Despre MOROP

Multumesc, HR, interesant si pentru mine!
As afce o singura erata la cele spuse de tine, daca imi este permis si daca intelege lumea ce vreau sa spun: am vazut ca cluburile se uita in curtile altoira si vad paiele, dar nu se uita in curtile proprii ;-)

Eu, daca pot ajuta cu ceva (ca membru, votant, cotizant, etc) sunt pentru reprezentarea Romaniei in adevaratul sens al cuvantului si cred ca varianta ta ar fi cea mai buna...

PDI? restu?
 
bogdanra a spus:
Multumesc, HR, interesant si pentru mine!
As afce o singura erata la cele spuse de tine, daca imi este permis si daca intelege lumea ce vreau sa spun: am vazut ca cluburile se uita in curtile altoira si vad paiele, dar nu se uita in curtile proprii ;-)

PDI? restu?

Din invartitul asta dupa dud eu nu inteleg nimic. Care curti, care cluburi, care paie ?! Daca tineti discutia la modul foarte general si mergand pe principii atunci nu cred ca cineva din afara cluburilor cu paie sau fara (cum e subsemnatul) o sa inteleaga ceva si mai bine tineti discutia pentru cand ajungeti toti la o bere.

Acum, daca cineva, membru al unui rest, oricare ar fi acest rest, vrea sa raspunda la intrebarile lui Horia, eu il citesc cu placere si o sa incerc in masura capacitatii mele intelectuale sa inteleg despre ce vorbiti. Dar va rog, puteti sa treceti de la meandrele concretului la ceva mai ... pamantean ?
 
Pot veni si eu cu o propunere, aceste ultime discutii sa fie mutate la un al topic special deschis pentru aceasta tema :grin:
 
Nu vă’d de ce s㒠fie mutate, e vorba de o discuţie de fond despre concursul de modelism Cupa Mocanita.

M-as bucura însă’, asemenea lui catalin, dac㒠un membru al TCR, în speţ㒠PDI, ar tenta mă’car s㒠ne dea un ră’spuns.
 
Ei, de ce!? Imi place discutia, mai ales ca aflu si eu lucruri noi! (sau de care uitasem... 8O )
In rest, toata istoria o puteti afla din link-ul dat de Catalin (TREN MAGAZIN) Cand am preluat eu editarea, dupa disparitia regretatului Toni Bianco, am inceput cu un "remember' al istoriei clubului (Nr.30, daca nu ma insel)
 
OK. si ca sa fiu in ton cu catalin, sa lasam dudul la o parte: Care ar fi conditiile minimale pentru ca TCR sa existe si in fond, nu numai in forma (birocratica, pt a evita gaurile negre, dupa cum spunea Horia).
Si pe scurt, catalin, ca sa iti spun despre ce vorbesc: de cand am venit in aceasta lume foarte noua pentru mine am auzit de cateva ori, destul de multe, despre conflicte mocnind care nu sunt bazate pe nimic decat considerente personale si de orgolii.

Cei implicati le stiu si cred ca doar ingroparea lor in trecut poate face ca noi sa fim totusi uniti.
Uniti nu inseamna sa ne luam in brate, dar macar sa putem actiona ca un tot... o "sleahta" de oameni care chiar au ceva de spus! - Scuze pentru sleahta, sper sa fie inteleasa metafora...
 
Buna seara,
Imi place discutia, mai ales ca aflu si eu lucruri noi! (sau de care uitasem... )

Tocmai pentru ca mai uit si eu anumite lucruri inregistrez in documente text corespondenta de pe e-mail sau de pe mesageria privata a diferitelor forumuri. Lucrurile pe care le-ai uitat au fost discutate in vara 2007. Contactul nostru a fost la sfarsitul lui iunie prin mesageria de pe RFR, prin mai multe mesaje, si contactul cu Jack Trèves, membru al prezidiului MOROP la acea data, a avut loc pe 2 iulie 2007.

Asa cum spuneam, in 2011 am incheiat orice activitate pe langa MOROP, intrucat nu pot sa reprezint un club fantoma.

Cred ca Dan-Ioan Popescu ne poate ajuta cu o informatie simpla: ultima lista cu membrii TCR care a fost stabilita la inceputul anilor 2000. Se poate incerca sa se stabileasca contactul cu acestia si astfel vom vedea imediat cati din "vechea garda" mai exista si daca acestia sunt dispusi sa mai participe - simbolic sau real - la un "nou" TCR.

