- 13 Mai 2008
- 668
- 8
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
Practica la Facultatea de Transporturi,
Specializarea ââŹÂVehicule pentru Transport FeroviarââŹÂ<i></i>
Jurnal de student ââŹâ ziua I: 7 iulie 2009<i></i>
După un an de studiu în cadrul Facultăţii de Transporturi, secţia ââŹĹžMaterial Rulant pentru Calea FeratăââŹÂ, iată că am participat şi la orele de practică susţinute atât în catedră, cât şi în cadrul Reviziei de Vagoane Bucureşti - Griviţa.
împreună cu as. drd. ing. Camil Crăciun şi cu d-na as. drd. ing. Mădălina Dumitriu, am învăţat despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea şi descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate şi am învăţat despre notarea marcajelor de pe vagoanele de călători.<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane de călători în Griviţa<i></i>
Personal am fost uimit şi am înregistrat orice informaţie primită, atât pe suport fotografic şi scris, cât şi în bagajul de cunoştinţe. Mi-a plăcut foarte mult să stau printre oameni care lucrează cu trenuri şi, în cazul de faţă, care au grijă ca orice detaliu de siguranţă al circulaţiei să fie respectat şi astfel încât călătorii să poată ajunge la destinaţie în bună regulă.
Că tot vorbim de destinaţie, pentru mine, drumul însuşi a însemnat destinaţia mea, astfel că ori de câte ori când mergeam în tabere şcolare spre Brăila, Constanţa, Braşov, Bucureşti sau Paşcani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotiveââŹÂŚ
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de călători<i></i>
Toate aceste curiozităţi au fost, în mare parte, desluşite în cadrul practicii. De îndată ce am găsit Instrucţia 250 privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare, am citit-o şi am încercat să corelez informaţia din documentaţie cu realitatea. Astfel, am reuşit să disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, înţelegând proprietăţile fiecărui semn inscripţionat pe cutia vagonului.
în continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile şi informaţiile pe care le-am cules în timpul zilelor de practică. în viitor mi-aş dori ca, în timpul anului universitar, să se pună mai mult accent pe partea practică a orelor de studiu şi mai puţin pe teorie.[/b][/color][/color]
Prezentaţi legitimaţiile la control pentru că intram în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>
7 iulie 2009<i></i>
O cruce a Sfântului Andrei şi un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societăţii, în timp ce o hală mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne aşteptau să descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru alţii nu înseamnă nimic, dar care pentru mine reprezintă un stil de viaţă, un mijloc de relaxare.
Vagon de călători rămas singur lângă Magistrala 800, Bucureşti ââŹâ Constanţa<i></i>
Revizia de Vagoane Griviţa Bucuresti<i></i>
Am mers toţi şi am semnat protecţia muncii într-o sală dedicată instruirii personalului din societate, personal care depăşeşte cifra de 800 de persoane.
Convoi de vagoane de călători care aştepta revizia<i></i>
Panouri descriptive pentru vagoanele de călători<i></i>
La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societăţii şi am urcat în vagoanele de călători parcate garate aici. Numărul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este numărul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru reparaţii erau montate pe deasupra becuri roşii care atenţionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.
Vagoane de călători pentru revizie<i></i>
M-am bucurat când am văzut că vagoanele cu viteze sporite de circulaţie (160 km/h) au fost proiectate încă din anii 90ââŹâ˘. Am intrat, alături de un inginer foarte bine documentat şi de d-nul profesor şi ni s-a făcut o trecere în revistă a principalelor caracteristici constructive şi de confort oferite. Majoritatea siguranţelor de pe tabloul de control sunt siguranţe bipolare, însă cele care sunt conectate la reţeaua de înaltă tensiune au rămas fuzibile.
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Griviţa Bucureşti<i></i>
Panou de control al vagonului de călători<i></i>
Panou siguranţe vagon de călători<i></i>
Am urcat în trenul internaţional Bucureşti Nord ââŹâ Viena, unde proporţia de vagoane-cuşetă în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente şi capabile să circule cu viteză maximă de 160 km/h. Confortul era excepţional, se oferea baie cu WC şi duş incorporat, oglindă, cuier şi două paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proaspăt schimbată. D-nul inginer ne-a atras atenţia că acest vagon de dormit a fost pus la dispoziţie regelui Mihai în timpul deplasărilor sale prin Europa. Nu am uitat să spun nici de faptul că tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afişa programe TV, filme DVD şi aşa mai departe.
