Compresor silentios

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Ideea mi-a incoltit de vreo cativa ani,dupa ce am mi-am cumparat primul aerograf.insa timpul a trecut,amagindu-ma cu minibuteliile de aer comprimat special concepute pentru aerograf.apoi am inceput sa fac socoteli...o butelie de 800 ml 8-10 €,la 7-8 butelii deja am aruncat banii de un compresor.
intre timp am frunzarit netul,am vazut diferite constructii,iar din cand in cand mi-a mai cazut cate o piesa necesara in mana.
cu ceva timp in urma,alin a facut un compresor,folosind aceleasi ingrediente...compresor de frigider,un rezervor,presostat etc

la inceputul anului,un nene mustacios de prin Ialomita,mi-a fericit cu 2 motoare-compresor de la niste lazi frigorifice...unul mare si unul mic,ambele de 1 cal putere.cel mic,pauza,nu ii place munca...insa cel mai voluminos merge,scuipand ulei si aer de mama focului...buun...mai trebuie un rezervor.



asa arata motorul meu de un magar putere...curatat si revopsit....
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
initial aveam de gand sa fac rost de un rezervor de aer de camion,de 8 litri,de pe la fier vechi,insa unui coleg i-a cazut in mana un extintor de CO2 praf de 6 litri asa ca gata si rezervorul.
i-am sudat niste piese in forma de L pentru viitorii suporti ai motorului si ai rotilor,ca fara ele nu se poate.acesti suporti i-am gaurit ulterior pentru a folosi suruburi M5pentru roti si M6 pentru motor.cum filetul interior din capatul cilindrului este diferit de filetul normal,am sudat o reductie de 3/4-1/2 toli,folosind decat partea de 1/2,cu filet exterior,pentru aplicarea supapei de intrare,atfel incat aerul circula doar intr-o singura directie,intrand in rezervor.

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
iata si o lista cu piesele folosite



presostat,manometru,filtru capcacana cu regulator de presiune,supapa intrare,cu iesire pentru supapa de descarcare de de la presostat,robinet cu filet exterior,T cu filet interior si exterior,supapa de siguranta de 8 bari,teflon,nipluri cu fielt exterior,piulite de reductie,capac filet exterior,purja.
si cate 1 m de furtun de aer de 8 mm si de 6 mm.din fotografie lipsesc colierele pentru furtunul de aer de 8 mm,suruburile si piulitele M5 si M6,cele 4 roti...

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
inainte de vopsire,am preparat rezervorul pentru o noapte de proba,la 6 bari.



trecand cu bine proba,l-am pregatit pentru vopsit,slefuindu-l cu smirghel auto si aplicandu-i o baie degresanta cu diluant...la inceput aveam de gand sa il vopsesc alb,insa fiind o culoare pretentioasa,am ramas tot la negru mat.

 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
la intrarea de aer a motorului,am aplicat un filtru de aer,confectionat dintr-un filtru de benzina si fibra pentru filtrele de acvarii



...si gata :)



pentru doritori,atentie la frigidere aruncate :wink: si....spoor la treaba!
 

misha

Well-Known Member
16 Decembrie 2009
384
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut, arat㒠foarte bine, negru mat :D . Spune-mi, te rog, la ce diferenţ㒠de costuri, faţ㒠de un compresor nou cu caracteristici asemanatoare, te-a dus realizarea ta?
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
misha,

costuri,vreo 60 euro...asta cu motor,rezervor si filtru-regulator pe degeaba.daca le cumparam si pe astea,saream lejer de 100 euro.
un compresor de 6-12 litri costa intre 70-150 euro,in functie de marca,insa cine rezista cu zgomotul produs de acestea?
de aceea varianta silentioasa iese un pic mai scumpa,insa nu faci poluare fonica :p
alta varianta ar fi adaptarea unui asemenea motor la un compresor normal,astfel se scuteste timpul pierdut cu procurarea diferitelor accesorii,deja existente pe compresor...

