colectia N a lui gamitzu

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Penultimul KATO agatzat cu greu, vanat de ceva vreme, un EMD SD70ACe Rio Grande. Ar mai fi una lipsa una din seria Heritage, o am produsa de BLI dar nu m-a dat pe spate. Am postat deja comparatia intre detaliile bogiului KATO si cele BLI. Zilele urmatoare o sa primeasca decodor cu sunet.
IMG_0607.jpg

IMG_0606.jpg

IMG_0605.jpg

IMG_0603.jpg

IMG_0602.jpg

IMG_0600.jpg
 
De la Atlas am reusit sa prind doua locomotive, GE DASH 8-40C CREX si 8-40CW Canadian National. Ambele cu decodor Loksound din fabrica. Foarte bine lucrate, detalii la greu. Parasolarele le-au pus in punga, pentru aia care incep sa isi piarda rabdarea sau au uitat sa injure copios. Trebuie gaurita carcasa cu un burghiu de 0.4mm apoi lipite. macar la astea au avut buna cuviinta sa dea centrul gaurilor din fabrica. Alt model luat mai anul trecut nu avea, a trebuit sa masor si sa sudui din belsug. CREX-ul a primit si ceva licori Tamiya, exact cat sa scot in evidenta capacele,usile si grilajele, dupa care un pic de prafuri, la fel, cat sa para ingrijita dar nu exagerat de bolnava. Poze cu masina curata.

IMG_0616.jpg

IMG_0615.jpg

IMG_0614.jpg

IMG_0613.jpg

IMG_0612.jpg

IMG_0610.jpg

IMG_0597.jpg

IMG_0594.jpg

IMG_0593.jpg


Poze cu cea de-a doua CANADIAN NATIONAL:

IMG_0622.jpg

IMG_0620.jpg

IMG_0619.jpg

IMG_0618.jpg

IMG_0598.jpg


Poze cu ea murdarita:

IMG_0639.jpg

IMG_0637.jpg

IMG_0640.jpg

IMG_0636.jpg

IMG_0635.jpg

IMG_0633.jpg

IMG_0634.jpg


Doua poze pt comparatie, dupa doar o trecere cu negru peste grilaje.

IMG_0629.jpg

IMG_0631.jpg

IMG_0632.jpg
 
Ambele GE la teste pe role. Chiar imi place cum lucreaza, nu am avut nici o locomotiva care sa vrea sa o ia la fuga de pe role. Contact foarte bun, este iertatoare daca nu asezi rotile perfect. Trebuie sa-i pun un conector pt alimentare, din graba am luat-o fara. Desi cea cu conector, fire sau ce dracu are este cu 8$ mai mult.
Am scos carcasa de pe CREX-ul galben, suna bine si fara, difuzorul este in rezervor. Chiar si la cele analog au pus difuzor in ea. Acestea doua sant varianta gold, cu sunet loksound. Silver sant cele DCC fara sunet.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=[MEDIA=youtube]il8mI_FVF_c[/MEDIA]
[img=https://youtu.be/il8mI_FVF_c]View]View: https://youtu.be/il8mI_FVF_c]View[/img]
:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/il8mI_FVF_c[/img]]View: https://youtu.be/il8mI_FVF_c[/img][/img]



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=[MEDIA=youtube]pB2S859DZUk[/MEDIA]
[img=https://youtu.be/pB2S859DZUk]View]View: https://youtu.be/pB2S859DZUk]View[/img]
:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/pB2S859DZUk[/img]]View: https://youtu.be/pB2S859DZUk[/img][/img]
 
Ultima editare:
Parasolarele le-au pus in punga, pentru aia care incep sa isi piarda rabdarea sau au uitat sa injure copios.

Treaba este, ca de multe alte ori, ceva mai complicata decat pare :)

Uneori ai tendinta "suparatoare" (pentru cei care sunt de partea opusa a baricadei :p ) sa-i consideri pe producatori cam "simpli in gandire", chiar daca-si bat capul sa gaseasca solutii ca sa-i multumeasca pe toti si nu reusesc de fapt sa multumeasca pe nimeni. :D Din cand in cand trebuie sa te arati ceva mai tolerant.