Ca membrii "in viata" si activi, unii inclusiv pe forumuri, imi vin spontan in minte Serban Lacriteanu, Dan-Ioan Popescu, Romain Viellard si Mircea Dorobantu. Sunt insa mult mai multi. Daca pentru ei TCR a murit sau poate sa "reinvie" ca reprezentant al modelismului feroviar din Romania fata de MOROP, asta este alta treaba.
Si pe scurt, catalin, ca sa iti spun despre ce vorbesc: de cand am venit in aceasta lume foarte noua pentru mine am auzit de cateva ori, destul de multe, despre conflicte mocnind care nu sunt bazate pe nimic decat considerente personale si de orgolii.

Bogdan, este normal sa existe veleitati si conflicte, deschise sau mocnite. Unii ajung la conflicte plecand de la principii diferite de viata, altii de la vederi politice diferite - am intalnit asta si in modelism, cei mai "batrani" iti pot da exemple - iar altii din veleitati personale si rivalitati de grup sau chiar individuale. Asta exista si la BDEF in Germania, si la FFMF in Franta, exista chiar si in asociatii internationale precum FREMO. Insa in toate aceste institutii se trece peste veleitati si peste potentialele conflicte, pentru ca primeaza interesul colectiv sau cel national. Cred ca s-ar putea organiza si in Romania asa ceva, daca se doreste si daca oamenii reusesc sa inteleaga ce le aduce in plus o asemenea "asociere de persoane".

Nici in clasa la scoala primara nu ne intelegeam toti perfect unii cu altii, si acolo existau veleitati personale si conflicte mocnite sau deschise. Insa stateam cu totii in aceeasi clasa si eram mandrii cand clasa noastra era prima pe lista.
 
Horia_Radulescu a spus:
Nici in clasa la scoala primara nu ne intelegeam toti perfect unii cu altii, si acolo existau veleitati personale si conflicte mocnite sau deschise. Insa stateam cu totii in aceeasi clasa si eram mandrii cand clasa noastra era prima pe lista.

Touche! Adevar ai grait!
Si sunt convins ca exista si afara, altfel nu am fi oameni. oricum nu ma refeream la ceea ce spunea Radu, dar probabail ca si Cupa Mocanita ar fi altfel daca nu s-ar organiza numai cu pasiune, ci si cu o organizatie puternica in spate (sau "alianta" de asociatii cluburi, etc...
Pe privat mi-a scris un coleg suparat ca ma refer la Cluburi desi doar 2 sunt organizate legal. Ei, da! Si asta este o problema pentru ca ne adunam, lucram, avem idei si de fapt nu existam...
 
Se vorbeste prea mult si se face prea putin. Suntem la pagina 4 si nu vad nimic concret.
bogdanra a spus:
Pe privat mi-a scris un coleg suparat ca ma refer la Cluburi desi doar 2 sunt organizate legal.

Rau s-a ajuns! Uite unde era marea problema.

Ca tot sunt zilele "Zilele Comandă’ului 2013" in 3-4 august de ce nu se face Cupa Mocanita acolo?

Acum 3 ani s-a organizat o expozitie adhoc la Muzeul National Secuiesc din Sf. Gheorge:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7068

Cred ca daca se vorbeste inca se mai poate face ceva.
 
Florine, activitatea de la Sfântu Gheorghe din 18.04.2010..."Ziua Internaţional㒠a Monumentelor Istorice - cu tematica C.F.F. Covasna-Comandă’u" a avut baza în Sfântu, iar scurta deplasare pe care au fă’cut-o câţiva la Comandă’u a fost ceva la "scar㒠redusă’".....Acum ar trebui s㒠fie baza la.....Comandă’u (concomitent cu evenimentul din localitate) şi ar trebui trambalate o gră’mad㒠de lucruri la vreo 45 km distanţ㒠de Sfântu ; timpul ră’mas este prea scurt şi nu ştiu dac㒠cineva şi-a pus problema asta şi dacă’, local, condiţiile ar permite. Accesul, chiar nu e lesne, eşti legat de multe (chiar şi de maşina vreunui prieten). Dar e de meditat la asta!!
 
Buna,

Florin are perfecta dreptate. Avem patru pagini in care nu s-a raspuns in mod concret la niciuna din intrebarile mele, in care nimeni nu a fost in stare sa numeasca organizatorii "Cupei Mocanita" pentru ca acestia nu exista asa ca nu are rost sa mai continuam.

Problema este, din cate constat acum, o mare nepasare generala. Nimeni nu isi asuma responsabilitatea organizarii unui asemenea eveniment, cei mai multi se multumesc sa fie pasivi dupa motto-ul "daca se face poate vin si eu" sau sa faca si sa dreaga dupa mijloacele proprii si fara nici o autoritate, precum Radu, caruia ii multumesc pe aceasta cale pentru implicare, insa nimeni nu se misca pentru ca sa se faca, iar dupa ce expozitia de la Rasnov a fost anulata sau in orice caz "intarziata" concursul si-a pierdut toata importanta. Despre seriozitatea organizarii concursului, membrii juriului si deontologia de care ar trebui dat dovada (nici un membru al juriului sau rudele sale pana la gradul al treilea sa nu participe la concurs sub nici o forma, prezenta unui arbitru international recunscut, etc) nu mai vorbesc pentru ca deja e vorba de vise.

Din raspunsul lui Dan-Ioan Popescu care ne invita sa cautam informatii despre TCR intr-un document vechi de 10 ani deduc ca acest club este mort, ingropat si ca asa va si ramane pe vecie. In aceste conditii imi voi lua libertatea de a informa MOROP in acest sens si a cere radierea TCR si implicit a Romaniei din lista de membrii si de participanti la congrese. Decat sa figuram ca membrii cu un club fantoma in care nimeni nu isi asuma nici o responsabilitate mai bine sa dam cartile pe fata si sa recunoastem ca nu avem cu ce si cu cine sa fim membrii in forul modelismului european.
 
Buna,

Ca o completare la cele de mai sus, tocmai am primit de la Michel Broigniez, presedintele MOROP, instiintarea cu privire la congresul anual MOROP pe anul in curs care se va tine la Berlin in perioada 31 august - 7 septembrie 2013.

Data limita de inscriere pe langa BDEF, federatia gazda, este 8 august. Voi instiinta deci inainte de aceasta data forul european de retragerea Romaniei din organizatie si renuntarea la dreptul de a organiza saloane internationale si concursuri de modelism, in cazul in care pana atunci nu se va desemna un alt reprezentant al TCR pe langa MOROP care sa participe la congres.
 
Horia_Radulescu a spus:
Data limita de inscriere pe langa BDEF, federatia gazda, este 8 august. Voi instiinta deci inainte de aceasta data forul european de retragerea Romaniei din organizatie si renuntarea la dreptul de a organiza saloane internationale si concursuri de modelism, in cazul in care pana atunci nu se va desemna un alt reprezentant al TCR pe langa MOROP care sa participe la congres.

Asta nu ar insemna ca recunoastem ca Romania e o pata alba pe harta modelistica a Europei ? Nu cred ca asta e starea actuala , mai degraba e o " impotenta " organizatorica cauzata de indolenta sau divergente in final neputand sa ne unim sub o " palarie " recunoscuta intern sau international .
Ce s-ar putea face intr-un timp atat de scurt ?
Plata cotizatiei la cat se ridica ? Trebuie platita retroactiv ? Plata acesteia ar mai spala ceva din situatia nebuloasa in care ne aflam ?
 
Bună’,

Nu e vorba de plata unei cotizaţii, ci de faptul c㒠este momentul s㒠recunoaştem şi s㒠admitem c㒠nu avem nici o organizaţie capabil㒠s㒠ne reprezinte.

Ai citit mai sus ră’spunsul lui Dan-Ioan Popescu. Ai vă’zut ca mesajele private zbârnâie, insa aici nu se îngră’mă’deste nimeni cu ră’spunsuri. Avem in ziua de azi un for naţional sau mă’car un club care s㒠ne reprezinte? Bogdan spunea ca avem doua cluburi legalizate în toat㒠ţara. Daca nu are cine s㒠ne reprezinte atunci trebuie s㒠o accceptam.

Iar cei care vor construi modele si vor dori s㒠participe la concursuri internaţionale cu ele n-au decât s㒠se înscrie in cluburi de modelism maghiare, bulgare, sarbesti, germane sau de aiurea.

Nu ajunge s㒠exişti fizic si sa practici modelismul feroviar ca s㒠exişti şi pe harta european㒠a modelismului feroviar. Nici macar in cluburi internationale de modelism nu ne prea ingramadim: in FREMO de exemplu e un singur roman între 1600 de membri.
 
Horia_Radulescu a spus:
Bună’,

... Daca nu are cine s㒠ne reprezinte atunci trebuie s㒠o accceptam....
Trist . Se pare ca am intarziat cu ceva ani la acest eveniment . Eu sunt un " nimeni " in ecuatia aceasta , dar parca nu imi vine sa stau cu mainile in san .
 
Buna piti,

Eu n-am stat cu mainile in san in acesti ultimi ani, insa nu a fost de nici un folos, pentru ca in "spatele" meu nu s-a miscat nimeni.

Cineva spunea ca nu exista orgolii si veleitati si se insela amarnic, si acest thread este "dovada vie": nu se poate afirma ca nu exista modelisti in Romania, exista si chiar unii peste medie ca sa nu spun buni, si nu vorbesc numai de colectionari. Nu se poate nici spune ca nu exista evenimente organizate in Romania, in Arad, Brasov, Cluj, Iasi si chiar si in Bucuresti se "misca roata", chiar daca nu intotdeauna asa cum ne-am dori. Insa se poate afirma dupa ce am auzit si citit in ultimile zile ca niciuna din persoanele implicate si nici unul din grupurile de persoane (ca sa nu spun "club" ca se pare ca nu sunt cluburi, vezi informatiile de mai sus) nu este capabila sa stea la masa cu ceilalti, sa puna pe picioare o structura comuna - fie ea si cea mai simpla - pentru ca nu ne intereseaza o asemenea reprezentare sau pentru ca cei pe care ar trebui sa-i intereseze - revin aici la Dan-Ioan Popescu - nu-i mai vad folosul.

Ca sa fiu direct: fratilor, aveti pana pe 7 august seara ca sa puneti pe picioare ceva care sa va reprezinte, fie ea si o simpla asociatie formata dintr-un membru din fiecare oras al tarii unde exista grupuri care se intalnesc. Eu va stau la dispozitie, desi timpul meu este mai mult decat limitat si interesul - in urma experientelor trecute - la fel. Exista multe mijloace de comunicare si posibilitati de a face ceva, trebuie numai sa fie vointa.

Privind cotizatia, este vorba de o prioritate de plan secund. Daca MOROP a acceptat Romania pana acum fara cotizatie, o va accepta si pana ce ne vom pune pe picioare. Din 2011 nu mai exista insa reprezentant al Romaniei, in 2012 s-a dat inca un an in plus pentru a remedia situatia. La congresul din 2013 sau va exista un organism care sa ne reprezinte si un reprezentant fizic, macar pe hartie, capabil sa se inteleaga cu MOROP in limbile de circulatie europeene, sau vom disparea de pe harta.
 
De altfel, iata ce scrie ultimul reprezentant al "defunctului" TCR in alta parte:
de altfel defunctul TCR era chiar afiliat la MOROP.

http://de.wikipedia.org/wiki/Verband_der_Modelleisenbahner_und_Eisenbahnfreunde_Europas

...eteee, inca figureaza! (sa mai reactualizeze si astia...)

"Astia" vor reactualiza la sfarsitul lui august.
La asa trupa, asa defilare.
 
Din ce vad pe siteul MOROP, Serbia si Bulgaria nu apar, la fel si Suedia, ceea ce pe mine personal ma intriga, avand impresia ca acolo e o comunitate de modelisti ce are ceva de zis.
In afara de faptul ca incadrarea in MOROP aduce vizibilitate pe plan european, ce alte avantaje mai sunt?
Am cautat pe siteul lor (pe care il stiam), am inteles rolul organizatiei in general, dar in momentul asta nu reusesc sa imi dau seama ce beneficii ar aduce modelismului romanesc, in situatia in care este acum.
Faptul ca "retragerea Romaniei din organizatie" inseamna "renuntarea la dreptul de a organiza saloane internationale si concursuri de modelism" ma lasa rece, avand in vedere ca abia am reusit sa facem niste expozitii mult spus "nationale". Si daca aducem invitati straini o sa fim amendati sau ce? Daca participam sau am participat la expozitii si concursuri afara nu inseamna nimic? Nu suntem recunoscuti?