LDH

si ce bine prinde autodotarea in capitalism :D
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
458
7
53
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Doresc sa cer anticipat scuze pentru opinia mea de incepator intr-ale vopsitului ....
M-am hotarat sa imi achizitionez un set de air brush (mai ieftin) si sa fac primele incercari de vopsire. Mentionez faptul ca nu nu am alte scule sau accesorii necesare insa punandu-mi mintea putin la contributie mi-a venit o idee pentru care doresc sa va cer o parere si anume....
Ce parere aveti daca as folosi in loc de rezervor de aer comprimat , o roata de autoturism umflata la 2,5 Bar ? eventual daca as monta o diuza pentru a uniformiza presiunea ?
Imi cer scuze daca ideea mea este traznita si in cazul acesta rog administratorii sa stearga inscrisurile mele...
 

Ferrocarril

Active Member
Trenulist
12 Aprilie 2010
117
0
BUCUREÅžTI
LOCATION
BUCUREÅžTI
Åži diuza ce s㒠fac㒠? S㒠piard㒠puţin aer ? Un fel de supap㒠de suprapresiune ?
De ce nu citeşti pe forum ? Ai destule informaţii serioase nu aberaţii !
 

KAT

Well-Known Member
Trenulist
23 Noiembrie 2008
317
0
44
Arloev,Suedia
LOCATION
Arloev,Suedia
Big_boy a spus:
Doresc sa cer anticipat scuze pentru opinia mea de incepator intr-ale vopsitului ....
M-am hotarat sa imi achizitionez un set de air brush (mai ieftin) si sa fac primele incercari de vopsire. Mentionez faptul ca nu nu am alte scule sau accesorii necesare insa punandu-mi mintea putin la contributie mi-a venit o idee pentru care doresc sa va cer o parere si anume....
Ce parere aveti daca as folosi in loc de rezervor de aer comprimat , o roata de autoturism umflata la 2,5 Bar ? eventual daca as monta o diuza pentru a uniformiza presiunea ?
Imi cer scuze daca ideea mea este traznita si in cazul acesta rog administratorii sa stearga inscrisurile mele...
Salut! Ai vrut sa spui" regulator de presiune " ca treaba cu "diuza " nu cred ca merge :D Cat despre faza cu roata de rezerva ... cam fantezist si fara eficienta ,parerea mea
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
458
7
53
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Ok...o sa va ascult...si poate ma voi apuca sa imi construiesc un compresor ca si cosmin78 deoarece am pe acasa un motor de congelator....
O sa studiez....
Oricum multumesc pentru sfat !
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.977
207
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Nu fiti rai, solutia asta era folosita si pe la cluburile de modelism (Casa Pionierului si Soimilor Patriei) inainte de ´89.
Se umfla o camera, se monteaza un regulator si ai aer pentru o sedinta mica de vopsit.

Big_boy,

daca ai deja motorul, si nu ai restul pieselor, incearca sa achizitionezi un compresor de 12-24 litri de la magazinele de bricolaj si ii schimbi motorul, il aplici pe cel de congelator/ frigider.Astfel nu mai umbli dupa piese ,unele sunt greu de gasit si iesi mult mai ieftin...iti spune Stan a lu´ Patitu´ :wink:
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Salut,
roata se foloseste ca vaz tampon, sau rezervor, insa este necesara montarea unui regulator de presiune, piesa foarte ieftina ce nu ridica probleme. Aceasta permite ca presiunea aerului la iesire sa fie constanta, indiferent de presiunea din interior, evident daca aceasta are o valoare superioara celei de lucru. O presiune de 1 bar este suficienta pentru un aerograf sau suflai.

Daca ai un motor de frigider, in locul acelei roti de mari dimensiuni, poti monta un rezervor metalic. Astfel de rezervoare se gasesc pe la tot felul de magazine, la diferite dimensiuni. Cu cat este mai mare scade frecventa de pornire a motorului. Piesele utilizate sunt in general de cost redus, fata de un compresor cumparat obtii oricum o scula mai buna pentru aplicatii de modelism mai ales in situatia in care stai la bloc.