La Dash 8 Atlas problema dateaza cam de prin 2001, din vremea cand s-au lansat versiunile pe 4 osii cu cabina larga, adica B40-8W si B32-8WH. Ultima numita este de fapt P32-8BWH a Amtrak din 1991, prima incercare de a inlocui F40PH care incepeau sa imbatraneasca.

De la Amtrak vine de fapt si "problema": P32-8BWH nu are parasolare pentru ca Amtrak nu le-a comandat la locomotiva reala:

798px-GE_Dash_8-32BWH.jpg

Foto (c) Leo W. Persick Jr. preluata de pe www.wikipedia.com

Atlas s-a chinuit sa faca pe vremea respectiva o "locomotiva perfecta" (o am si eu in colectie), sa respecte schema de vopsire "Pepsi Can" foarte complicata, sa reproduca detallile la scara (adica sa renunte la Ditch Lights scoase din scara insa functionale in favoarea unora nefunctionale insa la scara) s.a.m.d. Privind parasolarele (care la B40-8W ale Santa Fe existau) au ales pentru ambele locomotive sa prevada in matrita cabinei largite gaurile si sa livreze piesele in punga de accesorii. Evident toata presa le-a dat in cap pentru ca pe modelul Amtrak, care s-a si vandut in cele mai mari cantitati, existat niste gauri deasupra ferestrelor laterale care n-ar fi trebuit sa fie acolo.

Asa se face ca la urmatoarele modele de GE, fie cu cabina ingusta, fie cu Safety Cab, n-a mai existat o regula ci doar "incercari", de 20 de ani incoace: matrita "fara gauri" si piese in punga, piese gata montate din fabrica, matrita cu gauri si fara piese (P32-8BWH in vopsirea Phase V), matrita cu gauri si piese in punga. Trebuie spus de asemenea ca intre timp matritele s-au plimbat la 4-5 fabricanti diferiti in China si au fost refacute macar partial de cateva ori.

Scuze de off-topic, insa cineva trebuie sa-i apere si pe cei de la Atlas, cu atat mai mult cu cat am avut de-a face cu unii din "vinovati" personal. :)
 
Si inca o intrebare, din pura curiozitate; de ce ai ales C40-8 nu in versiunea originala UP ci in cea dupa vanzarea la pret de fier vechi catre Citicorp? Dupa vanzare unele din cele 41 de locomotive nici n-au mai fost puse in circulatie ci folosite doar ca donatoare de piese. N-am reusit sa mai gasesc informatii despre CREX 9063, fosta UP 9063 si "nascuta" ca locomotiva a C&NW dupa anul 2012. In 2012 facea serviciu in statul New York pe trenuri ale CSX, aici la Selkirk :

CSXT03-10-2012%20094.JPG

Foto (c) Jack M. Jakeman

Pe 31 decembrie ajunsese in Ontario, inchiriata la CN (ceea-ce ar putea constitui si raspunsul la intrebarea mea): :)

DSC_0004%20CN%205736.JPG

Foto (c) James Gardiner
 
Nu ma pot plange de locomotive ci de faptul ca anii trec si jocul la culbutori creste, nu scade cum este normal. Acum cateva seri ma uitam cum un coleg de pe un forum din State a scos la vanzare 900 vagoane si peste 100 locomotive pe motiv varsta. Omul a sarit de 70 ani, a realizat ca ii ia mai mult sa puna pe sine o locomotiva decat sa se bucure de ea, chiar si cu re-railer. Ambele carcase prezentate aveau puncte din injectie, numai bune sa pui un burgiu mic si sa gauresti. Nu au mai dat gaurile. Atlas pt mine este al 2-lea producator bun de locomotive si accesorii. Muuult mai bun decat BLI.
:rolleyes:Apetisant SD70ACE ala in culorile Amtrak.
:rolleyes:
 
Apetisant SD70ACE ala in culorile Amtrak.

E un Dash 8 de la GE: B32-8WH, la Amtrak numit P32-8BWH. Exista la Atlas in toate schemele de vopsire de pana acum insa sunt rare si ajung pe Ebay la preturi mari. Daca vezi pe undeva una in schema de vopsire Phase V poti sa-mi dai un branci ;)
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Au fost disponibile doar cateva inmatriculari. Nu am dat de UP. Asa am ratat un FP de la RAPIDO, erau pe stoc la MTS, am crezut ca in preajma sarbatorilor o sa reapara, mai ieftin. Nu a fost asa, a zburat, nu a mai aparut deloc si am ramas fara. Nici acum din GE 8-40C nu au decat KANSAS CITY SOUTHERN, PAN AM, LANCASTER & CHESTERS. si singura galbena CREX.
 
