Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Revin la prezentarea "normala" a colectiei, si anume cu ultimul raft asa cum arata in poza de la inceputul anului (intre timp a avut loc o redistribuire pe rafturi insa voi vorbi de ea dupa ce termin cu toata colectia) :)

Pe acesta se gasesc atat masini de interventie europeene cat si autoutilitare. Incep cu partea din dreapta:

64-EU-04-Trucks-Bus.jpg


De la dreapta la stanga avem mai intai un Unimog U406 de la Schuco cu echipament de iarna, un model bine detaliat. Urmeaza apoi doua camioane chinezesti Jiefang, rude ale modelului Steagul Rosu SR-101 de origine sovietica cu care a debutat si productia romaneasca de autocamioane; un camion CA-10 verde oliv si o automacara de 5 tone Q51. Amandoua modelele sunt foarte bine detaliate, respecta perfect scara 1/64 si provin de la Xcartoys. Automacaraua cu "cioc" este tot un model sovietic si a existat si in Romania chiar in aceasta forma, dupa cum o atesta diferite fotografii din anii 1960 si 1970 aparute in mediul online.

In centrul imaginii avem autocarul adolescentei mele, Kässbohrer-Setra S 215 HD, aici in versiunea originala produsa intre 1976 si 1982. Este un model fabricat de catre firma germana Cursor pentru Setra, declarat oficial la scara 1/60 (insa care dupa masuratori este de fapt la 1/62-1/63) si care s-a fabricat ulterior si in versiunea cu grila din fata modernizata de dupa 1982.

In stanga avem baza pentru o viitoare conversie cu tematica romaneasca, pentru care s-au achizitionat deja accesorii (jante si cauciucuri, piese de detaliere, etc). E un Saviem SM 280, licenta MAN, de la Majorette (exceptia care confirma regula colectiei mele :) ) si e declarat oficial tot la scara 1/60, desi masuratoarea il face cu cateva puncte mai mic deci mai aproape de 1/64. Am achizitionat doua, unul albastru inchis/galben "Michelin" pe care il voi pastra asa pentru ca e foarte rar in stare buna in ziua de azi si cel din fotografie albastru deschis/rosu "Lasser" care va deveni DAC sau Roman Diesel.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Ca informatie, pentru cei interesati sa "romanizeze" un Jiefang in SR: Xcartoys mai produce macaraua si in verde inchis si de asemenea si o versiune cisterna verde sau neagra. Cabina de la Jiefang este aproape identica cu cea de la ZIS-150, adica cu partea superioara mai rotunjita ca la SR-101.
 
  • Like
Reacții: mrpuf

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Completarea din aceasta seara la colectia mea 1/64 este una din acele exceptii care confirma regula. Adica e o masina de un tip care nu-mi este chiar pe plac, dintr-o alta epoca decat cea din care colectionez insa cu toate astea am cumparat-o de bunavoie si nesilit de nimeni si o voi converti in "ceea-ce trebuie". :)

Cei care ma cunosc putin mai bine stiu ca de un an de zile urmaresc in fiecare saptamana vineri la ora 9 si 11 minute (evident CST) emisiunea live a unui nene de peste ocean. Pe nene il cheama Bob Fletcher si e la varsta la care in Romania profiti de pensie de doi ani. A fost ofiter de politie mai bine de 16 de ani in politia orasului St. Paul, capitala statului Minnesota, incepand cu 1977 apoi alti 18 ani Sheriff al Ramsey County (comitatul in care se gaseste St. Paul), apoi consilier municipal si primar intr-unul din orasele din comitat. Incepand cu 2019 este din nou Sheriff-ul Ramsey County. Un tip care-mi place, pus pe treaba, cu simtul umorului, care n-a fost lipsit de tragedii familiale insa s-a implicat intotdeauna in comunitate (a prezidat de exemplu asociatiile pentru integrarea comunitatilor Hmong si de somalezi din Minnesota).

Am scris mai sus "emisiunea lui Bob Fletcher". Cum a ajuns nenea asta sa faca o emisiune? Simplu ca braga. Dupa evenimentele legate de decesul lui George Floyd in orasul vecin Minneapolis nenea sheriff, care nu sta in birou ci patruleaza si el cateva zile pe saptamana alaturi de prietenul si colegul sau Pat Scott, a dorit sa arate un pic de transparenta despre ce inseamna viata de politie de peste ocean. Asa ca si-a pus IPhone-ul pe parbrizul masinii de patrula si de doi ani de zile transmite pe Facebook si Youtube - evident live si nefiltrat, cu bune si rele. Canalul se numeste "Live on Patrol" si are cateva sute de mii de abonati. Emisiunea de vinerea trecuta (se poate vedea aici) a fost episodul 202 si s-a lasat intre multe altele si cu o urmarire "ca-n filme" (cam de la 2:31:00 incolo). Canalul sau YouTube se gaseste aici.

