colectia N a lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Despre molozul cu care ung Pokemonii locomotivele, fie N fie HO, sant lamurit. M-am lovit de el la ND2. Acolo era deja uscat si ingalbenit. Nu e nici o vaselina speciala din ce am vazut, doar toarna kerosen in butoiul cu vaselina pentru buldozer, amesteca si apoi pun din belsug. Eu am scapat usor, modelele detinute au fost spalate si re-unse corect cu ocazia trecerii la DCC cu sunet. Pt spalat folosesc (cand am) un spray carat de la ei, pt curatat frane s-ar zice. Nu ataca plasticul, mereu testez inainte pe un rest de plastic sau la interior undeva. Desi in catalog e cotat Brake Cleaner - industrial, il folosesc cu succes. Daca trece de controale la TSA prin aeroport pentru ca este spray mare si inflamabil dupa cum arata eticheta. Dizolva perfect, nu raman urme. Ultima data, am descarcat presiunea din doza, am scos lichidul si l-am carat in altceva. Sincer, mai in gluma, mai in serios, nu explic cum a ajuns la bord, navele nu au frane. Doar pt ca era in catalogul Grainger, care e industrial, pt toate atelierele moderne.
 
Ultima editare:
Nu prea incantat de culorile ireale, de jucarie proaspat scoasa din cutie ale GTEL8500, setul ScaleTrains prezentat cateva pagini in urma, am hotarat ca ii ajunge cat a stat asa noua, ar fi cazul sa inceapa sa arate ca o locomotiva folosita si ingrijita. Dupa ce am studiat o multime de poze,care mai de care in posturi indecente (rugina, mal, praf, afumata la greu, vopsea scorojita) am intrat cu pensulele pe ea, aerograf si tot tacamul. Dupa vreo 3 zile de mazgalit, uscat, pozat studiat efectele, era prea inchisa la culoare si prea jegoasa pt vitrina. avantajele culorilor acrilice, se spala cu ce se dilueaza. Poze cu animalele curate, cele 2 unitati si tenderul aferent.

IMG_0683.jpg

IMG_0682.jpg

IMG_0681.jpg

IMG_0680.jpg

IMG_0679.jpg

IMG_0678.jpg

IMG_0677.jpg

IMG_0671.jpg

IMG_0673.jpg

IMG_0674.jpg

IMG_0675.jpg

IMG_0676.jpg
 
  • Like
Reacții: mrpuf și nae44
Poze cu ele in lumina artificiala. Dupa spalarea cu pensula, mizeria ramasa, muuult mai putina, este exact unde trebuie. Imbinarile panourilor, nituri, grilaje, colturi.
IMG_0727.jpg

IMG_0726.jpg

IMG_0725.jpg

IMG_0724.jpg

IMG_0723.jpg

IMG_0722.jpg

IMG_0721.jpg

IMG_0720.jpg

IMG_0719.jpg

IMG_0718.jpg

IMG_0717.jpg

IMG_0716.jpg

IMG_0715.jpg

IMG_0711.jpg

IMG_0712.jpg

IMG_0708.jpg
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Daca imi permiti, cateva sugestii..., chiar daca scara este mica si pozele macro tradeaza cele mai mici defecte.

Foloseste manusi, se evita amprentele pe model.
La final, dupa spalare sau aplicat zemuri, repeta pensularea pe peretii laterali, cu locomotiva "in picioare", astfel incat sa ai dare , scurgeri , si nu pete , precum in poza a 3a , deasupra siglei UP sau la tender, deasupra PACIFIC. Stiu ca-i ceva mai dificil de controlat procesul tocmai pentru ca scara este mica, insa cu putina atentie si o lupa, se poate remedia. Si nu uita nici de "prafuri", sunt complementare zemurilor, ajutand la estomparea unor defecte nedorite.

Spor la treburi!
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Am vazut si eu pata. Macro e misto, scoate in fata toate greselile. Cu amprenta la fel. Folosesc numai varfurile de deget de manusa. Amprenta a ramas cand am manipulat loco pt poze. Nu am pus manusa din graba si se pare ca acrilul ala se nu se usuca peste noapte complet. Ca si in natura, patina nu o capeti in 5 minute nici daca esti pictor renascentist. Dureaza. Am loco care au stat pe masa la lucru peste 10-14 zile. Pulberile le dau dupa cel putin 2 sapt. Daca dau pudra Bragdon a doua zi, cand este proaspat murdarita, adera prea multa. Cum ziceam. Rabdare si iar rabdare. Avantajul ca poti spala si corecta, sau spala complet. Pata aia o spal local, se scurge si se estompeaza. Am vagoane cu patina de la Micro-Trains, cred ca e tampografie si ceva aerograf, sincer nu ma omor cu designul realizat. Oricum urmeaza baia cu pudra neagra, am gasit ceva poze cu masinariile pline de funingine la detalii si imbinari dar cu galbenul curat. Turbina aia mare si pacura arsa din belsug, le afuma bine cum intrau in serviciu.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: cosmin78
Am retusat ce era de retusat, am sters geamurile si le-am paarcat in vitrina. Poze in diferite moduri de iluminare, dela 30cm distanta. Personal sant satisfacut dupa ce am dat si ceva prafuri negre pe ventilatii, esapamente, acoperis.