Ultimele noutati de la Rapido Trains au fost produse si livrate exact in atatea exemplare cat au fost precomandate de magazine. Asa era si eu sa raman fara Horizon Cars Amtrak Ph. III si VI si mai ales fara Comet Coaches si Cab Cars pe care le doream de ani de zile ca variante Metro North si NJ Transit. Nu m-au scapat decat relatiile bune cu cei de la Rapido si faptul ca le-am prezentat modelele in presa. :)

Pe viitor Rapido tot asa va proceda, nu mai produce decat cantitatile comandate anterior.

Cat despre CREX: daca stau si ma gandesc mai bine avantajul cu locomotiva Citicorp e ca, fiind una de inchiriat, se poate combina cu orice.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Clienti ar fi cred mai multi decat preorder. Am invatat lectia, m-am abonat la Factory Direct Trains. Pun in cos, nu platesc nimic, cand apare e a mea.
 
Clienti ar fi sigur mai multi in timp, insa financiar vorbind Rapido nu-si permite sa transporte din China si sa tina stocuri de modele (mai ales la preturile de transport din Asia actuale) daca vrea sa mentina preturile cat de cat rezonabile, si asta e valabil pentru toti producatorii. Productia de modele feroviare nu e opera de caritate. :)
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Intreb si eu din punct de vedere tehnologic si economic, nu este mai usor sa dea gaurile pentru toate versiunile si sa furnizeze ori parasolar, ori o piese aplicata care sa acopere gaurile?
 
E bine macar ca astea doua, au avut niste semne mici din injectie, numai bune de ghidat burghiul. Ajuta foarte mult dupa 50 ani. Cel luat mai in urma, albastru, nu avea nimic. A trebuit sa scot subler, lupe, etc, sa trasez egal. A mers bine, desi le preferam puse, sau lipsa. Am un kato care are in cutie toate sarmele, barele, pinii care tin bara de pe cazan. Foarte mici. Cele 3 luate din State le-au avut montate, in punga aveam doar cupla fata si o rezerva Rapido. Asta luata din Japonia, avea in punga tot, nimic montat. O sa o fac, am tot ce trebuie, mai putin timp. Are deja 3 ani in dulap, stand-by.
 
Poate la HO. La N parasolarul are sub 2mm latime. M-am descurcat asa, puteam sa le arunc si sa las locomotiva in pace. Imi place sa surubaresc chestii marunte acum, scap usor cu o lupa. Sa vedem cum o sa fie peste vreo 20 ani.
 
Ultima editare:
Clienti ar fi sigur mai multi in timp, insa financiar vorbind Rapido nu-si permite sa transporte din China si sa tina stocuri de modele (mai ales la preturile de transport din Asia actuale) daca vrea sa mentina preturile cat de cat rezonabile, si asta e valabil pentru toti producatorii. Productia de modele feroviare nu e opera de caritate. :)
Adevaratul motiv al disparitiei subite a fost asta
.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://youtu.be/lfr4lRbdSjE]View: https://youtu.be/lfr4lRbdSjE[/img]

Au avut prea multe probleme din start pentru standardul ridicat al RAPIDO. Adevaratul motiv pentru care am ezitat si asteptat nu a fost lipsa banilor sau atractia ofertelor cu reducere de sarbatori. Lipsa de informatii despre model, m-a impiedicat sa ma arunc ca oaia in rapa dupa esecurile avute cu BLI AC6000 sau alte BLI. Nici tipul asta nu a apucat sa o catalogheze la el pe site. Enciclopedia pe care o tine la zi pt modele la N.
Sincer sa fiu, desi imi place sa bricolez, sa repar, sa imi pierd timpul cu mecanica lor, nu vreau sa dau 250$ pe un model ca sa ma apuc sa il repar dupa nici 4 mm de mers pe sine.
Daca te uiti in link, nici el nu a terminat inca evaluarea locomotivei.
 