Luăm Internaţionalul până la Viena<i></i>
Compartiment vagon de dormit 71-70<i></i>
WC CFR Călători de vagon de dormit<i></i>
Patul de la etaj<i></i>
Sleeping car de Romania<i></i>
Plăcuţe de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului<i></i>
Butoanele pentru acţionarea luminilor şi pentru chemarea însoţitorului de vagon sunt plasate lateral, lângă paturile de dormit, facilitând astfel accesul la funcţiile primare ale vagonului.
Mai apoi, am lăsat trenul internaţional în urmă şi am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a şi de clasa I. Cuşeta era un 71-31, 11 compartimente şi viteză de circulaţie de 140 km/h.
Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt? <i></i>
Butoane de închidere şi deschidere a uşilor<i></i>
Panou de control al unui vagon 21-90<i></i>
Vagoane Astra Arad cu licenţă Alstom<i></i>
Marcajul numeric pe un vagon CFR Călători<i></i>
Vagonul unui Tren Rapid de Constanţa<i></i>
Marcaj numeral şi literal al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
WC al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
Traseul unui vagon de călători pe Trenul Accelerat Baia Mare ââŹâ Bucureşti Nord<i></i>
Diferenţele de rang de tren s-au făcut văzute prin prisma aranjării paturilor în compartimente, a WC-ului şi a opţiunilor pe care le oferă. în schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spaţiilor de călătorit este aceeaşi, deoarece am văzut prin toate vagoanele muncitori care spălau şi aşezau pilote noi în compartimente.
Vagon de dormit 71-31<i></i>
O locomotivă diesel-hidraulică manevra vagoane de călători<i></i>
Niciun vagon nu scăpa de revizie<i></i>
Plăcuţă de vagon construit sub licenţă 50 53 20-76 021-6<i></i>
Suspensia principală la un vagon 20-76<i></i>
După ce am părăsit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei şi am făcut cunoştinţă cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arată un vagon lăsat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare şi ordine interioară ar trebui să fie apreciată pentru că găsim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ţine de nivelul de educaţie al călătorilor şi nu de modul cum CFR are grijă de vagoane.
Elemente de suspensie şi timonerie la un vagon de călători de clasa a II-a<i></i>
Capacul cutiei de osie la un vagon de călători<i></i>
Articulaţia elastică de tip silent-bloc a bielei de legătură cu lonjeronii boghiului<i></i>
O osie montată cu discuri de frână pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licenţă Alstom<i></i>
Terminaţiile conductelor de aer cu furtune de aer şi robineţi Akermann<i></i>
Afară, d-nul profesor şi d-na profesoară ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabilă.
Suspensia primară a unui boghiu Y32R<i></i>
Saboţi de frână pentru vagoane de călători<i></i>
îmi place mult atunci când mi se vorbeşte despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care să se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus că în anul I voi studia mai mult materii generale, şi mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.
Afişaj electronic al unui vagon de călători clasa a II-a<i></i>
Sursa de alimentare pentru un vagon de călători<i></i>
Vagon de călători aflat în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>
Sediul CFR Gevaro<i></i>
Vidanja portabilă Vogelsang<i></i>
Vagoane de călători trase la gard din cauza expirării Reviziei Tehnice Periodice<i></i>
Capăt de vagon etajat de călători<i></i>
Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Paşcani<i></i>
Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit roţi, unde ne-au aşteptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce şi pentru ce se strunjeşte o roată de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
Suspensia primară a unui boghiu Y32R<i></i>
Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor<i></i>
Un operator de strung ne prezenta etapele operaţiei de strunjire a bandajelor de vagoane<i></i>
Discul de frână, plăcuţele de frână, cilindrul de frână şi suporţii plăcuţelor de frână<i></i>
Cilindri de frână pentru timoneria de frână a vagonului dotat cu frâna pe disc<i></i>
Vagon de călători cu boghiu Y32<i></i>
Cote admise la ieşirea din reparaţia de la strungul subteran pentru circulaţia in condiţii de siguranţa circulaţiei<i></i>
La plecare, am fost plăcut surprins că avizierul societăţii era compus dintr-o secţiune longitudinală a unui vagon de călători de clasa I cu 4 osii. Am aşteptat cu nerăbdare a doua zi de practică. Dorind să aflu mai multe despre codificarea numărului de înmatriculare şi despre inscripţiile şi semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro şi am răsfoit instrucţia 250.
