Parasolarele le-au pus in punga, pentru aia care incep sa isi piarda rabdarea sau au uitat sa injure copios.
Treaba este, ca de multe alte ori, ceva mai complicata decat pare
Uneori ai tendinta "suparatoare" (pentru cei care sunt de partea opusa a baricadei
) sa-i consideri pe producatori cam "simpli in gandire", chiar daca-si bat capul sa gaseasca solutii ca sa-i multumeasca pe toti si nu reusesc de fapt sa multumeasca pe nimeni.
Din cand in cand trebuie sa te arati ceva mai tolerant.
La Dash 8 Atlas problema dateaza cam de prin 2001, din vremea cand s-au lansat versiunile pe 4 osii cu cabina larga, adica B40-8W si B32-8WH. Ultima numita este de fapt P32-8BWH a Amtrak din 1991, prima incercare de a inlocui F40PH care incepeau sa imbatraneasca.
De la Amtrak vine de fapt si "problema": P32-8BWH nu are parasolare pentru ca Amtrak nu le-a comandat la locomotiva reala:
Foto (c) Leo W. Persick Jr. preluata de pe www.wikipedia.com
Atlas s-a chinuit sa faca pe vremea respectiva o "locomotiva perfecta" (o am si eu in colectie), sa respecte schema de vopsire "Pepsi Can" foarte complicata, sa reproduca detallile la scara (adica sa renunte la Ditch Lights scoase din scara insa functionale in favoarea unora nefunctionale insa la scara) s.a.m.d. Privind parasolarele (care la B40-8W ale Santa Fe existau) au ales pentru ambele locomotive sa prevada in matrita cabinei largite gaurile si sa livreze piesele in punga de accesorii. Evident toata presa le-a dat in cap pentru ca pe modelul Amtrak, care s-a si vandut in cele mai mari cantitati, existat niste gauri deasupra ferestrelor laterale care n-ar fi trebuit sa fie acolo.
Asa se face ca la urmatoarele modele de GE, fie cu cabina ingusta, fie cu Safety Cab, n-a mai existat o regula ci doar "incercari", de 20 de ani incoace: matrita "fara gauri" si piese in punga, piese gata montate din fabrica, matrita cu gauri si fara piese (P32-8BWH in vopsirea Phase V), matrita cu gauri si piese in punga. Trebuie spus de asemenea ca intre timp matritele s-au plimbat la 4-5 fabricanti diferiti in China si au fost refacute macar partial de cateva ori.
Scuze de off-topic, insa cineva trebuie sa-i apere si pe cei de la Atlas, cu atat mai mult cu cat am avut de-a face cu unii din "vinovati" personal.