Compresor silentios

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
motorul de frigider scuipa ulei, insa nu mult.filtrul capcana pentru fluide isi face treaba si nu este problema.

Big-boy,

in al treilea post de pe prima pagina ai o poza cu subansamble.nu este nevoie sa folosesti un stingator.poti cauta pe la fier vechi un cilindru de aer de pe la vreun camion, ceva la 8-24 litri, sunt numai bune pentru asa ceva.
 
Va multumesc pentru toate sfaturile date...imi vor fi de mare ajutor.
M-am hotarat sa imi fac acest compresor singur si voi incepe sa imi adun piesele si tocmai de aceea aveam nevoie de ceva concret cu denumire , cote etc...
Oricum multumesc inca o data !
 
cosmin78 a spus:
iata si o lista cu piesele folosite



presostat,manometru,filtru capcacana cu regulator de presiune,supapa intrare,cu iesire pentru supapa de descarcare de de la presostat,robinet cu filet exterior,T cu filet interior si exterior,supapa de siguranta de 8 bari,teflon,nipluri cu fielt exterior,piulite de reductie,capac filet exterior,purja.
si cate 1 m de furtun de aer de 8 mm si de 6 mm.din fotografie lipsesc colierele pentru furtunul de aer de 8 mm,suruburile si piulitele M5 si M6,cele 4 roti...


asa cum iti spuneam...piesele sunt in imagine, iar descrierea lor este facute de sus in jos, de la dreapta la stanga.cele mai scumpe sunt presostatul si filtrul capcana cu regulator si manometru.in imaginile cu compresorul terminat, vei vedea 2 manometre.cel de pe filtrul capcana este manometrul regulatorului, care iti indica presiunea de iesire, exact ce iti va intra si iesi din aerograf.manometrul de pe presostat indica presiunea aerului din rezervor.
inca un lucru...prima piesa pe care trebuie s-o iei este presostatul.de ce?acesta iti va determina marimea pieselor cu care vei lucra.presostaul din imagine este de maxim 10 bari si diametrul filetelor de 1/4 toli.toate piesele care sunt legate direct de presostat au aceasta dimensiune.este mai usoara constructia compresorului, cu toate piesele de acelasi calibru.

eu am avut ceva suduri de facut pe rezervor.cu toata grija, tot am dat o gaura in el, :p desi am folosit electrozi bazici de 2 mm diametru (nu am avut la indemana argon :( ) .sigur vei avea nevoie de ceva afturi pe acolo, mai ales daca vei suda nipluri pe rezervor (cel putin 2, unul pentru iesire, unde aplici si presostatul si unul pentru purja).de aceea iti recomand sa te adresezi unei persoane care stie sa manuiasca un aparat de sudura, sa nu te pomenesti ca in loc sa iti stocheze aerul, compresorul iti da "fasuri". :D

cand te hotarasti sa incepi constructia si ai nevoie de lamuriri, te astept pe PM :wink:
Spor la treaba!
 
Salut!
Te rog, poti sa-mi destainui de unde ai procurat:
supapa de siguranta de 8 bar
capac filet exterior,purja ?
Multumesc!
 
In general toate componentele descrise sunt disponibile la unmagazin mai dotat cu piese din domeniul instalatiilor. Piese mai comune cum ar fi regulatoarele de presiune sau supapele de siguranta se gasesc si in piete. Personal am cumparat un regulator de presiune si o supapa de siguranta de 6 bar din talcioc, la fel si o supapa de sens. Unele adaptoare de diametru si restul de racorduri le-am cumparat de la un magazin de cartier cu produse de instalatii. In fiecare oras se gasesc in mod normal astfel de furnizori, sau in cazut oraselor mai mici poate este necesar un drum scurt pana in apropiere.
 
La hornbach, praktiker, brico la raioanele cu compresoare. Supapele de sens le gasesti si in piata la moldoveni.
 
Supapele de sens le gasesti si in piata la moldoveni.
Multumesc sogard_2003 chiar asta imi mai lipseste ....asa ca si piesa importanta pe linga furtune si fitting-uri. :aplauze:
Dar cred ca mai am nevoie si de o supapa de siguranta.... :fluierat:
Apropo de supapa , care este presiunea de lucru corespuzatoare pentru siguranta , ca sa stiu ce supapa sa cumpar ?
Multumesc !
 
flor,

LDH are dreptate :(...insa piesele le-am cumparat din diferite locatii.Partea comica este ca, dupa ce am terminat de strans aproape toate piesele, am gasit un magazin, sub nasul meu, cu toate componentele necesare :p

Big boy,

o supapa de 8-10 bari este buna.Daca vei regla presostaul pentru 6 bari, sa zicem, atunci supapa nu poate sa fie de 6.
 
Fratilor va multumesc. Eu mi-am mesterit deja un compresor, atat ca nu l-am dotat cu cele doua supape: de siguranta , respectiv pt. purjare. Astea nu le-am gasit. ;-)
In talciocul din Militari am gasit si eu multe chestii, inclusiv un reg. de pres. la mana a doua, o minune nu alta.

Asadar, eu sunt interesat de cele doua repere. :?:
 
Niscaiva poze cu masinaria ta nu pui? :p

Purja o poti face dupa metoda lui Alin:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2397&postdays=0&postorder=asc&start=0

punctul 6 de la Componente.
Supapa de siguranta trebuie cautata...vezi pe la magazinele de bricolaj, la sectiunea pentru compresoare si accesorii.
 
