o expoziţie şi cu un concurs "cu circuit închis" e înc㒠"bine" (vor spune unii c㒠e automulţumire.....poate c㒠aşa e), dar cu asta mai e prezent㒠starea de apreciere a eforului fă’cut de cel care a "lucrat ceva"...o scoatere din anonimat, la nivelul ă’sta mic, de grup sau de cum vreţi voi să’-i spuneţi.
Ca s㒠faci o manifestare "cu uşile închise" (adică’, hai s-o punem de-un concurs chit c㒠nu ne vede nimeni), personal nu-i prea vă’d rostul, tot te zbaţi (s㒠organizezi, consumi resurse), atunci mă’car s㒠fii vă’zut.... Åži aşa, mediatizarea are bube mari....te duci pe la televiziuni sau ziare şi nu ştiu cum se face c㒠politica de difuzare duce la prezentarea pe post sau în ziar de obicei în prima zi dup㒠încheierea manifestă’rii sau, în cel mai fericit caz, în ultima zi a manifestă’rii.....aşa am pă’ţit-o la Braşov cu toat㒠media care a venit (filmă’ri fă’cute la inaugurare, vineri, prezentate ....luni, dup㒠închidere).
Poate va veni vremea, sper c㒠nu peste prea mulţi ani, ca s㒠scoatem cu toţii nasul "pe afară’", cu un calendar pus la punct, etc, etc,....Trebuie întrebaţi cei de la Oradea, cum şi cu ce efort mai reuşesc ei s㒠mai ias㒠"în vecini"....fiindc㒠şi la vecini au apă’rut probleme...... Cum ar spune "interesantul"...."La tă’ţi ni-i greu" şi aş adă’uga eu "la tă’ţi îi tă’t mai greu" !!! Åži numai treab㒠neserioas㒠nu e, chiar dac㒠e numai aici în colţul ă’sta de lume, cu valorile şi atitudinile inversate.
Not㒠: Nu am avut de gând s㒠m㒠iau de nimeni, am avut intenţia prezentă’rii numai a unei radiografii a felului în care mai iese în public acest hobby şi a ceea ce a întâmpinat fiecare când a organizat ceva de genul ă’sta.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Toate problemele la care ati facut referire apar dintr-un motiv foarte simplu: lipsa de implicare. Atat timp cat sunt putini oameni implicati in cluburi si mai departe, in organizarea expozitiilor este firesc ca ceea ce se face sa aiba aparenta de improvizatie fata de alte evenimente organizate in vest.
Aceasta lipsa de implicare duce la cluburi mici si putine, de unde rezulta si o foarte mare greutate in a organiza cap-coada o expozitie. Astfel ca o federatie de modelism mi se pare o utopie in momentul asta. De concursuri organizate separat, intre noi, nici nu se pune problema, din motivele enumerate mai sus.
Dar, mi s-a parut normal ca daca tot facem un concurs, sa-l facem similar dpdv al regulamentului cu cele recunoscute international. Ca nu este recunoscut de nimeni din afara, asta e situatia, nu e asta problema. Mi s-a parut o buna modalitate de a scoate la lumina lucrarile unor modelisti, poate unele ce nu au fost prezentate in public pana acum.
De 5 ani mergem impreuna cu Clubul Feroviar Crisana la expozitia de la Balatonfured si acolo am vazut ce inseamna o expozitie organizata bine, cu concurs si cu impact la public. Ceva similar am incercat sa facem si la Rasnov, dar din pacate, nu intotdeauna socoteala de acasa se potriveste cu cea din targ.
In urma acestei experiente m-am convins ca o expozitie de modelism feroviar trebuie organizata de o asociatie implicata direct, pentru ca altfel apar pe parcurs alte idei si prioritati ce pot deturna evenimentul.
 

BOGDAN I

Well-Known Member
Trenulist
9 Ianuarie 2016
955
0
Brasov
LOCATION
Brasov
Mie imi place ca tot ceea ce se vrea mai ales in "Cupa Mocanita Rasnov" este cu " iz" de "acolo in tara x,y,z " dar nu se iau in considerare niste elemente banale in organizarea unui eveniment oricare ar fi el si axat pe orice domeniu. Eu am tot scris concluzii, supararile si neajunsurile intalnite la Colectii si Colectionari dupa ce m-am luptat cu "buletinele de Romania".