IMG_0756.jpg

IMG_0757.jpg

IMG_0759.jpg
 
Ultima editare:
Animalul de la ScaleTrains pe diorama. Turbina din unitatea 3 porneste dupa activarea din butonul F3. Ambele unitati cu decodor Loksound din fabrica.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/lmfFdV8aGvk]View: https://youtu.be/lmfFdV8aGvk[/img]


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/PJl--0u6f1c]View: https://youtu.be/PJl--0u6f1c[/img]
 
Kato SD45 Rio Grande si o garnitura de cisterne de la MicroTrains.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=[MEDIA=youtube]E1NcJqzFWvA[/MEDIA]
[img=https://youtu.be/E1NcJqzFWvA]View]View: https://youtu.be/E1NcJqzFWvA]View[/img]
:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/E1NcJqzFWvA[/img]]View: https://youtu.be/E1NcJqzFWvA[/img][/img]



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=[MEDIA=youtube]lTVHhvK84go[/MEDIA]
[img=https://youtu.be/lTVHhvK84go]View]View: https://youtu.be/lTVHhvK84go]View[/img]
:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/lTVHhvK84go[/img]]View: https://youtu.be/lTVHhvK84go[/img][/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/dFJvyazPNSg]View: https://youtu.be/dFJvyazPNSg[/img]
 
Aceeasi garnitura trasa de o locomotiva cu abur, Mikado 2-8-2 produsa de KATO. Decodor Tsunami 1000.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/BO4mq0DWWi4]View: https://youtu.be/BO4mq0DWWi4[/img]
 
Primul ND2 cumparat acum cativa ani si prezentat in paginile anterioare a iesit din atelierul Domnului Savin Sr. Exact cum l-am dorit, culori diferite fata de cealalta. Urmeaza sa fie murdarita un pic si dotata cu leduri smd. Inca ma gandesc daca sa le pun leduri alb-rosu la ambele, stiind ca locomotivele nu aveau lumini rosii ci filtre de sticla puse la nevoie.
IMG_0793.jpg

IMG_0794.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0797.jpg

IMG_0798.jpg

IMG_0793.jpg

IMG_0794.jpg

IMG_0795.jpg

IMG_0796.jpg

IMG_0797.jpg

IMG_0798.jpg

IMG_0799.jpg

IMG_0800.jpg

IMG_0801.jpg

IMG_0799.jpg

IMG_0800.jpg

IMG_0802.jpg
 
Ultima editare:
Ultima serie de EMD SD70ACe, adunata in ultimul an. Am reusit sa pun mana pana la urma pe re editarile KATO care imi lipseau din colectia Heritage. Union Pacific 1989 si Union Pacific 1995. UP 1995 l-am luat de la BLI, dar vream sa completez seria KATO. Toate sant serii aniversare, viu colorate, am inceput cu un UP flared US Flag, mi-a placut si asa am ajuns la 40 unitati. UP1989 Rio Grande il am dublura Kato, probabil o sa il reinmatriculez cu alt numar. UP1995 il am dulbat de la BLI. Luat inainte sa apara cele lipsa si disparute cam demult de pe piata. Am intrat si pe piata cu ESU pentru locomotivele americane KATO, 8 buc pentru loco cu capote inguste. Daca erau pe taraba ani in urma cand am intrat in DCC+Sunet, nu as fi avut altceva. Primul deja a intrat intr-un SPF40 care astepta de vreo 5 ani prin dulap. Usor de montat, doar decupat in rezervor spatiu pt difuzor si doua gauri mici pentru fire. Bineinteles, vrei ESU, iei si gulumeaua pentru programat decodoarele, alti bani, alta distractie.

IMG_0870.jpeg



BLI-SD70ACe--4006.jpeg

KATO-EMD-SD70ACe-RIO-GRANDE--1989.jpeg

BLI-SD70-ACe-BHP-IRON-ORE--4425.jpeg

BLI-SD70ACe-503-QNSL.jpeg

KATO-SD70-ACe-4400-RAIL-LINK.jpeg
 
Lasat special la urma, un Big-Boy Kato, recent aparut. Nu am mai stat sa apara si varianta KOBO cu decodor incorporat, am cazut in capcana asta si am ramas pagubas cu buza umflata. Trendul modern cu dat comanda, asteptat 6 luni si faptul ca nici un distribuitor nu mai lucreaza cu stoc ci pe baza de pre comenzi m-au facut sa o iau asa cum este, analog. Modelul are doua motoare in cazan, cate unul pentru fiecare grup de osii. sper sa nu ma impiedice la digitalizare. Mai aveaam doua B..B. de la Athearn, dar fiind fan al tot ce miroase a KATO SAN nu m-am putut abtine. Poze cu animalul si detaliile de rigoare.

KATO-4-8-8-4-BIG-BOY--4014-UNION-PACIFIC.jpeg



IMG_0854.jpeg


IMG_0853.jpeg


IMG_0852.jpeg


IMG_0851.jpeg


IMG_0849.jpeg
 
Ultima editare:
Intreb aici, sper sa nu fie cu suparare.
De ce locomotivele americane cu abur au ferestrele de la cabina cu grilaj ca geamurile de la tara?
Cele europene au un singur geam vertical (sau mai multe) dar este de jos pana sus...