Ca fan al emisiunii, trebuia sa am si eu ceva acasa care sa-mi aminteasca de nenea sheriff-ul. Asa ca m-am apucat sa caut o macheta la 1/64 a masinii sale civile de patrula, un Dodge Durango SRT model 2020 in culoarea Destroyer Grey. Din fericire Greenlight produce chiar o asemenea masina:

64-Dodge-Durango-SRT-1.jpg


Evident, benzile negre mate de pe bara, capota si acoperis lipsesc pe masina lui Bob Fletcher, asa ca va trebui sa le dau jos. Iata modelul si din spate:

64-Dodge-Durango-SRT-2.jpg


Modelul este unul de buna factura, cu tampografie completa si fara probleme de asamblare.
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Nu se putea sa nu pun o fotografie si cu masina reala. Din pacate n-am gasit decat una care n-o arata in postura cea mai favorabila:

245956913_338378811380128_5789389914925111267_n.jpg

Imagine (c) Bob Fletcher

Asa arata acum doua luni, in octombrie, dupa ce un hot de masini a incercat sa fuga cand a fost interceptat si nu si-a dat seama ca un Durango nu se da la o parte cu una, cu doua :D

Din fericire fiind o masina aproape noua (a fost pusa in serviciu pe 28 mai 2021 si in prima noapte au si "altoit-o") a fost totusi reparata in doar doua saptamani, desi daunele erau dupa cum se vede suficient de importante ca sa trimita cam orice autoturism proprietate personala la compactor. Si ceva imi spune ca pana sa ajunga la pensie o sa mai fie "altoita" de multe alte ori. Vinerea trecuta abia a implinit 15.000 mile si pensia e cam la 150.000. :)
 
  • Haha
  • Like
Reacții: mrpuf și AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Fac o mica pauza la prezentarea colectiei de autobuze si autocare H0 si revin si la autovehiculele la scara 1/64.

Unul din telurile declarate a "marcii populare" ("Democratic Brand") XCarToys din China e sa ajunga la nivelul Tomica Limited Vintage sau TLV Neo. Si, incet-incet, se apropie. :)

Un autoturism tipic pentru Germania anilor 1980 este Audi 100 C3, produs intre 1982 si 1991. A avut o linie foarte moderna pentru vremea sa, fiind prima berlina cu patru usi care sa atinga un Cx de 0.30. Dupa incetarea productiei in RFG linia a fost transferata in Republica Populara Chineza, unde modelul a mai fost fabricat pana in 2004. Pentru chinezi Audi 100 a fost o masina foarte importanta, fiind prima masina moderna (mai moderna decat VW Santana contemporana) de categorie mare oferita spre vanzare publicului larg.

Era deci logic pentru o marca precum XCarToys sa produca la un moment dat si un model de Audi 100 C3. Rezultatul e o reproducere de foarte buna factura, care respecta perfect proportiile originalului german, cu o vopsire de calitate excelenta si tampografie bine aplicata:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-1.jpg


Atat blocurile optice din fata cat si cele din spate sunt piese separate, transparente:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-2.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Cum XCarToys "tinde" la nivelul TLV Neo, nu poate lipsi comparatia cu un model din aceasta gama. Am ales Audi 80 Quattro contemporan cu Audi 100 reprodus de marca chineza:

64-Audi-100-C3-Xcartoys-with-Audi-80-TLV-Neo.jpg


Rezultatul este unul placut privirii. Modelele se completeaza perfect unul pe celalalt, cu o calitate de finisare comparabila. Ambele au "suspensie" adevarata pe ambele osii si tampografie cat se poate de completa. S-ar spune deci ca "marca populara" e pe drumul cel bun... :)
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
In colectie a mai intrat intre timp si un autoturism de peste Oceanul Atlantic. E vorba (cum altfel) de o masina de patrula cu radio a NYPD. :)

De data asta e un Dodge Monaco model 1978, "fratele" mai putin raspandit in NYPD a lui Plymouth Fury. Modelul este de la Greenlight, pentru Hobby Exclusive si reprezinta o masina de la Sectia 41 din Bronx, care serveste cartierele Hunts Point si Longwood:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-1.jpg