Vagoane de călători modernizate şi colorate în Revizia Griviţa<i></i>
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat<i></i>
Vagon de călători modernizat la Ateliere CFR Griviţa seria 20-83<i></i>
Studenţi de la Facultatea de Transporturi primind explicaţii cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de călători<i></i>
Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume<i></i>
Urmează episodul II. Vă mulţumesc!!
Specializarea ââŹÂVehicule pentru Transport FeroviarââŹÂ<i></i>
Jurnal de student ââŹâ ziua I: 7 iulie 2009<i></i>
După un an de studiu în cadrul Facultăţii de Transporturi, secţia ââŹĹžMaterial Rulant pentru Calea FeratăââŹÂ, iată că am participat şi la orele de practică susţinute atât în catedră, cât şi în cadrul Reviziei de Vagoane Bucureşti - Griviţa.
împreună cu as. drd. ing. Camil Crăciun şi cu d-na as. drd. ing. Mădălina Dumitriu, am învăţat despre reviziile tehnice la trenuri, despre clasificarea şi descrierea boghiurilor, am vizitat interiorul ultimelor tipuri de vagoane modernizate şi am învăţat despre notarea marcajelor de pe vagoanele de călători.<i></i>
Locomotiva diesel-hidraulică manevrând vagoane de călători în Griviţa<i></i>
Personal am fost uimit şi am înregistrat orice informaţie primită, atât pe suport fotografic şi scris, cât şi în bagajul de cunoştinţe. Mi-a plăcut foarte mult să stau printre oameni care lucrează cu trenuri şi, în cazul de faţă, care au grijă ca orice detaliu de siguranţă al circulaţiei să fie respectat şi astfel încât călătorii să poată ajunge la destinaţie în bună regulă.
Că tot vorbim de destinaţie, pentru mine, drumul însuşi a însemnat destinaţia mea, astfel că ori de câte ori când mergeam în tabere şcolare spre Brăila, Constanţa, Braşov, Bucureşti sau Paşcani, eram interesat de trenuri, de vagoane, de locomotiveââŹÂŚ
6 dintre cele 8 linii de revizie pentru vagoanele de călători<i></i>
Toate aceste curiozităţi au fost, în mare parte, desluşite în cadrul practicii. De îndată ce am găsit Instrucţia 250 privind revizia tehnică şi întreţinerea vagoanelor în exploatare, am citit-o şi am încercat să corelez informaţia din documentaţie cu realitatea. Astfel, am reuşit să disting marcajul unificat al vehiculelor FeRoviaRe, înţelegând proprietăţile fiecărui semn inscripţionat pe cutia vagonului.
în continuare, voi prezenta câteva dintre fotografiile şi informaţiile pe care le-am cules în timpul zilelor de practică. în viitor mi-aş dori ca, în timpul anului universitar, să se pună mai mult accent pe partea practică a orelor de studiu şi mai puţin pe teorie.[/b][/color][/color]
Prezentaţi legitimaţiile la control pentru că intram în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>
7 iulie 2009<i></i>
O cruce a Sfântului Andrei şi un indicator de limitare a vitezei m-au întâmpinat la intrarea în curtea societăţii, în timp ce o hală mare cu 8 linii de garare a vagoanelor ne aşteptau să descoperim secrete. Secrete, care, poate pentru alţii nu înseamnă nimic, dar care pentru mine reprezintă un stil de viaţă, un mijloc de relaxare.
Vagon de călători rămas singur lângă Magistrala 800, Bucureşti ââŹâ Constanţa<i></i>
Revizia de Vagoane Griviţa Bucuresti<i></i>
Am mers toţi şi am semnat protecţia muncii într-o sală dedicată instruirii personalului din societate, personal care depăşeşte cifra de 800 de persoane.
