• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ca informatie, pentru cei interesati sa "romanizeze" un Jiefang in SR: Xcartoys mai produce macaraua si in verde inchis si de asemenea si o versiune cisterna verde sau neagra. Cabina de la Jiefang este aproape identica cu cea de la ZIS-150, adica cu partea superioara mai rotunjita ca la SR-101.
 
  • Like
Reacții: mrpuf
Salut,

Completarea din aceasta seara la colectia mea 1/64 este una din acele exceptii care confirma regula. Adica e o masina de un tip care nu-mi este chiar pe plac, dintr-o alta epoca decat cea din care colectionez insa cu toate astea am cumparat-o de bunavoie si nesilit de nimeni si o voi converti in "ceea-ce trebuie". :)

Cei care ma cunosc putin mai bine stiu ca de un an de zile urmaresc in fiecare saptamana vineri la ora 9 si 11 minute (evident CST) emisiunea live a unui nene de peste ocean. Pe nene il cheama Bob Fletcher si e la varsta la care in Romania profiti de pensie de doi ani. A fost ofiter de politie mai bine de 16 de ani in politia orasului St. Paul, capitala statului Minnesota, incepand cu 1977 apoi alti 18 ani Sheriff al Ramsey County (comitatul in care se gaseste St. Paul), apoi consilier municipal si primar intr-unul din orasele din comitat. Incepand cu 2019 este din nou Sheriff-ul Ramsey County. Un tip care-mi place, pus pe treaba, cu simtul umorului, care n-a fost lipsit de tragedii familiale insa s-a implicat intotdeauna in comunitate (a prezidat de exemplu asociatiile pentru integrarea comunitatilor Hmong si de somalezi din Minnesota).

Am scris mai sus "emisiunea lui Bob Fletcher". Cum a ajuns nenea asta sa faca o emisiune? Simplu ca braga. Dupa evenimentele legate de decesul lui George Floyd in orasul vecin Minneapolis nenea sheriff, care nu sta in birou ci patruleaza si el cateva zile pe saptamana alaturi de prietenul si colegul sau Pat Scott, a dorit sa arate un pic de transparenta despre ce inseamna viata de politie de peste ocean. Asa ca si-a pus IPhone-ul pe parbrizul masinii de patrula si de doi ani de zile transmite pe Facebook si Youtube - evident live si nefiltrat, cu bune si rele. Canalul se numeste "Live on Patrol" si are cateva sute de mii de abonati. Emisiunea de vinerea trecuta (se poate vedea aici) a fost episodul 202 si s-a lasat intre multe altele si cu o urmarire "ca-n filme" (cam de la 2:31:00 incolo). Canalul sau YouTube se gaseste aici.

Ca fan al emisiunii, trebuia sa am si eu ceva acasa care sa-mi aminteasca de nenea sheriff-ul. Asa ca m-am apucat sa caut o macheta la 1/64 a masinii sale civile de patrula, un Dodge Durango SRT model 2020 in culoarea Destroyer Grey. Din fericire Greenlight produce chiar o asemenea masina:

64-Dodge-Durango-SRT-1.jpg


Evident, benzile negre mate de pe bara, capota si acoperis lipsesc pe masina lui Bob Fletcher, asa ca va trebui sa le dau jos. Iata modelul si din spate:

64-Dodge-Durango-SRT-2.jpg


Modelul este unul de buna factura, cu tampografie completa si fara probleme de asamblare.
 
Nu se putea sa nu pun o fotografie si cu masina reala. Din pacate n-am gasit decat una care n-o arata in postura cea mai favorabila:

245956913_338378811380128_5789389914925111267_n.jpg

Imagine (c) Bob Fletcher

Asa arata acum doua luni, in octombrie, dupa ce un hot de masini a incercat sa fuga cand a fost interceptat si nu si-a dat seama ca un Durango nu se da la o parte cu una, cu doua :D

Din fericire fiind o masina aproape noua (a fost pusa in serviciu pe 28 mai 2021 si in prima noapte au si "altoit-o") a fost totusi reparata in doar doua saptamani, desi daunele erau dupa cum se vede suficient de importante ca sa trimita cam orice autoturism proprietate personala la compactor. Si ceva imi spune ca pana sa ajunga la pensie o sa mai fie "altoita" de multe alte ori. Vinerea trecuta abia a implinit 15.000 mile si pensia e cam la 150.000. :)
 
  • Haha
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero
Salut,

Fac o mica pauza la prezentarea colectiei de autobuze si autocare H0 si revin si la autovehiculele la scara 1/64.

