Salut,
In fotografia pe care am facut-o in septembrie 1990 la Comana, alaturi de A-ul Hecht se vede si o parte dintr-unul din vagoanele 21-47 foarte tipice pentru acea linie azi inchisa care formau restul garniturii.
Aveam de mai multa vreme intentia sa realizez mai multe 21-47, in diferite versiuni, si conversia Hecht-ului a reprezentat o ocazie foarte buna. Primul 21-47 pe care m-am hotarat sa-l realizez este unul de productie autohtona din anii 1970 (si nu poloneza), deci cu acoperis nervurat si doua cutii de apa la extremitati, aeratoare in formula 2 + 4 + 2, usi duble (diferite fata de primele 21-47 romanesti care aveau usi glisante), scari fara ranforsari laterale (ca cele produse de Pafawag), boghiuri tip MD si usi glisante la extremitati.
Am pornit de la un vagon DB tip Bn (cunoscut ca Silberling). Este vorba de un vagon usor, construit dupa UIC-X in anii 1960, pe 26,4m lungime, in cazul meu un model Fleischmann pe scara N.
Etapele conversiei, pe scurt, au fost :
- scurtarea caroseriei si sasiului vagonului de la 26,4 la 24,5m prin eliminarea unei ferestre in salonul central pe ambele parti.
- eliminarea jaluzelelor de trecere spre alte vagoane tipice pentru DB si inlocuirea lor cu usi glisante tipice pentru CFR realizate artizanal.
- inlocuirea ferestrelor tip ghilotina cu unele cu clapa rabatabila, provenite de la un vechi model de vagon NS de la Fleischmann
- inlocuirea acoperisului original lis cu unul nervurat provenit de la un Bmz Eurofima Roco, care a fost scurtat si la care a fost eliminata fiecare a doua nervura. Pe acesta am lipit 8 aeratoare tip DR Ost/PKP de la Schlosser.
- montarea a doua culise KKK Fleischmann, vagonul original vechi neavand cuple scurte si fiind echipat cu cuple clasice Arnold pe boghiuri
- scurtarea pivotilor boghiurilor, pentru a cobora cutia vagonului si a apropia imaginea modelului de cea a prototipului sau.
Am vopsit in final vagonul in verde inchis, o nuanta apropiata de Flaschengruen RAL 6007 care ar fi trebuit sa fie culoarea oficiala la CFR pana la sfarsitul anilor 1980. Inscriptionarea s-a facut cu resturi de decaluri pe care le mai aveam in stoc de la alte conversii
In curand va urma un alt 21-47, de data aceasta un polonez (construit de Pafawag in anii 1970) in culorile actuale (albastru deschis) si poate un 11-47 de constructie romaneasca, care vor circula alaturi de 39-50 si 20-50 declasate in colectia mea pe trenuri personale
Enjoy,
In fotografia pe care am facut-o in septembrie 1990 la Comana, alaturi de A-ul Hecht se vede si o parte dintr-unul din vagoanele 21-47 foarte tipice pentru acea linie azi inchisa care formau restul garniturii.
Aveam de mai multa vreme intentia sa realizez mai multe 21-47, in diferite versiuni, si conversia Hecht-ului a reprezentat o ocazie foarte buna. Primul 21-47 pe care m-am hotarat sa-l realizez este unul de productie autohtona din anii 1970 (si nu poloneza), deci cu acoperis nervurat si doua cutii de apa la extremitati, aeratoare in formula 2 + 4 + 2, usi duble (diferite fata de primele 21-47 romanesti care aveau usi glisante), scari fara ranforsari laterale (ca cele produse de Pafawag), boghiuri tip MD si usi glisante la extremitati.
Am pornit de la un vagon DB tip Bn (cunoscut ca Silberling). Este vorba de un vagon usor, construit dupa UIC-X in anii 1960, pe 26,4m lungime, in cazul meu un model Fleischmann pe scara N.
Etapele conversiei, pe scurt, au fost :
- scurtarea caroseriei si sasiului vagonului de la 26,4 la 24,5m prin eliminarea unei ferestre in salonul central pe ambele parti.
- eliminarea jaluzelelor de trecere spre alte vagoane tipice pentru DB si inlocuirea lor cu usi glisante tipice pentru CFR realizate artizanal.
- inlocuirea ferestrelor tip ghilotina cu unele cu clapa rabatabila, provenite de la un vechi model de vagon NS de la Fleischmann
- inlocuirea acoperisului original lis cu unul nervurat provenit de la un Bmz Eurofima Roco, care a fost scurtat si la care a fost eliminata fiecare a doua nervura. Pe acesta am lipit 8 aeratoare tip DR Ost/PKP de la Schlosser.
- montarea a doua culise KKK Fleischmann, vagonul original vechi neavand cuple scurte si fiind echipat cu cuple clasice Arnold pe boghiuri
- scurtarea pivotilor boghiurilor, pentru a cobora cutia vagonului si a apropia imaginea modelului de cea a prototipului sau.
Am vopsit in final vagonul in verde inchis, o nuanta apropiata de Flaschengruen RAL 6007 care ar fi trebuit sa fie culoarea oficiala la CFR pana la sfarsitul anilor 1980. Inscriptionarea s-a facut cu resturi de decaluri pe care le mai aveam in stoc de la alte conversii
In curand va urma un alt 21-47, de data aceasta un polonez (construit de Pafawag in anii 1970) in culorile actuale (albastru deschis) si poate un 11-47 de constructie romaneasca, care vor circula alaturi de 39-50 si 20-50 declasate in colectia mea pe trenuri personale
Enjoy,