Daca vopsesti cu acrilice capcana de apa este inutila. Eu recomand sa folosesti un vas de la un hidrofor, la care detsezi guma interioara. Mufarea principala o folosesti ca intrare pentru motor, iar gaura filetata utilizata pentru echilibrarea cu aer a presiunilor (cea din partea opusa) o folosesti ca iesire. Un manometru montat pe rezrvor iti indica presiunea din tanc, iar regulatorul de presiune de la iesire are manometrul propriu care iti indica presiunea de lucru. mai foloseti o supapa de sens care are scopul de a nu incarca motorul si o supapa de suprapresiune obligatorie din conditii de siguranta.

Recomand a nu se da gauri in rezervoare, deoarece sudarea necorespunzatoare a niplurilor de catre tot felul de "mesteri" poate deveni periculoasa.
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
458
7
53
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Multumesc pentru sfaturi....imi vor fi utile
Cu toate acestea am studiat piata si pretul unui rezevor de hidrofor mi se pare foarte mare si in astfel de conditii devine mai simplu sa cumpar un compresor gata facut.
Ma incanta ideea cu un vas de la un stingator poate gasesc ceva la fier vechi sau undeva la vreo firma care se debaraseaza de ele......desi acesta are doar o singura gaura (intrare/iesire) .
Apropo de acest aspect , oare un vas de expansiune de la centralele termice este bun ? parca acestea aveau niste preturi mai rezonabile...
Oricum am inceput sa ma gandesc tot mai mult la varianta de a-mi construii un compresor home made...
Inca o data multumesc pentru sfaturi...
As avea totusi nevoie de o lista cu restul pieselor necesare (considerand rezolvat motorul si eventual rezervorul) ca sa stiu ce trebuie sa caut si sa imi fac un calcul de buget
 

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
0
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Poti opta pentru rezervoare de dimensiuni mai mici.
Problema se pune in silentiozitatea compresorului.
Am vazut descrieri in reviste de modelism, unde modelisti care lucrau pentru reviste aveau o camera speciala de vopsire, cu hota profesionala de absorbtie, precum si o linie de aer comprimat care venea de la un compresor montat la distanta si antifonat. Daca stai la casa, solutia unui compresor industrial, sau hai sa-l numit de uz general este corespunzatoare. Daca stai la bloc, pornirea repetata a unui astfel de utilaj iti va creea probleme cu vecinii, plus ca este inconfortabil pentru propria persoana. Asa ca la nivelul unui modelist cu guget standard sa zicem, folosirea unui compresor cu motor de frigider si a unei hote de absorbtie improvizate, mie mi se pare optima.
In rest fiecare face cum doreste.

Spor la lucru.
 

Big_boy

Well-Known Member
9 Ianuarie 2009
458
7
53
Timisoara
LOCATION
Timisoara
E ok ideea cu compresorul home made din motor de frigider indiferent unde stai dupa parerea mea .
Acuma studiez si imi fac calculele pentru buget si cred ca rezervorul este f.important dar nu sunt dispus sa investesc multi bani deoarece daca bugetul se apropie de cel al unui compresor gata de cumparat din magazin , atunci mai bine astept si mai adun ceva bani....desi repet imi surade tot mai mult ideea sa mi-l construiesc singur.
Multumesc !
 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
nu m-am apucat de vopsitoreli modelistice (nici de alt fel) insa am pe acasa un compresor low cost (aproape 400 ron - vorba vine, 400 roni sunt o caruta de bani... da' e cel mai ieftin de pe piata) luat de la bricolaje. eu il folosesc in general pentru a sufla aer, si cea mai mare problema a mea a fost uleiul existent in aerul comprimat ("scuipa" ulei). cred ca asta e o problema si in vopsitul modelistic, din ce am inteles o micropicatura de ulei pierduta in acrilice face ravagii. a trebuit sa fac rost de un filtru ca sa scot uleiul, care m-a costat jumate din compresor..................... solutia cu compresoare fara lubrefiere (fara ulei) nu e avantajoasa deoarece in lipsa lubrefierii si galagia e mai mare si uzura pistonului mult mai rapida. acum ma intreb in ce masura compresorul de frigider scuipa ulei........