Colectia lui ALX

Salutari tuturor.
A intrat in mine o pasiune de EP1 si nu am rezistat sa nu iau in colectie ceva de pe la inceputurile cailor ferate din lume. E vorba de racheta lui Stephenson si verisorul sau Tiger apartinand Liverpool & Mancherster Railway prin anii 1829-1840. Sunt matrite noi la Hornby foarte detaliate si cand le-am vazut pe raft la HGD am zis ca tre sa am si eu asa ceva .
WhatsApp Image 2024-10-13 at 9.30.48 PM.jpegWhatsApp Image 2024-10-13 at 9.30.47 PM.jpeg
 
Stii ce urmeaza. O sa iti placa si o sa vrei si vagoane pt ele. Si uite asa boala grea, nu se vindeca niciodata. Primele vagoane erau bancute cu roti, ciudate ca si locomotiva cu butoiul cu apa. Da asta e istoria. Merg bine sau la fel cu cea reala au randament 5% ?
 
am luat si vagoane, si am dat comenzi de toate sa completez colectia. o sa bag sunet in ea, abia astept sa o rulez asa fin cu pufaituri :)
 
exista inregistrari cu ele, deoarece unele au fost restaurate si functioneaza si acum, uite chiar racheta lui stephenson:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=K3hN38obIwQ]View: https://www.youtube.com/watch?v=K3hN38obIwQ[/img]
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Vezi si aici ce zicea nenea asta. Este cam carcotas si are un umor sec englezesc dar...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=P1DYliQaJkQ]View: https://www.youtube.com/watch?v=P1DYliQaJkQ[/img]

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=Bl3f_r59Qdo]View: https://www.youtube.com/watch?v=Bl3f_r59Qdo[/img]
 
  • Like
Reacții: gamitzu
Salutari tuturor.

A venit randul si la setul meu de ACME Lema Greencargo sa primeasca sunet autentic. Am oferit un tratament complet, am motorizat si unitatea a 2-a si le-am dotat cu cuple digitale pe amandoua precum si mecanici in cabina. De asemenea pot fi controlate independent sau deodata cu ajutorul unei centrale ce stie functia de “consist”, de exemplu roco Z21. In filmare am pus si secvente cu ele ruland in consist, precum si independent. De asemenea si cateva poze de la operatiunea de motorizare a unitatii “dummy”.

Vizionare placuta

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=ik580l3ixo0]View: https://www.youtube.com/watch?v=ik580l3ixo0[/img]
 
Idea cu consist-ul e misto. Poti seta orice functie la fiecare locomotiva din consistul respectiv. Cand am digitalizat hoarda de EMD SD70ACe, singura optiune fara sa vandalizez locomotiva erau cardurile MRC, care inlocuiau cip-ul original. MRC suporta consist bine, poti seta directie si orice functie de sunet sau lumini. Problema era la renuntarea la consist. Din 4 locomotive, toate reactionau aiurea care mai de care. Trebuiesc resetate complet si apoi rescris toti parametrii. Am decodor care dupa consist nu a vrut sa mai accepte a doua oara aceasta facilitate. Asta a fost motivul principal sa trec o parte din ele pe Loksound. La vremea aia, ESU nu avea nimic drop-in pentru locomotive USA. Primele modificate au fost Union Pacific cele cu steag pe ele. Daca tot aveau 6 functii aux, am profitat sa pun toate luminile corecte. ESU nu face figuri. Acum cu peste 32 ACe de la KATO in depou, as sari mult sa fac trecerea de la MRC la ESU. Daca nu vreau sa le grupez, sant multumit de sunet si de controlul pe tractiune. Nu au auxiliar decat lumina fata spate,nu pot separa luminile. Pastreaza consist-ul cand schimbi adresa, revine la setarile lui pe adresa locomotivei fara probleme. In Ro se foloseste consist din 2 locomotive, retin ca am vazut tractiune dubla pe valea Prahovei cu doua DA. Sa le rulezi sanatos. Numai astea? Sau urmeaza si restul de culori si inmatriculari?
 
Excelenta filmare, felicitari pentru achizitie si conversie!

[Atentie, in engleza, ‘engine’ si ‘motor’ au sensuri usor diferite: ‘engine’ se refera la ansambluri complexe care produc miscare, de obicei prin ardere (interna sau externa), iar ‘motor’ se refera la cele electrice (chiar componenta a unui ‘engine’ hibrid).]

Cel mai mult imi place combinatia consist-cuple digitale; luate separat cele 2 concepte nu imi spuneau mare lucru, impreuna insa ‘fac sens’!
 
Idea cu consist-ul e misto. Poti seta orice functie la fiecare locomotiva din consistul respectiv. Cand am digitalizat hoarda de EMD SD70ACe, singura optiune fara sa vandalizez locomotiva erau cardurile MRC, care inlocuiau cip-ul original. MRC suporta consist bine, poti seta directie si orice functie de sunet sau lumini. Problema era la renuntarea la consist. Din 4 locomotive, toate reactionau aiurea care mai de care. Trebuiesc resetate complet si apoi rescris toti parametrii. Am decodor care dupa consist nu a vrut sa mai accepte a doua oara aceasta facilitate. Asta a fost motivul principal sa trec o parte din ele pe Loksound. La vremea aia, ESU nu avea nimic drop-in pentru locomotive USA. Primele modificate au fost Union Pacific cele cu steag pe ele. Daca tot aveau 6 functii aux, am profitat sa pun toate luminile corecte. ESU nu face figuri. Acum cu peste 32 ACe de la KATO in depou, as sari mult sa fac trecerea de la MRC la ESU. Daca nu vreau sa le grupez, sant multumit de sunet si de controlul pe tractiune. Nu au auxiliar decat lumina fata spate,nu pot separa luminile. Pastreaza consist-ul cand schimbi adresa, revine la setarile lui pe adresa locomotivei fara probleme. In Ro se foloseste consist din 2 locomotive, retin ca am vazut tractiune dubla pe valea Prahovei cu doua DA. Sa le rulezi sanatos. Numai astea? Sau urmeaza si restul de culori si inmatriculari?
Asa cum ai vazut in filmare, ambele locomotive, una pe adresa 4 si una pe 3 sunt controlate atat independent cat si deodata, statia z21 stie acest lucru. Si mers e o placere sa te joci cu functiile separat in timp ce ele sunt in consist, de exemplu goarne cand de pe una cand de pe alta.


Excelenta filmare, felicitari pentru achizitie si conversie!

[Atentie, in engleza, ‘engine’ si ‘motor’ au sensuri usor diferite: ‘engine’ se refera la ansambluri complexe care produc miscare, de obicei prin ardere (interna sau externa), iar ‘motor’ se refera la cele electrice (chiar componenta a unui ‘engine’ hibrid).]

Cel mai mult imi place combinatia consist-cuple digitale; luate separat cele 2 concepte nu imi spuneau mare lucru, impreuna insa ‘fac sens’!
Noaptea cand am avut si eu vreme sa fac montaju nu m-a dus capu sa scriu motor si am scris engine....Imbatranesc si eu. Cat despre cuple digi, eu toate loco ale mele le bag cuple digi , e o placere sa te joci cu ele in multe scenarii.
 
  • Like
Reacții: dac
Primul trenulet electric la scara H0, produs in Romania.

A fost fabricat la IUPS 9 Mai Lugoj din anii 80 pana prin anii 90, in mai multe variante: LDH cu vagoane de marfa si locomotiva EC cu vagoane de calatori. Alimentatoarele erau realizate tot la Lugoj, doar motorasele erau fabricatie China.

