Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Urmeaza un "stramos" al Durango-ului de mai sus. E vorba de masina care m-a facut sa-mi calc cuvantul si sa trec cu colectia NYPD "putin" si peste limita pe care mi-am impus-o initial, si anume anul 1997 si introducerea schemei de vopsire pe baza de alb.

In 1997 NYPD a achizitionat cateva Jeep Cherokee. Inca nu incepuse moda SUV-urilor in centrele urbane, masinile au fost cumparate pentru ce stiau sa faca adica pentru sectiile "de pe coclauri" din Staten Island. Cea din colectia mea a fost afectata la Sectia 122 (South Shore) si este, asa cum e de asteptat pentru un model 1997, una cu "facelift":

64-NYPD-Jeep-Cherokee-1997-1.jpg


Partea opusa:

64-NYPD-Jeep-Cherokee-1997-2.jpg


Modelul dateaza din 2021, este detaliat si decorat corect, inclusiv rampa de girofare diferita fata de "moda" NYPD din epoca (cele mai multe masini erau echipate deja, ca in ziua de azi, cu tipul Vector de la Federal Signal cu girofare cu calote independente).
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Inca o mica precizare: ca sa dau impresia ca nu mi-am incalcat "promisiunea" initiala, putinele modele NYPD in schema post-1997 de pana acum din colectie au primit o vitrina separata, la oarecare distanta de cea cu suratele alb-albastre. :cool:
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ramanem la masini ale NYPD in noua schema de vopsire si la concernul (pe atunci) Daimler-Chrysler insa trecem de la 4 x 4 la Muscle Cars full-size. Azi va prezint un Dodge Charger model 2006, folosit la NYPD de catre politia autostrazii. Cele mai multe masini erau echipate in consecinta cu dispozitive de impingere. Fata de o opinie generala care s-a impamantenit in multe locuri, acestea nu se folosesc la Highway Patrol pentru a scoate vehiculele urmarite in decor (pentru acestea se folosesc asa numite PIT-Cars echipate special cu protectii laterale in fata) ci mai ales pentru a impinge vehiculele imobilizate dupa ce au facut pana sau accidente in afara carosabilului:

64-NYPD-Dodge-Charger-2006-1.jpg


Din cealalta parte:

64-NYPD-Dodge-Charger-2006-2.jpg


La acest model Greenlight a facut o greseala: desi rampa de girofare cu LED-uri de la aceasta generatie de Dodge Charger ale NYPD lumina rosu si albastru, toate partile transparente erau de culoare rosie.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Trecem acum de la Chrysler la Ford. Modelul Crown Victoria de ultima generatie, produs intre 1998 si 2011 a avut viata lunga la NYPD si unele exemplare au supravietuit pana astazi.

Modelul Greenlight este decorat corect si reprezinta o masina a MTTF (Manhattan Traffic Task Force), echipata corect cu o rampa Federal Signal Vector:

64-NYPD-Ford-Crown-Vic-2001-1.jpg


Partea opusa:

64-NYPD-Ford-Crown-Vic-2001-2.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Mai tineti minte cum afirmam sus si tare, chiar in primul post din acest subiect, ca nu veti vedea in colectia mea "jucarii de impins pe covor" de la Matchbox si consortii? :rolleyes:

Ei bine, am una. Una singura. Ultimul autoturism (de pana acum) din colectie in schema post-1997 a NYPD este un Chevrolet Caprice de la Matchbox, asa cum gasesti sub 2 Euro in magazinele de jucarii. Cu toate acestea ea respecta fidel proportiile masinii reale si este cam la aceeasi scara cu modelul Johnny Lightning prezentat acum cateva pagini in schema veche de vopsire, adica la 2-3 procente diferenta fata de scara exacta 1/64.

Fata de starea "out of the box" sau mai degraba din blister am vopsit barile de protectie din fata si spate in alb (erau din masa plastica nevopsita), am completat vopsirea farurilor si stopurilor (tampografiate din fabrica doar pe lateral) precum si cea a mastii din fata. Va primi candva o rampa Federal Signal corecta din "cutia cu resturi":

64-NYPD-Chevrolet-Caprice-1993-1.jpg


Partea opusa:

64-NYPD-Chevrolet-Caprice-1993-2.jpg


Atunci cand va exista un Chevy Caprice model 1992-1997 corect la 1/64 va zbura in "cutia cu maimute", pana atunci are voie sa ramana pe raft. :D
 
  • Like
Reacții: nae44 și AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ramanem tot in New York, de data asta insa la Departamentul Pompierilor si ne intoarcem in timp la sfarsitul anilor 1980. :)

Intre timp a intrat in colectie un Chevrolet M 1008 cu sasiu suprainaltat produs pentru armata, cumparat de ocazie de FDNY cand era inca tanar (vanzari de surplus militar) si echipat cu o pompa de mare capacitate pentru interventii in zone dificile de acces. Modelul este de la Greenlight, pentru Hobby Exclusive:

64-FDNY-Chevrolet-M1008-pump-1.jpg


Si din partea opusa:

64-FDNY-Chevrolet-M1008-pump-2.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero

mrpuf

Active Member
Trenulist
2 Martie 2016
149
239
Timisoara, Arad, Hunedoara
Frumos, cu toate ca jantele strica imaginea genereala, ar fi fost mai potrivite niste "Dog Dishes". Din pura curiozitate, puteti poza agregatul de sub capota? Nu am mai achizitionat greenlight de ceva vreme, ma intriga detalierea,pompa pare foarte frumos realizata.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Masina originala (nu pot reproduce poza, nu am drepturi asupra ei) nu avea "Dog dishes". Avea jante asemanatoare cu cele ale modelului, masina provenind dintr-un stoc ex-US Army.