La o expozitie sau evenimet public daca vrei sa te implici trebuie sa ti cont de :
1. Publicul caruia se adreseaza evnimentul
2. Locatia
3. Bugetul
4. Perioada
5. Numarul de organizatori pe care te poti baza 100%
6. Participanti
7. Evenimente de care te poti "agata"
8. Relatii media
9. Publicitate
10. Autoritatile locale
Daca 1 element din cele de mai sus este cu "probabil " expozitia poate avea un esec partial sau total.

Acum eu ma intreb ce intelegeti voi prin cuvantul implicare, sincer eu vad in expozitiile din tara asta in domeniul feroviar niste expozitii a orgoliilor si a "eu sunt mai superior decat restul ca eu am facut si am fost si ..."
Multi ma intreaba de ce nu vreau sa organizez iar colectii si colectionari ? Este simplu: nu pot sa bag in aceeasi incapere soarecele+pisica+cainele deoarece cam asta este mentalitatea la noi. Eu am reusit sa imbin aceste orgolii in primele 2 editii de colectii si colectionari dupa care in ultima expozitie a fost un esec, astfel am luat decizia sa vin doar ca spectator si participant.

Eu consider ca pentru a organiza o expozitie la noi in Romania trebuie sa ne uitam in curtea noastra si sa se apeleze la o firma de organizat evenimente cu reguli stricte.
PS. pentru prieteni sunt fan Blackberry nu Nokia.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.462
588
Iași
LOCATION
Iași
Eu vad lucrurile foarte clar. Daca nu sunt bani nu se face nimic.
Oare de ce la Cluj a fost bilet la intrarare? Credeti ca sala aia a fost data gratis timp de 15 zile? Afisele de diferite marimi puse in tot orasul au fost gratis? Alti bani pe cheltuieli care tin de o expo au picat din cer?

Eu zic ca pe primul loc sunt banii si apoi implicarea pasionatilor/cluburilor.

Cupa Mocanita nu se poate organiza de exemplu la Muzeul CFR? Trebuie sa asteptam alta expozitie? Sau nu se poate face la TrainFest editia de iarna? Ori la TrainFest nu se poate face din cauza orgoliilor?

Cat despre orgolii si copilarii ele exista si o sa existe in continuare.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Ne uitam in afara pentru ca nu vad de ce ar trebui sa reinventam apa calda. Am vazut un sistem care functioneaza si este eficient, nu vad de ce sa nu-l aplicam si aici. O firma de evenimente inseamna deja niste bani in plus, pe care in momentul de fata nu-i avem.

Banii vin o data cu implicarea pasionatilor. Daca un sponsor vede ca evenimentul nu e sustinut de mai mult de o mana de oameni, atunci a doua oara nu mai baga atatia bani. Implicarea pasionatilor inseamna si un numar mai mare de exponate. Din nou, un sponsor nu o sa sustina o expozitie mai mult goala.

Discutia despre modul in care ar trebui facuta o expozitie poate continua, incepand de la bani si terminand cu aspectele tehnice, dar mi se pare inutil sa mai umplem paginile acum.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.040
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Revin si insist asupra concursului de modelism feroviar, fara legatura in ceea-ce ma priveste fata de o banala expozitie, pentru ca explicatiile date nu mi s-au parut satisfacatoare..

Asa cum intreaba si Florin, de ce nu se cupleaza acest concurs, daca tot se incearca sa se faca ceva dupa modelul manifestarilor de acest gen recunoscute la nivel international, cu o expozitie al carei calendar este stabilit si comunicat de mult (Train Fest) sau nu se organizeaza la Muzeul CFR din Bucuresti, oras care nu este cel mai mic si cel mai greu de gasit pe harta tarii?

Pana nu mi se aduc si alte argumente imi pare rau, insa raman la ideea anterioara si anume ca acest concurs nu este decat un alibi pentru o banala expozitie. Daca scopul era concursul in sine, s-ar fi gasit solutii acceptabile, insa nu este cazul.

Sunt de acord cu Radu intr-un punct: pentru a organiza asa ceva se cere si munca serioasa, si implicare pana la capat. Si asta cere sacrificii la nivel profesional si familial, pentru ca orele petrecute in organizarea evenimentului sunt ore in minus petrecute alaturi de sotie, prietena sau copii. Asa este peste tot, in orice tara, si cu toate acestea evenimentele de acest gen se tin si nu sunt organizate de catre extraterestrii.

