Putina istorie despre locomotivele clasa 05.
Din ce-am citit , pe scurt, s-au fabricat numai trei exemplare, in fabricile Borsig, intre anii 1935 si 1937. Au iesit din uz in 1958, fiind inlocuite de locomotivele diesel-hidraulice clasa V200.
- 05 001 carenata 1935 . Exista si in ziua de azi la muzeul din Nurnberg.
- 05 002 carenata 1935. In 1936 a stabilit recordul de viteza pentru locomotivele cu abur 200 km/h pe linia Berlin-Hamburg, record care a fost depasit doi ani mai tarziu de binecunoscuta locomotiva britanica Mallard.
- 05 003 carenata, cu postul de conducere in fata, 1937. Aceasta locomotiva cu postul de conducere in fata nu a corespuns cu asteptarile constructorilor. Mai tarziu in 1944, carenajul a fost scos locomotica capatand aspectul clasic, asa cum se vede in imaginile de mai sus.
Poze de epoca cu locomotivele in cauza, se gasesc printr-o simpla cautare pe net.
[img=https://www.youtube.com/watch?v=Gh6phKatedw]View: https://www.youtube.com/watch?v=Gh6phKatedw[/img]