Unul din telurile declarate a "marcii populare" ("Democratic Brand") XCarToys din China e sa ajunga la nivelul Tomica Limited Vintage sau TLV Neo. Si, incet-incet, se apropie. :)

Un autoturism tipic pentru Germania anilor 1980 este Audi 100 C3, produs intre 1982 si 1991. A avut o linie foarte moderna pentru vremea sa, fiind prima berlina cu patru usi care sa atinga un Cx de 0.30. Dupa incetarea productiei in RFG linia a fost transferata in Republica Populara Chineza, unde modelul a mai fost fabricat pana in 2004. Pentru chinezi Audi 100 a fost o masina foarte importanta, fiind prima masina moderna (mai moderna decat VW Santana contemporana) de categorie mare oferita spre vanzare publicului larg.

Era deci logic pentru o marca precum XCarToys sa produca la un moment dat si un model de Audi 100 C3. Rezultatul e o reproducere de foarte buna factura, care respecta perfect proportiile originalului german, cu o vopsire de calitate excelenta si tampografie bine aplicata:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-1.jpg


Atat blocurile optice din fata cat si cele din spate sunt piese separate, transparente:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-2.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Cum XCarToys "tinde" la nivelul TLV Neo, nu poate lipsi comparatia cu un model din aceasta gama. Am ales Audi 80 Quattro contemporan cu Audi 100 reprodus de marca chineza:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-with-Audi-80-TLV-Neo.jpg


Rezultatul este unul placut privirii. Modelele se completeaza perfect unul pe celalalt, cu o calitate de finisare comparabila. Ambele au "suspensie" adevarata pe ambele osii si tampografie cat se poate de completa. S-ar spune deci ca "marca populara" e pe drumul cel bun... :)
 
In colectie a mai intrat intre timp si un autoturism de peste Oceanul Atlantic. E vorba (cum altfel) de o masina de patrula cu radio a NYPD. :)

De data asta e un Dodge Monaco model 1978, "fratele" mai putin raspandit in NYPD a lui Plymouth Fury. Modelul este de la Greenlight, pentru Hobby Exclusive si reprezinta o masina de la Sectia 41 din Bronx, care serveste cartierele Hunts Point si Longwood:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-1.jpg


Iat-o si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-2.jpg
 
  • Like
Reacții: Frank_L
Evident, nu poate lipsi comparatia cu Plymouth Fury model 1977 de la Sectia 5 achizitonat acum cativa ani:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Plymouth-Fury-GL-1.jpg


Si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Plymouth-Fury-GL-2.jpg


Diferentele nu sunt mari, insa totusi exista. Calandrul din fata si barile de protectie fata/spate sunt diferite, corespunzand cu modelele Dodge Monaco, respectiv Plymouth Fury. Numarul de ordine al masinii si sectia sunt scrise la Monaco cu o polita de caractere mai corecta si intr-o nuanta mai inchisa, conforma cu realitatea. La Monaco s-a renuntat la ramele argintii ale geamurilor laterale, care le faceau pe acestea sa para prea mici. Atat culoarea albastru-porumbel cat si cea bej sunt tipice pentru interioarele de la Mopar din epoca.
 
Mai mult de dragul comparatiei :) mai fac una, si anume cu Dodge Monaco model 1978 de la Johnny Lightning. Adica practic cu aceeasi masina la oarecum alta scara ;)

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Monaco-JL-2.jpg


Si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Monaco-JL-1.jpg


Lasand la o parte rampa de girofare prea moderna de la modelul JL (insa corecta pentru masina reprodusa, aceasta fiind una de la divizia MT a NYPD folosita cu zece ani mai tarziu pentru filmari si care a aparut in primul "Ghost Busters") nu ramane de remarcat ca modelul Johnny Lightning, care, fie spus, are proportii cat se poate de corecte, trebuie sa mai bea ceva laptic ca sa creasca mare. :D

In apararea lui JL, acesta nu este niciunde prezentat ca fiind la 1/64 ci doar la "scara de 3 inchi".
 