M-am saturat sa aud tot timpul "la tati ni-i greu". Atata vreme cat se va gandi asa nu se va ajunge nici macar pana la coltul strazii. Si alte evenimente similare - precum Train Fest - sunt dovada ca si la noi se poate si nu e asa de "greu" cum ne place sa credem din lene, din oboseala sau din lipsa de chef.

Un asemenea eveniment in care oamenii se implica doar pe jumatate nu se poate face si atunci poate ca e mai bine sa se ramana la nivel de "intalniri in beci" la o bere intre prieteni. Aici daca unul munceste si cinci stau degeaba nu se vede si nu se plange nimeni.

Nu inteleg de asemenea de ce o Federatie Nationala de Modelism Feroviar e o utopie. In cele mai multe cazuri un asemenea for superior national e bazat pe voluntariat. Ajunge sa se stranga la un loc - real sau virtual - reprezentantii cluburilor existente, ai producatorilor existenti, in serie mica si mare si al altor persoane sau organizatii reprezentative. A da, uitasem. Si asta cere implicare.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Data expozitiei de la Rasnov a fost stabilita inca din toamna anului trecut, cei implicati direct stiau asta. Ca cei de acolo s-au gandit ca e mai bine in septembrie pe ultima suta de metri, aia e alta poveste. De aici si concluzia pe care am spus-o mai sus.
Legat de concurs, nu sunt in masura sa decid unde ar fi mai bine sa se desfasoare. Asta ramane sa o decida cei care l-au organizat de atatia ani. De data asta eu am facut numai partea "birocratica". Muzeul mi se pare un loc destul de reprezentativ pentru a gazdui asa ceva, fara a fi neaparat o problema ca e numai pe plan national si ca nu e recunoscut de MOROP.
 

231

Member
10 Iunie 2013
24
0
bucuresti
LOCATION
bucuresti
de ce atata cearta? doar de orgolii? sa vina la concurs doar cei ce au reazlizat ceva de mana lor caci asta este pasiune in rest este colectionar
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.040
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Bună’,

231, constat ca acesta este primul tă’u mesaj pe acest forum. Ai greşit categoria, mesajul tă’u ar fi trebuit s㒠se gă’seasc㒠la prezentari şi sa ne informeze asuu persoanei tale.
"Trollii" cu ochelari de cal nu sunt nici bineveniti si nici bine vă’zuţi aici.

Radu, tocmai de aceea cred c㒠expoziţia este una şi cupa Mocanita alta. Insa lipsa de seriozitate există’. In alte pă’rţi - nu ale lumii ci ale ţă’rii - lucrurile merg altfel.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu astept urmatoarea expozitie, cu sau fara concurs ! Clubul Impovizat Bucuresti asteapta aceste evenimente, motiv pentru care noi ne-am pregatit cu module si ne vom pregati in continuare cu altele noi.
Asteptam initiativa pentru urmatoarea editie fie ea la Cluj, Brasov, Rasnov si poate in Bucuresti.

Horia,

Parerea mea este ca acest model de concurs a fost aplicat deoarece si la editiile anterioare s-a mers pe aceiasi structura. De ce ? Pentru ca daca nu ma insel intradevar Mocanita a fost un concurs de talie internationala.
Faptul ca TCR nu se mai implica este simplu, eu stiu ca TCR mai exista doar pe hartie . Din cate am inteles unii membrii au decedat, altii au avut alte necazuri si probabil altii din cauza varstei nu isi mai doresc implicare insa nu cred ca trebuie comentat acest lucru ci doar faptul ca nimeni nu a vrut/nu a fost capabil sa isi asume aceste responsabilitati.
Cei care s-au implicat au avut de-a face cu neseriosi/neresponsabili (si cu ocazia asta recunosc ca am dat-o in bara cu segmentele mele la N penru ultima editie "Colectii si Colectionari" , Bogdan I stie despre ce vorbesc).

Cred ca momentan ar fi bine sa inteleaga toata lumea (ma refer aici la cei care au tot felul de module construite) ca nu suntem in nici o competitie, nu se castiga bani din asta ci doar vrem sa facem schimb de experienta pentru a invata lucruri noi unii de la altii. Mai presus de toate este vorba si despre promovarea pasiunii si aducerea a noi pretendenti in cercul nostru de pasionati.