Supapa de siguranta se alege astfel incat presiunea ei de declansare sa fie peste presiunea maxima reglata a presostatului si sub presiunea la care cedeaza vasul de presiune. De exemplu eu am un presostat care lucreaza intre 1 si 3 bar, iar vasul de presiune este de 10 bar, testat la 12, deci am pus o supapa de siguranta ce declanseaza la 6 bar.
 
cosmin78 a spus:
Niscaiva poze cu masinaria ta nu pui? :p

Purja o poti face dupa metoda lui Alin:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=2397&postdays=0&postorder=asc&start=0

punctul 6 de la Componente.
Supapa de siguranta trebuie cautata...vezi pe la magazinele de bricolaj, la sectiunea pentru compresoare si accesorii.

Cum sa nu:
http://www.cartula.ro/forum/topic/3535-compresor-aerograf-facut-acasa/page__view__findpost__p__142506

Interesanta metoda lui Alin, insa doream ceva mai simplu de "manevrat". Posibil sa pun una de la un rezervor de aer de RABA.

Multumesc stageexp. Stiu insa sa aleg supapa, atat ca n-am gasit-o de vanzare.
 
Trebuie sa vizitez si eu targul. Imi lipseste robinetul de dupa regulatorul de presiune si in magazine nu se gaseste sau are preturi exagerate : 50-70 lei :)) si nebun nu sunt sa arunc atatia bani. Daca stii unde sta in targ de obicei tanti de care vorbeai pe cartula mi-ar fi de mare ajutor.
 
Undeva in centrul platoului, la un colt al aleii transversale centrale cu antepenultima alee paralela cu bulevardul.
Chestia este ca nu vine in fiecare week-end, Am un nr. de telefon pe undeva notat. Il caut daca te intereseaza.
 
Pentru ca am adunat aproape toate piesele necesare pentru cinstructia compresorului mi-a venit in minte inca o intrebare la care vreau sa va cer parerea celor mai cunoscuti si preiceputi.
Ca si rezervor de aer voi utiliza un rezervor de 24 l de la un hidrofor :
http://cdn.allshops.ro/files/clients/77/4016/p/46/rezervor-hidrofor-24-litri-1448992.jpg
Din cate stiu aceste rezervoare sunt dotate cu membrana de cauciuc
http://images0.bizoo.eu/image/img360/sale/MEMBRANA-REZERVOR-HIDROFOR_6101731_1334663630.jpg
Parerea voastra care este legata de utilizarea unui astfel de rezervor pe post de rezervor de aer la un compresor in ceea ce priveste existenta acestei membrane in interiorul rezervorului... respectiv trebuie demontata din rezervor sau poate fi lasata in continuare fara a avea repercursiuni in functionarea compresorului ....???
 
Daca e de ruginit, rugineste oricum, membrana aia de cauciuc nu acopera integral interiorul 8) .

Ea se foloseste pentru a se creea o contrapresiune necesara in functionarea hidroforului, mai bine spus se baga presiune cu o pompa sau cu un compresor pe la stutul mic din capatul rezervorului, unde se gaseste un ventil cu filet standardizat. E drept ca nici nu incurca foarte mult.

Eu am desfacut acel rezervor, am decupat guma si am lasat doar mansonul care se foloseste in continuare ca si garnitura de etansare la partea frontala a rezervorului, iar prin capatul mic scot aerul comprimat pentru aerograf.
 
Stimati colegi
Am reusit sa imi fac propriul meu compressor “home made” respecatand indicatiile colegilor de pe forum , sunt incantat de realizare , functioneaza – l-am reglat la porneasca la 1 bar si sa se opreasca la 4,3 bar reglaj facut cu un robinet pe orificiul de iesire deoarece am o problema si anume :
- Fata de filtrul cu regulator de aer si manometru ca si cel din figura nu reusesc sa opresc total aerul prin acest robinet – oare acest robinet , nu poate opri total aerul ci doar sa il regleze la iesire pentru o anumita presiune care este indicata de manometru ???

- Pe orificiul nr.2 din partea de jos a paharului iese aer permanent ,asa trebuie ? in aces caz daca pe orificiile 2 si 3 iese aer in permanenta nu pot sa incarc rezervorul… Sa montez inca un robinet ???
- Ce e de facut ?
- Mentionez ca filtrul de aer cu robinet si manometru l-am cumparat de pe net , este nou si pana in prezent nu l-am testat sau folosit in nici un mod.
Daca dintre colegii mai priceputi poate sa ma ajute cu un sfat ii rog sa o faca in limita timpului disponibil astfel ca dupa Sarbatorile de Pasti sa pot rezolva si aceasta problema - Multumesc anticipat !
Cu aceasta ocazie doresc sa urez tuturor colegilor si colaboratorilor , Sarbatori si Paste Fericit alaturi de cei dragi…
Cu respect
Big_boy
 
Robinetul ar trebui sa iti "taie" aerul complet, ca doar are 0-ul pe scala.
Pe orificiul 2 nu trebuie sa iti scape aer, este o supapa de purjare a filtrului, care este pe "inchis" si se deschide numai apasand pe ea.
Orificiul 3 trebuie conditionat cumva, ori un robinet (util si cand vrei sa pastrezi aerul in rezervor, dupa ce scoti compresorul din priza), ori conectezi aerograful direct.