Eu fiind colectionar auto la 1:72 aveam la un moment dat un fisier excel cu o lista de modele JL la scara apropiata de 1:72 (gasisem lista pe forum-ul ruserc rcforum.ru) si le cautam prin diverse magazine on-line :)
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
JL avea unele (mai mari la scara 1/1) care erau nu prea departe de 1/87. :) Camioane, autobuze, ceva material militar, un Step Van.

Pe de alta parte daca stai si cauti bine in gama lor gasesti si modele perfect la 1/64, precum acel Chevy Citation care face parte si din colectia mea.
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Salut,

In ultimele zile colectia s-a mai marit cu cateva modele insa nu am avut timp sa le fotografiez.

Intre ele se afla si un nou taxi din NYC, un Ford LTD Crown Vic model 1991, evident de la Greenlight. De laudat faptul ca modelul 1988-91 a fost reprezentat corect, cu partea superioara a calandrului vopsita in culoarea caroseriei si stopurile cu forma rotunjita care depasesc marginea caroseriei:

64-NYC-Cab-Ford-LTD-CrownVic-91-1.jpg


Tampografia este completa, inclusiv "marca" de pe capota si tipul masinii pe montantul din spate.

64-NYC-Cab-Ford-LTD-CrownVic-91-2.jpg


Aparitia sa nu poate decat sa ma bucure, pentru ca Ford-ul LTD era in anii 1980-90 una din masinile folosite ca taxi cele mai raspandite din New York si in colectia mea era un pic inflatie de Chevy Caprice, Dodge Dip si Checker A12. :)
 
Am achizitionat si un alt Ford LTD de la Greenlight, de data asta un LTD S model 1980 cu blocurile optice "mari". Este o versiune a Massachusetts State Police pe care o voi revopsi in culori NYPD. De remarcat ca LTD S model 1980 au fost singurele LTD berlina de la NYPD in intreg deceniul 1980-90 si au fost alocate la Highway Patrol (HWY 2). In afara de ele au mai existat doar LTD Crown Vic station wagon model 1988 la SIHP (Staten Island Highway Patrol), in rest NYPD n-a achizitionat decat autoturisme de la GM si Mopar.

64-Mass-State-Police-Ford-LTD-S-1.jpg


Spre deosebire de taxiul prezentat anterior, masina are stopurile rectangulare tipice pentru LTD intre 1979 si 1990:

64-Mass-State-Police-Ford-LTD-S-2.jpg
 
Salut,

A venit vremea pentru cateva mici completari si la 1/64.

Asa cum am mai scris, colectia mea new-yorkeza se termina catre anul 2000, cu cateva mici exceptii. Una din acestea este un Ford Crown Victoria model 1998 achizitionat recent, evident de la Greenlight, in clasica culoare galbena. Taxiurile Crown Vic model 1998-2011 au fost foarte longevive, unele supravietuind pana astazi. Masina din colectia mea poarta inscriptiile tipice pentru NYC Taxi de dupa 2008:

64-NYC-Cab-Ford-Crown-Vic-2001-1.jpg


Si partea pasagerului:

64-NYC-Cab-Ford-Crown-Vic-2001-2.jpg
 
Si iata o "linie" de taxiuri new-yorkeze Ford din anii 1970 pana dupa 2000. :)

Anii 1970 sunt reprezentati de un Ford Torino model 1975, o masina destul de rara ca taxi. Din pacate nimeni nu produce (inca) o macheta de Ford Galaxie sau LTD din anii 1970 la 1/64.
Din deceniul urmator avem un Ford LTD Crown Victoria model 1988, cu partea frontala si din spate modificata pentru a treia oara de la aparitia modelului in 1979. A ramas asa pana in 1991-92, cand a urmat urmatorul Crown Vic, de data asta fara "LTD", tipic pentru anii 1990. Cel de-al treilea model de la Greenlight este unul din 1993.
In 1998 a urmat ultimul Crown Vic, care a ramas aproape neschimbat pana la incetarea productiei in 2011.