Si ca sa inchid ce am de spus, cred ca acest concurs a fost, exact asa cum spunea cineva mai sus, menit sa aduca noi modelisti in lumina cu lucrarile lor iar pe de alta parte ceva nostalgic.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.040
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Buna,

Dragos, nu concursul "Cupa Mocanita" aduce noi pasionati, ci poate expozitia in sine daca este prezentata cum trebuie si i se face destul de multa reclama.

Ce va impiedica - in afara de aceasta lipsa de dorinta de a se implica deja proverbiala citata in nenumarate randuri mai sus si de rivalitatile si orgoliile cunoscute - sa reinviati Tren Clubul Roman sau sa creeati o alta structura, bazata pe voluntariat, care sa inlocuiasca TCR ca reprezentant oficial al Romaniei la nivel de MOROP?

Nu mi se pare normal ca in fata acestui for european sa fie doar doua puncte negre pe harta si anume Albania si Romania, tara cu traditie in domeniu atat feroviar cat si de modelism feroviar si in care acest hobby exista intr-adevar, chiar si cu fabricanti locali in serie mica sau mare.

Inca ceva, Romain Viellard (asa il cheama) traieste bine mersi si realizeaza mai departe modele CFR. Daca ar exista un calendar al competitei nationale romanesti accesibil tuturor poate ca ar participa din nou la Cupa Mocanita.
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.272
103
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salut.

Orgoliile fac parte din mentalitatea noastra, dar cu ravna sunt CONVINS ca putem trece peste.
Iar "Axa" Bucuresti - Cluj cred ca poate fi folosita foarte bine pentru a determina pornirea cu noi forte (financiare si administrative) a modelismului romanesc:)... ma refer aici cu precadere la cel feroviar.


ca o o mica idee: CE ATI SPUNE DE UN WORKSHOP de 3 zile undeva unde toti cei care vor, pot si (ca sa citez pe Dragos) trebuie sa se implice (glumesc cu Trebuie - andreiule) in care sa se defintiveze o strategie de evenimente (TrainFest, Mocanita) cu care s aiesim si in afara la un moment dat...

Si sa se lase cu baute la final (nu neaparat alcoolice, alcoolul face rau uneori...)

Doar o idee
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Horia,

Sincer iti spun, nu am nici cea mai vaga idee care erau toate activitatile Tren Club Roman, singura de care stiu este ceea ce ai spus tu mai sus, implicarea in organizarea de expozitii de modelism feroviar.

Reinvierea acestei organizatii presupune in primul rand cunoasterea tuturor activitatilor cu care s-a ocupat inainte TCR.

Sunt foarte multe intrebari la care nu am raspuns , pentru a putea relua activitatea TCR consider ca intai trebuie gasite raspunsurile la intrebari, pot sa enumar cateva din ele insa probabil fara rost.

Cine au fost membrii TCR ?
Cine a fost la conducerea TCR ?

Sa presupunem ca voi gasi acesi membrii importanti, se va pune urmatoarea intrebare :
Cine mai este dornic de colaborare ? Cine mai are rabdare si putere sa trezeasca la viata amintiri trecute demult ?

Consider ca inceputul are loc odata cu decoperirea raspunsurilor la aceste intrebari si (foarte important) implicare si comunicare din partea membrilor ramasi .

Ok, acuma iti spun ce stiu eu despre TCR si. PDI este membru TCR, de la el cunosc informatii despre aceasta grupare, tot de la el stiu ca unii sunt decedati (sper ca nu ma insem facand aceasta informatie). TCR avea si o revista, TCR era implicat in organizarea concursului de modelism Mocanita. TCR are in continuare sediul la Muzeul CFR (doar atat).

Eu ma consider doar un simplu modelist, cunostintele mele despre trenuri se limiteaza doar la curiozitati personale care ar fi destul de multe insa nu suficiente pentru a lua pe umeri "povara" unei reinvieri/conduceri de cluburi de modelisti feroviari/pasionati de trenuri.

Sunt persoane mult mai experimentate ca mine care ar putea prelua astfel de activitati, ramane intrebarea : vor sa faca ceva ? Raspusul cred ca il conosti si il poti observa in slaba organizare din ultimii ani din Romania.