Iat-o si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-2.jpg
 
  • Like
Reacții: Frank_L

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Evident, nu poate lipsi comparatia cu Plymouth Fury model 1977 de la Sectia 5 achizitonat acum cativa ani:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Plymouth-Fury-GL-1.jpg


Si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Plymouth-Fury-GL-2.jpg


Diferentele nu sunt mari, insa totusi exista. Calandrul din fata si barile de protectie fata/spate sunt diferite, corespunzand cu modelele Dodge Monaco, respectiv Plymouth Fury. Numarul de ordine al masinii si sectia sunt scrise la Monaco cu o polita de caractere mai corecta si intr-o nuanta mai inchisa, conforma cu realitatea. La Monaco s-a renuntat la ramele argintii ale geamurilor laterale, care le faceau pe acestea sa para prea mici. Atat culoarea albastru-porumbel cat si cea bej sunt tipice pentru interioarele de la Mopar din epoca.
 
  • Like
Reacții: Frank_L

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Mai mult de dragul comparatiei :) mai fac una, si anume cu Dodge Monaco model 1978 de la Johnny Lightning. Adica practic cu aceeasi masina la oarecum alta scara ;)

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Monaco-JL-2.jpg


Si din spate:

64-NYPD-Dodge-Monaco-78-GL-with-Monaco-JL-1.jpg


Lasand la o parte rampa de girofare prea moderna de la modelul JL (insa corecta pentru masina reprodusa, aceasta fiind una de la divizia MT a NYPD folosita cu zece ani mai tarziu pentru filmari si care a aparut in primul "Ghost Busters") nu ramane de remarcat ca modelul Johnny Lightning, care, fie spus, are proportii cat se poate de corecte, trebuie sa mai bea ceva laptic ca sa creasca mare. :D

In apararea lui JL, acesta nu este niciunde prezentat ca fiind la 1/64 ci doar la "scara de 3 inchi".
 

AdyAero

Well-Known Member
Trenulist
9 Septembrie 2008
469
245
40
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Eu fiind colectionar auto la 1:72 aveam la un moment dat un fisier excel cu o lista de modele JL la scara apropiata de 1:72 (gasisem lista pe forum-ul ruserc rcforum.ru) si le cautam prin diverse magazine on-line :)
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
JL avea unele (mai mari la scara 1/1) care erau nu prea departe de 1/87. :) Camioane, autobuze, ceva material militar, un Step Van.

Pe de alta parte daca stai si cauti bine in gama lor gasesti si modele perfect la 1/64, precum acel Chevy Citation care face parte si din colectia mea.
 
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

In ultimele zile colectia s-a mai marit cu cateva modele insa nu am avut timp sa le fotografiez.

Intre ele se afla si un nou taxi din NYC, un Ford LTD Crown Vic model 1991, evident de la Greenlight. De laudat faptul ca modelul 1988-91 a fost reprezentat corect, cu partea superioara a calandrului vopsita in culoarea caroseriei si stopurile cu forma rotunjita care depasesc marginea caroseriei:

64-NYC-Cab-Ford-LTD-CrownVic-91-1.jpg


Tampografia este completa, inclusiv "marca" de pe capota si tipul masinii pe montantul din spate.

64-NYC-Cab-Ford-LTD-CrownVic-91-2.jpg


Aparitia sa nu poate decat sa ma bucure, pentru ca Ford-ul LTD era in anii 1980-90 una din masinile folosite ca taxi cele mai raspandite din New York si in colectia mea era un pic inflatie de Chevy Caprice, Dodge Dip si Checker A12. :)
 
  • Like
Reacții: AdyAero

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.640
1.893
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Am achizitionat si un alt Ford LTD de la Greenlight, de data asta un LTD S model 1980 cu blocurile optice "mari". Este o versiune a Massachusetts State Police pe care o voi revopsi in culori NYPD. De remarcat ca LTD S model 1980 au fost singurele LTD berlina de la NYPD in intreg deceniul 1980-90 si au fost alocate la Highway Patrol (HWY 2). In afara de ele au mai existat doar LTD Crown Vic station wagon model 1988 la SIHP (Staten Island Highway Patrol), in rest NYPD n-a achizitionat decat autoturisme de la GM si Mopar.

64-Mass-State-Police-Ford-LTD-S-1.jpg


Spre deosebire de taxiul prezentat anterior, masina are stopurile rectangulare tipice pentru LTD intre 1979 si 1990:

64-Mass-State-Police-Ford-LTD-S-2.jpg