Din pura curiozitate, puteti poza agregatul de sub capota?

As vrea si eu, insa capota, ca la toate celelalte Chevy GL de acest tip, este o piesa separata insa fixata din fabrica prin lipire. N-am avut inima sa bag cutterul in ea.
 
  • Like
Reacții: mrpuf

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Intre timp a sosit o mica completare a colectiei, care a petrecut foarte mult timp pe drum din China si pana aici. Insa e mai bine cand ajunge tarziu decat niciodata. :)

N-am fost niciodata un mare fan al masinilor din Stuttgart cu steaua in trei colturi pe capota. Cu toate astea exista cateva modele care mi-au placut dintotdeauna, adica de cand le-am vazut prima data :)

Printre ele se numara si seria R 107/C 107. E vorba de un Roadster sau Coupé care s-a produs pe o plaja de timp extrem de indelungata, din 1971 si pana in 1989. O masina mica, cu doua portiere si un design intemporal, care a succedat faimoasei "pagode" din anii 1960. In Romania modelul 107 e cunoscut datorita unui R rosu din serialul "Dallas" si unui exemplar de culoarea sampaniei detinut de un membru al familiei unui presedinte din perioada regimului trecut - amandoua lucruri care nu m-au interesat vreodata.

Modele de R 107 la scara precisa 1/64 nu au existat pana de curand, desi mai toti fabricantii de "3 inchi" au avut asa ceva in catalog. Spun "de curand" pentru ca la inceputul acestui an firma chineza de nivel inalt GFCC a anuntat un asemenea Roadster in nu mai putin de 16 variante (8 versiuni USA si 8 europeene, cate 4 cu hard-top si 4 cu capota textila).

Am ales una europeana, intr-o culoare decenta si cu capota textila:

64-MB-450-SL-Roadster-GFCC-1.jpg

Si din partea opusa:

64-MB-450-SL-Roadster-GFCC-2.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nivelul de detaliere e echivalent cu cel al reputatiei marcii: forme reproduse corect, blocuri optice transparente, interior complet inclusiv oglinda retrovizoare, tampografie completa in culori corecte, antena, stergatoare de parbriz, manere separate la usi si cate si mai cate... Daca vezi doar pozele si nu cunosti scara n-ai cum sa-ti dai seama ca e asa de mica incat poti tine cate cinci in palma. :D

Evident, ca la orice model GFCC, capotele de la motor si portbagaj se pot deschide:

64-MB-450-SL-Roadster-GFCC-open-1.jpg


Modelul meu e un 450 SL din 1973, deci are motorul de 4500 cmc cu 225 CP si injectie Bosch D-Jetronic, reprodus corect.

64-MB-450-SL-Roadster-GFCC-open-2.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Dupa ce reusisem sa pun mana pe "Kermit" nu mai imi lipsea decat o singura varianta importanta a autospecialei cu pompa tip Mack CF care a marcat strazile new-yorkeze din 1970 si pana aproape de anul 2000. Printr-un concurs de circumstante fericit am reusit s-o obtin si pe aceasta, noua in cutie "nedesfacuta", cu vitrina si certificat original.

E vorba de masina MP8611 a companiei 92 din Morrisania, South Bronx, un Mack CF model 1986 care a ramas in serviciu pana la jumatatea lui 1998. Autospeciala se prezinta in schema alb-rosie tipica pentru FDNY in a doua jumatate a anilor 1980 si deceniul urmator:

64-FDNY-Mack-CF-Engine-92-1986-1.jpg


Despre model nu e nevoie sa spun mare lucru decat faptul ca e unul din ultimele Code 3 produse in 2010 si asta zice cam tot. :) Nu numai matrita in sine ci si calitatea vopsirii si a tampografiei e foarte buna. Code 3 a reprezentat corect versiunea "finala" a Mack CF Pumper, cu toate diferentele fata de cele mai vechi:

64-FDNY-Mack-CF-Engine-92-1986-2.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.798
2.169
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Iata si cele trei Mack CF Pumper diferite impreuna: Engine 33, Mack CF model 1979 in schema clasica rosie de la Amercom adus pe cat se poate la nivel de Code 3 de subsemnatul, Engine 45 "Kermit", Mack CF model 1981 galben lamaie de la Code 3 si ultimul venit, Engine 92, Mack CF model 1986 alb-rosu de la Code 3:

64-FDNY-Mack-CF-33-45-92-1.jpg


Diferentele de detaliu sunt multiple: barile din fata, tipurile de girofare folosite, prezenta sau nu a clopotului si a ventilatiei fortate, oglinzile retrovizoare s.a.m.d.:

64-FDNY-Mack-CF-33-45-92.jpg


Imi pare rau ca firma Code 3 n-a mai apucat sa produca si o versiune de la inceputul anilor 1970 cu partea din spate a cabinei deschisa. Poate ca intr-o zi o sa bag freza intr-un model Amercom. :)