Convoi de vagoane de călători care aştepta revizia<i></i>
Panouri descriptive pentru vagoanele de călători<i></i>
La scurt timp am poposit pe liniile de garare ale societăţii şi am urcat în vagoanele de călători parcate garate aici. Numărul de linii sunt numerotate cu L x, unde x este numărul de ordine al liniilor, în timp ce în dreptul canalului dedicat pentru reparaţii erau montate pe deasupra becuri roşii care atenţionau punerea sub tensiunea a garniturilor de vagoane.
Vagoane de călători pentru revizie<i></i>
M-am bucurat când am văzut că vagoanele cu viteze sporite de circulaţie (160 km/h) au fost proiectate încă din anii 90ââŹâ˘. Am intrat, alături de un inginer foarte bine documentat şi de d-nul profesor şi ni s-a făcut o trecere în revistă a principalelor caracteristici constructive şi de confort oferite. Majoritatea siguranţelor de pe tabloul de control sunt siguranţe bipolare, însă cele care sunt conectate la reţeaua de înaltă tensiune au rămas fuzibile.
Vagon de dormit 71-70 construit în 2006 la Atelierele Griviţa Bucureşti<i></i>
Panou de control al vagonului de călători<i></i>
Panou siguranţe vagon de călători<i></i>
Am urcat în trenul internaţional Bucureşti Nord ââŹâ Viena, unde proporţia de vagoane-cuşetă în tren este de peste 50%. Am intrat în vagoane de dormit de tip 71-70 cu 11 compartimente şi capabile să circule cu viteză maximă de 160 km/h. Confortul era excepţional, se oferea baie cu WC şi duş incorporat, oglindă, cuier şi două paturi per compartiment. Fiecare pat avea o lenjerie proaspăt schimbată. D-nul inginer ne-a atras atenţia că acest vagon de dormit a fost pus la dispoziţie regelui Mihai în timpul deplasărilor sale prin Europa. Nu am uitat să spun nici de faptul că tot în compartiment era un LCD de 7 inci care putea afişa programe TV, filme DVD şi aşa mai departe.
Luăm Internaţionalul până la Viena<i></i>
Compartiment vagon de dormit 71-70<i></i>
WC CFR Călători de vagon de dormit<i></i>
Patul de la etaj<i></i>
Sleeping car de Romania<i></i>
Plăcuţe de identificare a vagoanelor din Trenurile CFR-ului<i></i>
Butoanele pentru acţionarea luminilor şi pentru chemarea însoţitorului de vagon sunt plasate lateral, lângă paturile de dormit, facilitând astfel accesul la funcţiile primare ale vagonului.
Mai apoi, am lăsat trenul internaţional în urmă şi am urcat pe acceleratul 1641, cu vagoane de dormit, de clasa a II-a şi de clasa I. Cuşeta era un 71-31, 11 compartimente şi viteză de circulaţie de 140 km/h.
Mergem cu Acceleratul la Piatra Olt? <i></i>
Butoane de închidere şi deschidere a uşilor<i></i>
Panou de control al unui vagon 21-90<i></i>
Vagoane Astra Arad cu licenţă Alstom<i></i>
Marcajul numeric pe un vagon CFR Călători<i></i>
Vagonul unui Tren Rapid de Constanţa<i></i>
Marcaj numeral şi literal al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
WC al unui vagon de dormit 71-31<i></i>
Traseul unui vagon de călători pe Trenul Accelerat Baia Mare ââŹâ Bucureşti Nord<i></i>
Diferenţele de rang de tren s-au făcut văzute prin prisma aranjării paturilor în compartimente, a WC-ului şi a opţiunilor pe care le oferă. în schimb, grija pe care oamenii de la Romprest o ofera spaţiilor de călătorit este aceeaşi, deoarece am văzut prin toate vagoanele muncitori care spălau şi aşezau pilote noi în compartimente.
Vagon de dormit 71-31<i></i>
O locomotivă diesel-hidraulică manevra vagoane de călători<i></i>
Niciun vagon nu scăpa de revizie<i></i>
Plăcuţă de vagon construit sub licenţă 50 53 20-76 021-6<i></i>
Suspensia principală la un vagon 20-76<i></i>
După ce am părăsit acceleratul, ne-am îndreptat în afara halei de reviziei şi am făcut cunoştinţă cu un rapid care abia venise din tranzit. Felul în care arată un vagon lăsat de pasageri este de nedescris, iar munca celor de la salubrizare şi ordine interioară ar trebui să fie apreciată pentru că găsim vagoane cât de cât îngrijite. Totul ţine de nivelul de educaţie al călătorilor şi nu de modul cum CFR are grijă de vagoane.
Elemente de suspensie şi timonerie la un vagon de călători de clasa a II-a<i></i>
Capacul cutiei de osie la un vagon de călători<i></i>
Articulaţia elastică de tip silent-bloc a bielei de legătură cu lonjeronii boghiului<i></i>
O osie montată cu discuri de frână pe un boghiu Y32 al unui vagon cu licenţă Alstom<i></i>
Terminaţiile conductelor de aer cu furtune de aer şi robineţi Akermann<i></i>
Afară, d-nul profesor şi d-na profesoară ne-au explicat detalii tehnice despre boghiul Y32RS, care transporta cutia de vagon în stare deplorabilă.
Suspensia primară a unui boghiu Y32R<i></i>
Saboţi de frână pentru vagoane de călători<i></i>
îmi place mult atunci când mi se vorbeşte despre transportul feroviar, despre elemente de teorie care să se lege strict de acest domeniu. Mi s-a spus că în anul I voi studia mai mult materii generale, şi mai apoi, în anii mai mari, voi intra în pâine.
Afişaj electronic al unui vagon de călători clasa a II-a<i></i>
Sursa de alimentare pentru un vagon de călători<i></i>
Vagon de călători aflat în Revizia de Vagoane Griviţa<i></i>
Sediul CFR Gevaro<i></i>
Vidanja portabilă Vogelsang<i></i>
Vagoane de călători trase la gard din cauza expirării Reviziei Tehnice Periodice<i></i>
Capăt de vagon etajat de călători<i></i>
Vagon etajat 26-16 modernizat de Remar Paşcani<i></i>
Am intrat în scurt timp în atelierul de strunjit roţi, unde ne-au aşteptat doi tehnicieni care ne-au explicat, în linii mari, ce se face când, cum, de ce şi pentru ce se strunjeşte o roată de tren. Tot atunci, am putut observa pe îndelete un boghiu Y32RS.
http://www.youtube.com/watch?v=-vFVjuidW8o
Suspensia primară a unui boghiu Y32R<i></i>
Aparatura cu tehnologie Siemens pentru strunjirea osiilor<i></i>
Un operator de strung ne prezenta etapele operaţiei de strunjire a bandajelor de vagoane<i></i>
Discul de frână, plăcuţele de frână, cilindrul de frână şi suporţii plăcuţelor de frână<i></i>
Cilindri de frână pentru timoneria de frână a vagonului dotat cu frâna pe disc<i></i>
Vagon de călători cu boghiu Y32<i></i>
Cote admise la ieşirea din reparaţia de la strungul subteran pentru circulaţia in condiţii de siguranţa circulaţiei<i></i>
La plecare, am fost plăcut surprins că avizierul societăţii era compus dintr-o secţiune longitudinală a unui vagon de călători de clasa I cu 4 osii. Am aşteptat cu nerăbdare a doua zi de practică. Dorind să aflu mai multe despre codificarea numărului de înmatriculare şi despre inscripţiile şi semnele de pe vagoane, am accesat site-ul www.fml.ro şi am răsfoit instrucţia 250.
Vagoane de călători modernizate şi colorate în Revizia Griviţa<i></i>
Vagon de clasa I pus pe boghiu Minden-Deutz modernizat<i></i>
Vagon de călători modernizat la Ateliere CFR Griviţa seria 20-83<i></i>
Studenţi de la Facultatea de Transporturi primind explicaţii cu privire la sistemul de frânare al vagoanelor de călători<i></i>
Cel mai special vagon cu boghiuri Minden-Deutz din lume<i></i>
Urmează episodul II. Vă mulţumesc!!