Cum e sa faci Practica la Facultatea de Transporturi

Buna mishule,

Ajunge sa te uiti la AcBcmee 40-70: 7 vagoane cu 5 tipuri de selectoare de frana diferite si 5 forme de sorturi diferite.

Sau WLABmee 71-70, modernizarea fostelor 71-80 DWA: pana acum 19 vagoane, 5 tipuri de sorturi diferite, 10 interioare diferite, 4 tipuri de ferestre diferite. Nu e serie, sunt exemplare unice.

Sau faimosul AcBcee 44-31 reconstruit "de-a indoaselea" cu frana de mana in capatul opus pentru ca dupa ce au "chelit" cutia nu au fost atenti cum o imbraca iar.

Reparatorii de material rulant din Romania sunt o Romanie la scara redusa. :-D
 
Aici cam ai dreptate Horia. As mai adauga ca sunt vagoane la care nu poti pune bagajele in suporti pentru simplul motiva ca nu incap. aici as vrea sa-i trimit pe cei care le-au conceput in concediu sa vada si ei cum e sa ai un vagon plin cu calatori, toti cu bagajele pe langa scaune.
 
Buna Florin,

Despre ergonomie nu mai vorbesc, pentru ca se intampla si la case mai mari - am vazut interioare de Apmz sau Bpmz ale DB Bahn trecute prin Upgrade la care pe suportii de bagaje mari incap valize cu lungimea maxima de 40cm si latimea la fel (cine are valiza in forma de cub 40 x 40 x 40?) sau prize situate exact sub montantul de la scaun sau alte aberatii.

Nici macar la "seriile" de vagoane de constructie noua nu se poate vorbi de unitate. Priviti de exemplu vagoanele salon AVA200, 10/21-70/90/86. Cate interioare diferite avem, cate forme de scaune diferite, cate indicatoare de parcurs digitale diferite, cate tipuri ferestre diferite, cate tipuri de convertizoare statice diferite?

Explicatia e cat se poate de simpla si are de-a face cu gestiunea economica de tara de lumea a treia: nu se cumpara de la un furnizor subansamble pentru 100 de vagoane, ci pe masura ce CFR Calatori mai comanda cate un lot de 10 sau 12 vagoane, si de fiecare data se alege alt furnizor, mai ieftin sau care da un comision mai mare. Nimeni nu pune pret pe unicitatea sau uniformitatea "seriei" in cauza.