Toate modelele sunt de la Greenlight.

64-NYC-Cab-Ford-70ies-to-2000s-1.jpg


Si din spate:

64-NYC-Cab-Ford-70ies-to-2000s-2.jpg


Decoratiile modelelor sunt realizate prin tampografie si sunt corecte pe toate patru. Cele din anii 1980, 1990 si 2000 poarta si "marca" aplicata de Comisia pentru Limuzine si Taxiuri din NYC pe capota motorului.
 
Saptamana trecuta am "eliminat" benzile negre de pe Dodge Durango-ul amicului sheriff de care vorbeam aici:

64-Dodge-Durango-SRT-without-Stripes-1.jpg


Partea opusa:

64-Dodge-Durango-SRT-without-Stripes-2.jpg


Intre timp masina reala a lui Bob Fletcher a mai "incasat-o" o data insa nu prea rau si a ajuns la 20.000 de mile. :)
 
Salut,

Intrucat am fost intrebat de mai multe ori in privat prefer sa raspund aici, pentru ca informatia poate fi "de interes public". :)

Eliminarea inscriptiilor tampografiate (nu imprimare digitala 3D) si a vopselelor sablonate de pe modele Die-Cast se poate face cu acetona. Evident, e vorba de un produs agresiv care, folosit in cantitati mari, poate "elimina" la fel de bine si vopseaua de baza pe care s-au aplicat inscriptiile. Trebuie lucrat cu mare grija, pentru a nu afecta nici o piesa din mase plastice folosind betisoare cu vata, servetele sau hartie igienica pliate in asemenea fel incat sa aiba un "colt" ascutit si nu trebuie frecat prea tare. E important sa nu se refoloseasca aceleasi servetele sau betisoare care deja sunt imbibate cu acetona combinata cu vopsea, pentru ca asa riscati doar sa intindeti vopseaua.

In acest mod am "curatat" de inscriptii nedorite o gramada de masini 1/64 si 1/43 sau avioane la 1/500 sau 1/200. Evident metoda se poate folosi doar pe modele Die-Cast cu stratul de vopsea intial (lucios) aplicat in fabrica si ars in cuptor. La fel de evident e si faptul ca fiecare e responsabil pentru gesturile sale, sa nu veniti la mine sa va dau alta macheta daca nu v-a reusit operatiunea :cool:
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Același procedeu se poate aplica in cazul inscripțiilor de pe machetele auto la 1:87, care au fost tampografie direct peste plasticul colorat din "turnare". Cu cât mai puțină acetonă pe suportul folosit, cu atât mai mare controlul asupra suprafeței prelucrate.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Asa este. Iar zona de pe care s-au indepartat inscriptiile se poate curata dupa aceea si readuce la luciu maxim (in caz ca s-a matuit) cu diferite polish-uri adaptate, de exemplu Polishing Compound de la Tamyia. Intr-o vreme se gaseau produse similare "ieftine" in comertul socialist pentru a indeparta zgarieturile de pe ecranele telefoanelor mobile, pe vremea cand acestea erau din plastic.
 
  • Like
Reacții: cosmin78
Există produse similare pentru rectificat cadranul, de fapt geamul, ceasurilor. Nu am încercat, însă un coleg cu "statice" îmi spunea că funcționează și pe plastic.
 
Daca tot sunt la capitolul "exceptii din colectie" pot acum sa le mai prezint si pe celelalte. Si cel mai potrivit model pe care il pot arata dupa un Dodge Durango e un alt Dodge Durango. :)

De data asta este unul model 2019, nu un SRT ci unul "mai normal" si este vorba (cum altfel?) de o masina de patrula a NYPD. Ea apartine sectiei 90 din nord-vestul Brooklyn, adica din cartierul Williamsburg:

64-NYPD-Dodge-Durango-2019-1.jpg


Partea opusa:

64-NYPD-Dodge-Durango-2019-2.jpg


Modelul Greenlight este recent (ianuarie 2022) si are o tampografie completa, bine aplicata, inclusiv numerele de inmatriculare si abtibildele tipice NYPD pe bara din spate.