Nu e chiar asa. Nu tot ce apare pe Youtube este reprezentarea unui adevar absolut. ;)

Ca de obicei, am primit la redactia NBM si o FP9A de la Rapido Trains. Si cum cel care le face, le desface si le face iar e subsemnatul, am avut de-a face cu ea pana in panzele albe (in cazul de fata negre) de la boghiuri. E drept, nu era in schema veche CP ci in schema de vopsire "Pacman" din anii 1970 insa asta nu schimba esenta problemei.

FP9A e construita d.p.d.v. tehnic aproape la fel ca FL9 mai veche cu cativa ani insa are cateva rafinamente tehnice in plus, ca placile frontale iluminate. Boghiurile insa au o constructie identica.

FP9A a CP pe care am testat-o a mers bine din start, desi era cam plina cu ulei. Mers bine de la treapta 1 la treapta 28, fara sa faca urat, fara sa ramana fara curent. Dupa ce spunea Jason de la Rapido, cam 85% din locomotive nu au avut probleme. Pe Youtube e un nene care s-a apucat sa modifice lamelele de contact din boghiuri, n-am avut rabdarea sa vad daca e cel din filmul de mai sus sau altul insa nu e necesar.

Cum spuneam, la FP9A n-a fost nevoie sa fac nimic ca sa mearga bine. Daca as fi avut ce face cu ea as fi pastrat-o pentru colectia personala insa nu strang CP ci Amtrak si cai ferate regionale americane asa ca am trimis-o inapoi in Canada dupa test. In schimb, tocmai pentru ca strang Amtrak si cai ferate regionale am in colectie trei FL9 (doua Amtrak, o Phase II si o Phase III si o Metro North in schema veche cu rosu). Si din cele trei doua n-au dat nici un motiv de suparare iar a treia am cumparat-o pe nimic in stare noua deoarece proprietarul era frustrat pentru ca avea intreruperi serioase si nu i-a dat de cap nicicum. Adica se comporta exact ca FP9A canadiene din filmuletele de pe Youtube.

Am desfacut-o complet inclusiv boghiurile si am constatat ca era plina cu o grasime ciudata, un fel de ulei amestecat cu WD-40. Cu alcool de 90 nu se putea indeparta, era o pelicula destul de groasa pe interiorul rotilor si mai ales pe lamelele de contact. Dupa ce am scos rotile de pe osie (adica de pe roata dintata de plastic) si lamelele de pe corpul boghiului le-am curatat cu acetona. Curatat, remontat, de atunci merge perfect, fara nici o modificare mecanica.

Am discutat problema cu cei de la Rapido si Jason spunea ca 10-20% din toate modelele produse in fabricile lor chineze sunt afectate de o ungere prea temeinica, pe H0 si pe N. Deci nu e o problema la FP9A ci la toate produsele Rapido si se poate rezolva si fara scalpel si chirurigie. :)
 
Nici tipul asta nu a apucat sa o catalogheze la el pe site. Enciclopedia pe care o tine la zi pt modele la N

Mark Peterson (el e in spatele Spookshow) catalogheaza cam tot ce ii pica in mana, insa nu e axat pe modele pur canadiene si din cate am vazut interesul sau pentru FP9A nu e foarte mare. Si cum Rapido oricum pentru moment a stopat livrarea FP9 va mai dura o vreme pana ce va pune mana pe una.
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Mark practica si imprumutul modelelor de la unii modelisti, eu, tu, care vor sa ii imprumute modelele pentru a le evalua si pune in lista lui. Nu iau nici ce scrie el drept biblie. Am destule modele pe care el le injura si eu sant perfect multumit. Acum, ca am fost eu norocos sau nu, e altceva. El este diavolul din umbra care a insistat si convins Zimo sa faca un decodor sub 9mm latime pt modelele Americane cu capote inguste. Si tot el a tras de ESU pt ultimele modele de decodoare drop-in pt KATO. Daca apareau Loksound acum 8-10 ani, hoarda mea de 26 EMD SD70ACe Heritage de la KATO ar fi fost integral cu ele nu cu MRC. Sper intr-o re editare a seriei, sa pot pune mana pe una. La mine din start a fost usor. M-am axat pe Nord America si Canada. Inclusiv Mexic. Ciupacabrele au tot material American, probabil de la granita lunga, influente USA, NAFTA. Desi inca nu am nimic inmatriculat la Pancho Villa. FL9 RAPIDO il am si sant multumit de el.
 
Ultima editare: