De când am văzut lumina zilei, locuiesc la 1 km distanţă de locul unde fosta linie de "tramvai" Săcele-Braşov făcea "cruce" cu linia CFR-ului, Braşov-Bucureşti. La 300 m distanţă de această cruce era şi mai este, gara Dărste.
în perioada de dinainte de război şi nu mult după acesta, în gara Dârste - îmi spunea bunica - opreau şi acceleratele, pentru DĂâRSTE BĂI, un complex de clădiri aşezate intr-o poieniţă după ultimele case din (cartierul) Dârste, pe dreapta vechiului drum spre Predeal. Acest grup de clădiri era aşezat cam în lungul axului podului liniei de tramvai ce traversa aici râul Timiş (avem şi noi Timiş-ul nostru).
între 1958-1960 ultimul tronson al acestui tramvai - care mai avea ca traseu tronsonul de la capul de linie de la Săcele(de la drumul Tărlungeniului DJ 103B...actuala Fabrică de lenjerie sau "La Francezul" cum spune lumea azi - la care cele mai vechi clădiri erau ale tramvaiului), urma "drumul de câmp" ce ocolea la limită Săcelele, ajungea la Dârste (actualul nod rutir DN 1/DN 1A), făcea cruce cu linia Braşov-Bucureşti, urma Calea Bucureştiului prin Dârste - prin faţa şcolii, prin faţa bisericii de aici şi în dreptul Fabricii de bere "Zell" o lua la stânga prin cartierul Noua (pe după ştrand) unde avea şi gara Noua....Apoi ieşea prin str Laminoarelor de azi în str. Prunului, de unde prin perimetrul de azi al IABv., pe str Carpaţilor prin faţa cantinei "Steagu", stadionul Metrom, pe lingă Metrom, "Prefabricate", fosta Fabrică de piele, Temelia (fabrica de ciment), ieşea la actuala intersecţie de la Spitalul Judeţean de azi, unde ultimul "cap de linie moartă" ajungea foarte aproape de intersecţia de la "Trei Alimentere" (Clea Bucureşti/Toamnei/Tânăra Gardă-Titulescu de azi); parcă văd şi acum, ca-ntr-o imagine aproape voalată de film extrem de vechi acea linie moartă.....
Darea în folosiinţă a "noului" pod Dârste (la acea vreme), care acum 10 ani a fost dublat şi tot nodul rutier reconfigurat) în 1960, a însemnat decesul tramvaiului săcelean, desfiinţarea şi demolarea a tot ce-a mai fost legat de "crucea" asta......
"AlexD" am rugămintea să repui imaginea deja postată la topicul cu "Autobuzele CFR" la această pagină......
în perioada de dinainte de război şi nu mult după acesta, în gara Dârste - îmi spunea bunica - opreau şi acceleratele, pentru DĂâRSTE BĂI, un complex de clădiri aşezate intr-o poieniţă după ultimele case din (cartierul) Dârste, pe dreapta vechiului drum spre Predeal. Acest grup de clădiri era aşezat cam în lungul axului podului liniei de tramvai ce traversa aici râul Timiş (avem şi noi Timiş-ul nostru).
între 1958-1960 ultimul tronson al acestui tramvai - care mai avea ca traseu tronsonul de la capul de linie de la Săcele(de la drumul Tărlungeniului DJ 103B...actuala Fabrică de lenjerie sau "La Francezul" cum spune lumea azi - la care cele mai vechi clădiri erau ale tramvaiului), urma "drumul de câmp" ce ocolea la limită Săcelele, ajungea la Dârste (actualul nod rutir DN 1/DN 1A), făcea cruce cu linia Braşov-Bucureşti, urma Calea Bucureştiului prin Dârste - prin faţa şcolii, prin faţa bisericii de aici şi în dreptul Fabricii de bere "Zell" o lua la stânga prin cartierul Noua (pe după ştrand) unde avea şi gara Noua....Apoi ieşea prin str Laminoarelor de azi în str. Prunului, de unde prin perimetrul de azi al IABv., pe str Carpaţilor prin faţa cantinei "Steagu", stadionul Metrom, pe lingă Metrom, "Prefabricate", fosta Fabrică de piele, Temelia (fabrica de ciment), ieşea la actuala intersecţie de la Spitalul Judeţean de azi, unde ultimul "cap de linie moartă" ajungea foarte aproape de intersecţia de la "Trei Alimentere" (Clea Bucureşti/Toamnei/Tânăra Gardă-Titulescu de azi); parcă văd şi acum, ca-ntr-o imagine aproape voalată de film extrem de vechi acea linie moartă.....
Darea în folosiinţă a "noului" pod Dârste (la acea vreme), care acum 10 ani a fost dublat şi tot nodul rutier reconfigurat) în 1960, a însemnat decesul tramvaiului săcelean, desfiinţarea şi demolarea a tot ce-a mai fost legat de "crucea" asta......
"AlexD" am rugămintea să repui imaginea deja postată la topicul cu "Autobuzele CFR" la această pagină......