Colectia lui ALX

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salutare lume
Am pus pe un loksound 4 si LDE by Cornel Tutu un proiect inregistrat de mine la Ploiesti.
Goarnele sunt cele autentice de LDE1250, alea ce suna ca dracu :)), iar motorul se tureaza mai putin ca e LDE (electric) si nu LDH (hidraulic)
Le urez proprietarilor sa se bucure de ele, sunt frumoase!


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=Ot-0tFV6-KQ]View: https://www.youtube.com/watch?v=Ot-0tFV6-KQ[/img]
 
Am bagat si EAul la niste transport de motorina de la BDZ
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=ISGR-sJGpRY]View: https://www.youtube.com/watch?v=ISGR-sJGpRY[/img]
 
  • Like
Reacții: Seba și mpursu
Asa cum ii sta bine reginei tractiunii CFR in Romania, am hotarat sa ii fac o prezentare mai pe larg a tuturor detaliilor din proiectul meu de sunet Loksound
+ poze din locomotiva reala unde au avut loc anumite inregistrari
De acum dupa joaca cu macheta se poate fura cea reala, cu mentiunea ca bataia doare daca te prinde
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=HmFMh7UivIc]View: https://www.youtube.com/watch?v=HmFMh7UivIc[/img]
 
Asa imi savurez eu garniturile, la mers incet si realist:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=wpCvP_tOij4]View: https://www.youtube.com/watch?v=wpCvP_tOij4[/img]
 
Am adaugat F6 franarea reostatica se activeaza numai daca este depasita viteza de 4% a machetei si reproduce comportamentul locomotivei reale, declemeaza contactorii de MT (motoare tractiune) si inclemeaza contactorii MT in regim de generator si energia generata se disipa in rezistentele de franare ce se gasesc sub sitele de langa pantografe de pe acoperis, in acelasi timp porneste automat o ventilatie a acelor rezistente de franare precum si cele 3 grupe de ventilatie daca erau oprite si in final se vor auzi MT functionand in regim de generator cu sunetul specific. La oprirea functiei sunetele se vor auzi in ordine inversa precum si o intarziere a opririi ventilatiei rezistentelor, pentru a asigura racirea lor completa. ATENTIE!, cat timp functia F6 ramane activa, macheta NU isi mai schimba viteza indiferet de pozitia controllerului de la centrala digitala. Franarea reostatica se foloseste de obicei in panta pentru a mentine viteza trenului fara sa se actioneze franarea cu ajutorul compresoarelor.
De asemenea am facut becurile sa palpaie cand se trece de pe baterii pe linia de inalta tensiune si invers

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc]View: https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc[/img]
 
Salutare
m-am ambitionat si am facut sa palpaie becurile la roatia motorului la pornire, atat la pornirea normala cat si aia "la rece"

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=xUOp6x2zigs]View: https://www.youtube.com/watch?v=xUOp6x2zigs[/img]
 
  • Like
Reacții: mpursu și crystyv
Salutare tuturor:

Am facut modificarile conform celei BDZ:

- cele 3 grupe principale pornesc cu o singura purjare de aer

- alt sunet de compresoare

- adaugarea in paralel cu sunetul trafului de 50hz a racirii cu 5 ventilatoare

- sunet gara din bulgaria

- conversatii intre mecanici originale

- anulat posibilitatea de pornire muta (fara ventilatia principala)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=RSBGnxm0MTA]View: https://www.youtube.com/watch?v=RSBGnxm0MTA[/img]
 
