Desiro BR642 Piko - imbunatatiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.408
257
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Cu ceva timp in urma scriam despre cateva modificari aduse iluminatului interior:

"...


Avand sasiul de metal si carcasa din plastic, modelul este f. bine realizat, cu detalii si inscriptionari fine. Motorul este mic, in 3 poli (ca toate modelele Piko) si se impaca perfect cu decodorul ESU 3.0.
Sasiul de metal are si neajunsuri, vopseaua desprinzandu-se cam usor pe la muchii, chiar la o manevrare atenta.

Interesant este faptul ca automotorul are interioarele iluminate, aprinderea fiind comandata de functia F1 a decodorului. Si aici m-am lovit de poate singura deficienta a modelului: lumina din interior este mult prea "anemica"... :(

Circuitul de iluminare foloseste cate 4 leduri SMD cu lentila care au un consum insumat de 32 mA per vagon. Aceste leduri nu au insa un randament luminos prea bun, se impunea asadar inlocuirea lor cu leduri fara lentila (pt. o mai buna dispersie a luminii). Mai mult, cateva modificari ale cablajului in asa fel incat ledurile sa nu mai fie legate in paralel ci in serie si alimentate printr-o rezistenta de 330 ohmi, au dus la scaderea consumului la 10mA pe vagon:



Cu aceste mici modificari, interioarele sunt mult mai bine iluminate, fara a fi "orbite"; aici numai vagonul din stanga este modificat (interiorul apare un pic mai luminos in poza, fata de realitate):



Se observa usor ca la vagonul din dreapta nu este mare diferenta intre "stins" (prima poza) si "aprins" (a 2-a poza) :!:
..."

Zilele acestea, mi-am indreptat atentia si asupra luminilor farurilor: realizate cu led-uri smd (3 albe pt. fata, 2 rosii pt. spate), fiecare led fiind inseriat cu rezistente de 3 kohm. Astfel alimentate, led-urile rosii au o luminozitate "numai buna"; cele albe insa sunt cam anemice (la doar 4 mA curent) si se impunea asadar schimbarea rezistentelor de balast. Am folosit rezistente smd de 1 kohm (deci am crescut valoarea curentului la 12 mA) luminozitatea farurilor albe devenind mult mai realista.

Odata incheiat capitolul lumini, si motivat de faptul ca automotorul Desiro este unul dintre cele mai bine realizate modele de la Piko, am decis sa incerc si "sonorizarea" sa !

Prima problema a aparut din start: locasul prevazut pt. decodor fiind prea scurt, a trebuit sa renunt la tavanul compartimentului WC (care gazduieste decodorul) !
Modificarea nu este vizibila, si cred ca aduce un plus in domeniul racirii acestuia (se stie ca cele cu sunet se cam incing :!: ); mai mult, am renuntat si la placuta de plastic care inchidea inferior compartimentul (am creat astfel posibilitate de "tiraj" :D ), decodorul fiind sustinut de conductorii monofilari ai iluminarii interioare (care nu se deformeaza sub greutatea acestuia).

In compartimentul similar al celuilalt vagon am introdus un difuzor dreptunghiular ESU 50440 care intra "la marele fix" si pe care l-am fixat de jur imprejur cu silicon din belsug (care i-a creat astfel si un fel de camera de rezonanta), sunetele emise fiind clare si puternice !



Desi nu apare in poze, sunt multumit de faptul ca am reusit ca, privit din lateral, nimic sa nu coboare sub marginea inferioara a planseului vagonului (decodor, fire, difuzor) :)



Ultima etapa a fost adaptarea proiectului decodorului (sunete si CV-uri) pt. o functionare optima a modelului; proiect pe care il pot pune la dispozitia celor interesati.
 
Iata si un "scurt-metraj" de final :
http://www.youtube.com/watch?v=uKC1U5vXE0M
:cafea:
 
Intrebare: ce decodor de sunet s-a folosit? Proiectul folosit simuleaza si schimbarile treptelor de viteza?

Ps: unde se afla motorul automotorului?
 
1. ESU LokSound v3.5; proiectul are un sunet pt. ralenti si altul pt. motor turat care variaza cu viteza.

2. Imediat in spatele primului boghiu (singurul pe care il antreneaza), pana in usi si sub podeaua cu scaune.
 
DAC, daca vrei sa merga ''struna'', schimba macazele. Cu totul :D

Faina si mobilizatoare lucrare! Vezi ca Florinn ti-l poate ceferiza daca te doare , am vazut la club ce-i iese din deshte 8)

Toate bune!
 
Pai le-am cam schimbat... de tot: pe noua diorama am renuntat la cele curbe si DKW si am numai drepte tot Piko, dar cu care ma inteleg bine.
 
mai...faptul ca numite dkw-uri nu functioneaza asa cum ar trebui,nu inseamna ca trebuie renuntat la ele...ci doar inlocuite cu alte marci.dkw-urile de la Roco,Peco,Tillig sunt excelente si daca sunt si corect asezate pe diorama,atunci nu vor cauza probleme.de asemenea,macazele curbe cu raze mici daca ar fi inlocuite cu cele de raza mare de la una din marcile de mai sus,nu ar mai cauza deraieri,nervi,peri albi si o gramada de injuraturi :D
 
La macazele curbe am renuntat pt. ca noul traseu nu avea nevoie de ele; la DKW functionalitatea (si fiabilitatea) lasa de dorit...

Am folosit asadar numai macazuri drepte, carora le-am aplicat o serie de imbunatatiri si acum sunt multumit de rularea pe ele la orice viteza. Toate sunt Piko pt. ca asta aveam la momentul realizarii traseului.
 
Pe dkw-uri nu se circula cu viteza, nici in realitate nu e asa. Partile mobile sunt foarte sensibile la eforturi mari dea aceea este de preferat ca fortele exercitate sa fie cat mai reduse de aici rezulta si viteza mica.

Uneori faptele dovedesc contrariul, am fost la amicul nostru Bogdy care a montat in linie curenta un DKW Piko si va spun cu mana pe inima ca am rulat cu mana mea o gramada de trenuri grele si cu viteze enorme si piesa in cauza nu are nici un fel de problema.

Din contra , am constatat cu dezamagire ca acele macazelor piko sunt foarte sensibile . Spun asta pentru ca in urma unei necomutari complete a acelor macazului acestea au ramas pe la jumatate de cursa. Din sens normal venea o locomotiva daca nu ma insel BR215 cu vreo 6 vagoane in spate si o videza considerabil de mare. (Eu sunt vitezoman) in momentul in care a dat cu prima osie peste ace, unul dintre acestea s-a strambat nu cu mult 1 sau 2 mm in exterior. Acest fapt a dus la deraierea tuturor trenurilor care au trecut pe acolo... Cel mai enervant a fost ca efectiv nu ne dadeam seama de ce sar trenurile pe macaz.... enervanta chestie. de aceea eu prefer macazele cu ace "pline" facute din profil normal de sina nu din tabla indoita....