Din punctul meu de vedere, discutia asta face referire la o forma fara fond. Deduc din ce ai spus pana acum ca e nevoie de o comunitate puternica, cu activitate constanta si importanta, ceea ce in momentul actual nu mi se pare ca avem la nivel national.
 
Buna Radu,
Faptul ca "retragerea Romaniei din organizatie" inseamna "renuntarea la dreptul de a organiza saloane internationale si concursuri de modelism" ma lasa rece

In momentul in care vei dori sa-ti prezinti WIT-ul la un concurs din afara Romaniei, nu te va mai "lasa rece".
Si daca aducem invitati straini o sa fim amendati sau ce?

Nu, numai ca nimeni nu cauta glorie la concursuri nerecunoscute international.
Daca participam sau am participat la expozitii si concursuri afara nu inseamna nimic? Nu suntem recunoscuti?

Inividual, da. Ca tara sau ca reprezentanti ai tarii nu, deci nu poti obtine un punctaj recunoscut international pe modelele prezentate.

Mai grav decat participarea la concursuri, care nu ar privi pe prea multi, este imposibilitatea de a participa la definirea normelor europeene de modelism (NEM). In ziua de azi nu avem o NEM 800 RO, deci nu avem epoci bine definite si ne luam dupa ce fac altii, desi specificitatile istoriei Romaniei si a teritoriilor care fac parte din Romania de azi si prin aceasta a infrastructurii feroviare de acolo nu au nimic de-a face cu alte tari europeene, nu avem o norma romana de module protejata prin drept de autor, ci ne ciondanim unii cu altii pe norme si normisoare de club, nu avem un calendar de expozitii, saloane si concursuri publicat international pe situl MOROP sau in revistele de specialitate.
Deduc din ce ai spus pana acum ca e nevoie de o comunitate puternica, cu activitate constanta si importanta, ceea ce in momentul actual nu mi se pare ca avem la nivel national.

Absolut de acord, cat vom trage matzele de coada in cluburi, clubusoare si individual nu vom avea nimic. Mi-as permite sa spun ca nu e nevoie de o mare comunitate, ci de un nucleu permanent, implicat adanc si care sa ia asupra sa raspunderile pe care nu le vrea acum nimeni.

E chiar asa de greu sa-i aduni pe Ion, Petre, Nicu si Vasile intr-o odaie si sa spui "il trimitem pe Vasile la Berlin cu jalba sa ne reprezinte"? Da, e greu, pentru ca dupa aceea si Ion, si Petre, si Nicu si Vasile trebuie sa faca aceeasi treaba in fiecare an, sa anunte expozitiile si saloanele, sa faca publica activitatea MOROP in Romania si invers, pe cea din Romania la MOROP, poate chiar Nicu sa devina arbitru international si Ion sa defineasca singur zece nopti la rand norma romaneasca de module, in timp ce Vasile redacteaza textul in franceza sau engleza sau germana iar Petre scrie NEM 800 cu epoca II b care incepe la CFR in 1929 la reforma numerelor...

Partea proasta este ca acesti Ion, Petre, Nicu si Vasile fac munca asta si acum, insa fiecare in coltul sau sau maxim doi intr-o pivnita.

Poti inlocui pe Ion, Petre, Nicu si Vasile cu Radu, Florin, Bogdan, Dan sau Horia, daca ti se pare ca asta schimba ceva. Pentru mine, ar schimba.
 

Nasol... :)

Legat de invitatii straini, nu ma refeream la concursuri, ci la expozitii.
Faptul ca nu am un punctaj recunoscut international la un model de concurs nu mi se pare asa o tragedie, pentru mine in primul rand e important ca modelul sa iasa bine si sa ma pot bucura de el. Restul e suplimentar.

Legat de norma, da, asta mi se pare un lucru important de stabilit. In ce conditii...asta ramane de vazut. O discutie preliminara putem sa avem si pe forum, la un capitol dedicat.