Salutari la toata lumea. Din cate stiu eu, fara sa fi consultat cartea de evidenta a locomotivei, aceasta locomotiva a apartinut depoului Caransebes. Mai demult, in delegatie fiind, am trecut pe la Depoul Caransebes si am vazut si aceasta locomotiva. In acea vreme locomotiva 076 avea placile de inscriptionare clasice, adica 060-EA-076, ea fiind vopsita cvasi-clasica, daca imi mai aduc bine aminte. Daca retin corect, sper sa nu ma insele memoria, aceasta locomotiva avea pe longeroanele laterale si acele suruburi cu cap hexagonal de prindere a lesturilor, asa cum aveau si locomotivele lestate din prima serie. Deci, inca un motiv pentru a crede ca este chiar locomotiva originala 076. Dupa 1998, dupa marea ,,scindare" a caii ferate de pe meleagurile mioritice, Depoul Caransebes a revenit companiei de marfa. Deci, e foarte posibil ca aceasta locomotiva sa fi remorcat cu precadere trenuri de marfa, daca intre timp nu a fost inchiriata pe la altcineva unde sa remorcheze si altceva. Despre perioada de dinainte de 1998 cand depourile aveau in planul de remorcare si trenuri de calatori si trenuri de marfa, este foarte posibil sa fi remorcat si trenuri de calatori, personale si accelerate. Nu cred ca ar fi remorcat si trenuri rapide pentru ca acestea aveau viteza maxima (pe sectia 900 Bucuresti - Rosiori Nord - Craiova) de 140 km/h. In versiunea cu placile de inscriptionare 060-EA-076 sau 40-0076-6 locomotiva este cu boghiurile cu angrenaje pentru viteza de 120 km/h, nu de 160 km/h. Trenurile rapide circulau mai demult pe sectia 900 Bucuresti - Rosiori Nord - Craiova cu 140 km/h deci erau necesare locomotive cu boghiuri de 160 km/h. In plus, locomotiva era si lestata deci cel mai bine se potrivea traficului de marfa.
 
  • Like
Reacții: AdyAero și AlexDB
Am adaugat F6 franarea reostatica se activeaza numai daca este depasita viteza de 4% a machetei si reproduce comportamentul locomotivei reale, declemeaza contactorii de MT (motoare tractiune) si inclemeaza contactorii MT in regim de generator si energia generata se disipa in rezistentele de franare ce se gasesc sub sitele de langa pantografe de pe acoperis, in acelasi timp porneste automat o ventilatie a acelor rezistente de franare precum si cele 3 grupe de ventilatie daca erau oprite si in final se vor auzi MT functionand in regim de generator cu sunetul specific. La oprirea functiei sunetele se vor auzi in ordine inversa precum si o intarziere a opririi ventilatiei rezistentelor, pentru a asigura racirea lor completa. ATENTIE!, cat timp functia F6 ramane activa, macheta NU isi mai schimba viteza indiferet de pozitia controllerului de la centrala digitala. Franarea reostatica se foloseste de obicei in panta pentru a mentine viteza trenului fara sa se actioneze franarea cu ajutorul compresoarelor.
De asemenea am facut becurile sa palpaie cand se trece de pe baterii pe linia de inalta tensiune si invers

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=[MEDIA=youtube]ubO9dcunfBc[/MEDIA]
[img=https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc]View]View: https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc]View[/img]
:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

[img=https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc[/img]]View: https://www.youtube.com/watch?v=ubO9dcunfBc[/img][/img]

La aceasta imagine cu locomotiva electrica cu lumina aprinsa in cabina, pe timp de noapte, ar merge ca, din decodor, sa se auda si un tzarait de greieri ..... ar da o nota de realism, ce zici ?
 
  • Like
Reacții: mpursu și ALX
Difuzorul redand mai corect sunetele de frecventa inalta, m-am gandit ca poate reda mai bine greierii decat daca, la adaposul intinericului, pe langa EA se plimba ursul .... :D
 
.... aceasta locomotiva avea pe longeroanele laterale si acele suruburi cu cap hexagonal de prindere a lesturilor, asa cum aveau si locomotivele lestate din prima serie.
Cam despre "cate kg in plus" este vorba cand aceste locomotive erau lestate?
 
Locomotiva nelestata indiferent ca este EA (sau in varianta EA1) are 120 tone. Locomotivele cu lest au 126 tone si sunt de tipul EA. Nu este necesar ca locomotiva de 160 km/h sa fie lestata.
 
Nae44, dar restu detaliilor le recunosti in filmarile mele? cheia de la inversor, baterii, cc etc??
 
Da, clar, se aud foarte bine. Numai cine nu a condus vreodata o locomotiva EA nu poate recunoaste sunetele specifice acestei locomotive. Se aud foarte bine si in ordinea in care se intampla in realitate.