Imi doresc din tot sufletul sa intram cel putin pe linia normalitatii desi sunt momente in care pur si simplu nu ai pe cine sa te bazezi iar ceea ce vorbim mai sus presupune implicarea mai multor persoane pe care sa te poti baza ori de cate ori ai nevoie, ori acest lucru nu se intampla din varii motive (varsta inaintata, familii, copii, servici, nivel de trai prost , probleme de sanatate , etc )
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Hai sa facem o distinctie, ca deja incepe sa ma calce pe nervi chestia cu orgoliile.
NU EXISTA NICI UN ORGOLIU.
E vorba de niste optiuni tehnice si financiare pe care si le asuma fiecare club. Dau un exemplu: daca clubul organizator doreste sa faca o expozitie cu anumite caracteristici (analog/digital, linie dubla/linie simpla, standard/nestandard) e liber sa o faca cum vrea si sa-i invite pe cei despre care stie ca au o conceptie similara. Avand in vedere ca de cele mai multe ori banii si spatiul disponibil sunt limitate, e firesc ca la o expozitie sa fie folosit un singur sistem.

Ma deranjeaza faptul ca sunt aruncate niste vorbe, iar cei care nu stiu prea bine despre ce e vorba raman cu impresia ca e un cuib de viespi aici.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ianuarie 2016
3.612
5
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut Catalin,

Multumesc enorm , chiar ma intrebam unde gasesc aceste reviste pentru ca stiam de existenta lor. Acuma exista un punct de plecare. Sa vedem ce se va intampla.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
81
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
la link-ul de mai sus gasesti toata colectia lor. E o baza de date extrem de valoroasa si din care s-au inspirat multi....cu sau fara respectarea drepturilor de autor, ca asa-i la noi. Sper sa-ti fie de folos.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.040
1.017
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Multumesc si eu lui catalin pentru postarea linkului. Multi inca nu cunosteau aceasta revista.

Adevarata "inima" a revistei si a TCR a fost Antonio Bianco, PDI sau Serban va pot povesti mai multe despre el. Dupa decesul sau prematur nimeni nu a mai reusit sa ii tina impreuna pe diferitii membrii, din diferite motive care au fost toate enumerate mai sus.

Ar fi poate de dorit ca PDI, ca unul din ultimii membrii ai TCR care are activitate pe acest forum, sa ne spuna mai multe despre (fostul?) club si daca el considera ca acesta ar putea avea un viitor sau nu.

Am discutat pe mail cu presedintele MOROP si l-am informat despre situatia actuala. Raspunsul a fost cat se poate de clar:

- in 2013 Romania este reprezentata la MOROP mai departe de TCR, fara a avea insa un reprezentant desemnat ca persoana fizica pe langa acesta (in anii 2007-2011 am asigurat chiar eu aceasta functie ad-interim).

- TCR si prin el Romania fac parte din MOROP in mod exceptional, dat fiind ca TCR nu a mai platit de aproape 15 ani cotizatia anuala la MOROP. S-a hotarat insa mentinerea Romaniei "pe hartie" cu cotizatia suspendata pentru a nu avea o pata neagra pe harta.

- Pentru a anunta incetarea existentei TCR fata de MOROP un simplu document pe hartie din partea unui fost membru ajunge.

- In acest caz, orice alt club romanesc sau asociatie de cluburi sau de persoane la nivel national s-ar putea substitui TCR ca reprezentant al Romaniei.

- In cazul mentinerii participarii Romaniei la MOROP prin TCR trebuie desemnat un reprezentant national care sa ia parte la toate manifestarile anuale sau cel putin la congresul anual, organizat de fiecare data in alta tara europeana. Este clar ca nu trebuie ales un cetatean care are chef de vazut lumea ci unul care si-o poate permite, pentru ca trei nopti petrecute la St. Moritz sau pe insula Rügen costa si banii trebuie sa-i dea din buzunarul propriu sau din casa clubului. Asa cum spuneam, dupa salonul de modelism de la Saverne din 2007 si o discutie avuta cu PDI mi-am asumat eu interimatul in aceasta functie, insa in anul 2011 nemaiavand nici un contact cu TCR mi-am considerat mandatul ca fiind incheiat si am informat in acest sens conducerea MOROP. Am pastrat insa in mod evident contactele cu prezidiul.

Parerea mea este ca ar trebui incercata mentinerea structurii actuale. Chiar si in alte tari unde cluburi similare "au incetat din viata" s-a "reinviat" clubul defunct pentru a evita o noua inscriere la MOROP si a pastra o anumita traditie.

Ca asta nu are o prea mare prioritate intr-o tara in care cluburile se uita fiecare in propria sa curte este evident.
Ca informatie, in ziua de azi inca nu avem o NEM 800 RO, desi s-au facut propuneri de nenumarate ori in acest sens.