Dedic acest video tuturor celor care am crescut cu ele, sau am dorit sa le avem in colectie acum 30/40 ani, si avem o profunda nostalgie pentru ele. Cu mari eforturi am salvat mai multe garnituri si le-am luat in propria colectie unde vor ramane pentru totdeauna. Cu prilejul expozitiei de la Arad organizata de clubul nostru Ar-Rail in fiecare an cu ocazia zilei internationale a copilului, am pus o garnitura in functiune pe o bucla a Clubului Feroviar Bucuresti si pe aceasta cale multumesc celor care m-au lasat sa “deraiez” pe modulele lor.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=rMZ8JZf2cRo]View: https://www.youtube.com/watch?v=rMZ8JZf2cRo[/img]
 
Eu am avut garnitura aia cu vagoane de calatori si o locomotiva galbena cu geamuri rotunde, chipurile electrica. Avea niste curele de cauciuc de pe axul motorului pe axa rotilor,se rupeau cam repede. Au disparut cadou la cineva care nu avea nici atat in momentul cand am trecut pe TT-uri facute in RDG. Si alea se gaseau greu, erau scumpe in draci, apareau in magazine doar de sarbatorile de iarna, cu preturi de 1200-1600 lei. Garnitura de calatori era destul de reusita, locomotiva tragea destul de bine desi era o transmisie primitiva as zice. Astea erau vremurile si posibilitatile.
 
  • Like
Reacții: mpursu
În colecția mea se află vagonul închis de marfă din garnitura IUPS de mai sus, refurbished cu roți cu spițe Piko și revopsit:
P1140732_Lugoj.jpg

P1140731_Lugoj.jpg

P1140724_Lugoj.jpg

P1140723_Lugoj.jpg

P1140725_Lugoj.jpg

P1140726_Lugoj.jpg
 
  • Like
Reacții: B74MRV și gamitzu
Cu ocazia a 200 de ani de la aparitia locomotivelor pe aburi, eu ca si colectionar de trenuri, am cumparat imediat din vitrina de la HGD de la expozitia, Calatorie cu Trenul la Arad, macheta locomotivei: "Locomotion no.1" de la Hornby, si i-am pus decodor cu sunet de la ESU (dupa ce m-am chinuit putin, deoarece e extrem de mica). Apoi pe modulele colegilor din Ungaria, am facut o rulare de toata frumusetea, in acelasi timp blocand cam tot traficul, deoarece la o viteza de maxim 24km/h, nu prea avea loc nimeni de mine sa treaca :)


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=kwI4namEe_U]View: https://www.youtube.com/watch?v=kwI4namEe_U[/img]
 
Mie care sant deja FAN 060DA si atat, fiind contaminat la N, trebuie sa recunosc ca nu as da 20 DA pe locomotiva asta cu abur. Desi e primitiva fiind primele locomotive de la inceputul istoriei lor. Miscarea mecanica la o aburoasa, biele,sincronizari de leviere in miscare, nu pot fi comparate cu nimic din seria diesel. Electricele noi, la fel, ies din schema. Dar la fel, o locomotiva Swis electrica cu bielele expuse arata bestial pe o dioama si in realitate. S-o stapanesti sanatos.
 
Salutari tuturor

Doresc sa prezint o rulare la expozitia de la Békéscsaba cu o garnitura tractata de locomotiva Electroputere LDE3000, produsa de MTB exclusiv pentru HGD si vagoanele frigorifice sunt de tillig, apartinand epocii aferente locomotivei. Aceste Locomotive, tip DC, sunt locomotive diesel-electrice cu motor ALCo de 3000 CP si au fost fabricate la Electroputere Craiova in perioada 1978-1982. Locomotivele au fost fabricate in doua variante, clasa 66 destinata trenurilor de marfa si clasa 67 destinate trenurilor de calatori (echipate cu generator pentru incalzirea electrica a trenului). Locomotivele au fost repartizate depourilor Cluj, Pascani, Iasi si Craiova, dar din pacate au avut o perioada relativ redusa de exploatare, ultimele locomotive au fost retrase in anul 1995





To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=fHTEw-sDI3U]View: https://www.youtube.com/watch?v=fHTEw-sDI3U[/img]